Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

van Ziggo naar ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is Ziggo al in gebruik in onze woning, nu kan ik mijn huidige abonnement niet overzetten, omdat er al een verbinding aanwezig is.
Heeft iemand de oplossing voor mij, het liefst blijf ik bij Ziggo, maar zoals het er nu uit ziet moet ik het stopzetten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Je bedoelt dat er nog een aansluiting van de vorige bewoners actief is?
Technisch is dat geen probleem, je kan prima meerdere abonnementen op de zelfde coax kabel aansluiten.

Of het administratief een probleem is kan ziggo je vertellen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of, indien bovenstaande inderdaad het geval is, je zegt je oude abonnement op en sluit, zodra Ziggo hun administratie een keer op orde heeft gemaakt, een nieuw abonnement af. Krijg je ook weer een gratis welkomstpakket, goedkopere decoders etc etc etc :)

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
er is juist net een nieuwe aansluiting, ik heb nu een zelfstandig aansluiting aangevraagd, maar internet komt er niet door, vanwege al de bestaande aansluiting

heb de nieuwe aansluiting genomen ivm de trage verbinding en er kunnen meerdere op inloggen

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien kan je dan de situatie ter plaatse wat beter uitleggen zodat we hier begrijpen waar het "probleem" zich bevindt.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat mij verteld is dat er geen 2 abonnementen op 1 aansluitingen kunnen, waardoor mijn internet er nu niet doorheen komt, omdat die al door de andere modem gaat van het huidige abonnement.
ik heb het alles in 1 extra pakket met 50 mb, dus een alternatief vinden is niet gemakkelijk, dus vandaar of er een oplossing is.
Ziggo gebeld en die zegt geen oplossing voor mij te hebben, dus ben ik genoodzaakt op te zeggen.
tenzij....

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 17:57
Welkom op Tweakers,

Heb je al een contact gehad met de klantenservice van Ziggo? Ik zie namelijk niet waarom wij je beter kunnen helpen dan Ziggo zelf.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Je deelt met meerdere mensen 1 kabel aansluiting, en een van die andere mensen heeft dus al Ziggo internet? Dan is het inderdaad niet mogelijk voor jou om OOK internet op die kabel aan te vragen of te krijgen.

Hoe betaal je nu voor je aansluiting? Want een aansluiting betekent ook 1 rekening, en vaak wordt die wel gedeeld met de rest van de gebruikers. Als dat het geval is zou je ook eens kunnen informeren of je ook van het internet gebruik kunt maken, dus dat je niet alleen de tv-kabel deelt, maar ook het internet.

Als dat niet mogelijk is, dan is voorlopig de enige mogelijkheid waarschijnlijk om adsl aan te vragen, en mischien FTTH.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Er staan nu gewoon 2 abonnementen op 1 adres, met 2 verschillende rekening nummers, zodoende.
rekening word betaald door de eigenaar van het pand die het weer verekend heeft met ons huurcontract.

ik heb al contact gehad met Ziggo, zij hebben mij verteld dat het geen optie is om 2 abonnementen op 1 adres te vestigen, maar ik twijfelde eraan, vandaar jullie hulp.
Ik heb namelijk wel digitale televisie,alles in 1-extra, vandaar het spijtige om weg te moeten gaan, vanwege de 50Mbit internet

ps wat is FFTH ---> ik weet het al, sorry!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ik zou via de huisbaas regelen dat deze het abonnement opzegt. Opzegtermijn bij ziggo is een maand, dus dat kan probleemloos (ja ook binnen het eerste jaar).
Of wil de huisbaas niet meewerken?? Dat is dan raar.. wat als je nou geen prijs stelt op ziggo internet, of zelfs geen televisie wilt.. Dan zou je daar gewoon voor moeten betalen?? lijkt me niet.
Wat is de reden dat de huisbaas voor deze constructie kiest?

Dus ik denk dat je je daar op moet richten.

2 abonnementen op 1 adres is fysiek in elk geval mogelijk, maar in jouw geval dus gewoon kapitaalvernietiging. En het is de vraag of ziggo mee wilt werken. Dus ga eerst eens kijken naar de optie die ik je noem.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 02-03-2010 19:54 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Of je ADSL kan aanvragen hangt af of je in je appartement een eigen (aparte) telefoon aansluiting (ongebruikte lijn, abonnement KPN telefonie hoeft niet) hebt. Zo ja? Kan je ADSL aanvragen, zo nee moet je echt eerst een KPN telefonie abonnement aanvragen voor minimaal 1 jaar en daarop kan je als dat aangelegd is ADSL aanvragen.

Omdat je 3 topics tegelijk opent met eigenlijk dezelfde vraag/probleemstelling over je Ziggo aansluiting en de mogelijkheden sluit ik ook deze. Gaan we verder in je andere topic want je ADSL wel/niet vraag is beantwoord ook bij deze.

Verder in:
Meerdere abonnementen op de groene kabel.

Gesloten:
Glasvezel
van Ziggo naar ADSL

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 02-03-2010 22:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.