Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuimel
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hallo allemaal,
Het is de eerste keer dat ik een computer samenstel en ik weet niet welk moederbord ik het beste kan kiezen.:+ De moederborden zijn allemaal ddr3 met socket 775 (aangezien die ook in de processor zit)
Na wat research ben ik op drie keuze's uitgekomen:
- De ASUS P5P42TD Pro
- De ASUS P5E3 Pro
- De ASUS P5P41T LE

Tussen die drie gaat het dus.
Ik vraag me af welke jullie zouden kiezen in combinatie met de dingen:

Processor: Intel Core 2 Quad Q8400 / 2.66 GHz processor
Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart
Videokaart: ATI Radeon HD 5670

Welke type zouden jullie dan aanraden en waarom? ( ik heb werkelijk geen idee welke van de drie ik het beste kan nemen)

Mvg SAYxRAWR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De goedkoopste :P Je zegt niet wat je eisen zijn qua functionaliteit, en ook niet wat je budget is.
Serieus, het tweede en derde moederbord dat je voorstelt zijn respectievelijk rond de X48 en G41 chipset opgebouwd. Die zijn op totaal verschillende markten gericht. De eerste is voor de overklokkers en de tweede is meer voor de goedkope zuinige pc.

[ Voor 55% gewijzigd door Admiral Freebee op 23-02-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuimel
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Haha, ja sorry, ik had al gekeken naar de prijzen en rond de honderd euro vond ik wel genoeg :p
En deze zijn allemaal wel rond de 100 (of zelfs minder). Ik denk niet dat ik ga overklokken trouwens(is voor mij niet zo nodig).
Ik wil gewoon een goede pc, met een goed moederbord (waar ik rustig op kan photoshoppen, een site opbouwen, msnen en de sims 3 spelen zonder dat alles meteen vastloopt), maar ik kan nergens reviews vinden van de drie moederborden die ik op het oog heb, of ze wel goed zijn enzo. Dus ik dacht: misschien dat jullie tweakers (met meer ervaring én misschien ook ervaring met één van deze drie moederborden) mij er één van de drie kunnen aanraden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laeh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 22:57
Wil je per se een asus mobo? Er zijn ook nog andere merken die ook meer dan geschikt zijn voor wat jij wil doen, maar met de eisen die jij eraan stelt zou ik ook zeggen de goedkoopste. Aangezien je geen toeters of bellen nodig hebt die bijv de ga-p55-ud6 van gigabyte wel heeft (socet 1156 maar het is maar een voorbeeld ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
als je nu een nieuwe pc gaat smanestellen ben je beter af met een socket 1156 systeem, dit geeft in photoshop zeker betere prestaties.

wat je nu wilt, een socket 775 moederbord met DDR3 heet iig weinig zin, als je dan socket 775 wilt, neem dan gewoon een DDR2 moederbord, ik ben zelf erg fan van de p5q series van Asus, waarbij de p5ql pro mijn budget favoriet is, ruim onder de 100 euro en een p43 chipset welek selfs nog wel wat wil overklokken mocht je het willen.

ga je voor s1156 zou ik je aanraden bij gigabyte en msi te kijken, deze leveren mooie bordjes voor weinig, zet er een core i5 750 op en wat 1333 MHz DDR3 en je kan weer een tijd vooruit.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De P5QL Pro heeft wel een slechte layout vind ik zelf. Vooral door de ATX kabel die helemaal over het moederbord (en je koeler!) moet.

Persoonlijk zou ik ook een S1156 systeem aanraden. Of een AM3/AM2+ setje met een leuke CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
Waarom neem je er de BBG niet bij?
Deze bijvoorbeeld:
[BBG] Game- en high-end gamesysteem maart 2010
Je kan nog besparen op de videokaart, de kast, de muis, de speakers, de headset en de koeler, en misschien investeren in een beter scherm (best wel handig voor Photoshop..)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad.

Sowieso maken wij zelf BBG's, en kun je je vragen daarover kwijt in de BBG-discussietopics. Los daarvan, van een Tweaker verwachten wij dat hij zelf de moeite doet en uiteindelijk zelf een keuze maakt. Daar lijkt hier weinig sprake van, dus gaat dit topic dicht.

Sowieso erg raar trouwens dat je eerst een merk kiest en dan pas gaat kijken naar dingen als chipset en features. Beetje omgekeerde wereld. Je keuze gaat een stuk makkelijker als je het andersom doet...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.