Hallo,
ik ben van plan om een HTPC te gaan bouwen voor:
gamen
tv kijken/opnemen
muziek afspelen
blury/DVD afspelen
bestanden via t netwerk streamen
internetten
enz.
Ik heb in het verleden al meerdere HTPC's gebouwd, alleen nog nooit een Mac.
Nou heb ik me hier eens iets in verdiept, en ik heb het programma Plex gevonden. Deze software werkt als mediacenter in MAC. Ik vraag me alleen af of ik hiermee ook digitalve tv kan kijken en opnemen via de kabel icm Ziggo. In mijn vorige mediacenter had ik een floppyDTV met alphacrypt moduele, maar dat is binnenkort niet meer ondersteund door Ziggo. Voor windows is er nu de Anysee E30 plus. Hiermee kan je in windows MCE wel digitale kabelTV kijken.
De reden waarom ik wel eens wat anders wil proberen is omdat windows niet altijd even stabiel is (al werkt het niet heeeel verkeerd) en ik over apple hoort dat je er nooit eens iets mee hebt. Nou weet ik dus alleen niet of je dergelijke mediacenter software onder Apple kunt draaien.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb al wel het één en ander op internet opgezocht, maar heb nog niet echt iets kunnen vinden wat voor mij de ideale oplossing zou vormen..
Ook vraag ik me af wat voor hardware ik nodig heb om een Mac te bouwen. Voor de Windows setup die ik in gedachte had kwam ik op dit rijtje uit:
Kast: Zalman HD503
ASUS s1156 moederbord
Intel i3 530 CPU
4 GB DDR3
Ati HD5770, 1GB
1X 30GB OCZ SSD
1X 500GB Samsung spinpoint
LG blurayspeler/brander
Coolermaster 520w voeding
Wat zou een soortgelijke configuratie zijn om er Mac op te kunnen installeren??
ik ben van plan om een HTPC te gaan bouwen voor:
gamen
tv kijken/opnemen
muziek afspelen
blury/DVD afspelen
bestanden via t netwerk streamen
internetten
enz.
Ik heb in het verleden al meerdere HTPC's gebouwd, alleen nog nooit een Mac.
Nou heb ik me hier eens iets in verdiept, en ik heb het programma Plex gevonden. Deze software werkt als mediacenter in MAC. Ik vraag me alleen af of ik hiermee ook digitalve tv kan kijken en opnemen via de kabel icm Ziggo. In mijn vorige mediacenter had ik een floppyDTV met alphacrypt moduele, maar dat is binnenkort niet meer ondersteund door Ziggo. Voor windows is er nu de Anysee E30 plus. Hiermee kan je in windows MCE wel digitale kabelTV kijken.
De reden waarom ik wel eens wat anders wil proberen is omdat windows niet altijd even stabiel is (al werkt het niet heeeel verkeerd) en ik over apple hoort dat je er nooit eens iets mee hebt. Nou weet ik dus alleen niet of je dergelijke mediacenter software onder Apple kunt draaien.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb al wel het één en ander op internet opgezocht, maar heb nog niet echt iets kunnen vinden wat voor mij de ideale oplossing zou vormen..
Ook vraag ik me af wat voor hardware ik nodig heb om een Mac te bouwen. Voor de Windows setup die ik in gedachte had kwam ik op dit rijtje uit:
Kast: Zalman HD503
ASUS s1156 moederbord
Intel i3 530 CPU
4 GB DDR3
Ati HD5770, 1GB
1X 30GB OCZ SSD
1X 500GB Samsung spinpoint
LG blurayspeler/brander
Coolermaster 520w voeding
Wat zou een soortgelijke configuratie zijn om er Mac op te kunnen installeren??