Dell Inspirion 560 + NVidia (6 pin PCIe --> SATA voeding)

Pagina: 1
Acties:

• Tail
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-07-2025
Goedenavond,

Ik heb het forum even afgezocht maar ik vind toch net niet het juiste antwoord op mijn vraag.
Volgende is het geval, ik heb een nieuwe Dell Inspiron 560 aangeschaft. Vervolgens heb ik de af-fabriek videokaart eruit gehaald en vervangen voor een NVidia 9800 GT.

Bij deze 9800 GT zit de volgende kabel geleverd (6 pin PCIe naar Molex)

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/200x200/j/jzzn98.jpg

Nou viel mij op dat de standaard 300W voeding alleen nog maar SATA connectors heeft en dus geen molex connectoren.

Afbeeldingslocatie: http://www.supernotebook.com/images/sata-connector-174x200.gif

Vraag is nu, hoe krijg ik nou die 6 pin PCIe kabel aan die SATA connectors?
Ik heb wel verloopjes gezien die van Molex naar SATA gaan maar niet andersom. Bestaat zoiets?

Het liefst probeer of e.e.a. werkbaar is te krijgen met verloopstekkers ipv het installeren van een nieuwe voeding.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Tail

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:09

Herman

FP ProMod
Ik zou niet vanwege de aansluitingen, maar alleen al het aantal wattage toch kiezen voor een andere voeding.

Dell zal, om haar producten aantrekkelijk te houden, goedkope, zwakke en inferieure voedingen in hun pc's zetten. Prima voor office-gebruik maar niet als je er een zware grafische kaart in wilt zetten. En een 9800gt gebruikt al snel 100 - 150 watt. Dus dan houd je m.i. te weinig over voor de rest van het systeem.

Ik zou kiezen voor een zwaardere voeding maar ook een kwalitatief goed merk. Het kost je even € 50 - € 80 maar het zijn goed gespendeerde euro's. Het zal de stabiliteit van je systeem ten goede komen. :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• JohanValentijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06-2023
300 watt is idd echt te weinig. In deze thread kunnen ze je verder helpen met het kiezen van de juiste voeding.

Welke voeding heb ik nodig? Deel 24

[ Voor 1% gewijzigd door JohanValentijn op 25-02-2010 00:54 . Reden: foutje ]

MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3

• Tail
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-07-2025
Humz... ik wist helemaal niet dat zo'n kaart zoveel wattage gebruikt.
De enige reden waarom ik dat ding gekocht heb is omdat ie 2 monitoren op hoge resolutie aan kon. Ben verder geen gamer of iets dergelijks en het is ook geen high end power PC.

Ga wel even een voeding bij Alternate bestellen dan en hopen dat ie dan in die Dell past ;)

Thanks!