Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Beste mede Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe muismat. Het budget ligt op maximaal 40 euro.
Ik game met een Logitech G5 op 2000 DPI. Ik speel bijna alleen maar FPS.
Ik had zelf de Razer Destructor in gedachten. Hij ziet er goed uit, en in bijna alle reviews komt hij als ideale mat uit de bus.

Hebben jullie ervaring met deze muismat, of een goed alternatief? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou een kijkje kunnen nemen in Muismatten

Ikzelf ben zeer blij met m'n Roccat Taito, maar dat ben ik 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Wiethoofd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:27:
Je zou een kijkje kunnen nemen in Muismatten

Ikzelf ben zeer blij met m'n Roccat Taito, maar dat ben ik 8)
Bedankt, zal meteen een kijkje nemen. :)
Ja die had ik ook bekeken, maar vond hem wat te groot voor op mijn bureau. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik gebruik zelf een Steelpad QCK+, lekkere grote mat. Begint wel behoorlijk te slijten na een jaar veelvuldig gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
matel schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:35:
Ik gebruik zelf een Steelpad QCK+, lekkere grote mat. Begint wel behoorlijk te slijten na een jaar veelvuldig gebruik :)
Ik wil liever geen stoffen mat. Jammer dat hij zo snel slijt, die valt dus af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb de Destructor, heerlijk mat met me Copperhead. Beste mat die ooit heb gehad. Lekker dun maar toch stevig.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
Ik heb de razer Sphex, maar ik heb de indruk dat mijn 'muisvoetjes' sneller afslijten sinds ik hem gebruik..

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:50

Sorbo

Uw hulp in huis!

Spaiker schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:13:
Ik heb de razer Sphex, maar ik heb de indruk dat mijn 'muisvoetjes' sneller afslijten sinds ik hem gebruik..
De standaard voetjes onder je muismat zijn vaak gemaakt voor zachte oppervlakken, meestal stoffen matten. Op deze oppervlakken zullen ze vrijwel niet slijten, maar als je een harde mat met structuur hebt zul je meer last hebben van slijtage. Overweeg eens een setje Hyperglides (of een alternatief) als je oude voetjes op zijn.

Overigens werd de Destructor mij afgeraden door de lui van Cyes.eu op de HCC dagen (no worries, ze raadden een goedkopere mat aan als alternatief) omdat deze zo dun was. Als je geen brandschoon bureau hebt (kruimels e.d.), zou je volgens hen een hoop last hiervan hebben. Ik heb t natuurlijk niet geprobeerd, omdat ik dankzij die opmerking een andere (goedkope, stoffen corepad) mat mee heb genomen.

Misschien kan een van de eigenaars van een Destructor hier uitsluitsel over geven?

[ Voor 30% gewijzigd door Sorbo op 18-03-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik heb zelf de ratscar ooit voor 20e gescoord. een grotere ga je niet vinden en ik ben er zeer tevreden over zelf. ik kon er mijn boxen (creative t20 geloof ik), toetsenbord én muis ruim op kwijt en het was perfect als protectie bij het verslepen van spullen naar lans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
ik ga binnekort een nieuw toetenbord en muis kopen.
zit nu met een draadloos ding, en dat wil niet echt werken met gamen :9
als muismat heb ik nu eentje van de Hema, zo 1 met een foto erop :)
Die begint na een jaar al best te slijten, is niet echt kwaliteit.
misschien dat ik dus ook een nieuwe mat ga kopen.

ik ga dit topic in ieder geval even volgend, zodat ik binnenkort niet zo'n zelfde topic hoeft te openen ;)

edit: ik heb even naar de ratscar gekeken van de post boven me ^^, en die vind ik er eigenlijk best mooi en lekker groot, ook ruimte voor je tobo, uitzien!
en hij kost maar 26 euro en een beetje....

[ Voor 19% gewijzigd door yannickie111 op 18-03-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik heb een Razer Goliathus Control editie voor mijn G500. Dit is een zachte mat, persoonlijk vind ik dit ideaal omdat het zo lekker glijdt. Ook is hij lekker stil (lees je hoort de muis er niet over glijden)
Maar ik denk dat dit iets heel persoonlijks is. Ik heb verschillende matten uitgeprobeerd bij de mediamarkt. Daar staat een game pc met een game muis. Ik mocht alle muismatten eronder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 12-09 10:33
Sorbo schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:21:
[...]

De standaard voetjes onder je muismat zijn vaak gemaakt voor zachte oppervlakken, meestal stoffen matten. Op deze oppervlakken zullen ze vrijwel niet slijten, maar als je een harde mat met structuur hebt zul je meer last hebben van slijtage. Overweeg eens een setje Hyperglides (of een alternatief) als je oude voetjes op zijn.

Overigens werd de Destructor mij afgeraden door de lui van Cyes.eu op de HCC dagen (no worries, ze raadden een goedkopere mat aan als alternatief) omdat deze zo dun was. Als je geen brandschoon bureau hebt (kruimels e.d.), zou je volgens hen een hoop last hiervan hebben. Ik heb t natuurlijk niet geprobeerd, omdat ik dankzij die opmerking een andere (goedkope, stoffen corepad) mat mee heb genomen.

Misschien kan een van de eigenaars van een Destructor hier uitsluitsel over geven?
Zal ik eens proberen, wat je zegt over de Destructor kan ook doorgetrokken worden naar de Sphex, meer dan eens mis ik shots die ik zou moeten raken door een of andere kruimel van een speculaaskoekje :')

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Ik heb een Razer ExactMat met ExactRest ;) Aan het begin is het wel even wennen, maar de polssteun biedt toch veel comfort als je eenmaal gewend bent! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik heb vanmiddag de Destructor gehaald, en hij is geweldig. Helemaal wat ik ervan verwachtte. Mijn G5 glijdt als nooit te voren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dit is mijn muismat nu:
Muismat met drumstel
Het is er 1 van de HEMA, met een foto (mijn eigen drumstel ;) ) erop gedrukt.
Op de foto kun je het een klein beetje zien, maar hij begint na een jaar al een beetje te slijten.
Dat slijten vind ik nog niet zo heel erg, maar ik heb sinds kort een nieuwe muis, de G500, en ik had gehoord dat die veel beter glijdt op een "echte" muismat?
welke zou ik hiervoor moeten hebben?
Ik heb namelijk gehoord dat de voetjes op sommige oppervlakken snel slijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik gebruik er een van Razer, maar je kan er ook een van steelseries gebruiken, maakt niet zo heel veel uit. De voetjes van je muis kan je eventueel ook nog vervangen. Je moet voor jezelf alleen bepalen of je een harde of een zachte muismat wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
yannickie111 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:20:
Dit is mijn muismat nu:
[afbeelding]
Het is er 1 van de HEMA, met een foto (mijn eigen drumstel ;) ) erop gedrukt.
Op de foto kun je het een klein beetje zien, maar hij begint na een jaar al een beetje te slijten.
Dat slijten vind ik nog niet zo heel erg, maar ik heb sinds kort een nieuwe muis, de G500, en ik had gehoord dat die veel beter glijdt op een "echte" muismat?
welke zou ik hiervoor moeten hebben?
Ik heb namelijk gehoord dat de voetjes op sommige oppervlakken snel slijten?
Ik zelf heb de G5 (dus de voorloper van de G500) en ik moet zeggen dat hij echt heel erg soepel glijdt op mijn Razer Destructor.
Het ligt er ook maar net aan wat je op je pc doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
@ brilsmurfffje: een zachte muismat lijkt mij fijner dan een harde, van glas/metaal?

@kavish: Als je een G500 hebt, dan neem ik aan dat je toch vrij regelmatig een potje gamed ;)
dus daarvoor zoek ik de muismat, en met een gamemuismat kun je natuurlijk ook gewoon internetten tweakeren d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
ik ben enorm blij met me Corepad EYEpad XL ( of xxl? ) , iets van 45x45 cm oid. soort van stof, werkt (imo) heerlijk voor shooters, in combinatie met me mx518 / intellimouse 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb een steelseries s&s bij mijn G5.. Vind het echt ideaal, maar heb nog niet vergeleken met andere goede muismatten (mijn vorige was een stuk plexiglas met n lapje stof er omheen gelijmd :P). Vooral riflen enzo gaat veel beter t.o.v. mijn home-made muismat :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
yannickie111 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:02:
@ brilsmurfffje: een zachte muismat lijkt mij fijner dan een harde, van glas/metaal?

@kavish: Als je een G500 hebt, dan neem ik aan dat je toch vrij regelmatig een potje gamed ;)
dus daarvoor zoek ik de muismat, en met een gamemuismat kun je natuurlijk ook gewoon internetten tweakeren d:)b
Ik heb de G5, dat is de voorloper van de G500;) Maar ik game idd regelmatig een potje. Met de Razer Destructor die ik nu heb, gaat dat heel lekker. Voorheen gebruikte ik muis G5 gewoon op mijn houten bureau, maar dit ging niet soepel genoeg voor mij.
Toen heb ik een tijdje een Asus Extreme Design matje gebruik. Dat was al een stuk beter dan het bureau, maar nog steeds niet goed genoeg. Toen heb ik de Destructor gehaald. Het is wel een 'investering' maar ik vind hem zijn geld zeker waard!
En je koopt natuurlijk niet elke maand een nieuwe muismat. ;)

Een vriend van mij heeft de Razer Sphex en hij is er erg over te spreken. Hij heeft wel een minder design dan de Destructor (vind ik).
Verder heb ik niet echt ervaring met andere (gaming) muismatten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Ik heb zojuist mijn razer exactmat vervangen door een Coolermaster Storm stoffen pad. 8) LINK

Na 2 jaar intensief gebruik kwam er onder de plastic toplaag van de harde razer mat (speed kant) een soort raster tevoorschijn dat duidelijk stroever liep dan de rest.. Ivm slijtage vaan mijn nieuwe G9 wilde ik eens een stoffen mat proberen. Tot nu toe glijdt hij prima (2 weken in gebruik), maar over slijtage kan ik nog weinig zeggen.. Wel kan ik zeggen dat de mat wat gevoelig is voor stof, maar hij is makkelijk schoon te maken.:)

De H2 versie is wel de kleinste mat (21x26), er zijn twee grotere in omloop, maar deze is groot zat voor mij (medium gevoelig speel op 1600 dpi en til de muis weleens op).

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb op alles gemuisd, van gratis plastic matjes (met bedrijfslogo), gratis dikke stoffen matjes (met bedrijfslogo), tot glazen matten, kunststof matten en metalen matten.

Heb nu een Steelpad QCK stoffen mat welke mij tot nu toe het beste bevalt van alles.

Het matje is dun, heeft goede grip op het bureau en van slijtage is geen sprake.

Tegen de tijd dat het matje versleten is, ligt deze allang in de Kliko omdat er weer eens een bak koffie overheen gevallen is. :P (heb dan ook een stapeltje reserve liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik denk dat het met dit gewoon is van wat matten proberen. Je kan muismatten imo niet testen. Het wordt door iedereen anders ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
brilsmurfffje schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:53:
ik denk dat het met dit gewoon is van wat matten proberen. Je kan muismatten imo niet testen. Het wordt door iedereen anders ervaren.
ja, matten proberen....
zou dat gaan bij bijvoorbeeld media markt?
allemaal in ieder geval bedankt voor alle tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ja dat kan daar, die hebben ook gaming muismatten van razer, steelseries enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
brilsmurfffje schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:06:
ja dat kan daar, die hebben ook gaming muismatten van razer, steelseries enz.
dan zal ik mijn vader/moeder eens vragen of ze een keer zin/tijd hebben om naar MM te gaan.. O-) *O*
Pagina: 1