Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Verwijderd
Dat geeft direct aan of er wat mis is met de schijf..
Kabels e.d. gecontroleerd?
-edit-
Tevens wat meer spekkies zou ook wel handig zijn
[ Voor 18% gewijzigd door Humma Kavula op 03-03-2010 19:54 ]
Verwijderd
Veel fabrikanten hebben programma's om de conditie van de harde schijf te testen. In de FAQ staat een lijstje met links.
De testversie van Windows 7 is gratis. De installatietijd is 30 minuten. Met Windows 7 kan de schijf snel getest worden.
Het is van belang om goed op de garantietermijn te letten.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 20:00 ]
Doe ikVerwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:36:
Ik denk inderdaat dat de schijf kapot is, maari k zou de andere reacties nog ff afwachten
Gedaan, en niets kunnen vinden. Het is een MSI K9 Neo3-FR mobo trouwens. En: op een andere PC met ASUS bord werkte de schijf ook slecht..__1337__ schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:38:
Seagate schijven leveren vaak problemen op i.c.m. verschillende moederborden. Kijk eens op het forum van je moederbord of het een bekend probleem is
.
Kan dat ook met s-ata? Ik heb het BIOS uitgevlooid maar niets kunnen vinden..dik_voormekaar schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:41:
Kan ook zijn dat je IDE ineens op PIO staat ipv. UDMA.
Ja, heb ik gedaan: de schijf is volgens HDtune in perfecte conditie... Alle SMART zaken OK en geen slechte sectors. Gek he? Specs:Humma Kavula schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:44:
Heb je al een programma als hdtune geprobeerd?
Dat geeft direct aan of er wat mis is met de schijf..
Kabels e.d. gecontroleerd?
-edit-
Tevens wat meer spekkies zou ook wel handig zijn
MSI K9 Neo3-FR moederbord
AMD Athlon x2 4200+
2GB DDR2
HD1: ST3250318AS
HD2: WDC WD2500KS
Zal ik gaan doen. Garantietermijn, geen flauw idee.. Maar ik denk niet dat ik hem terug zou sturen!Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:54:
Een manier om te kijken of er wat mis is met de harde schijf lijkt om de harde schijf weer als bootschijf in te bouwen zonder andere harde schijf. Daarna kan Windows op de harde schijf gezet worden. En daarna kan de snelheid getest worden. Als de snelheid weer op het oude niveau is ligt de lage snelheid als tweede schijf waarschijnlijk aan de instellingen.
Veel fabrikanten hebben programma's om de conditie van de harde schijf te testen. In de FAQ staat een lijstje met links.
De testversie van Windows 7 is gratis. De installatietijd is 30 minuten. Met Windows 7 kan de schijf snel getest worden.
Het is van belang om goed op de garantietermijn te letten.
bedankt voor de reacties tnt.
edit: paar flinke foutcodes en blauwe schermen als ik windows xp er probeer op te installeren. Ik ben erg blij dat ik al mijn gegevens er nog heb kunnen afkrijgen.
De schijf rest slechts een harde dood.
Bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door OConnor op 03-03-2010 23:02 ]
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.