off site NAS Synology DS209

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag een synology DS 209 aankopen en zit nog met twee vragen:

1) de afstand tussen router (in het huis) en NAS (in de garage op zo'n 8 meter van het huis) bedraagt zo'n 20 meter is dit een probleem?
2) Ik geraak er maar niet uit wat nu goede harde schijven van 1,5 Tb zijn om in RAID 1 in deze NAS te plaatsen

De bedoeling is hoofdzakelijk om offsite backup van foto's te doen (ben een fotograaf) en om ook deze online te kunnen bekijken.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn allereertse topic op tweakers! _/-\o_

Todasranas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:17
Gezien de problemen met firmware van Seagate, en RAID van Samsung, zou ik voor Hitachi of Western Digital gaan. Hitachi is goedkoop, maar word iets warmer. Western Digital zijn gewoon goede schijven. De Black editions zijn wat sneller, de Green's extra zuinig. Met een beetje snuffelen in de Product Reviews sectie hier moet je een heel eind kunnen komen.

De afstand maakt in principe niet uit, UTP gaat TOT 100 meter.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:26
Heel veel informatie kun je in iedergeval vinden in het Synology topic: Het grote Synology topic deel 2

Is de afstand tussen je router en nas draadloos? Dan in iedergeval gaan voor de N variant. Maar besef wel: wil je video's gaan streamen dan is de kans groot dat er verbindingsproblemen kunnen gaan ontstaan.

Wat betreft HD zou ik persoonlijk gaan voor een WD Greenpoint. Deze verbruiken minder energie en bij mij gaan ze lang al mee.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.synology.com/s...how.php?q_id=130&lang=enu voor de harde schijven.

De nas wil je neem ik aan bedraad aansluiten en niet draadloos via een accesspoint oid? In het eerste geval kan het prima.

thijs_cramer schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:55:
Gezien de problemen met firmware van Seagate
Dat is in de versie's die je nu kan kopen volledig opgelost.
, en RAID van Samsung
Ook dat is bij de F3 series geen probleem meer
, zou ik voor Hitachi of Western Digital gaan. Hitachi is goedkoop,
Gelukkig maakt warmte niet veel uit in levensduur is gebleken uit een grootschalig onderzoek van Google
maar word iets warmer. Western Digital zijn gewoon goede schijven. De Black editions zijn wat sneller, de Green's extra zuinig.
Sneller heb je bijzonder weinig aan in een NAS die de volledige performance van een harde schijf nooit zal halen.
Met een beetje snuffelen in de Product Reviews sectie hier moet je een heel eind kunnen komen.
Dat klopt dan weer wel :Y)

[ Voor 68% gewijzigd door Hooglander1 op 26-02-2010 11:00 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Amaai snelle service! Allemaal al bedankt!

De bedoeling is om bedraad (circa 20m) te werken van NAS tot aan de router en dan draadloos tot aan de PC/laptop.

Groeten