Toon posts:

Partitie's helemaal weg bestanden terug halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

onlangs werd mij C: onstabiel. en wou ik Windows herstel doen. maar deze zag me hele harderschijf niet die is op gedeeld is C: en D: en beide zag tie niet. toen heb ik hirens boot cd dr in gedaan om me partities te herstellen. maar daarin zag tie ze zelf niet meer en na een flinke scan ook niet.

Nu heb ik op een andere HDD Windows weer installeert en dat draait goed! nu heb ik die "oude HDD dr weer op aangesloten en Windows ziet hem wel weer. maar als ik hem wil openen wil die hem formatteren!

NU had ik me documenten gebackupped op D: is er een mogelijkheid om dat weer terug te krijgen?? ben redelijk handig met computers.

Draai trouwens op Windows XP pro NL en het gaat op een 200GB IDE schijf

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05-2025
als het om een back-up gaat, wat is dan het probleem? pak gewoon de originele bestanden weer en klaar? of stonden de back-up en de originele bestanden op dezelfde schijf? (nooit, maar dan ook nooit doen. een back-up moet juist dataverlies voorkomen als het draagmedium met je originele files afsterft)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

OnTrack EasyRecovery Pro, R-Studio Software.
Er zijn legio software pakketten die je bestanden terug kunnen halen, ZOLANG JE MAAR GEEN DATA HEBT WEGGESCHREVEN op de plek waar je data stond......

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18
Al geprobeerd om de mbr van de schijf te fixen?
http://www.microsoft.com/...cons_fixmbr.mspx?mfr=true
http://www.microsoft.com/...cons_fixmbr.mspx?mfr=true
Haal er voor de zekerheid de andere schijf uit ;)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

BlaTieBla schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:28:
Er zijn legio software pakketten die je bestanden terug kunnen halen, ZOLANG JE MAAR GEEN DATA HEBT WEGGESCHREVEN op de plek waar je data stond......
Je hebt nooit de garantie dat het werkt, soms is de HDD gewoon kaduuk, vandaar dat een aparte back-up schijf aan te raden is. Maar wie niet waagt, wie niet wint.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02 21:56
lees je in over Testdisk, paar weken terug mijn vaders pc nog gefixed, niet echt gebruiksvriendelijk, maar werkte zeer goed! (linux kennis vereist, ook al gebruik je windows ja!)

Verwijderd

kaesve schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:24:
als het om een back-up gaat, wat is dan het probleem? pak gewoon de originele bestanden weer en klaar? of stonden de back-up en de originele bestanden op dezelfde schijf? (nooit, maar dan ook nooit doen. een back-up moet juist dataverlies voorkomen als het draagmedium met je originele files afsterft)
Het was dezelfde schijf, 2 partities op 1 schijf. Dus alle data weg.

Je kan eens kijken naar de diverse recovery programma's, Ontrack heb ik zelf wel eens met succes gebruikt.

• D-Three
DLGandalf schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:48:
lees je in over Testdisk, paar weken terug mijn vaders pc nog gefixed, niet echt gebruiksvriendelijk, maar werkte zeer goed! (linux kennis vereist, ook al gebruik je windows ja!)
Dat van die Linux kennis, valt nogal mee. Ik zou zelfs durven zeggen dat je er geen moet hebben. Al is enige PC kennis toch wel aangeraden ;) Ik heb het ook nog gebruikt en het heeft me geholpen. Al vergeet ik om één of andere reden altijd de naam van dit programma, bedankt om het nogmaals te vermelden :P Ik zal het nu toch maar eens in mijn links gooien. En een handige tutorial kun je vinden op: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step

[ Voor 13% gewijzigd door D-Three op 25-02-2010 22:02 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

bwerg schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:44:
[...]

Je hebt nooit de garantie dat het werkt, soms is de HDD gewoon kaduuk, vandaar dat een aparte back-up schijf aan te raden is. Maar wie niet waagt, wie niet wint.
Ik ga er van uit dat het een menselijke fout is. Klopt dat bij hardware problemen dergelijke programma's vaak niet veel meer kunnen uitrichten. Als de schijf kuren vertoont, dan kan je ook eens kijken naar SpinRite (van GRC). Dit stukje code kan echt (tijdelijke) wonderen verrichten als het gaat om HD problemen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
wat dus nu het geval is dat ik me bestanden zowel op C: en D: heb staan. en die zou ik graag terug willen. maar omdat me C: niet meer lekker liep wou ik windows herstellen doen. die zag dus mijn partieties niet en Hirens ook niet meer.

Maar verder kan heb ik er niks aan gedaan om zo hopelijk te voorkomen om dingen erger te maken!

Kzou graag willen weten of het nog kan en zo ja met wat voor programma's ( met uitleg)

Ik kwam dit ook tegen :
http://www.security.nl/ar..._op_een_harde_schijf.html
http://www.pcinspector.de/default.htm
http://www.helpdisc.nl/data-recovery-harddisk-recovery.html

EDIT:

het liefst en programma die ik vanuit windows kan draaien en zo alles naar deze schijf kan kopieren.

En kan ik nu een ghost maken van die schijf zonder te formateren ofzo?

EDIT

Kheb nu easy recovery PRO geinstalleerd en die ziet me schijf ook alleen kan er niks mee omdat er geen partitie's meer opstaan. wel kan ik de functie RAW selecteren maar dr staat bij dat ik alleen als laatst moet doen.

Dus ik moet me partitie's herstelle maarja hoe?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 23:20 ]

• D-Three
Als je er van uit gaat dat alles verloren is, kan het niet erger worden, enkel nog beter :P Maar ga nu vooral niet de schijf herpartioneren en/of formatteren. Als je er wat tools op los laat en enkel maar scant, kan je in eerste instantie niks verkeerds doen. Doe eerst eens een analyse met het door DLGandalf aangehaalde TestDisk, zie de link die ik eerder gepost heb. Het is gratis en snel gedownload.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 25-02-2010 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
HET IS GELUKT!

alle programma's zagen de partietie's dus niet totdat ik GetDataBack deed en die zag het meteen en kopieerde alles netjes terug zonder de kwaliteit te beschadigen! :D ik heb wel de pro editie voor NTFS! Ben weer erg blij :D

heb ik toch nog een vraag tussen door:

Kheb een ASUS A8V deluxe mamabordje met daarop een amd3000+ en dat draait al jaren lekker zo! maar ik kan nergens vinden hoeveel harde schijven ik erop kan aansluiten. en daar bedoel ik mee IDE/ATA want heb dr nu 2 in en zou dr graag 3 willen. zodat ik alles netjes heb verdeeld.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Daar kunnen 4 P-ATA harde schijven op. Twee per kanaal.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik hem maar 1 aansluiting voor IDE/ATA schijven en 1 aansluiting voor de cd/dvd spelers

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:20:
Maar ik hem maar 1 aansluiting voor IDE/ATA schijven en 1 aansluiting voor de cd/dvd spelers
dan heb je dus 2 PATA aansluitingen, waar je 4 IDE schijven op kunt zetten.

Petrolhead en draadjesnerd

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
^Dat klopt. Je hebt een primaire en secundaire aansluiting, maar dat zegt niets over voor wat ze geschikt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
aha dan zit de boel dus al vol. maar ik heb ook nog 2 sata aansluitingen.

is het dan mogenlijk om 1 sata schijf te kopen waar ik windows op zet en die dus master is en dan 2 IDE schijven gebruik als slave? 1ntje voor muziek en 1ntje voor downloads/ zoals dvd's enzo.

En zal me pc merkbaar sneller worden met zo'n SATA schijf? en waar moet ik opleten bij aankoop? hoevel mb enz.

En heb nu windows weer helemaal goed draaiend op een IDE schijf. is het mogenlijk om het geheel te kopieren naar de nieuwe SATA schijf?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 11:39 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37

job

Sata heeft geen master slave verhaal, dat heb je alleen bij ide. :)
De schijf waar je windows op installeert mag je zelf kiezen, al zet je hem op een ide slave schijf. Zolang je in de bios maar aangeeft van welke schijf je wilt opstarten (harddisk boot order).

De huidige sata schijven zijn sneller dan de ide schijven die je nu hebt, dus je pc zou iets sneller kunnen gaan werken. Verwacht er echter niet te veel van. Je wint meer met het tweaken van windows door te kijken naar de pagefile, services, e.d.

Waar je op moet letten? Tja.. wat vind je belangrijk.. snelheid of energie verbruik?
De 7200 toeren schijven zijn sneller dan 5400. Maar de 5400 zijn zuiniger en vaak stiller. Als je nu echter al meerdere schijven erin hebt zitten maakt die ene extra schijf ook weinig uit. Wat grootte betreft.. groter is duurder, dus kijk naar je budget of kijk naar de prijs per MB (kan je zien in de pricewatch).

Ja, je kan je gehele installatie overzette naar de nieuwe schijf. Dat heet klonen. Genoeg betaalde en gratis software voor te vinden. Ik hoor goede verhalen over clonezilla (gratis), maar heb daar zelf geen ervaring mee.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Twee dingen waar je even op moet letten, als je XP wilt installeren op de nieuwe s-ata schijf dien je zeer ws tijdens de setup een driver toe te voegen voor de s-ata controller, zie oa deze faq. Als je je originele installatie gaat clonen moet je zorgen dat de driver voor de s-ata controller al geinstalleerd is voordat je 'm cloned, omdat Windows anders niet meer zal starten. Ten tweede heeft de VIA s-ata controller moeite met het herkennen van schijven die s-ata 300 ondersteunen (praktisch elke hedendaagse schijf). Sommige schijven hebben hiervoor een jumpertje om de snelheid op s-ata 150 te beperken, anderen moet je met een software tooltje van de fabrikant instellen (hiervoor moet je de schijf eerst aan een ander systeem hangen die 'm wel herkend).

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Kheb nu een maxtoor 200GB IDE schijf die ondertussen al bijna 5 jaar oud is ( nog 1 maand te gaan :P ) en nog een Western Digital van 60GB WD800BB Geen idee hoe die oud is maar denk rond de 6 jaar!

Kheb zelf dus een ASUS A8V Deluxe voorzien van 2 sata aansluitingen.

de eisen van de schijf zijn niet heel erg. hij hoeft niet stil te zijn ofzo want me ventilators maken al meer lawaai :P het moet wel een rappe schijf zijn maar tussen de 120-200 is meer dan zat aangezien alleen windows hierop zal draaien en Mijn Documenten. voor de rest hou ik die 2 IDE schijfen voor muziek en films.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37

job

Als je zo'n kleine schijf wilt zou ik bij vraag en aanbod kijken of daar een oude sata 1 (over waarom zie verhaal boven je post) te krijgen is.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:54:
Twee dingen waar je even op moet letten, als je XP wilt installeren op de nieuwe s-ata schijf dien je zeer ws tijdens de setup een driver toe te voegen voor de s-ata controller, zie oa deze faq. Als je je originele installatie gaat clonen moet je zorgen dat de driver voor de s-ata controller al geinstalleerd is voordat je 'm cloned, omdat Windows anders niet meer zal starten. Ten tweede heeft de VIA s-ata controller moeite met het herkennen van schijven die s-ata 300 ondersteunen (praktisch elke hedendaagse schijf). Sommige schijven hebben hiervoor een jumpertje om de snelheid op s-ata 150 te beperken, anderen moet je met een software tooltje van de fabrikant instellen (hiervoor moet je de schijf eerst aan een ander systeem hangen die 'm wel herkend).
Oke dan zal ik ff kijken bij vraag en aanbod!

Maar kan ik van te voren dan een driver installeren op die schijf zodat windows er wel op kan?

en het laatste stukje van die 300-150 wat houd dit precies in de snelheid bedoel je? dat ie van 300MB/S terug word gehaald naar 150MB/S ? hoe kan je zien welke SATA schijven (kwa snelheid) op mijn moederbord kunnen? ( zag zo niet veel staan bij http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=tvpdgPNCPaABZRVU )

• Nielson
In principe kan elke s-ata schijf op je mainboard. Dat s-ata 150/300 verhaal gaat over de interface tussen schijf en mainboard, maar deze is bij normale desktop schijven in geen van beide gevallen beperkend voor de snelheid van je schijf. Populaire schijven met een goede prijs/prestatie verhouding zijn bv de Samsung F3 schijven.

Verwijderd

Topicstarter
oke, dus het enige wat ik zou moeten doen is een drivers installeren zodat ik hem kan klonen naar een sata schijf? en dan in de bios nog de volgorde in stellen?

• Nielson
Als je s-ata controller momenteel in de bios is ingeschakeld en je hebt onder apparaatbeheer geen vraagtekens staan is de driver ws al gewoon geinstalleerd. Staat dan ws onder het kopje SCSI and RAID controllers een VIA Raid Controller oid. Waar je wel op moet letten is dat je na het clonen maar vóórdat je Windows probeert op te starten van de nieuwe schijf je eerst de oude loskoppelt! Alleen de bootvolgorde in de bios aanpassen is niet genoeg, Windows start dan op van de nieuwe schijf maar heeft ook nog 'connecties' naar de oude en raakt hopeloos in de war. Nadat je een keer opgestart bent van de nieuwe schijf kun je de oude er rustig weer naast hangen.

Verwijderd

Topicstarter
op het moment staat dr dit :

Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh97/mrgforce/fghjxcfghfg.jpg

• Nielson
Die VIA RAID Controller is de s-ata controller van je chipset. Die Promise is een extra (pci) controller die op het mainboard is gesoldeerd. Deze zorgt voor extra s-ata en/of p-ata aansluitingen naast degene die standaard in de chipset zitten. Dat er een vraagteken bijstaat kan komen omdat de driver niet goed is geinstalleerd, maar soms doen ze dit ook omdat er geen schijf opaangesloten is.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus zoals het er nu uitziet kan ik zonder problemen een sata schijf dr aan hangen?

• Nielson
Jup. Nog wat info over het s-ata 150/300 verhaal, 'k neem Samsung hier even als voorbeeld maar elke fabrikanten heeft zo zijn oplossingen. Voor hd's die je met een jumper kunt instellen zie deze faq en onderstaand plaatje, voor hd's die met een tool ingesteld moeten worden zie deze faq.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/global/system/business/hdd/faq/2007/6/28/40395620051216154941_SATAspeedselectionjumper.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Super! weet ik weer een stuk meer :D

Nu kwam ik weer tot een volgend probleem en dat is:

ik wou me andere hdd er weer aanhangen waar me muziek op staat maar als ik dat doe zegt ie NTLDR missing. ( terwijl het geen bootable schijf is.) gisteren deed ie het nog wel. Wat gaat hier fout?

Als ik de schijf eraf haal start ie wel gewoon op!

Is de bios in de war ofzo?

EDIT:

BIOS was in de war hij had de boot van de schijven omgedraaid. werkt nu gewoon weer!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 20:05 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over opslagmedia & I/O controllers horen om een of andere onduidelijke reden schijnbaar in Opslagmedia & I/O controllers :z

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1