Toon posts:

I7 920 niet super overklocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een weekje een nieuwe pc samegesteld en draaien, na lang lezen en lezen met de volgende specs:
Kast CoolerMaster CM-690 II
voeding CoolerMaster m620
mobo Gigabyte GA-EX58-UD5
cpu i7 920
geheugen Corsair Dominator 6GB 1600mhz
gpu Asus 5870
dvd Samsung S223c
disk1 x25-m Postville 80gb
disk2 WD Caviar Black 1 TB
Fancontrol zalman zm-mfc1
Fans 3*144 1*125
cpu koeler Corsair Hydro Series H50

Ik vraag me af wie er tips kan geven: met wat is voor deze processor een mooie overklock zonder heel extreem te gaan.
Heb al met prime95 een 30 minuten laten draaien, alles stock en zie dat de processor al naar de 60/63 graden toe gaat.
Weet niet of dit een beetje normaal is?
Of toch anders koelpasta,inplaats de gene die al op de H50 zit?
Verder zie ik ook dat als ik het geheugen naar 1600 zet in 3dmark06 de score juist meer omlaag gaat,inplaats van omhoog.
Wie kan mij tips geven,wil namelijk nog een poosje blijven doen met de pc :)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ga eens googlen naar tutorials over overklokken met i7, het net staat er vol mee.

tweakers is geen helpdesk, eerst zelf onderzoek doen en mocht je er dan niet uitkomen kun je je vragen hier kwijt.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al gedaan maar de meeste gaan over extreem...
Dacht misschien dat er hier mensen zijn die niet extreem gaan...

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

de shizzle die op die H50 zit is Shen Etsu thermal grease, heel erg goed spul en normaal gesproken zelfs een stuk beter dan mx5 of de betere coolprutjes, vooral in de racerij word hun spul veel gebruikt (Honda,Yahama, enz).

Zit hij wel goed gemount, of anders is een push pull opzet een idee met 2 fans, zeker als je toch wilt gaan OCen.

Ook raad men aan om de lucht vanuit buiten aan te zuigen ipv als standaard naar buiten te blazen, omdat die lucht dan koeler is dan inside de case.

(Ik ga zelf de H50 op me nieuwe LGA1366 rig plaatsen van het weekend, kom van een LGA1156 systeem en daar werd default me i860, ook met HT, 55-58gr maar dan onder een Scythe Air Cooler, dus had eerder 50-55gr met die H50 verwacht)

@hierboven ik vind dat hij zijn best toch wel doet en netjes zijn specs opsomt, ik las er eigenlijk alleen maar de vraag uit dat hij netjes de juiste componenten heeft verzameld maar de temps op default clocks al direct erg hoog zijn, en of dat wel klopt... cut him some slack.. :/
on a second thought, mss dan beter voor in het H50 ervaringen topic..

[ Voor 20% gewijzigd door SAiN ONeZ op 25-02-2010 21:39 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• nedernakker
sain onez schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:37:

@hierboven ik vind dat hij zijn best toch wel doet en netjes zijn specs opsomt, ik las er eigenlijk alleen maar de vraag uit dat hij netjes de juiste componenten heeft verzameld maar de temps op default clocks al direct erg hoog zijn, en of dat wel klopt... cut him some slack.. :/
on a second thought, mss dan beter voor in het H50 ervaringen topic..
en zo sterft het hier de laatste weken van de mensen die vragen stellen over of iets wel of niet goed is aan hun setup, onderzoek in andere topic's geeft antwoord op al deze vragen, de dingen die jij opsomt staan overal goed uitgelegd, de beste setup voor die koeler staat zelfs in de beschrijving, airflow in kasten is ook al 100 x besproken. en wat betreft het overklokken van i7's staat het forum hier er a lvol mee, laat staan wat je aan replies krijgt op google,

ik zeg ook niet dat zijn TS slecht is, die is netjes, maar je kunt mij niet wijsmaken dat je op internet geen step by step instructies vind over het overklokken van een i7.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
[b][message=33537508,noline]
Verder zie ik ook dat als ik het geheugen naar 1600 zet in 3dmark06 de score juist meer omlaag gaat,inplaats van omhoog.
waarschijnlijk verandert hij de timings ook, kijk deze na. zet ze iets lager ( volgens uw specs)

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Super systeem SR20 8)

Kan je leuk mee spelen!! Mensen die hier hebben gepost weten waarschijnlijk maar half waar ze het over hebben. We gaan dit weekend wel even aan de slag.

:)

Jongens nog even een opmerking in het algemeen over GoT forums: Waarom maken jullie als forum niet één enkele pagina genaamd FAQ en dan gewoon zo laten? Want als ik hier rondkijk.. is dat het enige wat je nodig hebt blijkbaar.

:X

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik raad je aan om even hier te kijken: [OC] Core i7 9xx (S1366) - Deel 2

Topic stond notabene boven je :P

En over die FAQ's, sja... 1 FAQ per subforum past blijkbaar beter en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

• nedernakker
bierschuit schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:57:

Kan je leuk mee spelen!! Mensen die hier hebben gepost weten waarschijnlijk maar half waar ze het over hebben. We gaan dit weekend wel even aan de slag.
gelukkig hebben we jou, de lopende alleswetende encyclopedie. bedankt dat je ons komt bijstaan hier....

goed verhaal van je man, jij weet direct alles over iedereen aan de hand van een aantal reacties op een forum.

geef je ook readings?

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
nedernakker schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:52:
[...]

gelukkig hebben we jou, de lopende alleswetende encyclopedie. bedankt dat je ons komt bijstaan hier....

goed verhaal van je man, jij weet direct alles over iedereen aan de hand van een aantal reacties op een forum.

geef je ook readings?
Ik ken GoT al een paar jaar, teveel faq'tjes en teveel wijzen op de zoek functie. Teveel oude systemen als onderwerp etc..

Ik kom hier niet vaak nee. Te benauwd en oudbollig. Niet up-to-date.
Ja ik heb een oordeel over jullie: vastgeroest en teveel regels.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 15:49
Als je klachten hebt over Tweakers -> feedback.
Verder vind ik dat TS inderdaad te weinig moeite heeft gedaan om achter bepaalde dingen te komen.
Als hij even in het i7 S1366 OC topic had gekeken dan had hij geweten dat 60-63 graden load een normale temp is voor een i7. Dat heeft niks met extreem overclocken te maken.

Nu is het nog wachten op een mod :)

• nedernakker
bierschuit schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:43:
[...]

Ik ken GoT al een paar jaar, teveel faq'tjes en teveel wijzen op de zoek functie. Teveel oude systemen als onderwerp etc..

Ik kom hier niet vaak nee. Te benauwd en oudbollig. Niet up-to-date.
Ja ik heb een oordeel over jullie: vastgeroest en teveel regels.
en toch heb je al 2 keer gepost vandaag.... kijk je uit dat je niet OUbollig wordt?

het feit dat er faqjes en verwijzingen zijn is niet voor niks, het werkt namelijk.

dat je GoT al een paar jaar kent betekent niet dat je de gebruikers kent, je komt hier immers niet vaak, maar toch durf je wel te oordelen over de kennis van leden van dit forum.

Moet ik nog verder gaan? of gaat berend botje met zijn bierschuit nu lekker uit varen?

Verwijderd

Topicstarter
Oké allen bedankt voor de reacties,ik zal alles iets beter doorlezen in de faq.
Ik vroeg het hier alleen, omdat ik zelf niet echt antwoord kon vinden na een aardig poosje googlen.
Daar kwam ik meestal extreem overklocks tegen dat wou ik dus niet.
Verder over de idle temps en load kon ik niks vinden in combie met de kast die ik had.
Ik ga niet iets overklocken zonder dat het systeem goed koel is.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

@bierschuit en nedernakker: Bierschuit: Als je de regels je niet bevallen, fine! Maar richt dat op de mensen die er wat aan kunnen doen, te weten de moderators en admins van dit forum... Een andere gebruiker kan er niks aan doen... Dat jij denkt dat je er meer vanaf weet als de rest is een eigen inschatting welke niet terecht hoeft te zijn, dus laat beoordeling van niveau lekker over aan mensen die wel weten wat boven en onder niveau van GoT is (de moderators)
@nedernakker: Bedankt voor het opnemen voor dit forum! Maar voortaan ook even een TR aanmaken a.u.b. dan ben ik er wat sneller bij ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1