Mac OS X als media center?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43
Hallo,

ik ben van plan om een HTPC te gaan bouwen voor:

gamen
tv kijken/opnemen
muziek afspelen
blury/DVD afspelen
bestanden via t netwerk streamen
internetten
enz.

Ik heb in het verleden al meerdere HTPC's gebouwd, alleen nog nooit een Mac.

Nou heb ik me hier eens iets in verdiept, en ik heb het programma Plex gevonden. Deze software werkt als mediacenter in MAC. Ik vraag me alleen af of ik hiermee ook digitalve tv kan kijken en opnemen via de kabel icm Ziggo. In mijn vorige mediacenter had ik een floppyDTV met alphacrypt moduele, maar dat is binnenkort niet meer ondersteund door Ziggo. Voor windows is er nu de Anysee E30 plus. Hiermee kan je in windows MCE wel digitale kabelTV kijken.

De reden waarom ik wel eens wat anders wil proberen is omdat windows niet altijd even stabiel is (al werkt het niet heeeel verkeerd) en ik over apple hoort dat je er nooit eens iets mee hebt. Nou weet ik dus alleen niet of je dergelijke mediacenter software onder Apple kunt draaien.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb al wel het één en ander op internet opgezocht, maar heb nog niet echt iets kunnen vinden wat voor mij de ideale oplossing zou vormen..

Ook vraag ik me af wat voor hardware ik nodig heb om een Mac te bouwen. Voor de Windows setup die ik in gedachte had kwam ik op dit rijtje uit:

Kast: Zalman HD503
ASUS s1156 moederbord
Intel i3 530 CPU
4 GB DDR3
Ati HD5770, 1GB
1X 30GB OCZ SSD
1X 500GB Samsung spinpoint
LG blurayspeler/brander
Coolermaster 520w voeding

Wat zou een soortgelijke configuratie zijn om er Mac op te kunnen installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

De correcte oplossing. Een Mac bouw je niet die koop je. Wil je een hackintosh bouwen dan kunnen de drivers (kexts) voor de genoemde TV kaart nog wel eens een probleem worden.

Bij aankoop van een Mac zou een eyetv een passende TV kaart kunnen zijn. Welk type durf ik niet precies te zeggen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals MR_VIPER als opmerkt: een Mac koop je in principe, die bouw je niet. Je bent in ieder geval niet de eerst die dit vraagt. Kijk bijvoorbeeld in Mac Mini als Media Center en [Apple TV] aTV als full HD mediaspeler. Als je een Mac van 'PC'-onderdelen wilt bouwen kom je uit op een hackintosh. Daar zijn hier op GoT ook de nodig topics over te vinden.

Maar met de eisen zoals je die nu hebt is Mac OS X niet de ideale oplossing voor je. Er zijn games voor Mac OS X, maar het aanbod is mager. Als je wilt gamen ben je beter af met een console of een Windows computer. Blu-ray afspelen is iets wat helemaal niet kan onder Mac OS X, omdat er geen blu-ray spelers voor Mac OS X zijn (rips van een blu-ray kan weer wel, maar dat is een ander verhaal).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43
Bedankt voor jullie reactie..

ik begrijp dat het geen ideale oplossing is. De reden dat ik het eens wilde proberen is eigelijk omdat ik zoveel goede verhalen over apple hoor.. Ik ben op zoek naar een zeer stabiel systeem, en daarvoor zou een mac een ideale oplossing kunnen zijn.

Maar als je zeker weet dat Mac geen bluray ondersteund houd het hele verhaal eigelijk al op.. Ook gaat het digitale tv kijken vermoedelijk veel problemen geven..

Toch maar weer een windows PC dus begrijp ik uit jullie verhalen dus..

Wat ik begrijp uit verhalen op internet is dat een mac pc qua onderdelen inprincipe gelijk is aan een windows pc (harde schijf, processor, videokaart, etc. alleen dat het moederbord anders is, en dat die dus moeilijk en duur los te krijgen zijn..

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De stabiliteit komt door de combinatie van hardware en software. Als je dus zelf een hackintosh in elkaar wilt schroeven verlies je dat. Je zult flink moeten hobbyen om de juiste hardware bij elkaar te zoeken en het aan de praat te krijgen. Opzich leuk om te doen als Tweaker zijnde, maar als je doet omdat je een 'zeer stabiel systeem' wilt hebben, ben je net zo goed af met Windows.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Ik gebruik zelf een AppleTV. Dat is absoluut de allerkleinste optie die er is volgens mij en niet zo duur als het vergelijkt met een grote kast.
Als je hem hackt en er Boxee op zet kun je er ook gewoon gedownloade mkv's etc mee afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
PS: Hacken van een AppleTV gaat heel makkelijk met alleen een USB-stick (zie www.boxee.tv voor uitleg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kan er alleen maar met Daedalus eens zijn, OS X is stabiel en mooi etc en Plex/XBMC is ook een fraaie video/muziek player maar als je:
- gamen
- tv kijken/opnemen
- bluray/DVD afspelen
in je eisenpakket hebt staan moet je er niet aan beginnen, geen echte Mac en geen Hackintosh. Zoals al gemeld: bijna geen games, TV kan in principe wel maar EyeTV staat nog lang, lang niet op het niveau van MediaPortal/Media Center of zelfs maar MythTV (Linux), en geen Bluray support.

Microsoft mag met Windows een hoop planken misgeslagen hebben, er zijn nu, anno 2010, twee dingen die ze IMO beter voor elkaar hebben dan wie dan ook:
- het leven makkelijk maken voor game developers
- een stabiele, simpele Media Center bouwen die de basis features (TV, foto, muziek) out-of-the-box goed doet

(en ik heb dus naast een mac, een hack en een appletv ook 1 Windows HTPC staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Dreamvoid schreef op zondag 28 februari 2010 @ 02:29:
en ik heb dus naast een mac, een hack en een appletv ook 1 Windows HTPC staan
Das best zonde, ik ben nu ook aan het kijken naar een oplossing, ik heb;
- MacBook Pro (echte),
- (i)Mac Pro (hackintosh Core i5 750, bla-die-bla)
- iPhone 3GS

vandaag las ik een combinatie (wel duur) terratec h7 en eyetv 3, dit zou 'goed' moeten werken met OSX en Plex?!

Ervaringen?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Pagina: 1