Nee niet automatisch, maar ik vind idd bekeuringen in het algemeen niet snel terecht.
Nofi, maar dat komt niet over als iemand die voor rechtvaardigheid strijd, maar gewoon iemand die de (verkeers)politie haat

.
Ik ga voor de rechtvaardigheid idd. Zolang de politie goed werk doet heb ik er niks tegen. Gaan ze mierennueken, dan hebben ze aan mij geen fijne.
Grrrrrene schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:24:
[...]
Als er 1 lamp kapot was gegaan, hadden ze vast een waarschuwing gegeven, maar heb je wel 's een auto gezien zonder verlichting aan de achterkant? Bij Wegmisbruikers heb ik zoiets 's gezien en geloof me: die zie je NIET rijden. Er zitten dan wel reflectoren in de achterlichtunits, maar die vallen in het niet bij normale verlichting. Het is gewoon gevaarlijk en niks wijst de agenten erop dat de lampen net kapot zijn gegaan. Zij zien gewoon een auto de weg op draaien die geen verlichting aan de achterkant voert en weten niet hoelang dat al zo is. Moeten ze de automobilist dan maar op zijn blauwe ogen geloven? Komop zeg.
Ja imo moeten ze dat ja.
En ja heb ook wel es een auto zonder achterlichten gezien in het donker. Sterker nog, die muts had haar lichten helemaal niet aan, ook voor niet. Het was weliswaar hier in de woonwijk, maar dan nog. Gewoon ff zeggen van muts doe je licht es aan anders krijg je een bon moet voldoende zijn.
En dit slaat al helemaal nergens op

Wel jammer om te zien dat de meesten hier te kortzichtig zijn om het probleem te zien en zo'n zielige anti politie houding hebben zonder stil te staan bij het gevaar van niet werkende achterlichten.
Het is heel simpel, je verlichting hoort gewoon te werken. Jij wist dat er iets mis was (niet wat) maar vond het snel thuis zijn belangrijker dan goed je auto controleren. Jij neemt bewust een risico met de veiligheid van andere weggebruikers.
Dat heb je dus verkeerd. Hij wist dat z'n dashboardverlichting uitgevallen was en dat z'n koplampen het nog deden. Dan ga jij ook niet stoppen om te kijken of toevallig je achterlicht het nog doet
Denk je nou echt dat PaQ nog 1 meter had gereden als hij wist dat z'n achterlicht het niet deed?
Ik niet iig. Maar de veronderstelling dat ze het wel doen is TE groot om meteen te stoppen (als dat uberhaupt al veilig kan).
Je doet net alsof hij bewust zonder achterlicht rijdt

Over kortzichtig gesproken...
Wat als nu iemand achter op je inrijd omdat het donker is en jou auto gewoon niet ziet omdat die dus absoluut niet opvalt? Het is jammer dat mensen zoals jij wel alle voordelen van het auto rijden willen maar helemaal niks van de verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken.
Nog al zo'n onzinnige zeikopmerking die nergens op slaat

ToolkiT schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:16:
Mensen die zonder of met slechte verlichting rijden heb ik een hekel aan, levensgevaarlijk, zeker bij slecht weer.
Dus wat dat betreft snap ik wel dat de agenten hem
bekeuren staandehouden...

Dat wilde ik gisteren ook nog vragen, maar was na het schrijven van m'n vorige post deze vraag kwijt.
En zeg eens eerlijk: zou je thuis je hele auto gechecked hebben en ontdekt hebben dat de hele achterkant zwart was door een defecte zekering? "doe ik morgen wel", "doe ik volgende week wel", "oh ja, vergeten"

.
Bij mij is dat meteen vervangen. Zoiets ga ik niet uitstellen. Zelfs met een beetje regen is het een kleine moeite ff een zekering te vervangen

Bijna iedereen hier stelt (imo onterecht) dat een probleem automatisch met buitenverlichting te maken heeft! Dat vind ik dan weer zo jammer