HP dv4057ea hdd upgrade: 48bit lba limit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een vriend van me heeft een HP dv4057ea met een hdd die aan het overlijden is. Hij vroeg me daarom of ik hem kon helpen met een nieuwe te zoeken.

Gewoon even een 2.5" IDE schijfje zoeken zou je denken, maar zo simpel lijkt het me niet te zijn. De ingebouwde harde schijf is namelijk 80GB en ik twijfel of grotere wel volledig herkend zullen worden?

Natuurlijk had ik eerst de OM FAQ doorgenomen.

Hieruit begrijp ik dat er een maximum van 137.4GB is voor IDE hdd's zonder 48bit LBA, en een vooralsnog onbestaande limiet als dit wel ondersteunt wordt.

Kan iemand me bevestigen dan wel ontkrachten of een 160GB harde schijf wel of niet gaat werken? Er zit namelijk wat prijsverschil tussen beide en het zou zonde zijn als de duurdere niet volledig gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij mag dit geen probleem zijn en mijn vermoeden wordt hier bevestigd: http://www.upgradecompute...vilion-Notebook-DV4057EA/ ;)

Overigens is er in het BIOS niets terug te vinden over LBA, vaak is dit toch wel het geval. B.v HDD bit shift > LBA advanced zijn volgens termen die HP in het BIOS van laptops gebruikt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Bedankt voor je reactie.
Ik ga het er dan maar op wagen en heb een pricewatch: Samsung Spinpoint M5 HM160HC besteld.

Van zodra deze er is en ik deze heb kunnen vervangen zal ik deze thread wel weer een schopje geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
De hdd is inmiddels aangekomen en geïnstalleerd. Zonder enige aanpassingen werd hij meteen herkend als 160GB.

Nogmaals bedankt voor je reactie _Dune_ en hier mag wat mij betreft een slotje op.