Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332414

Topicstarter
Voor het eerst dat ik wat werk van mezelf laat zien op Tweakers.
Gezien ik meestal mijn werk plaats op Eosdigitaal.nl en dit ook doe in de Showcase doe ik dit ook hier.
Mocht het zo zijn dat de foto's hier niet Showcase -waardig worden gevonden, let me know!
Het betreffen 10 willekeurige platen uit mijn collectie.

Alle foto's zijn gemaakt met de Canon EOS 40D + EF 500mm f/4L IS USM al dan niet met of zonder 1.4x II converter.
Mijn voorkeur (zoals je waarschijnlijk aan de foto's zult zien) is wildlifefotografie.

(Foto's zijn gelinked naar Flickr, orginele formaten zijn 900x600 of 600x900 en worden hier dus verkleind vertoond)

Enjoy!

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2683/4403570285_88b000a513.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2683/4381680643_d15fca6f92.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2769/4231920538_aa4b952e21.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2505/3983744441_08a24333c4.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2628/3962935490_032a3cb3a1.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2597/3953952946_3b61a8dc64.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3144/3953175287_61c9919cdf.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2545/3953952716_0ca47184c8.jpg

9.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2631/3945665716_676b1379f5.jpg

10.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2608/4039788288_57d74f0a6b.jpg

Thnx for watching!

Dennis Rademaker

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 332414 op 03-03-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Prachtig!

edit : maar dan ook echt mooi. 2,3,6 en 7 vind ik er echt uitspringen. Laat maar, eigenlijk kan ik niet kiezen, je kan niet echt deze foto's vergelijken (allemaal top!). Misschien dan toch een opmerking: probeer aan je showcase een thema te geven, zoals velen dat hier doen!

Maar dit lijkt mij wel Showcase waardig ;)

[ Voor 133% gewijzigd door J_V_D_L op 03-03-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:35

Chrisjuh_15

Facta non verba

Schitterende foto's zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 22:19

M.E.Amrani

...heeft honger

Oeh, mooie foto's!

1. De lijnen die de veren creeren maken de foto nog specialer
2 en 3. Deze twee zijn erg mooi vastgelegd. Ondanks de onrustige bokeh bij 3 toch goed gelukt.
4. De bewegingsonscherpte werkt afleidend en daardoor weet je niet waar je moet kijken. Deze vind ik daarom minder
6, 8 en 9. Prachtig!
10. Op zich leuke foto. Alleen jammer van dat wazige onderin. Leidt veel af helaas.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 13:32
Ja, en zwaar terecht een showcase. Als ik dan een klein puntje mag geven: 4 en 5 zijn bijna hetzelfde. ik zou er 1 wisselen voor iets anders, want ik neem aan dat je meer van dit soort prachtplaten hebt. De kleuren, de scherpte, de onscherpte, gewoon alles is prachtig. 9 is mijn favoriet door de prachtige kleuren, en 6 is gewoon schattig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 23:14
Erg mooie showcase!

6 is mijn favoriet, en 9 springt er ook uit. Hoe lang heb je op die ijsvogels moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Dat je durft te twijfelen of dit wel showcase waardig is :o Heel erg mooie plaatjes!

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 21:15
Fantastische platen, ik weet niet of je wel eens andere showcases hier hebt gezien, maar dit is echt vér boven het gemiddelde niveau! Zou willen dat ik dit soort foto's kon maken. Met zo'n kleine scherptediepte vind ik het altijd zeer moeilijk om de focus precies daar te leggen waar het nodig is. Mooie kleuren en goede compositie en ook mooie momentjes gevangen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Herrinert je eraan waarvoor je soms uren moet afzien in kou, regen, sneeuw of een wandeling van 20km met meer dan 20kg aan gear in je nek.

@J_V_D_L:
Zou ik graag willen doen, valt alleen niet meer aan te passen, zal er volgende keer aan denken!

@eejtje:
Bedankt voor je feedback!

voor foto #3 heb je helemaal gelijk, de achtergrond is inderdaad erg onrustig, helaas viel hier niet veel aan te doen.

Wat betreft #4 denk ik dat dit komt door het formaat, bij de grotere versie is het duidelijk dat je naar de koppen van de vogels toe wordt getrokken doordat deze scherp zijn. Wel had ik m graag helemaal scherp gehad, maar dat viel met de sluitertijd niet te behalen. Die foto is gemaakt met de 40D op ISO 800 en f/5.

Voor foto # 10 heb ik dit juist gedaan voor een dieptewerking, heb het ook zonder maar dan is het een hele "platte" plaat.

@TranceSetter
Ook bedankt voor je feedback, zal er op letten.

@Lammert,
Thnx,
Voor de IJsvogels heb ik niet al te lang hoeven wachten, althans die dag gebeurde het met 10 min aanzitten.
De tijd die er vooraf ingestoken is op het gebied van stek zoeken en vruchtenloze dagen is iets waar we t maar beter niet over hebben ;-)

@domi235:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet echt een idee heb wat hier het niveau moet zijn voor een showcase :o
Bedankt voor je compliment!

@joostvanpinxten:
Zoals ik zei, dit soort reacties herrineren mij eraan waarvoor ik het doe!

Ook moet ik eerlijk toegeven dat ik pas sinds aug 2008 echt fotografeer, anderhalf jaar dus eigenlijk pas.
Het belangrijkste is om op "the scene" te zijn met je camera, ik ben inieder geval van mening dat iedereen het zou kunnen.... (al werkt mijn gear ook wel mee natuurlijk)

Nogmaals bedankt voor t kijken!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 332414 op 03-03-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 00:52
Ja gewoon mooi, toch? Misschien kan 't nog wat toning afwerking krijgen, maar verder kan 't denk ik zo op een natuurmonumenten kalender.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:53

Milo.

klik

Erg mooie foto's hoor, zeker een showcase!
Met name door de heerlijke bokeh zijn de platen heerlijk (muv foto 3 maar een wild vosje dirigeren naar een open veld/bos is ook lastig in mensentaal). Scherpte is goed. Allen zoals al eerder is opgemerkt, zijn foto 4 en 5 nagenoeg gelijk en zouden in mijn optiek beter in een serie verwerkt kunnen worden.
Tja verdere feedback/tips kan ik ook niet geven, het zijn gewoon heerlijke foto's om naar te kijken.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 16:01
Schitterende foto's. In tegenstelling tot sommige mensen boven mij, vind ik de achtergrond bij 3 niet storend, het is de natuurlijke omgeving van de vos en er is een mooi contrast tussen de vos en de achtergrond waardoor hij er mooi uit springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-04 16:47
En na anderhalf jaar al met die gear rondlopen? Ik moet echt iets ontzettend fout doen. :P

Stuk voor stuk ontzettend mooie foto's overigens. Niks op aan te merken eigenlijk, zeker showcase waardig. :)

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
Ik dacht meteen toen ik ze zag "die vent heeft echt een mooie tele" en dat blijkt dus ook. Desalniettemin prachtige platen behalve de laatste.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:39

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hele mooie showcase. Nummers 1, 3 en 5 zijn mijn favorieten. Nummer 4 zou ik weggelaten hebben.

Verder gewoon een mooie serie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03-2024
Hele mooie showcase! Nummer 6 is echt mijn favo. Als ik daar op 1920x1200 de foto van zou kunnen krijgen wordt het direct mijn wallpaper!

En je hebt deftige spullen, maar je weet er ook nog goed mee om te gaan! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 17:06
Wat een mooie foto's zeg! :D Nummer 1 is mijn favoriet. Alleen bij de laatste is die waas eronder een beetje storend. Maar echt mooie foto's :)

/edit:
Ook op je flickr heb je echt zeer mooie foto's staan!

[ Voor 20% gewijzigd door jaspara op 04-03-2010 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Allereerst, mijn complimenten. Het zijn geweldige foto's, ik kan me niet anders voorstellen dan dat je er lang op hebt moeten wachten in de koude... Geweldig. Nummer 3 is mijn absolute favoriet.

Wat mij opvalt is dat ze stuk voor stuk allemaal erg strak om het onderwerp afgekaderd zijn; misschien is het een idee om iets meer omgeving mee te pakken.

Ik denk dat je hoe dan ook heel erg trots mag zijn :) Dit kan inderdaad zo op een kalender.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 04-03-2010 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Heeerlijke platen. O wat is die bokeh van die 500 toch mooi. Die ijsvogels... heb je die toevallig in Duitsland geschoten? :*)

Ik ben het eens met het commentaar: de volgende keer zou ik een showcase doen met een centraal thema. Dus bv alleen foto's van ijsvogels... of herten.... of vosjes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:40
Stuk voor stuk zeer mooie foto's. #2 doet wel een beetje onrustig aan doordat er een soort zwarte rand om de vos lijkt te liggen. Hierdoor lijken de achtergrond en je onderwerp niet helemaal bij elkaar te horen. Ligt niet zo zeer aan je fotokunsten, maar zit in de vacht zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:50
Stuk voor stuk mooie foto's! Persoonlijk is #2 mijn favoriet, door de rustige achtergrond. Ook wordt de vos altijd beschouwd als slim en sluw, de foto laat dat perfect zien vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

PowerUp schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:26:
Stuk voor stuk mooie foto's! Persoonlijk is #2 mijn favoriet, door de rustige achtergrond. Ook wordt de vos altijd beschouwd als slim en sluw, de foto laat dat perfect zien vind ik.
Geheel mee eens.

#6 is zeer schattig en #8 zingt uit volle borst!

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175494

Ik heb niet zoveel met het onderwerp, maar het ziet er goed uit!

* Anoniem: 175494 vindt stiekem die vogeltjes wel cute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 15:24
Ik vind het mooi werk! Ik vind foto 1 het best. De compositie en kleurgebruik vind ik daar erg sterk. Foto 8 heeft ook een goede compositie.

Erg tof werk, ben benieuwd naar je volgende werken. Waar fotografeer je deze lieve beestjes eigenlijk? Dierentuin, heide, buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 10:41

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Mooie Baardman! :)
Verder vind ik 1,2,3 en 7 ook erg mooi.

[ Voor 58% gewijzigd door Ghost Dog op 04-03-2010 14:00 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx voor alle reacties en kritieken, ik blijf ook doorleren!

@Wijnands: Haha, ja er wordt vaak wel gek van opgekeken als ze me met die zooi zien zeulen, maar om mezelf nou als "vent" te bestempelen? Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd hier is maar ik gok zo ouder als dat ik ben :P
De laatste foto, kwestie van smaak denk ik :-)

@Animal Baars: Als je me een pb stuurt met je email kan ik wel wat voor je doen denk ik!

@fusion_ghost: Krappe kadering, ik heb dat punt wel eens eerder gehoord, denk dat dit mijn stijl is, zie graag detail :) Maar zal eens proberen wat meer ruitme over te laten!

@mig-29: De IJsvogels zijn allen in Nederland gemaakt :) Een thema geven zal ik de volgende keer doen! Dit was meer met het idee om hier kennis te maken al heb ik mezelf nog niet echt netjes voorgesteld.... (is daar misschien een apart subforum voor??)

@jip_86: Klopt, die rand zit inderdaad in de vacht. Qua nabewerking heb ik verder niets met de vacht of met de achtergrond gedaan, hou het altijd zo natuur-getrouw mogelijk.

@mpty: Het doet me deugd om te lezen dat je het ondanks je smaak toch aanspreekt!

@Fishlip: Thnx! Alleen foto 1 is in de dierentuin gemaakt (Burgers), de rest zijn allen in het "wild" gemaakt, tevens zijn ze allen in Nederland gemaakt, wat favo plekjes van mij zijn De hoge Veluwe, Amsterdamse Waterleiding Duinen, Oostvaardersplassen en Westerheide.

Morgen vertrek ik naar Duitsland om daar wat te gaan schieten in het Bayerischer Wald, zal de resultaten hier laten zien!

Nogmaals bedankt voor t kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:50
Anoniem: 332414 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:16:
Dit was meer met het idee om hier kennis te maken al heb ik mezelf nog niet echt netjes voorgesteld.... (is daar misschien een apart subforum voor??)
[algemeen] Nieuw in FG? Stel jezelf hier voor!
Hij is wat weggezakt in FGA. Misschien dat dit een Sticky kan worden net als in andere fora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:40
Ik vond dit anders ook een prima voorstelronde :)
Zeer benieuwd wat er uit Duitsland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

PowerUp schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:22:

[algemeen] Nieuw in FG? Stel jezelf hier voor!
Hij is wat weggezakt in FGA. Misschien dat dit een Sticky kan worden net als in andere fora?
offtopic:
Nee, want hij staat in het eerste kopje van FG Beleid. Als een nieuw persoon binnen komt, dan gaat ie natuurlijk eerst het beleid even lezen en vindt dan vanzelf het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Schitterend, echt een fantastische serie van wat allround wildlife fotografie!
Ik zou nu wel per foto kunnen vertellen wat er nou zo mooi aan is, maar dat is gewoon overbodig. Elke foto is gewoon perfect. Kleuren, compositie, DoF en belichting zijn allemaal 'as it should be'.
Daarnaast vind ik de platen ook leuk en intressant om te bekijken omdat het momenten zijn die iets bijzonders uitstralen of juist een bepaalde rust van de natuur laten zien, wat ik erg fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cervezas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Schitterende foto's, absoluut showcase.
Wellicht zou je wat op kunnen sturen naar Wildlife Photographer of the Year in Londen.
http://www.nhm.ac.uk/visi...emporary-exhibitions/wpy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05

Japie.G

Colour Classic

holy shit....

Dit is echt zoals het moet zijn hee! Ook hele lekkere gear zie ik! Wat een bazooka, die 500 :P Maar de resultaten mogen er dan ook echt wezen!!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:25

MagicTempest

Fly pig!

Zeker weten showcase waardig. Zoals anderen ook al aangeven, probeer een showcase in een bepaald thema te houden. Houd het bijvoorbeeld bij de vogels. Ik heb weinig te zeggen over de foto's zelf. Die zijn stuk voor stuk uitstekend. Het enige jammere vind ik bij foto 10 dat de poten van de herten iets ongelukkig voor mijn gevoel worden afgesneden.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:57

Deathchant

Don't intend. Do!

sow, bij deze ook mijn duit in het zakje: zeker weten showcasewaardig. Die bokeh bij die vogeltjes, om te smullen. hele mooie pose van die ijsvogeltjes. Prachtig! Scherpte en contrast zijn ook dik in orde!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:31
zeer fijn. Nummer 2 is vooral prachtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-06 11:59

elmoxx

xx xx xx

Ook ik kan niet goed kiezen wat ik nou de mooiste vind! Je zal er veel tijd in stoppen om deze tafereeltjes te vinden. Echt prachtig. De bokeh is heel erg mooi op vrijwel al je platen! (Voor mij niet storend, ook niet bij de vos)

Ik zou graag iets meer omgeving zien, de beestjes staan nu allemaal zeer goed gecentreerd in het midden.. Bij meer omgeving moet je misschien wel je diafragma wat aanpassen anders zie je daar natuurlijk niets van. Hoop dat dat kan met de dan langer wordende sluitertijden.

Nogmaals heeel erg mooi! Stuur die platen is naar natuurmonumenten ofzo, wellicht komt er een mooie klus voor je uit.

edit:
Ik kijk zojuist even op je site en zie dat je ook vrij veel platen hebt waar het onderwerp al wat minder gecentreerd is. Je selectie hier was wat dat betreft gewoon toeval zie ik nu. Ik ben onder de indruk.

[ Voor 15% gewijzigd door elmoxx op 09-03-2010 20:48 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

elmoxx schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:38:

Nogmaals heeel erg mooi! Stuur die platen is naar natuurmonumenten ofzo, wellicht komt er een mooie klus voor je uit.
Misschien leuk:
http://www.vogelbeschermi...geographic/fotowedstrijd_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Het blijft een apart type fotografie, maar oh zo mooi als het goed lukt. Mijn complimenten Dennis :) Ik vind vooral 2, 6 en 8 en 9 machtig mooi.

Hou vooral je voorkeur bij wildlife-fotografie, dat gaat je goed af ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1