Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 19:20
halo mede-tweakers,

Ik wil binnenkort een nieuw toetsenbord aan gaan schaffen.
Ik heb nu een logitech EX 110.
Logitech ex 110

Deze set heb ik een tijd geleden samen met mijn computer gekocht, pc wel zelfbouw (met wat hulp, want het is de eerste keer) natuurlijk;)
Dit is natuurlijk niet echt een "high-end" set, hij is goed genoeg voor normaal gebruik, internetten, e-mailen e.d.
Helaas was ik toen ik deze set kocht, nog niet thuis in de wereld van muizen, eigenlijk de hele ICT wereld;)

Ik gebruik deze set niet alleen om te internetten, maar ook om te gamen, en daar is hij eigenlijk niet voor geschikt.
Een tijd geleden had ik vooral last van dat mijn muis traag reageert, dan wil je schieten in een potje COD online, maar dan ben je zelf ineens al dood...:(
Toen deed die het weer(iets) beter, maar toen deed het toetsenbord weer gek.
Elke keer als ik wilde springen sprong mijn mannetje pas een halve seconde later...
En als je wil rennen gaat dat niet vloeiend, maar lijkt het alsof de verbinding af en toe wegvalt.

Daarom wil ik over gaan op een ander toetsenbord en muis, maar ik ben er nog niet over uit welke ik nu moet kiezen.
Hieronder wat vragen/dingen waar ik tussen twijfel:

1.Bedraad of draadloos? Het liefste zou ik draadloss hebben, omdat ik dan nergens kabels heb liggen (mijn pc staat redelijk ver van mijn beeldscherm, en dus ook waar tobo en muis moeten komen).
maar kan dit wel met games?
2.Ik ga er nu nog even vanuit dat ik draadloos kies, dan zijn er verschillen in de batterijen van de muis, namelijk een accu of losse batterijen.
Ik heb 2 verschillende verhalen gehoord, waar allebei voor en nadelen aanzitten:
"Bij batterijen moet je ze steeds vervangen." (ja, dat klopt;))
"De accu slijt na een tijd(je) veel, en die kun je niet vervangen, dus dan ben je klaar." (is dat zo, en kun je da accu niet vervangen?)

Ik heb de volgende sets nu op het oog, de prijs verschilt best wel, maar ik zie eigenlijk niet heel veel verschillen...

Die sets zijn: De Logitech MX 3200Logitech MX 3200

En ook de Logitech MX 5500 Revolution Logitech MX 5500 Revolution

De MX 3200 kost (volgens de pricewatch) 49 euro
en de MX 5500 kost 124 euro.
De MX 5500 kost dus meer dan 2 keer zoveel, waar ligt dit aan?

Oja, mijn budget...
tsja, ik zat zelf aan maximaal het bedrag van de MX 5500 te denken;)

bedankt voor de hulp!

yannick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346195

Dit is een flinke topic met behoorlijk wat vraagjes erin! Eens kijken hoe ver ik kom.

Bedraad of draadloos?

Ik zal maar eerlijk zeggen dat ik een godsgruwelijke hekel aan draadloos I/O spul heb. Een van de problemen die ik er zelf mee heb is dat het batterijen vreet waardoor ik zelf elke 2-4 weken weer een nieuw setje batterijen in de muis moest duwen - heel leuk als je net zit te gamen.

Een tweede probleem met draadloze muizen is dat ze een signaal moeten uitzenden naar het basisstation. Als dat signaal gestoord wordt of redelijk ver van het station begint kan het zijn dat de muis stokkerig of helemaal niet reageert. Daarbij zijn draadloze muizen meestal wat zwaarder, terwijl ik graag een lichte muis gebruik - maar dit is persoonlijk.

Als ik voor draadloos ga:
"batterijen moet je ze steeds vervangen." (ja, dat klopt;))
Inderdaad. Ik heb een fortuin aan batterijtjes uitgegeven en ik ben te vaak tijdens een spel in de problemen gekomen omdat de muis stopte. Daarbij is het vooral prettig als je ook nog eens geen reserve batterijen meer hebt en naar de winkel moet rennen :)

"De accu slijt na een tijd(je) veel, en die kun je niet vervangen, dus dan ben je klaar."
Iedere accu slijt. Dit geldt zowel voor oplaadbare batterijen als voor laptop en muis accu's. Dit zorgt ervoor dat de accu steeds minder lang op vol vermogen mee gaat. Bij oplaadbare batterijen wordt bijvoorbeeld gezegd dat ze tot 1000x opgeladen kunne worden voor ze vervangen moeten worden. Ook wordt gezegd dat een nog bijna volle accu opladen slechter is dan een ver lege op te laden.

Wat dit uitmaakt voor de muisaccu? Nou, hij zal langzaam minder lang zal meegaan. Hoe snel dit gebeurt ligt aan de kwaliteit van de accu, de hoeveelheid keren dat je hem oplaad, hoe vaak je de muis gebruikt... En ga maar door.

Ik zie eigenlijk niet heel veel verschillen...(Read: What should i buy?)
Ik kan je hooguit een paar algemene tips geven:

Muis
Bij de muis kun je bijvoorbeeld naar de DPI (Dots per Inch) kijken, naar de reactiesnelheid en naar het aantal knoppen. Hoe meer DPI een muis ondersteund, des te nauwkeuriger deze je bewegingen registreert. Dit verhoogt de precisie waarmee de muis op het scherm beweegt. De reactiesnelheid geeft aan hoe snel een muis reageert op een beweging.

Voor de rest zijn er muizen met andere lollige features zoals handkoeling, anti-slip grip, meerdere programmeerbare knoppen en led status lampjes en ga zo maar door. Bij die dingen moet je zelf nagaan of ze handig lijken, maar 2 knopjes aan de zijkant voor herladen en rifle bash kwamen mijn cod speelplezier ten goede :P. Overigens moet een muis natuurlijk lekker in de hand liggen en deze hoeft niet per se duur te zijn. Ik ben heel tevreden met mijn bedraag 5 knops Dell muisje van 15 euro dat ik nu al een jaar of 3 gebruik.

Toetsenbord
Tja, hierbij zijn weer veel toeters en bellen te noemen. Sommige hebben een display dat statistieken van de PC en de tijd weergeeft, meerdere knoppen voor bijvoorbeeld de mediaplayer te bedienen, ingebouwde touchpads en programmeerbare toetsen. Of je die nuttig - en de prijs waard - vind, moet je zelf weten.

Conclusie
Je zult zelf moeten beslissen, maar leg de specificaties van de verschillende modellen eens naast elkaar, en kijk of je elke feature wel nodig hebt. Vaak zijn programmeerbare toetsen en led displays leuk en aardig, maar als je er nooit wat mee zult doen zijn ze de meerprijs natuurlijk ook niet echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 14:15
Kortom: Muis: Logitech G5 (v2, v1 had maar 1 duimknop), MX518 of MX510 eventueel nog. Drivers fixen voor je OS dat je muis op 1Mhz gepolled wordt en je gaat als een speer. Ik geloof dat bij de G5 dit al standaard door de Logitech-software gedaan wordt.

Toetsenbord: Elk bedraad Logitech-bordje, ik heb zelf een Logitech Internet 350-toetsenbordje. Maakt voor de rest niet zoveel uit, je muis is veel belangrijker. Zolang het ding maar 4-5 toetsen tegelijk kan verwerken, verder is USB wel prettig. Waar je wellicht even op wilt letten nog is dat het insert/home/pageup/pagedn/del/end-eilandje 2 rijen van 3 toetsen heeft, in plaats van het nieuwe 3 rijen van 2 toetsen, wat ik zelf belachelijk slecht vind werken.

Natuurlijk kan je afwijken van Logitech en kijken voor een Razer-muis bijvoorbeeld, wat je maar zelf fijn vind.
Toetsenbord maak zoals gezegd geen bal uit, ook qua merk niet echt imho, zolang het maar een beetje een stevig ding is van een A-merk.

http://tweakers.net/price...itech-g5-laser-mouse.html
http://tweakers.net/price...8qwerty-usb-zwart%29.html

Kost samen ook nog eens een stuk minder dan die 5500, en je zult er een hoop meer plezier van hebben.

[ Voor 78% gewijzigd door _eXistenZ_ op 26-02-2010 23:50 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
shit, ik had heel de reactie klaar, maar duwde op de link (naam) van _ eXistenZ_ :( 8)7
dus ik heb deze hele reactie 2X moeten typen... :(

nog een keer dan:
@ Excirial: dus als ik je reacte zo zie, denk ik niet dat je een fan van draadloos bent
Ik zal maar eerlijk zeggen dat ik een godsgruwelijke hekel aan draadloos I/O spul heb. Een van de problemen die ik er zelf mee heb is dat het batterijen vreet waardoor ik zelf elke 2-4 weken weer een nieuw setje batterijen in de muis moest duwen - heel leuk als je net zit te gamen.

Een tweede probleem met draadloze muizen is dat ze een signaal moeten uitzenden naar het basisstation. Als dat signaal gestoord wordt of redelijk ver van het station begint kan het zijn dat de muis stokkerig of helemaal niet reageert. Daarbij zijn draadloze muizen meestal wat zwaarder, terwijl ik graag een lichte muis gebruik - maar dit is persoonlijk.
Ik heb niet echt last van het vaak vervangen van batterijen.
Ik heb gewoon 4 oplaadbare batterijen die hier altijd naast ma klaar liggen. batterijen leeg? hup, 2 nieuwe erin, en ik kan weer verder.
Dat signaal is een beetje het probleem (je merkt het met gewoon gebruik niet, maar met gamen wel), dat is nu bij mijn EX 110 niet altijd goed, maar mijn vraag is eigenlijk: is dit met draadloss altijd, of is het beter bij de MX 3200 of MX 5500?

en nog even over het laatste stukje, over de extra functies enz.: het enige verschil dat ik kan bedenken tussen de MX 3200 en de MX 5500, is dat het schermpje van de MX 5500 wat meer mogelijkheden heeft en (beter is?)
En de muis heeft wat extra knoppen, en ik begrijp dat dat wel erg handig kan zijn in een potje CoD _/-\o_

@_ eXistenZ_: zijn dus allbei bedraad, kan het echt niet zonder?
dus is het signaal zelfs van de, best dure, MX 5500 zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:38
Draadloos is heel fijn, als je af en toe in Word op het knopje symbool invoegen moet drukken en het verder niet zoveel uitmaakt als je toetsenbord even wat vertraging heeft. Als je echter serieus wil gamen dan ben je bijna verplicht een bedrade muis en toetsenbord te nemen, ik heb in ieder geval nog geen setje gezien dat geen kuren (al zij het na verloop van tijd) begon te vertonen. Nog maar niet te spreken wat er gebeurd als de buurman opeens dezelfde muis/toetsenbord koopt.

Daarnaast met een draadloos toetsenbord nog het gevaar van data aftappen, ik durf er in ieder geval mijn creditcard gegevens niet op in te typen =)

Maargoed, de keuze is aan jou, hoeveel waarde hecht je aan precisie, betrouwbaarheid en veiligheid vs comfort? Ik denk dat beide setjes zullen volstaan, Logitech heeft er een handje van om toetsenbord met een schermpje verschilleijk te overpricen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 09:54
Gewoon draadloos nemen ;) Wat betreft de muis zou ik er een met accu nemen, als je hem op tijd in de cradle zet om op te laden kom je nooit met lege batterijen te zitten, en het slijten van de accu valt behoorlijk mee, en zeker bij een muis maakt dat niet zo gek veel uit (70/80% van je accu is nog steeds meer dan voldoende, en het is niet zo dat hij om de dag opgeladen hoeft te worden zoals bij een mobiele telefoon dus slijtage valt erg mee).

Wat betreft het toetsenbord gaat mijn voorkeur uit naar eentje met batterijen, icm een GP Powerbank lader (of vergelijkbaar).

Welke je dan precies neemt moet je natuurlijk zelf weten ;) Maar laat je niet afschrikken door eventueel slijtage, of de snelheid van draadloos IO spul!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:46

Dark

who tweaked the light?

Ik haal geen toetsenborden of muizen meer die duurder zijn dan pak em beet 20-30eur en dan neem ik er daar 2 of 3 van :D...

Op dit moment zit ik met een wired 5 knops MS lasermouse 6000 OEM (~25eur) en een wired MS digital media keyboard 3000 (~20eur)

Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:drJIKmv_jSzZSM:http://mouseglider.com/library/2MSLaserGamingMouse6000b.jpg en Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:u9Ldk6b2vJN9JM:http://www.apeshop.com.au/images/computers_it/Accessories/Keyboards/MICROSOFT/MS(MST8485).jpg

werkt prima en kost niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik kan je ten zeerste een muis en toetsenbord met draad aanraden. Ik heb zelf deze set gehad:
Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/photos/2007/7/logitech-wave-keyboard-468.jpg

Op zich een prima setje voor office en internetten. Maar zodra je gaat gamen komen de nare dingen aan het licht:
1) de muis reageert slecht op de knoppen die erop zitten
2) Het toetsenbord reageert niet goed op meerdere toetsen tegelijk indrukken (crouchen, lopen, wapen wisselen werkt meestal niet)
3) De gevoeligheid van de muis is niet instelbaar. Dit vindt ik zelf handig als ik wil gaan snipen, dan heb ik hem liever wat minder gevoelig dan wanneer ik gewoon aan het lopen ben.

Aan de hand van deze minpunten had ik bedacht dat mijn volgende set aan de volgende voorwaarden voldoen moest:
1) met draad
2) gevoeligheid instelbaar
3) Op internet las ik over macro toetsen, dus dat wilde ik ook graag hebben

Ik heb toen deze zet gekocht:
#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 65,39€ 65,39
1Logitech G500€ 45,-€ 45,-
Bekijk collectieTotaal€ 110,39

Het toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2009/10/logitech-g110-gaming-keyboard_2.jpg

De muis:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamegear.be/images/logitech_g500_1.jpg

Nog even over de macro toetsen, deze vind ikzelf heel erg handig. Zo heb ik er voor tweakers de img tag onder gezet. Als ik nu op G4 druk dan verschijnt dit op mijn scherm [img][/img]
Maar ook in games kan het handig zijn. In sommige spellen moet je 2x op c drukken om te gaan liggen, dit is bij mij nu 1 toets geworden. Met dit toetsenbord kan je het ook on-the-fly toen. Druk op MR vervolgens de G-toets, druk dan op alles toetsen die je in je macro wil, en druk dan weer op MR. Simple as that.

Ook is het toetsen bord verlicht wat ik er best wel cool uit vind zien :)
Verder zitten er gewoon handige functies op zoals: microfoon en koptelefoon aansluiting met apparte mute knoppen voor de microfoon en koptelefoon. Ook kan je de windows toets uitschakelen zodat die het niet meer doet.

De muis:
Top muis ligt lekker in de hand, dpi is on-the-fly aan te passen met de plus en min toets. Tevens kan deze muis gevoelig genoeg voor iedereen.

Ik kan hem je aanraden. Kijk ook even deze reviews:
tobo: http://www.youtube.com/watch?v=k3ZIsw2_FTs
muis: http://www.youtube.com/watch?v=NiPX_961qKc

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346195

yannickie111 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:27:

@ Excirial: dus als ik je reacte zo zie, denk ik niet dat je een fan van draadloos bent
Viel dat zo erg op dan? :+

Ik moet er overigens even bijzetten dat mijn draadloze muis ervaring alweer een jaar of 6-7 oud is - en dat de muis die ik had 2xaaa als batterij had en geen oplaadbaar spul aankon.
Dat signaal is een beetje het probleem (je merkt het met gewoon gebruik niet, maar met gamen wel), dat is nu bij mijn EX 110 niet altijd goed, maar mijn vraag is eigenlijk: is dit met draadloos altijd, of is het beter bij de MX 3200 of MX 5500?
Ik kan je daar enkel theoretisch antwoord op geven.
  1. Om een signaal te versturen heb je energie nodig. Meer energie betekend ook een sterker signaal. Batterijen hebben hoe dan ook een gelimiteerde afgifte, en zeker met een slecht merk batterij kan de kwaliteit van het signaal nog wel een wat minder zijn. Bovendien is er altijd een limiet aan de afstand van ontvanger tot muis. Hoe verder je weg zit, des te zwakker het signaal en des te groter de kans op probleempjes.
  2. Er zijn verhalen over muizen die gestoord werden door andere signalen zoals een inbraakalarm. Als iets in de buurt op dezelfde frequentie bezig is dan kan dit storen. Denk hierbij maar aan radiopiraten die een complet andere show kunnen starten in een gebied omdat hun signaal het andere signaal overstemt.
Of de MX3200 \ 5500 echt beter werken durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar meestal hebben goede kwaliteit toetsenborden en muizen minder problemen met verzenden - maar ook dit is natuurlijk weer afhankelijk van afstand en storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 04:36
hoe serieus wil je gamen? tournament-serieus? ik game zelfs nauwelijks meer, maar een vriend van me is een echte diehard gamer. hij zweert zelf bij dit toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.maximumpc.com/files/u22694/SteelSeries_Keyboard.jpg

om de volgende redenen:
snelle respons
alle toetsen tegelijk indrukbaar
toetsaanslag heeft lineaire weerstand

het verschil in responstijd van een high-end gamerstoetsenbord en een draadloos toetsenbord kan geloof ik nog best oplopen, en voor iemand voor wie elke milliseconde telt valt hier flink winst te halen. dat alle toetsen tegelijk indrukbaar zijn klinkt misschien nutteloos, maar veel toetsenborden zijn gelimiteerd rond de 4-5 toetsen. als je in een gemiddelde game schuin naar voren strafed, crouch-jumped, met de cijfers van wapen verwisseld en voice-chat gebruikt kan je al tegen die barrière oplopen. en dan maak je nog niet eens gebruik van onmogelijke toetscombo's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik werk zelf met 3x een logitech mx3200 set voor werk (programmeren, video editting). Op 1 locatie stoort de muis af en toe, beetje irritant maar wel werkbaar. Overal oplaadbare batterijen in en een bedraadde muis/tb als reserve in de kast...
Voor gamen houdt ik het echter bij bedraadde lasermuizen: ik heb een Razer Copperhead (beetje versleten nu) en een Roccat Kone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Yes, er zijn veel reacties, met tips e.d, allemaal alvast bedankt, en als je iets denk te weten gewoon neerzetten, een discussie: daar is heel GoT voor he _/-\o_

@ ufear: Ik gebruik mijn muis en toetsenbord voor "normaal gebruik" en om te gamen. Ik ben niet echt een die-hard gamer, dus ik hoeft niet het beste van het beste(lees: duurtse van het duurste).
En over veiligheid gesproken: Ik heb mijn EX 110 nu gewoon beveiligd (dat kan heel makkelijk met logitech setpoint), en het signaal is echt niet zo sterk dat hij tot de buren komt, toch? (de buren zitten niet direcht achter de muur :+)

@ Solomon:
Welke je dan precies neemt moet je natuurlijk zelf weten Maar laat je niet afschrikken door eventueel slijtage, of de snelheid van draadloos IO spul!
De snelheid lijkt me wel een punt om geen draadloos te nemen? In ieder geval, dat is nu het geval bij mijn EX 110, ik weet niet of dat bij elk draadloos tobo en muis is?

@ Dark: En daar kun je goed op gamen?
Ik heb al vaker in dit topic verteld dat mijn toetsenbord best wel ver van mijn pc afstaat, en dat draden wegwerken niet heel makkelijk zal gaan, en je hebt een lange draad nodig. Mijn muis zou ik nog wel met een draad kunnen nemen.
Maar als ik dat doe, dan kan ik dus geen desktopset meer kopen, maar moet ik voor een losse muis en los toetsenbord gaan.
Zou het mogelijk zijn om een bedrade muis te kopen, en een draadloos toetsenbord?

@ Brilsmurfffje: De gevoeligheid van mijn muis hoef ik niet per se instelbaar te hebben.
het toetsenbord dat je nu hebt: de logitech G110: die lijk veel op de G15, maar dan zonder schermpje?
en je muis: de G500, die heeft iemand die ik ken ook (ook een tweaker lol).
ik vind het wel een fijne muis, alleen de gewichtjes onderin zijn wel wat overdreven
"moet er nu 1.4 gram meer links, of toch meer gewicht rechts?" :+
makro toetsen zijn soms wel handig ja

@ Excirial: ik denk dat er in 6-7 jaar tijd best veel (positief) is veranderd, dus....
en over het signaal van de MX 3200/5500, ik zou wel iemand willen in dit topic, die daar ervaring mee heeft, heb je nog wat meer aan dan aan een theoretisch antwoord ;)

@ kaesve: even als eerste, gefeliciteerd!! (is de eerste keer dat ik zo'n taartje achter iemand zijn naam zie staan :+)
ok, ik zou alleen liever een draadloos toetsenbord hebben, moet nog ff zoeken.

@ dragon2: je hebt dus een MX 3200, je hebt het alleen over de muis. Kun je iets vertellen over de reactietijd, en de kwaliteit van de verbinding?

Zo, ik heb weer ff genoeg getypt.
Allemaal bedankt voor jullie reacties, en ik hoop dat er nog veel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

@ Dark: En daar kun je goed op gamen?
Ik heb al vaker in dit topic verteld dat mijn toetsenbord best wel ver van mijn pc afstaat, en dat draden wegwerken niet heel makkelijk zal gaan, en je hebt een lange draad nodig. Mijn muis zou ik nog wel met een draad kunnen nemen.
Maar als ik dat doe, dan kan ik dus geen desktopset meer kopen, maar moet ik voor een losse muis en los toetsenbord gaan.
Zou het mogelijk zijn om een bedrade muis te kopen, en een draadloos toetsenbord?
- jup gamen gaat er prima op, muis is wel laser maar zonder zichtbaar licht, tracking raakt ie niet snel kwijt, ook niet bij snel draaien in fps games.
- als draajes wegwerken echt een punt is kan je idd misschien beter voor draadloos setje gaan, voor de lengte: muis zit ruim 1.75m x 2mm glad kabel aan en tobo zelfde lengte maar dan 4mm dik, beide normaal usb plugje, dus evt. verlengen met usb hub oid.
- tuurlijk kan je een bedrade muis en draadloos toetsenbord combineren als je zelf een set samenstelt uit losse delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
@ dragon2: je hebt dus een MX 3200, je hebt het alleen over de muis. Kun je iets vertellen over de reactietijd, en de kwaliteit van de verbinding?
Voor kantoorgebruik, programmeren etc is er niks mis met het tb, ik gebruik voor gamen eigenlijk alleen m'n muis (en dan dus liever een game-muis) dus ik kan niet zoveel nuttigs melden over dit tb icm gamen, ik heb geen idee bv hoeveel toetsen je tegelijk kan indrukken. Voor mijn werk voldoet ie prima, tikt lekker en alles zit erop en eraan, ik ben vooral ook een grote fan van de mediaknoppen.

Op 1 lokatie heeft vrijwel iedereen ofwel een mx3200 ofwel een dergelijke draadloze set, daar wordt mijn muisverbinding zo af en toe gestoort door/van mijn overbuurman (hij zegt dat ie onschuldig is... ;) ) dat zou voor gamen ontzettend vervelend zijn... Maar op werk game ik niet zoveel natuurlijk :P

Wel moet je af en toe de muis "wakker schudden", dat hoeft bij bedraad nooit, en dat is de voornaamste reden dat ik voor gamen wat anders gebruik. De roccat heb ik ook wat zwaarder dan de logitech is, dat vind ik fijner voor gamen, voor m'n werk maakt het me minder uit al heeft zwaarder toch wel mijn voorkeur. Maar mijn baas gaat voor mij geen game muis kopen die net zo duur is als de hele mx3200 set, flauw heh :P
Ook gebruik ik liever de roccat omdat ik regelmatig mijn C2Q notebook gebruik om te gamen en geen zin heb met de hele set te gaan slepen en ookwel omdat een muis aan een draad wat minder makkelijk "pootjes krijgt" op de sportclub/bar etc, en dat ik niet om reservebatterijen hoef te denken, maar dat is dus allemaal meer praktisch.

Deze set levert mij in ieder geval het meeste plezier en vooral de minste problemen op van alle draadloze tb's/muizen/sets die ik ooit heb gehad. Maar ik vermoed dat je voor serieus gamen toch beter wat anders kunt aanschaffen. Daar hangt dan weer wel een hoger prijskaartje aan dan aan de mx3200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ok, en zou dat "iets hogere segment om serieus te game" bijvoorbeeld de MX 5500 kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ik bedoelde meer iets als de Logitech G-serie tb's plus een gaming muis, ik ken de MX5500 zelf niet maar weinig gamers gebruiken draadloos en daar zal wel een rede voor zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
dragon2 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:28:
Ik bedoelde meer iets als de Logitech G-serie tb's plus een gaming muis, ik ken de MX5500 zelf niet maar weinig gamers gebruiken draadloos en daar zal wel een rede voor zijn ;)
tsja... dat denk ik ook. maar ik ben niet echt een die-hard gamer hoor. ;)
ik zal morgen eens verder in de G serie's duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Kijk ook naar de review die ik gepost had. Wat is precies het bezwaar tegen een draadje?
Voor de MX heb je ook een draad, maar dan is het een usb station met zo'n ontvangertje erin.
Hij lijkt veel op de G15 V2. Die had ik eerst, maar het nu deze.
Schermpje is even leuk, maar met tab krijg je ook de scores op het scherm:+
verder heeft de G110 ingebouwde ondersteuning voor een headset. Dit is echt geniaal.
Kijk maar naar die review, daar worden alle features uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
brilsmurfffje schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:44:
Kijk ook naar de review die ik gepost had. Wat is precies het bezwaar tegen een draadje?
Voor de MX heb je ook een draad, maar dan is het een usb station met zo'n ontvangertje erin.
Hij lijkt veel op de G15 V2. Die had ik eerst, maar het nu deze.
Schermpje is even leuk, maar met tab krijg je ook de scores op het scherm:+
verder heeft de G110 ingebouwde ondersteuning voor een headset. Dit is echt geniaal.
Kijk maar naar die review, daar worden alle features uitgelegd.
ik heb even naar de G110 gekeken, en die ziet er goed uit!
maar die kost 65 euro, voor alleen het toetsenbord, en dan zelfs met draad :?

ik ga morgen ff naar de muis kijken, misschien dadleijk nog, als ik zin heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je krijgt er wel een mooi toetsenbord voor met uitgebreide featureset. En ik zie die draad niet negatief. Het is nog wel handig! Ik kan in het toetsenbord mijn headset aansluiten, mijn muis en mijn usb stick. Dus uiteindelijk loopt er maar 1 draad naar de pc toe ;) In het toetsenbord zitten ook kabelgootjes om kabels weg te werken.

Ik ben bezig om een uitgebreide review te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

De muis van de MX5500 is niet echt geschikt voor gaming, maar bijvoorbeeld een low budget gaming muis zoals de Logitech MX518 (25,-) pricewatch: Logitech MX518 Optical Gaming Mouse

En dan als toetsenbord Logitech G110 die is iets meer dan 65 euro. Dan kom je dus op 'slechts' 90 euro voor een mooie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
hmmz.... vind ik eigenlijk best duur, voor een set met draad....
ik ga vandaag nog eens even goed zoeken in de pricewatch en google.
er moeten toch iets minder dure toetsenborden zijn?
ik dacht dat juist die muizen het duurste waren.
Trouwens, die muis die je hier boben noemt: MX518, is een optische muis, zou laser niet beter zijn om te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

optisch maakt niet zo heel veel uit, het is 1800 dpi.
Dat is meer dan de 800 die standaard is.
Verder moet je je niet blind staren op draadloos en draadje. Een draadje hoeft niet meteen een nadeel te zijn. Het is juist een voordeel.
1) Het is sneller
2) Geen storingen (de muis valt ook niet in "slaap")
3) geen batterijen nodig (hierdoor is de muis lekker licht)

Wat ik niet snap is dat je zelf aan het kijken bent naar de MX5500, welke 125 euro kost.

Dan zegt Nickalicious dit:
Nickalicious schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:04:
De muis van de MX5500 is niet echt geschikt voor gaming, maar bijvoorbeeld een low budget gaming muis zoals de Logitech MX518 (25,-) pricewatch: Logitech MX518 Optical Gaming Mouse

En dan als toetsenbord Logitech G110 die is iets meer dan 65 euro. Dan kom je dus op 'slechts' 90 euro voor een mooie set.
Jij zegt dan dit:
yannickie111 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:11:
hmmz.... vind ik eigenlijk best duur, voor een set met draad....
ik ga vandaag nog eens even goed zoeken in de pricewatch en google.
er moeten toch iets minder dure toetsenborden zijn?
ik dacht dat juist die muizen het duurste waren.
Trouwens, die muis die je hier boben noemt: MX518, is een optische muis, zou laser niet beter zijn om te gamen?
Dit kan ik dan niet helemaal rijmen. Je budget is 125 euro. En dan vind je een set van 90 euro duur 8)7

Vraag aan die vriend of je zijn toetsenbord en muis een keer mag lenen, dan kan je kijken hoe dat gamed. Ik merkte met mijn muis een duidelijk verschil..

Als ik mijn toetsenbord niet gebruik hang ik hem achter mijn scherm. Zo zie ik de draadjes ook niet.

Edit: Ik zie dat de muis bij de MX5500 met bluetooth werkt, dat is iets wat je al helemaal niet wilt. Dit heeft op mijn notebook enorme last van lag. Zelfs in windows. Dan lijkt het net alsof de muis door stroop gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Brilsmurfffje op 28-02-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
brilsmurfffje schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:42:
optisch maakt niet zo heel veel uit, het is 1800 dpi.
Dat is meer dan de 800 die standaard is.
Verder moet je je niet blind staren op draadloos en draadje. Een draadje hoeft niet meteen een nadeel te zijn. Het is juist een voordeel.
1) Het is sneller
2) Geen storingen (de muis valt ook niet in "slaap")
3) geen batterijen nodig (hierdoor is de muis lekker licht)

Wat ik niet snap is dat je zelf aan het kijken bent naar de MX5500, welke 125 euro kost.

Dan zegt Nickalicious dit:

[...]

Jij zegt dan dit:
[...]

Dit kan ik dan niet helemaal rijmen. Je budget is 125 euro. En dan vind je een set van 90 euro duur 8)7

Vraag aan die vriend of je zijn toetsenbord en muis een keer mag lenen, dan kan je kijken hoe dat gamed. Ik merkte met mijn muis een duidelijk verschil..

Als ik mijn toetsenbord niet gebruik hang ik hem achter mijn scherm. Zo zie ik de draadjes ook niet.

Edit: Ik zie dat de muis bij de MX5500 met bluetooth werkt, dat is iets wat je al helemaal niet wilt. Dit heeft op mijn notebook enorme last van lag. Zelfs in windows. Dan lijkt het net alsof de muis door stroop gaat.
ja, ik zat inderdaad naar de MX5500 te kijken, en die is duurder dan 90 euro, maar ik was er al vanuit gegaan, dat een draadloze duurder zou zijn dan een bedrade.
En ik dacht dat bluetooth juist sneller zou werken dan een "normale" draadloze verbinding :?

puntje 3 van jou, over het lekker licht zijn, dat vind ik ook niet altijd een voordeel, ik vind dat je wel moet voelen dat je iets in je hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Tja met wat ik voorstelde ben je voor muis, tobo en usbhub inclusief met opsturen 71eur kwijt voor een complete set (@ alternate.nl bijvoorbeeld), waar je naar mijn idee geen spijt van krijgt... t'is wel een vrij sobere oplossing maar niet te gek duur en werkt prima. Win7 herkend deze MS hardware uiteraard vanzelf en biedt ook updates aan dus op drivers jagen is niet nodig.

Ik heb zelf ook duurdere sets gehad, maar die gaan evengoed slijten of kaduk, en de extra fratsen is meestal het nieuwtje snel af... media keyboard zitten trouwens ook aardig wat handige knopjes op, dus zo basic is tie ook weer niet...

eniwee... 51 voor een muis en een tobo is geen geld voor dat setje...

muis
tobo
usbhub zodat je niet onder de tafel hoeft te kruipen als je iets wilt in pluggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dark schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:22:
Tja met wat ik voorstelde ben je voor muis, tobo en usbhub inclusief met opsturen 71eur kwijt voor een complete set (@ alternate.nl bijvoorbeeld), waar je naar mijn idee geen spijt van krijgt... t'is wel een vrij sobere oplossing maar niet te gek duur en werkt prima. Win7 herkend deze MS hardware uiteraard vanzelf en biedt ook updates aan dus op drivers jagen is niet nodig.

Ik heb zelf ook duurdere sets gehad, maar die gaan evengoed slijten of kaduk, en de extra fratsen is meestal het nieuwtje snel af... media keyboard zitten trouwens ook aardig wat handige knopjes op, dus zo basic is tie ook weer niet...

eniwee... 51 voor een muis en een tobo is geen geld voor dat setje...

muis
tobo
usbhub zodat je niet onder de tafel hoeft te kruipen als je iets wilt in pluggen ;)
hmmz, sorry, maar volgens mij heb ik met dit toetsenbord en uis niet veel meer dan ik nu heb, alleen dan met draad... O-)
ik ga nog eens goed zoeken... toch bedankt voor al jullie reacties hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik heb de laatste paar dagen nog even wat gezocht en ik denk dat ik na jullie reacties er in ieder geval uit ben dat het MET een draad wordt.
dat ik in ieder geval niet de "slechte" verbinding heb.
aan het toetsenbord zat ik misschien wel te denken aan de al eerder hier genoemde Logitech G110: Logitech G110
ik denk dat dit geen slecht keuze is, want als ik in de pricewatch kijk zie ik niet echt veel "game-" toetsenborden die goedkoper zijn dan deze, en ik vind het toch wel slim om in 1 keer een goed toetsenbord te kopen.
de muis ben ik nog niet uit, nog suggesties iemand?

[ Voor 6% gewijzigd door yannickie111 op 03-03-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

logitech G500 _/-\o_
of een MX518 als het goedkoper moet.
Ik zou een logitech nemen, dat scheelt ook meteen een driver :p
Verder is de G500 lekker groot, je kan er lekker je hele hand op laten rusten.
De zijkant is gemaakt van een lekker aanvoelend materiaal (geen plastic)
Verder voelt hij heel degelijk. Ik ga er binnenkort een review over schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
brilsmurfffje schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:57:
logitech G500 _/-\o_
of een MX518 als het goedkoper moet.
Ik zou een logitech nemen, dat scheelt ook meteen een driver :p
Verder is de G500 lekker groot, je kan er lekker je hele hand op laten rusten.
De zijkant is gemaakt van een lekker aanvoelend materiaal (geen plastic)
Verder voelt hij heel degelijk. Ik ga er binnenkort een review over schrijven
ik zie dat de MX518 optisch is, laser is toch beter?
en het hoeft niet goedkoper, maar ik wil ook niet overdreven duur natuurlijk.
Mijn neef heeft de G500, zal daar eens kritisch naar kijken, en ff een potje CoD mee doen, ofzo...
Ik kijk inderdaad eigenlijk alleen naar logitech, ik vind dat ze gewoon kwalitatief goede producten hebben.
Zo heb ik laatst de Z-5500 gekocht. Logitech Z-5500
Die was ook (veel) duurder dan eigenlijk mijn budget was, maar na een discussie hier op tweakers, had ik toch besloten om in 1 keer iets goeds te kopen, en dat wil ik nu weer.
Zijn er nog suggesties voor toetsenborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik heb even een offtopic vraagje.
mijn toetsenbord is best vies, stof e.d. tussen de toetsen.
dit zou ik graag een keer schoonmaken, maar hoe kan ik dat het beste doen?
hoe kan ik het beste de toetsen van de plank afhalen?
ik ben bang dat als ik ze er gewoon met iets afwip dat ik mijn toetsenbord sloop :X

Ik ben er trouwens nog niet uit welk toetsenbord en welke muis ik ga kopen, helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:32
Niet te veel over nadenken.. Heb zelf de MX5500 omdat ik een set zocht en een oplaadbare muis wilde.
Zou nooit meer willen ruilen. De muis werkt zo heerlijk goed, maar ook het display is erg handig. Zeker als je eraan gewend raakt... En de ingebouwde calculator ook :Y

Prima dingetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ID-College schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:24:
Niet te veel over nadenken.. Heb zelf de MX5500 omdat ik een set zocht en een oplaadbare muis wilde.
Zou nooit meer willen ruilen. De muis werkt zo heerlijk goed, maar ook het display is erg handig. Zeker als je eraan gewend raakt... En de ingebouwde calculator ook :Y

Prima dingetje...
heb je er ook mee gegamed?
want ik was er nu eigenlijk van overtuigd dat ik met een draadje zou nemen, omdat dat beter is om te gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
heeft iemand nog tips, want dit topic is nu een beetje dood helaas :'(
en heeft iemand tips om mijn (oude) toetsenbord schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ja de stofzuiger erop, en je kan de toetsen voorzichtig losmaken, licht aan de soort toetsen. Maar in het algemeen zitten ze geklemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:32
yannickie111 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:20:
heeft iemand nog tips, want dit topic is nu een beetje dood helaas :'(
en heeft iemand tips om mijn (oude) toetsenbord schoon te maken?
Hoelang wil je nog tips hebben? Ik denk dat er genoeg tips bijzitten, dus wat heb je aan meer tips?
Ik heb er regelmatig mee gegamed ja. Maar ik ben geen die-hard gamer, dus alles wat werkt is voor mij prima.

Overigens doet draadloos niet onder voor kabel imo. Zeker niet met bluetooth (zoals de MX 5500 heeft)...
Als ik buiten sta dan werkt de muis nog...

[ Voor 3% gewijzigd door ID-College op 09-03-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik heb als toetsenbord een draadloos mac toetsenbord, gewoon omdat ik de ruimtes tussen de toetsen fijn vind. Als muis gebruik ik een razer deathadder, prima voor gamen en normaal gebruik. De DPI zet ik wel hoger (3500)als ik aan het gamen ben en lager in normaal gebruik (1800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik ben er nog niet helemaal uit, maar inderdaad, veel meer tips weet ik nog niet ;)
zit nog een beetje met het probleem, draadloos of bedraar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik zit nu te kijken, nog steeds naar de Logitech G110
en als muis heb ik de Roccat Kone gevonden
pricewatch: Roccat Kone
het enige nadeel van deze muis vindt ik dat hij duur is....
maar ik heb nog geen muizen gevonden die hetzelfde zijn, maar goedkoper:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Logitech G500.
Ik had hem al eerder genoemd. Maar wat vind je handig aan de Kone?
Verder is de G110 echt een top toetsenbord. Vooral de aansluiting voor een headset en de analoge volume knop zijn een aanwinst.
En de macro toetsen zijn handig voor berichten in games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik vond de kone gewoon heel mooi, en er zitten veel extra knoppen op die je zelf in kunt stellen.
de G500, in de pricewatch staat nog die een beetje bruine versie, maar volgens miij als je er nu 1 koopt krijg je niet die, maar een andere soort blauwe?
klopt dat?

edit: ik zat ook te kijken naar de G11, da's als het goed is hetzelfde toetsenbord als de G15, maar dan zonder scherm (waarvan ik vind dat je er toch niks aan hebt)
Wat vindj jij /vinden jullie daarvan?

[ Voor 28% gewijzigd door yannickie111 op 13-03-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

G11 zou ik niet nemen, is een oud model. G110 is nieuwer en uitgebreider.
Het ontwerp is compacter, er zit een geluidskaart in, volledige blacklight.(en aanpasbaar)

G500 is niet bruin, hij ziet eruit alsof de bovenkant van afgebladerd aluminium is, daar doorheen zitten dan zwarte vlekken. Jouw vriend had er toch een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
brilsmurfffje schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:18:
G11 zou ik niet nemen, is een oud model. G110 is nieuwer en uitgebreider.
Het ontwerp is compacter, er zit een geluidskaart in, volledige blacklight.(en aanpasbaar)

G500 is niet bruin, hij ziet eruit alsof de bovenkant van afgebladerd aluminium is, daar doorheen zitten dan zwarte vlekken. Jouw vriend had er toch een?
ja, mijn neef heeft er 1.
maar je krijgt nog wel de "bruine", of de blauwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:09
Ik zou voor de Razer Deathadder gaan als je een gamemuis zoekt.
Ik heb hem zelf ook en hij is echt geweldig! ik heb hem standaard op 3500 dpi staan :P normale muizen voelen nu zo sloom aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Redblader schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:30:
Ik zou voor de Razer Deathadder gaan als je een gamemuis zoekt.
Ik heb hem zelf ook en hij is echt geweldig! ik heb hem standaard op 3500 dpi staan :P normale muizen voelen nu zo sloom aan :P
ik heb even gekeken, maar die heeft "maar" 2 extra knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De logitech G500 is maar leverbaar in 1 kleur. En die is niet blauw en niet bruin, hij is grijs:
Afbeeldingslocatie: http://dl.maximumpc.com/galleries/g500/g500_05_full.jpg

De logitech G500 heeft een aanpasbaar dpi level van 200 t/m 5700. Dit kan je instellen via de software in stapjes van 100. Je kan er dan 5 selecteren en dan via de muis wisselen.
Verder heeft hij gewoon een hele uitgebreide feature set, iets wat je naar mijn mening niet bij razer vind.

[ Voor 8% gewijzigd door Brilsmurfffje op 14-03-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
brilsmurfffje schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:31:
De logitech G500 is maar leverbaar in 1 kleur. En die is niet blauw en niet bruin, hij is grijs:
[afbeelding]

De logitech G500 heeft een aanpasbaar dpi level van 200 t/m 5700. Dit kan je instellen via de software in stapjes van 100. Je kan er dan 5 selecteren en dan via de muis wisselen.
Verder heeft hij gewoon een hele uitgebreide feature set, iets wat je naar mijn mening niet bij razer vind.
ik vind hem een beetje bruin en grijs, maar dat terzijde ;)
ik vind het inderdaad nog steeds een mooie/goede muis, en ook een kanshebber.
en met iets minder dan 50 euro, ook net iets vriendelijker in prijs dan de roccat kone.

en die blauwe versie, ik was in de war met de G5.
Logitech G500 vs G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik denk dat ik eruit ben!
toetsenbord: Logitech G 110 Logitech G110
en muis: Logitech G500 Logitech G500

nog 1 vraag: op de G110 zitten 12 macrotoetsen, en dan 3 pagina's, die je zelf in kunt stellen.
Ik heb nu op mijn EX 110, helemaal links een knopje zitten om terug te gaan, in internet bijvoorbeeld.
Dit moet natuurlijk ook mogelijk zijn op de G110 lijkt mij he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zit op de muis, is veel makkelijker. Maar ook op het toetsenbord kan je toetsen een bepaalde actie laten uitvoeren, of een programma laten starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
brilsmurfffje schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:18:
zit op de muis, is veel makkelijker. Maar ook op het toetsenbord kan je toetsen een bepaalde actie laten uitvoeren, of een programma laten starten
ok, en dat dus 36 keer ;)
nu nog even wachten op mijn verjaardag, allemaal bedankt voor jullie hulp/tips/opmerkingen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Het toetsenbord en de muis zijn besteld!
Als het goed is zijn ze er dinsdag ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartePanter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-01-2023
yannickie111 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:05:
Ik heb nu op mijn EX 110, helemaal links een knopje zitten om terug te gaan, in internet bijvoorbeeld.
Dit moet natuurlijk ook mogelijk zijn op de G110 lijkt mij he?
Kan dat niet gewoon met backspace...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 10:56
Nooit tobo zonder draad nemen al dat gekloot met battarijen, en hoever wil je met je tobo van het beeld afzitten? Ja ok in bed, maar dan zou je beter een joypad kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-04 15:20

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik heb hier een pricewatch: Logitech diNovo Keyboard for Notebooks, en ik merk niets van vertraging, ook in games als Crysis, willekeurige Tom Clancy games, etc. niet.
Ook zijn mijn batterijen na 1,5 mnd nog prima in orde, en kan ik een paar meter van mijn pc af gaan zitten zonder dat ik opeens niet meer kan typen.
Verder vind ik het aan dit toetsenbord erg fijn dat hij stil typt, en ik vind hem er erg mooi uitzien. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
allemaal nog bedankt voor jullie tips, maar ik heb hem zoals je de vorige pagina had kunnen lezen al besteld.
Het is dus een toetsenbord en muis met draad geworden, omdat dit beter is om te gamen.
Als het goed is komen ze dinsdag O-)

edit: dit heb ik dus besteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 64,-€ 64,-
1Logitech G500€ 48,-€ 48,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 112,-

[ Voor 72% gewijzigd door yannickie111 op 21-03-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
yes, ik heb ze binnen!
Mijn eerste indruk, wat een geweldig toetsenbord en muis!
Logitech G110
Logitech G500
Logitech G500 zijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik raad je een andere muismat aan, dit vind ik persoonlijk beter voor de response van de muis:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
brilsmurfffje schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:13:
ik raad je een andere muismat aan, dit vind ik persoonlijk beter voor de response van de muis:)
ja, daar ben ik al naar aan het kijken ja ;)
ik heb dit topic even gevold.
Nieuwe muismat (40 euro)
misschien kan ik daar wat uit leren, maar de muismat wordt het volgende project ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 10:56
Corepad doet het altijd goed! Ik heb 2 van glas gehad maar die coating beschadigd op den duur (lijkt wel op dat zonwering randje spul op ruiten van autos) Eerst de gewone en daarna de magna. Ik heb nu de Corepad Deskmat of de XXXL weet niet, maar het is die waar je bijna de volledige burea mee bedekt. Zo demp je ook het typen wat voor de late uurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Bulls schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:11:
Corepad doet het altijd goed! Ik heb 2 van glas gehad maar die coating beschadigd op den duur (lijkt wel op dat zonwering randje spul op ruiten van autos) Eerst de gewone en daarna de magna. Ik heb nu de Corepad Deskmat of de XXXL weet niet, maar het is die waar je bijna de volledige burea mee bedekt. Zo demp je ook het typen wat voor de late uurtjes :)
ik ga me er nog een keer goed in verdiepen.
het heeft nog niet zo'n haast, hij komt nog wel :)
maar die mat voor je hele bureau lijkt me ook wel wat, alleen dat het is om het typgeluid te dempen is met mijn nieuwe G110 niet meer nodig, die hoor je (zeker vergeleken met mijn oude EX 110) bijna niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
je kunt hier mijn review van het toetsenbord vinden, die van de muis moet nog gemaakt worden ;)
productreview: Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) review door yannickie111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ok, na het lezen van het een en ander aan reviews besloten om voor mn gaming pc de Logitech G110 aan te schaffen. Nu zie ik in het donker dat niet alle toetsen gelijkmatig verlicht zijn middels de backlight. De kleur van de backlight maakt niet uit, elke willekeurige kleur heeft hetzelfde resultaat.

De NumLock toets bijvoorbeeld "mist" bovenaan een randje aan licht, zo ook de 1,2,3,0 toetsen van het numerieke deel van het toetsenbord. De Tab toets eveneens. De F1 tm F12 eigenlijk zijn donkerder van licht dan de hele G1 tm G12 toetsen.

Voor 70 euro voor een toetsenbord mag ik toch eigenlijk wel verwachten dat alle toetsen op zn minst gelijkmatig verlicht worden of zie ik dat verkeerd? Wat is de ervaring van anderen met dit toetsenbord?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dit heeft die vanmij ook, ik zou me er niet zo druk overmaken.
oefen met blind typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
redfoxert schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:53:
Ok, na het lezen van het een en ander aan reviews besloten om voor mn gaming pc de Logitech G110 aan te schaffen. Nu zie ik in het donker dat niet alle toetsen gelijkmatig verlicht zijn middels de backlight. De kleur van de backlight maakt niet uit, elke willekeurige kleur heeft hetzelfde resultaat.

De NumLock toets bijvoorbeeld "mist" bovenaan een randje aan licht, zo ook de 1,2,3,0 toetsen van het numerieke deel van het toetsenbord. De Tab toets eveneens. De F1 tm F12 eigenlijk zijn donkerder van licht dan de hele G1 tm G12 toetsen.

Voor 70 euro voor een toetsenbord mag ik toch eigenlijk wel verwachten dat alle toetsen op zn minst gelijkmatig verlicht worden of zie ik dat verkeerd? Wat is de ervaring van anderen met dit toetsenbord?
Ik vind de G110 nog steeds geweldig!
Bij mij is de verlichting ook niet helemaal gelijkmatig, maar ik heb er echt totaal geen last van.
Ik heb geen ervaring met de logitech G19 (het echte toptoetsenbord), maar weet dus ook niet of die daar ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:02:
dit heeft die vanmij ook, ik zou me er niet zo druk overmaken.
oefen met blind typen ;)
Blind typen is het probleem niet, in het donker tijdens het gamen snel een toets zoeken is wat lastiger :)

Overigens valt het inderdaad ook niet zo heel erg op maar toch, het "voelt" niet correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
redfoxert schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:24:
[...]

Blind typen is het probleem niet, in het donker tijdens het gamen snel een toets zoeken is wat lastiger :)
wat, een toets zoeken tijdens het gamen? :/ :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
yannickie111 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:47:
[...]

wat, een toets zoeken tijdens het gamen? :/ :F
Ja, mensen die geen CoD of andere FPS-en spelen hebben meestal wat meer tijd om te reageren op spelsituaties :)

Tenzij je zo'n Koreaanse StarCraft speler bent die 300 instructies per minuut kan klikken, maar dan ben je in mijn ogen gewoon geschift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-05 15:38
yannickie111 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:41:
[...]

Ik vind de G110 nog steeds geweldig!
Bij mij is de verlichting ook niet helemaal gelijkmatig, maar ik heb er echt totaal geen last van.
Ik heb geen ervaring met de logitech G19 (het echte toptoetsenbord), maar weet dus ook niet of die daar ook last van heeft.
Die G19 heb ik wel liggen, met een G9 ernaast. De toetsen van de G19 zijn identiek aan de G110 - dus ook het feit dat de backlight soms niet het hele opschrift van de toets verlicht. Ik heb mensen met een oude G11 of G15 daar overigens ook over gehoord dus je hebt goed kans dat ze allemaal dezelfde toetsen gebruiken, alleen met andere verlichting erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Seal64 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:59:
[...]

Die G19 heb ik wel liggen, met een G9 ernaast. De toetsen van de G19 zijn identiek aan de G110 - dus ook het feit dat de backlight soms niet het hele opschrift van de toets verlicht. Ik heb mensen met een oude G11 of G15 daar overigens ook over gehoord dus je hebt goed kans dat ze allemaal dezelfde toetsen gebruiken, alleen met andere verlichting erachter.
van mij mogen ze ook best allemaal dezelfde toetsen gebruiken, want hij typt heerlijk! :*)
en ik heb ook ooit bij iemand op een G15 (V1) getypt, en de G110 is volgens mij qua toetsen hetzelfde tetsenbord inderdaad.
Alleen bij de G15 heb je maar 1 kleur achtergrondverlichting, bij de G110 al 2 (en alles er tussen in), en bij de G19 alle kleuren van de regenboog.
Pagina: 1