Als je actieve speakers hebt en een studio met veel kabels kan je beter wel XLR kabels gebruiken.
Alleen is het dan geen speakerkabel meer

.
Maar ik heb het gezien hoor, XLR echt als speakerkabel. Ze vonden speakon maar niks

.
Met verzilverde kabels heb je absoluit geweldig geluid en strakke bas... MAAR de bas is prononcerend. Ik heb zelf van den Hul Clearwater... zeer open geluidsbeeld, zeer helder, strakke bas...
Hmm, jaja. Dit is dus typisch het audiofiele gedoe waaraan ik zo'n hekel heb. Niet dat ik niet audiofiel ben, ik ben altijd met geluid bezig, maar ik beperk me wel tot de dingen waarvan vast te stellen is dat ze invloed hebben.
XLR is toch voor microfoons? - whatever
XLR wordt idd wel eens microfoon kabel genoemd, omdat ie daarvoor het meest wordt gebruikt. Als je het officieel wil doen, dan moet je de kabel gebalanceerd noemen en de connector XLR. De kabel bestaat uit drie aders: nul, signaal en signaal pi in fase gedraaid (uit fase dus). Die worden aangesloten op een trafo-tje of een opamp. Het verschil in potentiaal tussen beide aders wordt versterkt. En dat is dus het signaal. Als de kabel langs een multikabel van het licht loopt dan veroorzaakt het magnetische veld dat de multi omringt vaak een spanning in beide aders, en dat wordt dus niet doorgelaten. Erg handig dus om lange afstanden in een magnetisch-noisy omgeving, voor thuis volledig nutteloos.
En volgens mij bedoel je te zeggen dat jij bi-wiren grappig vindt Bij mij vind ik m'n middentonen helderder klinken als ik bi-wire
Ik ga binnenkort met de meeting een bi-wire test doen met Nare_man. Hij bi-wiret ook, en we hebben afgesproken dat hij gaat single wiren als er geen verschil is, en ik ga bi-wiren als dat er wel is.
Wel opvallen dat er geen enkele goede theorie aan ten grondslag ligt.
Jag