Corrupte harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:38
Beste allen,

het volgende is het geval. Mijn vaste computer heeft een half jaartje tijdens mijn afwezigheid in de stalling gestaan. Bij het voor het eerst opstarten er van kwam ik tot de conclusie dat er zich een probleem voordeed bij de 2de harde schijf waar ik alle data op opsla. Raar, maar na het laten lopen van de chkdsk en het repareren en wegschrijven van een aantal slechte sectoren was het opgelost.

Nu wilde ik het volgende vragen. Nu ik mijn computer weer in gebruik heb en mijn cd's aan het rippen ben voor de iPod, kwam ik tot de conclusie dat een aantal hiervan corrupt waren. Een chkdsk later blijkt windows veel fouten te vinden in de nieuwe mp3's (of in iedergeval bevinden zich daarin de slechte sectoren)

De vraag: Is dit puur toeval? Of is er een fout in de harde schijf waardoor dit zich voordoet? Hoe kan ik dit het beste testen.

Vooral het laatste is handig aangezien ik nu niet echt veel info kan vinden online, domweg omdat ik nog niet weet waar ik op moet/kan zoeken.

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Alvast één belangrijke tip:
OM FAQ en dan in het bijzonder: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?.

Met andere woorden. Test de harde schijf met de tool van de fabrikant.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Ah, dat was ik vergeten te melden.

Het is een in 2006 gekochte Maxtor, dus ik het Seagate Seatools er over heen laten gaan.
Het duurde een halve dag, maar er kwam niets nieuws uit. Aantal bad-sectors, fouten de gecorrigeerd zijn, meer niet.

Houden die bad sectors dan echt in dat hij nu al aan het eind van zijn Latijn is? (ook als ik de Faq lees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Maupertus schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:08:
Houden die bad sectors dan echt in dat hij nu al aan het eind van zijn Latijn is? (ook als ik de Faq lees)
Ja, vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

De vraag is: wil je het risico lopen gegevens kwijt te raken door (nog) langer te wachten met het vervangen van je schijf.... kan ik me niet voorstellen met de huidige prijzen van harddisks. Dat is dus stap 1. Stap 2 is uitzoeken of je de oude harde schijf nog kunt herstellen, dan wel of je er nog een RMA voor kunt aanmaken bij de fabrikant.

Succes (is een keuze) :-)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Ja, bedankt iedereen. Blij dat ik het gelijk heb gevraagd en er niet langer mee heb geprobeerd te schipperen en repareren.

Op naar de pricewatch voor een goede deal dan maar.

Nog 1 laatste vraag, hoe kan ik het beste vermijden dat er verdere corruptie plaatsvind? Moet ik de schijf echt loskoppelen tot ik een backup ga maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Maupertus schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:35:
Ja, bedankt iedereen. Blij dat ik het gelijk heb gevraagd en er niet langer mee heb geprobeerd te schipperen en repareren.

Op naar de pricewatch voor een goede deal dan maar.

Nog 1 laatste vraag, hoe kan ik het beste vermijden dat er verdere corruptie plaatsvind? Moet ik de schijf echt loskoppelen tot ik een backup ga maken?
niet meer gebruiken idd..
en dan maar hopen dat je data niet teveel corrupt is geraakt intussen

404 Signature not found

Pagina: 1