• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 07:34
Goeie middag allemaal,

Ik heb nu sinds een half jaar een abbo van Hi daarvoor had ik een abbo bij vodafone. Nu is er iets geks gebeurd met het internetten op mijn telefoon. Bij vodafone had ik nooit problemen youtube, hyves twitter etc. Alles werkte gewoon goed Ik kwam overal op.

Maar nu ik internet van Hi heb krijg ik steeds vaker problemen met bepaalde website's als ik bijvoorbeeld wil inloggen op een site ik doe dan gewoon username/wachtwoord invullen en klik op inloggen. Dan op Enter of sign in klik dan laad de page en *floep* page laat weer het inlog scherm zien. Mijn ingevulde gegevens zijn weer weg en ik kan dan weer proberen in te loggen maar het lukt niet.

Eerst gebeurde het alleen bij een community website, maar die gebruikte ik niet zoveel meer dus ach wat maakt het uit. Maar sinds afgelopen maand kan ik niet meer inloggen op hyves mobiel, twitter, iGoogle, MSN live messenger voor mobiel. Eigenlijk alle websites waar ik gebruik van maak met inloggen doen het hier bovenstaande. Of ze laden slecht en ik zie rond het inlog scherm GW Fout 400 of als ik op hyves een foto wilde uploaden staat er 'Administratief verboden' Kortom allemaal vage klachten. En mijn websites bezoeken gaat amper.

Ik ben maar eens langs gelopen bij de Hi winkel en daar waren ze ronduit simpel: Kloppen de internet instellingen? Ja? Ja die kloppen. Dan is het je telefoon nou lekker, meer konden ze niet doen.
Ik ben zelf nog even door gaan rommelen en nu blijkt als ik met mijn telefoon via Wireless LAN verbinding maak met mijn thuis modem kan ik alles probleemloos gebruiken en inloggen zonder fouten e.d.

Eigenlijk is dat dus wel het bewijs dat er niet veel mis is met mijn telefoon maar dat er volgens mij een soort kink in de kabel zit bij het internet van Hi. Ik heb geen vrienden of kennisen die internet van Hi afnemen dus ik kan ook niet vergelijken of dit een bekend probleem is.

Mijn telefoon is een Nokia E71 - Ik gebruik wel nog de standaard firmware aangezien dit probleem in het begin niet was. En ik al eenige aantal dagen niet kan updaten via de site van nokia ik krijg bij de updater.
'Nokia software updater unavailable please try again later.'

iemand eenig idee? wat het word wel aardig vervelend internet op je mobiel maar niks kunnen.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:39
Staat de proxy aan of uit in de APN instellingen op je telefoon? Er is namelijk niet "de goede instellingen". Proxy aan/uit is iets persoonlijks.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Delta21
APN zegt mij niet zoveel? De goede instellingen bedoel ik mee de instellingen zoals Hi ze naar je toe smst.

Proxy adres is 10.10.100.20 en proxy poort 5080? Kan je daar iets mee?

Iemand hier ook eenig idee wat de fout GW400 betekend die kom ik ook steeds vaker tegen op sites met een login.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-11 22:06
Wat dacht je van het volgende topic?

Mobiel internet van KPN/Hi is instabiel

• Delta21
Ik heb al even gekeken en portalmmm voor internet gewisseld en dan werkt het weer!
Ik dacht dat dit meer met het toestel te maken had. Maar Ik ga vervoegen bij het andere topic.
Ik heb dit nu wel gewisseld maar ik ben nog niet zeker of dit een definitieve oplossing is.