Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb een hele simpele vraag maar ik word er ondertussen helemaal gek van want ik kom er absoluut niet uit :-(.

Hoe maak je binnen Windows een snelkoppeling die door de gebruikers niet te verwijderen of wijzigen is. Read-only permissies op de snelkoppeling werkt niet. Expliciet deny voor schrijven geeft ook niet het gewenste resultaat :S

**** EDIT ****
Misschien inderdaad niet helemaal handig verwoord / niet goed gekozen subforum.
Op onze fileserver (Windows 2008) stellen we een share te beschikking aan de gebruikers die gekoppeld is als drive. In deze share staat een snelkoppeling naar een andere directory die daar altijd moet blijven staan. Inheritance van het object afhalen en specifiek Read-only permissies toekennen geeft niet het gewenste resultaat

[ Voor 38% gewijzigd door Jackazz op 26-02-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDS created links?... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Als die shortcut voor alle gebruikers op je machine geldt, dan zou je 'm in All Users kunnen zetten.
Daar hebben gebruikers geen rechten om te schrijven als ze geen admin zijn

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
Zal wel heel dom klinken maar wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50

Reptile209

- gers -

Welke Windowsversie (en is dat Home of Pro) gaat het om? Welk filesystem heb je (FAT32/NTFS)? Waar moet die snelkoppeling komen (desktop, start-menu, ergens in een folder)?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
Het gaat helaas niet over een snelkoppeling die op het bureaublad of een standaard directory staat.
Nog een toevoeging.. het gaat over een snelkoppeling naar een networkshare.. en koppelen als schijf is geen optie

*** EDIT ***

Misschien inderdaad niet helemaal handig verwoord / niet goed gekozen subforum.
Op onze fileserver (Windows 2008) stellen we een share te beschikking aan de gebruikers die gekoppeld is als drive. In deze share staat een snelkoppeling naar een andere directory die daar altijd moet blijven staan. Inheritance van het object afhalen en specifiek Read-only permissies toekennen geeft niet het gewenste resultaat

[ Voor 50% gewijzigd door Jackazz op 26-02-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan je niet gewoon bij inloggen een script uitvoeren wat de snelkoppeling kopieert van een centrale lokatie naar de user's desktoplokatie?

Stond hij er al, dan wordt hij overschreven.
Stond hij er niet (meer), dan wordt hij nieuw geplaatst.

Wanneer de gebruiker dan klaagt dat de snelkoppeling verdwenen is, gewoon even opnieuw laten inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Waar staat die snelkoppeling dan?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen dit instellen:
domain admin - full control
domain users - read

verder alle rechten weghalen, vervang het domain user evt voor een specifieke user/groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
@ Wolly

Een script gaat niet werken want als de gebruiker de map hernoemt krijg je vervuiling omdat er wel iedere keer een nieuwe shortcut wordt aangemaakt.

@X.Excel
Helaas die permissies instellen geeft ook niet het gewenste resultaat

Toevoeging verder. Als ik op het tabblad Algemeen het kenmerk Alleen-lezen aanzet dan is het niet meer mogelijk om als gebruiker de snelkoppeling te verwijderen. Hernoemen dus nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jackazz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:17:

Op onze fileserver (Windows 2008) ... In deze share staat een snelkoppeling naar een andere directory die daar altijd moet blijven staan.
>> SSW dus.

Heb je junctions al overwogen? Die dingen die je ook op je client ziet als je Documents & Settings probeert te openen op een Vista/Windows7 machine zeg maar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
Net even geprobeerd met junctions en hier krijg ik helaas hetzeflde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een beetje fout maar het werkt wel: maak een script (batch, wsh, ps1, whatever) die een nieuwe explorer opent met de juiste locatie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
F_J_K schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:27:
Een beetje fout maar het werkt wel: maak een script (batch, wsh, ps1, whatever) die een nieuwe explorer opent met de juiste locatie.
Dit zal inderdaad wel gaan werken maar is niet echt netjes. Wat me vooral steekt is dat je de extensie ziet (algemeen uitschakelen extensies is geen optie) en dat je een ander icoontje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maak er anders een DFS-N referral voor aan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
alt-92 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:12:
Maak er anders een DFS-N referral voor aan?
Hoe doe je dat dan precies? Zie het namelijk zelf niet voor.

** Sorry voor de late reactie.. ben namelijk een week ziek geweest **
Pagina: 1