[File Server Resource Manager] Exclude folder voor quota

Pagina: 1
Acties:

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Hoi,

We zijn bezig om op onze fileserver quota's in te stellen voor de afdelingshare's om mensen te dwingen om bewuster met de ruimte om te laten en om archiveren (op tape) te stimuleren.
Hiervoor hebben we voor iedere afdeling de volgende structuur bedacht:
Afdelingsmap (inclusief quota)
- Normale productiemappen
- 99. Archief (Specifiek quota, ieder kwartaal schonen nadat de data is veiliggesteld op de kwartaalbackup)

Het praktische probleem waar we nu tegen aanlopen is dat het niet mogelijk is, of wij kunnen het niet vinden, om een quota in te stellen op de hoofdmap waarbij de "99. Archief" map niet wordt meegerekend in het verbruik.

We gebruiken voor het instellen van de quota's de "File Server Resource Manager" tool die onderdeel is van Windows 2008.

Mijn vraag is nu dus of het mogelijk is om een subfolder niet mee te laten rekenen in het verbruik voor een quota. Of dat mensen misschien een goed alternatief hebben om het verbruik in de hand te houden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://technet.microsoft..../cc755013%28WS.10%29.aspx

Daar staat een exclusion scenario in, ook de andere voorbeelden bekeken?

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 24-02-2010 21:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jackazz
Die optie had ik inderdaad ook al gevonden. Helaas gaat dit over het excluden van files en niet folders waar ik naar op zoek ben

• Jackazz
Ik heb een concept bedacht waar het wel gaat werken maar dan loop ik nog tegen één uitdaging aan.

In de afdelingshare wil ik een snelkoppeling maken naar de archieveringsdirectory. Alleen hoe kan je in Windows een snelkoppeling maken die niet meer te wijzigen of te verwijderen is?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 17:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Users geen change-rechten geven op de shortcut.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Jackazz
Question Mark schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:58:
Users geen change-rechten geven op de shortcut.
Was het maar zo simpel :-)

Onderstaand heb ik het ook gevraagd
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1397035
Pagina: 1