[HDD] Crash tijdens kopieren grote bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb mijn Sony Vaio (VGN-SR29VN/S, Windows 7 64bit, P860,0 4gb)nu al een jaartje en enige tijd valt me al op dat er problemen ontstaan wanneer de hdd ( Toshiba MK3252GSX 320gb) intensief wordt gebruikt. Deze problemen resulteren vaak in complete vastlopers. Als ik bestanden van 8gb of groter probeer te verplaatsen naar een andere partitie of externe hdd loopt dit op het laatste moment vast. Dit gaat gepaard met luide piep/tik geluiden van de hdd. Dit gebeurt ook als de laptop een tijdje idle staat en (ik gok) windows begint te indexeren.

Overigens heb ik hier geen last van wanneer ik meer dan 8gb aan kleinere bestanden overbreng. Ik maak regelmatig een back-up van al m'n foto's en hier gaat het wel goed.

De windows installatie is geheel fris, maar voor deze installatie had ik er ook al last van (windows 7 beta)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:56

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Wat is nu precies je vraag?

Verwijderd

Er kunnen wat testen gedaan worden om de conditie van de harde schijf na te gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 23:54 ]

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Thanks! Had helemaal niet aan zulke tooltjes gedach maar logisch dat die er zijn :). Ik ga er even mee aan de slag en laat resultaten weten. Gr.