Mijn eerste Game PC configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.075 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346682

Topicstarter
Dit is de voorlopige configuratie zeg maar wat jullie er van vinden. Ik heb nog nooit een pc samengesteld dus er zullen waarschijnlijk wel wat foute keuzes tussen zitten.

Sapphire HD5770,
Intel® Core™ i5-750,
Acer H243HBbmid,
Cooler Master Silent Pro M 700W,
Logitech LX6 Cordless,
Antec Twelve Hundred,
Sony Optiarc AD-5240S-0B,
Logitech Media Keyboard 600,
ASRock P55 Pro,
Samsung SpinPoint F1,
Corsair DIMM 4 GB DDR3-1333 Kit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

Nouja... voor zover ik het kan zien heb je hier een prima sys staan ;) Als je alles in de winkelwagen zou kunnen kopiëren en kan posten kunnen wij je budget inschatten en nog even verder kijken ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:02

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik zeg dat je als nieuwkomer het beleid niet gelezen hebt: PMG Beleid en dan met name deze

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:34

Saven

Administrator

Budget etc?
Je zal er wel leuk op kunnen gamen, maar 't is niet écht een game systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
loewie1984 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:26:
Ik zeg dat je als nieuwkomer het beleid niet gelezen hebt: PMG Beleid en dan met name deze
Sorry wist ik niet. Hoe kan ik dit topic verplaatsen naar een andere subforum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 346682 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:33:
Niet, al kun je het wel aanvragen via een topicreport (linksboven, zie Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif). Er zijn speciale BBG-discussietopics, maar aparte boodschappenlijstjes worden over het algemeen afgesloten om te voorkomen dat er allerlei topics komen zonder echte discussiewaarde. Zie [BBG] Game- en high-end gamesysteem maart 2010 :) , of als dat boven budget gaat een van de andere BBG topics in het Complete Systemen & Laptops subforum.

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 23-02-2010 11:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:02

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Anoniem: 346682 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:33:
[...]

Tis in de eerste plaats niet kwaad bedoeld :) , nu ben je je ervan bewust dat op dit forum enkele regels gelden waar iedereen zich aan dient te houden. Het verplaatsen van een topic kan alleen door een modje gebeuren. Dus dat gaat je zelf niet lukken. Je kan een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif topic report maken om een modje te attenderen op een probleem, misstand of andere zaken die niet in het topic thuis horen.

Verder publiceert tweakers.net ook elke maand een http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/ aan de hand van deze guide kun je afleiden of jou systeem een goede keuze is. Vaak worden in de BBG keuze verantwoord aan de hand van reviews of tests van andere sites die dit product positief beoordeeld hebben.

Ik zou zeggen begin daar eens mee, en wellicht dat je dan zelf tot een antwoord komt.

Je configuratie verder is niet verkeerd, maar hangt geheel af van jou doel wat je voor ogen hebt en uiteraard het budget.

Succes

offtopic:
@ gambieter "open your mind" :p

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kleine correctie, in dat topic wordt de komende BBG van maart besproken, je kan vragen als 'is dit een goed systeem?' stellen in het [BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem januari 2010.

Korte samenvatting van mijn mening: best aardig maar kan wat beter in balans, bijvoorbeeld iets goedkoper mobo en goedkopere voeding, een dikkere videokaart (HD5850) zal je in games erg veel baat bij hebben.

@hieronder, PCIe2.0 x8 is voor alle kaarten behalve de HD5970 ook wel genoeg. Blijft wel dat één van de twee x16-sloten op dit moederbord op PCIe1.x x4 loopt en dat is wel te weinig voor CF met HD5770's, maar er zijn wel geschikte s1156-mobo's voor.

[ Voor 36% gewijzigd door bwerg op 23-02-2010 13:56 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 20:59
Als je later CF of SLI wil gaan draaien op deze config, pak dan een s1366 moederbord daar waar deze 2x pci-e x16 ondersteunt. S1156 doet dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Picaroon schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:44:
Als je later CF of SLI wil gaan draaien op deze config, pak dan een s1366 moederbord daar waar deze 2x pci-e x16 ondersteunt. S1156 doet dat niet...
1156 ondersteund gewoon crossfire. Zeker met 8x8x en HD5770's geeft dat ruim genoeg bandbreedte. Zelfs een HD5870 in CF verliest maar ~2% 8x8x vs 16x16x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 15:28
Ik denk gezien de nu gekozen onderdelen, crossfire niet interessant is. Het zou makkelijk zijn als de topicstarter zijn budget even aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 21:26
Je weet wel dat CF of SLI meestal zin heeft als hij in één keer 2 high end kaarten koopt. Want mocht hij er later een bij willen prikken dan zijn de prestaties van die 2 kaarten meestal al minder dan die van de nieuwe serie. Dat is al zovaak gebleken. Daarbij is het meestal ook prijsgunstiger.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 20:59
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:47:
[...]

1156 ondersteund gewoon crossfire. Zeker met 8x8x en HD5770's geeft dat ruim genoeg bandbreedte. Zelfs een HD5870 in CF verliest maar ~2% 8x8x vs 16x16x.
Waar zeg ik dat een s1156 geen crossfire ondersteunt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Nergens expliciet, zo komt het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:17

rapture

Zelfs daar netwerken?

Computergebruik en exacte omstandigheden omschrijven, want je kan dezelfde game anders spelen en andere eisen eraan stellen. De eisen volgens prioriteiten rangschikken zodat de balancering kan beginnen.

Op processor/mobo besparen als het volgens reviews weinig extra fps oplevert? Overkill aan kast en voeding reduceren? Niet meer een overkill aan voeding dat je nooit gebruikt (highend reviewersystemen geraken met moeite over 300 W)? Een grote kast met weinig inhoud? Versleepbaar naar lanparties? Draadloze muis dat je met reloaden, overschaduwt het nadeel de voordelen? Een "moordmuis" voor first person shooter?

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 23-02-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283814

voeding is naar mijn mening inderdaad zware overkill. Met een 450/500 watt voeding heb je nog ruimte genoeg om er later nog een extra graka in te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik dank jullie allen voor de reacties mijn budget ligt rond de 1300 euro voor desktop en scherm
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 14:52
Anoniem: 346682 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:21:
Ik dank jullie allen voor de reacties mijn budget ligt rond de 1300 euro voor desktop en scherm
dat is een mooi budget.

maar, waarom zo een grote case?
Da ding is echt HUGE.

Persoonlijk zou ik eerder gaan voor graka
5850

en een beter moederbord
Geen cordless muis maar een razer muis
SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Configuratie lijkt mij verder prima en wat de voeding betreft zou ik het mooi bij die houden die je gekozen hebt, want beter een ietwat zwaardere voeding dan maar iets wat het net haalt. Persoonlijk zou ik alleen niet voor een Asrock moederboard kiezen maar voor een Asus board, zeker gezien het budget wat je te besteden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283814

Roel1966 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:34:
Configuratie lijkt mij verder prima en wat de voeding betreft zou ik het mooi bij die houden die je gekozen hebt, want beter een ietwat zwaardere voeding dan maar iets wat het net haalt. Persoonlijk zou ik alleen niet voor een Asrock moederboard kiezen maar voor een Asus board, zeker gezien het budget wat je te besteden hebt.
als je idd zo'n budget hebt kan zo'n voeding inderdaad ook geen kwaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
die samsung spinpoint zou ik erin houden voor data schijf, maar voor bootdisk zou ik een ssd nemen gezien je budget :). deze hoeft niet persee veel gb's aan ruimte hebben (80 gb is voldoende) en een ssd'tje zal je echt merkbare performance boost geven en veel programmas zullen zeer snel laden
verder zou ik die hd 5770 vervangen door een 5850 en als je echt een kwaliteit mobo wil neem dan geen asrock, dit is de low end lijn van asus dat toch kwantiteit boven kwaliteit plaatst
verder is een wat dikkere voeding altijd handig mede door het feit dat als een voeding verouderd hij ook minder wattage gaat leveren en met een grote case als de 1200 zal je een goede airflow hebben en nooit ruimte tekort komen :)
beter een overkill dan dat je later spijt krijgt van een bezuiniging

[ Voor 5% gewijzigd door Droplollies op 23-02-2010 16:05 ]

Mijn Spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Roel1966 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:34:
Configuratie lijkt mij verder prima en wat de voeding betreft zou ik het mooi bij die houden die je gekozen hebt, want beter een ietwat zwaardere voeding dan maar iets wat het net haalt.
Een 500W voeding zal het niet 'net halen' met alleen een HD5770, met deze setup verbruik je minder dan 300W @ load. Kaliber 700W is alleen nodig voor high-end crossfire-setups.

Trouwens is er ook al de spinpoint F3, ter vervanging van de F1. Is weer net iets nieuwer en niet duurder geloof ik. Maar goed, post het dus even in het [BBG aanschaft]-topic, dan kan deze discussie daar verder :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Het is een mooi budget, maar niet onbeperkt.

Heb wel een tip voor je, kijk naar het minimale van alles, zet op een rijtje voor elk onderdeel wat je minimaal nodig hebt en wat eigenlijk maximaal te doen zou zijn.

Voorbeeld:
Behuizing, minimaal iets degelijks van 40-50 euro, maximaal de voorgestelde kast van 120 euro
HDD: minimaal 1TB, maximaal SSD + 1TB
GFX: minimaal 5770, maximaal 5890
Voeding: minimaal 400 watt degelijkheid, maximaal 600 watt degelijkheid.
Monitor: 24 inch 140 euro paneel met enkel VGA tot een 27 inch fulloption van 300 euro. of misschien toch een 23,6 inch met op zijn minst dvi voor 155?

Als je dan alles goed op een rijtje hebt kijk je naar wat er zoal mogelijk is door voor het ene minimaal andere maximaal danwel ertussenin te kiezen, je zou dan bijvoorbeeld al snel kunnen zitten op een wat mindere kast en 500watt voeding maar wel een SSD en 5870. Gewoon kijken hoeveel impact op het geheel het extra gespendeerde geld gemiddeld per euro opleverd bij het kiezen voor minimaal midden of maximaal.

Ook een keuze AMD + dikke videokaart ipv Intel + mindere videokaart is er een. Word dit echt een game pc of ga je nog anders specifieke taken doen die zwaar te noemen zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-02-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aangezien ik zelf weinig kennis heb over het "maken" van een systeem dacht ik om een complete pc te kopen bij azerty. De "Azerty High End Game-PC" Intel met deze specificaties:

Extra: Gratis verzendkosten bij vooruit- of idealbetaling
Behuizing: Cooler Master CM Storm Scout Zwart
Voeding: CoolerMaster Real Power M620 - 620 Watt
Moederbord: Gigabyte GA-P55A-UD3R - ATX - iP55 - LGA1156 Socket
Processor: Intel Core i7 i7-860 / 2.8 GHz
Processor koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
Videokaart: Club 3D Radeon HD 5850 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5
Geheugen: Kingston 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9
Primaire Schijf: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - 1TB
Geluidskaart: Onboard - 7.1 kanaals
DVD brander: Sony NEC Optiarc AD-7240S
Scherm: niet inbegrepen
Toetsenbord: niet inbegrepen
Muis: niet inbegrepen
Speakerset: niet inbegrepen
Assemblage en garantie: 1 jaar garantie op assemblage, 3 jaar op onderdelen

Rekening houdend men jullie reacties leek dit mij wel een goede keuze. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is idd geen PMG-materie.

Move PMG -> Complete Systemen & Laptops

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340066

Dat is ook zeker wel een mooi systeem, echter al is het alleen voor gamen is een i7 nogal overkill. Je kan dan beter een AMD Phenom II X4 nemen of een i5 die beide een stuk goedkoper zijn. De videokaart heeft het meeste invloed op de performance in games dus zou ik minimaal voor een 5850 gaan met jouw budget en nog beter een HD5870.

Ervaring leert dat prebuild toch altijd duurder is dan zelf in elkaar zetten. Je hebt webshops waar je je eigen onderdelen kan samenvoegen en de webshop bouwt jouw pc dan tegen een kleine vergoeding.

Voor de rest niets op aan te merken. Ik heb zelf een Spintpoint F3, ik haal daarmee degelijke snelheden voor een drive van 42 euro (110mb Read, 130mb write). Belangrijk is ook om te zorgen dat je een goede voeding heb want bijvoorbeeld een goedkope sweex voeding kan heel je systeem naar de knoppen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica