Windows 7 Upgrade van SurfSpot.nl - wil niet van dvd booten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Hey,

Ik ben al een tijdje de RTM (of beta, weet niet) versie van Windows 7 aan het gebruiken, en zoals jullie zullen weten zal die er binnenkort mee ophouden. Ik heb dus Windows 7 Professional gekocht, via SurfSpot (weet niet of iemand het kent...). Ik kan daar met m'n TU/e (ik studeer aan de TU/e) account inloggen en software voor gereduceerde prijs kopen.

Ik heb de Windows 7 Professional Upgrade gekocht (voor 50 euro oid).

Hier is de link (geen idee of mensen zonder login dit kunnen zien)
https://www.surfspot.nl/Surfspot/Task/task.htm?subtask=true

Nou, na het betalen krijg ik een download link met een klein exe bestandje. Dat opent een programmaatje waarmee de image gedownload wordt (ik krijg dus een download en geen dvd thuisgestuurd). De image is gewoon een .img bestand.

Ik heb het bestand gebrand, onder andere met Nero en met windows zelf (door op het img bestand te dubbel klikken, wist niet eens dat dit kon).
Maar als ik de dvd nu in m'n pc doe, opnieuw opstart, en vanuit de DVD drive laat booten, dan lijkt hij dit te negeren en boot hij gewoon windows... Ik heb het ook in mijn DVD RW drive geprobeerd, zelfde probleem. Ook nog maar eens op m'n laptop geprobeerd, ook hetzelfde.
Zoals ik al zei heb ik de image al een keer opnieuw gebrand (de eerste keer met nero, 2e keer met windows) maar beide keren wil hij niet booten.

Ik kan de dvd wel openen in windows gewoon, maar hij lijkt niet te herkennen dat hij er uberhaupt iets van kan opstarten. Ik kom gewoon in windows explorer met 3 bestanden:
setup1.box
setup2.box
Win7-P-Retail-en-us-x86.exe

Als ik die exe open dan moet hij eerst 15 minuten ofzo die boxes openen en daarna krijg ik dan eindelijk het install scherm, maar hij draait nu dus vanuit windows... Nu kan ik niet mijn HDD formatteren! Ik wil graag een clean install, alles mag van deze HDD af.

Ik heb 2 HDD's, 1tje met een dual boot van XP (media center edition 2005) en Windows 7 RTM. Daar mag alles vanaf, die wil ik helemaal leeg.
De tweede HDD heb ik vandaag nieuw gekocht en staat wat backups op, dus die mag niet geformateerd.

Ik heb gelezen dat een upgrade vanuit windows XP of Vista Home Premium automatisch een clean install is.
Ik zou dus in principe in XP de install kunnen starten en dan een upgrade doen (dan zou hij dus toch een clean install doen?), maar ik denk dat mijn Windows 7 RTM partitie (ook op HDD1) intact blijft, wat ik dus niet wil...

Kan iemand mij helpen? Waarom kan ik niet booten vanaf de DVD? Heeft het met surfspot te maken misschien?

EDIT
Ik lees net dit op surfspot:
MS Windows 7 Professional Upgrade kan alleen middels een zogenoemde download manager gedownload en geïnstalleerd worden, het is niet mogelijk dit product webbased te downloaden en/of buiten de download manager om te installeren. De download manager kan alleen gebruikt worden op de computer waarop ook de installatie van MS Windows 7 Professional Upgrade plaats zal hebben - De benodigde downloadlink en installatiecode voor MS Windows 7 Professional Upgrade worden in je account op SURFspot.nl opgeslagen, je kunt desbetreffende bestelling opvragen door op SURFspot.nl te kiezen voor de optie ´Productkluis´, deze vind je rechts bovenaan het scherm nadat je ingelogd hebt op SURFspot.nl
Dat snap ik niet helemaal... Ik kan dus de upgrade alleen uitvoeren vanuit de download manager? Dat werkt ten eerste al niet: de download manager geeft wel een knopje 'Start install' als hij klaar is, maar dan opent hij gewoon windows explorer met het IMG bestand dat ik dus gebrand heb...

Een tweede optie waar ik aan dacht is misschien mbv de XP cd een clean install (van XP dus) te doen. Daarma zal de Windows 7 RTM partitie dus ook weg zijn. Daarna kan ik dan de (retail) Windows 7 upgrade doen vanuit XP ofzo?? Dan ben ik nog wel even bezig.... Ik heb liever een andere oplossing :S

[ Voor 20% gewijzigd door NickThissen op 26-02-2010 21:30 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55

Tazzios

..

upgrade = upgrade van je huidige windows. De installer zal dus kijken of er een oude windows versie al aanwezig is. Daarom kan je niet van cd opstarten.
Formateren doet hij misschien later?

[ Voor 52% gewijzigd door Tazzios op 26-02-2010 21:35 . Reden: ook bijwerken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Er is een oude windows versie aanwezig, twee zelfs.
Ik heb het vanuit XP (legale versie) en vanuit windows 7 RTM geprobeerd. Ik had niet verwacht dat het vanuit win7 rtm zou werken, maar vanuit XP toch wel?

EDIT
Ik zie net je edit, dat de upgrade de reden is dat ik er niet van kan booten...
Ik dacht dat ik met een upgrade ook gewoon een clean install kon doen, maar dat hij dan ergens tijdens de install vraagt om de cd van de oude windows erin te doen (die heb ik dus klaar liggen hier...), zodat hij kan checken of ik inderdaad vanuit een legale versie upgrade. Klopt dit niet?

Een upgrade werkt vanuit win7 rtm inderdaad niet, maar hij geeft aan dat ik dan wel een clean install kan doen (via de 'advanced install' of 'custom install' oid). Dat ben ik dan nu aan het proberen. Hij installeert nu windows op dezelfde drive waar ik nu windows aan het draaien ben...? Hij zal zo nog wel restarten neem ik aan, lijkt me sterk dat dit tegenlijk kan..?

EDIT
Hij is nu inderdaad gerestart. Ik ben benieuwd wat er nu overblijft van mijn partities... Ach, ik kan de partities altijd handmatig nog leeg gooien en mergen neem ik aan (desnoods via partition magic oid) dus als hij ook een partitie laat staan dan valt het nog mee.

EDIT2
Nou, hij is klaar... Hij heeft nu dus gewoon de RC versie naar de retail versie omgezet. Alle documenten folders (en bureaublad etc) zijn leeg, maar de oude staan nog in een Windows.old map. Ik heb beide partities nog...

Hoe kan ik nu in godsnaam een clean install doen..?!

[ Voor 46% gewijzigd door NickThissen op 26-02-2010 22:16 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, ik heb gister avond dus vanuit mijn Windows 7 beta partitie een upgrade geprobeerd (dus vanuit windows zelf, niet vanuit boot). Dat ging natuurlijk niet, maar ik kon wel een 'custom install' oid doen, waar hij waarschuwde dat ik alles kwijt zou zijn. Heb dat maar gedaan, op dezelfde partitie waar windows 7 beta stond (dus die wat ik op dat moment aan het draaien was). Ging goed, nu heb ik Windows 7 retail op die partitie, met al mijn bestanden in de Windows.old map (die ik inmiddels weg gegooid heb), dus in principe heb ik nu een clean install van windows 7.

Probleem 1: Ik heb nog steeds de XP partitie, waar ik vanaf wil. Vanuit de Disk Management wilde dat niet lukken, ik kon niet Format selecteren (alle opties waren grijs).

Probleem 2: Vanochten wil mijn pc niet meer opstarten... Hij komt in het opstart scherm (waar ik DEL moet drukken om de BIOS in te gaan), en daarna gewoon zwart scherm met een knipperende underscore linksboven. Wat ik ook doe, hij doet niets meer. Behalve met Ctrl+Alt+Del dan reboot hij en krijg ik hetzelfde probleem.

Ik ben maar eens de BIOS in gegaan (heb daar niet veel verstand van), en een ding wat me opviel was dat de 1st IDE master device (oid) de DVD drive was, en de 1st slave was mijn andere DVD-RW drive.
The 3rd IDE master device (er was geen 2e) was pas de HDD (de oude, met windows partities) en de slave was de nieuwe HDD.

Zou dit niet anders om moeten zijn? Ik heb geen idee, was iets dat me op viel...

Anyway, ik heb er genoeg van, ik ben Windows XP aan het installeren nu, heb alles er af gegooid. Hoop dat ik zodra die klaar is dan de upgrade naar 7 kan doen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 23:59
PFff, ik wilde hetzelfde gaan doen maar twijfel nu wel. Ik heb een legale windows Vista DVD hier liggen, ik hoop maar dat die upgrade dan gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkowic
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-06 19:34
Pffff......... En ik zit hier te kijken met een Windows 7 32bit evaluation copy en een Windows 7 Ultimate 64bit van Surfspot en heb ook problemen met installeren. Als dat nog maar goed komt.
Ik had ook verwacht (en gelezen) dat je met een upgrade gewoon een clean install kon doen. Moet sowieso een clean install zijn om van 32bit naar 64bit te gaan. Maar als die DVD niet boot..............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkowic
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-06 19:34
Volgens mij heb ik de oplossing gevonden.
http://www.mydigitallife....box-and-setup2-box-files/

Stond ook al in een ander topic:
Windows 7 installatiemethodes

[ Voor 23% gewijzigd door Berkowic op 28-02-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 23:59
Ah geweldig, had hem net gebrand om het te proberen, maar ga nu gelijk maar die methode doen :) Stukken beter denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Die methode lijkt inderdaad beter. Ik heb het uiteindelijk 'opgelost' door een clean install van XP te doen, en gelijk daarna een upgrade (== clean install met oude bestanden in Windows.old map) naar Windows 7. Heeft me uiteindelijk de hele vrijdag avond + zaterdag ochtend gekost...

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1