Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

amilo 1526 gpu dood?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Zatara
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 03:59
Ik heb eigenlijk al vastgesteld dat de GPU in mijn laptop overleden is. (verticale streepjes lijnen) Nu kan ik nog enkel in "veilige modus" starten.
go 7600
Op marktplaats zie ik dat een aantal mensen voor 50 euro dit kunnen repareren.

Na uren googlen .....nada

Kan ik dit zelf repareren?

• The Flying Dutchman
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:49
Het zou een gevalletje `gpu in de oven leggen' kunnen zijn. Op voorwaarde dat je de gpu uit de laptop kunt halen. Zoek eens wat verder op GoT, er loopt een heel topic over mensen die hun videokaart gerepareerd hebben door hem in de oven te leggen (zelf heb ik op die manier een desktop 7600GS gerepareerd).

The Flying Dutchman

• base_
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18-05 14:32
kijk hier ff:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1367618

10 min op 200C deed het voor mijn 7900go (wel koeling demonteren en juiste kant boven etc. zie de diverse 'handleidingen')

• Zatara
Merci....ga hierop verder borduren.

• Renegade89
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14-04 10:40
Probeer dit bedrijf eens? :)

• base_
Staat niets over refurbished en/of GPU vervanging bij die shop, kan er ook niets over vinden. Tevens is alleen 'omruil' mogelijk na opsturen laptop, videokaart kan je dus niet los kopen? Ik hoop niet dat ze de videokaart voor 89 euro even in de oven gooien maar het zou zomaar kunnen :/

• Zatara
Op ebay zag ik iets over ruil go7600 voor 25 euro + 9.90 verzenden ook bij hen

Zatara wijzigde deze reactie 28-02-2010 19:52 (8%)

• base_
Mijn 7900go was al eens door Dell vervangen: hier was duidelijk te zien dat er een nieuwe GPU op die refurbished kaart gezet was. Het even in de oven verwarmen om de bumps zacht te maken zodat deze weer beter contact maken is niet te vergelijken met refurbishen, ik heb een beetje mijn twijfels bij deze aanbiedingen.

• Zatara
Ben er ondertussen achter dat de video chip op het moederbord geintergreerd is. Om het hele moederbord te gaan bakken zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd. Ben bang dat de enige optie het verkopen van wat onderdeeltjes is.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True