Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarige
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-06 21:51
Ik heb hier nog een oudere computer staan die nog redelijk veel gebruikt wordt, maar die niet alle recente games meer draait. Daarom wil ik graag een videokaart kopen. Een beetje een goedkope videokaart, die wel bijvoorbeeld Red Alert 3 en Call of Duty 4 draait, maar op gemiddeld of lage graphics. Het is maar een oplossing voor hooguit 2 jaar, aangezien er dan wel een nieuwe computer wordt gekocht.
Dit is wat Everest zegt over de videokaart:

Video kaart RADEON X300 Series Secondary (128 MB)
Video kaart RADEON X300 Series (128 MB)
3D Acceleratie ATI Radeon X300/X550/X1050 (RV370)

Nou heb ik in een folder van Qmotion een aantal losse videokaarten gezien, en ik was benieuwd of ze passen. Ik heb namelijk gehoord dat er verschillende videokaartaansluitingen zijn... En aangezien deze computer al wat ouder is heeft hij misschien een oudere aansluiting dan de kaarten van nu.

De kaarten die ik heb gezien zijn deze:
ATI Radeon HD 5670 (512MB)
ATI Radeon HD 5770 (1024MB)
NVIDIA GeForce GT220 (1024MB)
NVIDIA GEForce GT240 (1024MB)

Welke van deze videokaarten zal passen in de computer (qua aansluiting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk naar wat voor mobo je hebt en wat voor aansluiting deze heeft. Zorg ervoor dat je nieuwe kaart zo'n zelfde connector heeft.
Vergeet dan ook niet om je voeding in de gaten te houden, anders kun je nog wel eens tegen vervelende dingen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Ruwweg: Zit je videokaart nu in een bruinkleurig slot, dan wordt het lastig. Is het wit dan kan je de meeste kaarten gebruiken. :>

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 20:57
Kijk eerst idd even of je AGP (4x of 8x) of PCI-e (1.0 of 2.0) hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarige
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-06 21:51
Bedankt voor de reacties :)
Dit is wat Everest zegt over het moederbord, misschien dat jullie er wat mee kunnen:

Moederbord:
CPU Type: Intel Pentium 4 530J, 3000 MHz (15 x 200)
Moederbordnaam: Dell Dimension 5000
Moederbord Chipset: Intel Grantsdale-G i915G
Systeemgeheugen: [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type: Phoenix (04/19/05)
Communicatiepoort: Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort: ECP-printerpoort (LPT1)

Ik heb verder nog even niet de mogelijkheid dat ding open te schroeven om te kijken of de slot bruin of wit is. En de voeding moet ik ook nog eens naar kijken, ik weet niet hoeveel Watt dat ding heeft en hoeveel een nieuwe videokaart nodig heeft. Het liefst zou ik geen nieuwe voeding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek gewoon je kast open en kijk wat erin zit. Daar heb je veel meer aan dan de output van een progje dat bijzonder weinig zegt. Dan kun je gelijk zien wat voor voeding erin zit. Wat een nieuwe kaart nodig heeft is natuurlijk zo op te zoeken, kijk bijvoorbeeld eens in Welke voeding heb ik nodig? Deel 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42

M2M

medicijnman

zo te zien heb je een PCI-E (video)sleuf op je moederbord zitten. zie ook hier. Nu is nog de vraag of je voeding wat extra power kan trekken, en of een eventuele nieuwe voeding wel past in je systeem. Dell heeft namelijk nogal de neiging om de pinout van je voeding om te gooien.

edit: tevens zie ik in de PDF (scrollen naar appendix) dat het ding een voeding heeft van 305W. Verder niets gespecificeerd over 12V power of iets anders. Je zult het ding dus echt even open moeten schroeven.

[ Voor 22% gewijzigd door M2M op 24-02-2010 13:28 ]

-_-

Pagina: 1