Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb vorige week een computer gekocht.
Systeem eigenschappen zijn .
Asus P6T intel x58 chipset 1366
Intel Core i7 920
600 Watt Voeding
Triple 6 gb ddr3 1600mhz
2x EAH5770 CuCore/2DI/1GD5 > SLI - Crossfire ingeschakelt
1TB samsung f3
Als scherm gebruik ik XL2370 full hd led
daarbij maak ik gebruik van hdmi en dvi aansluiting.

Ik wil graag een stabiele configuratie. Af en toe ''freeze'' mij scherm. En bij crysis draait niet lekker. Hoe kan ik het maximale kracht eruithalen ? Zonder Overklock ?

Alvast Bedankt !!!

Vriendelijke Groeten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Ik snap het niet? Je maakt van 2 aansluitingen tegelijk gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Van welk merk is je voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Blue-Tiger schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:22:
Ik snap het niet? Je maakt van 2 aansluitingen tegelijk gebruik?
Ik denk dat hij een verloopje bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

als je computer niet stabiel draait:

- test geheugen
- test moederbord
- hetinstalleer windows
- installeer linux (of draai vanaf een cd'
- stress test je systeem
- haal componenten een voor een uit de pc en test tussendoor

en zo kan ik nog even dooegaan. iedereen wilt een stabiele config, maar wij kunnen niet voor jou testen

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat ook de moeite waard is: check de temperaturen van je onderdelen eens, als de koeler bijvoorbeeld niet goed gemonteerd zit kan dat zorgen voor een terugklokkende CPU omdat die te warm wordt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een super site is dit zeg ! Gelijk zoveel reacties en mensen die willen helpen. Echt bedankt allemaal. Mij voeding is 600 wat +80 van Thermaltake.

Ik heb de grafiek kaarten 2x EAH5770 CuCore/2DI/1GD5 die zijn aangesloten op moederboord met het SLI gedoe en die kaarten zijn met elkaar verbonden met het bijgeleverde crosfire kabel. Die is aangesloten op beide. Mijn pc herkent ze allebei. Alleen heb gewoon 2 problemen mij computer loopt vast zie je streepjes en het geluid op het moment dat ie stil staat. Enige oplossing op dat moment is uitschakelen. En soms als ie vast loopt zie je ook wel alleen zwarte scherm. En de andere probleem is ik vindt het raar dat ik crysis niet volledig kan draaien hij happert. Kan ik het fps testen met een soort programma ? Volgens het winkel waar ik het heb gekocht zeiden ze dat ik meer als 90 fps kon krijgen.

Hij koelt goed wat mij behuizing is ook van thermaltake er zitten 3-4 fans op het grafiek kaarten zitten fans op het processor zit een fan bij het voeding zit een fan. Moederboord zit ook een soort cooling. Dus temperatuur is goed.

Pc draait lekker behalve crysis en dat het scherm soms vastloopt.
Ik ben een beetje nieuw maar ik kom hier zeker elke dag wil graag leren en mijn pc goed configureren.

Bedankt nogmaals wacht op jullie reacties
merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:07

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Eerst en vooral is het trouwens grafische kaart en niet grafiek kaart.

Verder haal je hier duidelijk verschillende dingen door elkaar. Je hebt twee Ati kaartjes, dus je gebruikt crossfire met een crossfire bridge, niets van SLI want dat is met nvidia kaartjes ;)

Wat ik verder uit je post opmaak is dat je pc vastloopt bij het gamen? Want je spreekt over geluid? Als je pc ook vastloopt zonder games te draaien heb je een groter probleem. Dan kan het probleem zoals al eerder gezegd zowat overal zitten. Probeer het probleem ook eens duidelijk te beschrijven: wat, wanneer, hoe, hoe vaak,... ? Voor ons is het ander helemaal gissen...

Probeer dus te identificeren waar het probleem zit. Gebruik bijvoorbeeld orthos om je cpu te stressen en te testen op stabiliteit en meet tegelijk de temperaturen met realtemp. Deze tooltjes vind je gewoon via google en zijn gratis.

Fps kan je overigens meten met Fraps.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dank je wel :)

Ik heb hem nu iets langer als een week denk ik.
Hij loopt elke dag 1x vast en een keer was het 2x vast.
Hij is gestopt tijdenst youtube. Hij is gestopt tijdens een film en gestopt tijdens een game.
Ik ga proberen wat je schreef.

Alleen weet niet wat schade betekent en orthos en stressen.

Ben nieuw met dit soort dingen :( Daarom wil ik super graag leren. Dank zij tweakers.

En Wouter Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel wat schade is ik schreef het boven verkeerd moest iets anders zijn maar weet niet hoe ik die woord moet schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
Je schrijft niet welk OS / Windowsversie je gebruikt.
Crysis draait zover ik weet lekkerder met Nvidea, maar misschien zit ik ernaast.

Verder kan je afhankelijk van hoe goed je Engels is, nog is kijken of je wat aan deze link hebt:
http://www.tweakguides.com/Crysis_3.html
en dan in jou geval de ATI tweak: http://www.tweakguides.com/ATICAT_1.html

Probeer ook is wat andere recente spellen, om uit te sluiten of het aan het spelen van Crysis ligt of, dat er toch iets anders goed mis is. Je schrijft al dat je het ook al is gehad hebt met het kijken van een Youtube filmpje. Dat duidt er wellicht op dat de kaarten niet goed zijn aangesloten / geinstalleerd.

Welke driver's gebruik je bijv. voor je videokaarten ?

[ Voor 34% gewijzigd door Yippie op 01-03-2010 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Is het niet dit probleem?

En dat crysis niet op max. loopt: Jouw twee HD5770's zijn qua prestaties ongeveer gelijkwaardig aan een HD5870. Die trekt crysis nog niet op 1920x1080 met alle settings op het hoogste en met 8xAA, het is gewoon een super zwaar spel. Crysis heeft ook niet echt AA nodig, ik zou dat dus uitzetten, misschien een paar settings naar "high" in plaats van "very high", en kijk of het dan goed loopt. Zo ja, dan is crysis gewoon te zwaar :P Dat je er 90FPS mee zou moeten kunnen halen is onmogelijk, dat lukt zelfs de HD5970 niet en dat is veruit het snelste wat er nu te krijgen is. Die geeft met moeite 30+ FPS met hoogste settings. In de meeste andere spellen zou je pc wel gewoon vloeiend moeten kunnen draaien met hoogste settings.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 01-03-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows ultimate 7 64 bit nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik wacht nog op meer details super site hier echt waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van wat ik begrijp hebben ze crysis verkeerd gemaakt :)
Ik download mijn drivers via het website. Voorbeeld het grafische kaart die ik heb is van asus ati ga ik naar asus. En ik kijk welke versie en model ik heb. En dan download ik die. Ik probeer altijd update. Zo dat ik altijd de nieuwste drivers heb.
Dus van wat ik begrijp is dat ik eigenlijk crysis niet op very high kan spelen en aax8 ?
Ik heb 2k neergelegt dam.

Ik ga nu naar het computerwinkel hij gaat een dag kijken observeren analyseren enz.

nogmaals Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik herhaal een stuk wat wouter.S aanhaalt.
Hou je temps in de gaten. Zo zou je bijvoorbeeld een moeten kijken (effectief kijken in je kast) of alle ventilatoren draaien tijdens hij aanligt. Kans is groot dat hij inderdaad ergens oververhit. Hebje je systeem zelf aangesloten of hebje dit laten doen in een winkel. in dat geval kanje gewoon terugkeren :P en leg je probleem uit. Als je je pc een weekje kan missen zal dit voor jou de makkelijkste oplossing zijn. Het is dan hun probleem.
Het feit dat hij blokkeert tijdens grafische processen lijkt het er me inderdaad sterk op dat je grafische kaarten niet volledig correct zijn aangesloten/geinstalleerd. Drivers updaten en fysieke controle uitvoeren van je aansluiting.

Verder nog +90 FPS, mss als je een 15" inch scherm hebt met 800*600 resolutie. Maar vergeet het maar bij crysis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het bij een winkel gedaan. Ik ga wel dit jaar naast mij werk en studie me verdiepen in het samenstellen van gaming pcs. Computer die ik hierna ga kopen wil ik zelf samenstellen duurt wel mischien 2-3 jaar maar in die tijd leer ik wel zeker veel. Ik ben hier net 2 dagen iedereen helpt.

Ik ga over een half uurtje naar de winkel die gaan kijken.
Maar buiten crysis kan ik wel elke spel eigenlijk gewoon aan toch ? Ik dacht dat ik een goeie computer had is dat wel of niet zo ?

vr gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:07
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:11:
Ik download mijn drivers via het website. Voorbeeld het grafische kaart die ik heb is van asus ati ga ik naar asus. En ik kijk welke versie en model ik heb. En dan download ik die. Ik probeer altijd update. Zo dat ik altijd de nieuwste drivers heb.
Dus van wat ik begrijp is dat ik eigenlijk crysis niet op very high kan spelen en aax8 ?
Ik heb 2k neergelegt dam.

Ik ga nu naar het computerwinkel hij gaat een dag kijken observeren analyseren enz.

nogmaals Bedankt.
Als je hiervoor 2k neer hebt gelegd heb je iets verkeerd gedaan ;)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Tuurlijk. Ik haal 40FPS op 1200x1600 met 2x AA en settings op High en Very High met een enkele 5750. Ik denk echter dat jij gewoon last hebt van het bekende strepen probleem. Ati werkt nog steeds aan een oplossing. Je zou eventueel wel de nieuwe beta drivers kunnen uitproberen. Deze verkeren enkel nog in testfase maar hebben voor sommige mensen een positief effect (en soms dus ook negatief, dan moet je weer de oude proberen (10.2)).

Je kunt de beta drivers hier downloaden:
http://www.ngohq.com/home...=18&go=giveme&dwn_id=1005 (en dan op Agree klikken)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scherm van samsung full hd led
toetsenbord k350 wave
gx9 logitech
en de de behuizing kast dvd van ultimate norton software alles bij elkaar 2k.
Je kan het goedkoper kopen maar dan zit je wel met grijze markt. Ik kon het ergens anders min plus 100 euro goedkoper halen maar dat zit je met service enz.
Weet jij een site of winkel waar het goedkoper is ? Maar wel eu producten voor nl.
vr gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en bij websites zo als azerty en cdrom land scheelt het 200-300 euro maar dat zit je wel met service garantie en grijze markt.
vr gr

mensen bedankt voor jullie reacties echt waar heb binnen dag veel geleerd. Overal gelezen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
dat vastlopen heb ik ook gehad en werd veroorzaakt doordat ik te weing voltage op mijn werkgeheugen had staan (moest handmatig in de Bios aangepast worden)!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:07
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:50:
en bij websites zo als azerty en cdrom land scheelt het 200-300 euro maar dat zit je wel met service garantie en grijze markt.
vr gr

mensen bedankt voor jullie reacties echt waar heb binnen dag veel geleerd. Overal gelezen gekeken.
Hoezo grijze markt? Als je weet wat je koopt maakt het in principe niet uit bij welke winkel het is. En gaat het stuk binnen de garantie zonder er aan te kloten doen de winkels er over het algemeen niet moeilijk over.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04
Loopt het ook vast als je maar 1 vga kaart gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

inderdaad 2k is wel vet veel. ik hoop dat er daarbij nog wat meer zat dan windows ultimate Ik denk dat je er dan inderdaad goed aan doet meer te gaan leren over pc's. Kwestie je eigen portomonee wat te beschermen
SgtElPotato schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:38:
[...]
Als je hiervoor 2k neer hebt gelegd heb je iets verkeerd gedaan ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Joindry op 01-03-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Je weet dat je op tweakers.net/pricewatch ook gewoon alles kunt selecteren en dan de goedkoopste winkel kunt vinden? Zo heb ik ook m'n PCtje in elkaar gezet :).

EDIT: Waarom heb je in godsnaam Windows Ultimate? Ja, ik heb het ook maar dan via een gratis MSDN key maar om het nou Retail of OEM te kopen is naar mijn idee echt totale onzin.

[ Voor 36% gewijzigd door i7x op 01-03-2010 15:15 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt bedankt ik weet nu wel waar ik volgende keer moet opletten.
Wat ik nu nodig heb is bij mij bios hoe kan ik het voltage regelen ? Ik heb bij setup gekeken en alles staat op automatic en tijdens het opstart scherm zie ik wel dat mij computer 6 gb ddr3 1600mhz kent. Is het dan goed ?

Ik ga ook kijken of ik een voeding heb met meer vermogen.

Tenslotte ga ik binnen het kast kijken. Heb ook software om te zien hoeveel graden het is enz.

Ik ga alle advies die ik hier lezen een voor een doen :) Anders leer ik het niet.

Verdere advies hulp is zeker welkom bedankt allemaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sowieso, drivers voor je videokaarten moet je van de AMD site halen en bij voorkeur niet bij ASUS of welk ander merk dan ook. Die plaatsen altijd verouderde versies. AMD brengt zelf de drivers uit, dus dan heb je altijd zeker de nieuwste versies. Ze zijn al een tijdje bezig met het strepenprobleem, dus wellicht dat een update bij jou wel helpt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ten 1e Adam61 de pc die je hebt kan echt een hele tijd mee en een miskoop is het zeker niet.
2k is een hoop geld, maar je hebt voor service gekozen bij een winkel die hem in elkaar heeft gezet en dan betaal je gewoon meer als dat je het zelf doet. Een goede game pc is het ook, al kriebelen de overclock vingers van me nu alweer :P

Hier op tweakers zijn er een vrij groot aandeel die dit onderhand zelf allemaal doen, maar het is echt allemaal niet zo simpel als hier voorgespiegeld wordt (door die mensen). Ikzelf maak dit vaak mee, even een probleempje fixen bij iemand, komt meestal neer op een compleet onlogische oplossing waarvan je toch echt niet kan verwachten dat een gemiddelde pc gebruiker dat op kan lossen.

Waar de vastlopers aan liggen:

1: Ati driver probleem, update via Ati/Amd website de nieuwste (Catalyst 10.2), je kan op het Ati icoontje onderin nu al klikken en daar kijken welke versie je nu draait. Verder moet in die videokaart driver (want dat is het), CATALYST AI op advanced staan (anders werkt crossfire niet).

2: Flash probleem in combinatie met windows 7, alleen als je Firefox gebruikt als browser en volgens mij nog steeds niet opgelost of op te lossen. Verklaard alleen niet de "lage" prestatie in Crysis, maar idd misschien staat in je ATI driver wel AA op 8x geforceerd en dat is nogal zwaar op jou gespeelde resolutie.

3: geheugen kan error geven, download Prime95 hiervoor. geeft het errors stel dan in de bios van je moederbord (delete drukken bij opstarten meestal), het voltage op het geheugen 1 stap hoger in als normaal.

4: je cpu wordt te warm (minst logisch, maar altijd goed om te checken, voor 2k mag je wel een degelijke en stille cpu koeler verwachten). Download OCCT, en HWinfo (beide op tweakers te vinden) en draai deze programma's beide terwijl je de temperaturen en voltages in de gaten houdt (vooral van cpu en 12v).
(moet onder 70C blijven).

5: gpu's worden te warm, download gpu-z of kijk bij Hwinfo. en download furmark en draai dit programma terwijl je de temps in de gaten houdt (moet onder 90c blijven)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
echt bedankt allemaal een voor bedankt.
Ik heb wel mijn lesje geleerd. Die dvd kost 180 euro die kon ik weer in hardware insteken. hehehe maar volgende keer maak ik goeie pc xD .

vr gr allemaal merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OCCT werkt niet bij mij hij gaf iets aan met grafische kaarten. En die Hwinfo welke moet ik downloaden ? Je hebt meerdere.

Als ik een lijst krijg met wat ik allemaal moet downloaden met de juiste links doe ik dan dan kan ik ook gelijk alles checken.

Die prime95 heb je meerdere versies.

Ik weet wel dat je moet kijken welke os je hebt en die downloaden maar toch lukte niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Het lijkt mij sterk dat je RAM ook daadwerkelijk op 1600MHz loopt met alle settings op auto omdat standaard (1600MHz is in feite een overclock), je processor tot maximaal 1066MHz RAM geheugen wil gebruiken. Ik zou het nog even nakijken en sowieso is het handmatig instellen van de settings altijd beter dan de auto modi te gebruiken. Instellingen als het voltage zijn als het goed is op de verpakking van je RAM te lezen en er zit anders ook altijd nog een sticker op de dimms zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die van het ram heb ik weggegooit. Weet jij mischien ongeveer hoe dat moet ? Het zit wel zo als mij pc opstart zie ik wel gewoon 1600mhz.
Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleert met advies van mensen hier. Hij loopt nu een stukje sneller. Dus ik hoop dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:11:
Nee, crysis is gewoon fukking mooi en dat kost heel veel rekenkracht :) GTA4 is bijvoorbeeld verkeerd gemaakt, niet lelijk, maar ook niet super mooi maar toch loeizwaar (maar dan met name op de CPU in plaats van op de GPU). En nee, het is zeker geen slechte pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt goed ( alleen nog geen crysis gedraait ) Wat super raar is krijg geen volle scherm. Ik heb letterlijk overal gekeken. Eigenschappen beeld ati cata center display graphic alles maar krijg geen volle scherm. Ook op mij scherm heb ik fit screen gedaan lukt ook niet . Via google heb ik ook niet echt wat kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dat is nu typisch computers er is altijd wel ergens iets een beetje maf, wacht maar af op den duur en na ervaring opbouwen leer je er prima mee werken...

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt heb nu zelfs ontdenk zonder google waarom mij scherm niet volledig is. Het was gewoon goed zoeken. Bij het Cata Center heb je aansluiting dvi hdmi en een upscaling optie via daar kreeg ik het scherm vollebeeld.
Is er nog een site net als tweaker waar ik kan leren ?

vr gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
i7x schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:46:
Ik denk echter dat jij gewoon last hebt van het bekende strepen probleem. Ati werkt nog steeds aan een oplossing.
Eh... Volgens mij hebben de CuCore versies hier geen last meer van? Of heb ik het mis?
i7x schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:13:
EDIT: Waarom heb je in godsnaam Windows Ultimate? Ja, ik heb het ook maar dan via een gratis MSDN key maar om het nou Retail of OEM te kopen is naar mijn idee echt totale onzin.
Die MSDN verloopt; een retail versie niet.

[ Voor 35% gewijzigd door michaelmou op 04-03-2010 20:37 ]

Pagina: 1