Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feitsma1989
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-01 21:57
Hallo,ik ben nieuw op dit forum!
ben een eerstejaars ict'er niveau 3, en ik zit met een probleem.
Mijn pc hield er eergister zomaar mee op,nou heb ik samen met iemand anders vanalles geprobeerd,je weet wel veilige modus enz. werkte niet. Daarna maar de HD formateren en Windows XP instaleren,waarbij ik eerst de drivers voor sata moest instaleren via Diskette(Moederbord Gigabyte k8n Sli) dat lukte aardig maar toch daarna kreeg ik toch weer een loop.
ik heb alles geprobeerd ook in jullie topic over dat blijven hangen van de Pc enz.

nog ff wat info over het systeem:
Moederbord:K8n Sli
Processor: Amd Athlon 64
Hardeschijf: Maxtor 190 Gig
Geheugen: 2x 512 mb 1x 1000mb Kingston

hoop dat jullie hier wat aan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat voor een loop? Wanneer krijg je de loop? Had je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?
Iets meer informatie is wel gewenst :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Feitsma1989 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:07:
Hallo,ik ben nieuw op dit forum!
ben een eerstejaars ict'er niveau 3, en ik zit met een probleem.
Mijn pc hield er eergister zomaar mee op,nou heb ik samen met iemand anders vanalles geprobeerd,je weet wel veilige modus enz. werkte niet. Daarna maar de HD formateren en Windows XP instaleren,waarbij ik eerst de drivers voor sata moest instaleren via Diskette(Moederbord Gigabyte k8n Sli) dat lukte aardig maar toch daarna kreeg ik toch weer een loop.
ik heb alles geprobeerd ook in jullie topic over dat blijven hangen van de Pc enz.

nog ff wat info over het systeem:
Moederbord:K8n Sli
Processor: Amd Athlon 64
Hardeschijf: Maxtor 190 Gig
Geheugen: 2x 512 mb 1x 1000mb Kingston

hoop dat jullie hier wat aan hebben...
Krijg je een blue screen of gaat het ding al rebooten voordat het OS wordt opgestart?

In dat geval, probeer het apparaat eens te strippen. Alleen de videokaart en moederbord, dan een HDD toevoegen. En geheugenmodules één voor één proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feitsma1989
ik kreeg eerst geen blauw scherm.
Voordat de OS start,starte hij alweer opnieuw op.net weer geprobeerd alle hardware eruit te halen 2 geheugenbankjes+Wlan kaart en geluidskaart kreeg ik opeens wel een blauw scherm heel snel en daarna starte hij weer opnieuw op,valt niet veel inf. uit op te halen want het is een flits weer voorbij:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feitsma1989
Vandaag geprobeerd alles eruit te halen en 1 geheugenbankje en alleen de graphicscard erin windows opnieuw instaleren en hele schijf normaal geformateerd.. maar voordat hij windows wil opstarten krijg ik heel snel een blue screen miss een halve sec en is daarna weer verdwenen,hoe kan ik hier het probleem achterhalen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Feitsma1989 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:51:
[...] maar voordat hij windows wil opstarten krijg ik heel snel een blue screen miss een halve sec en is daarna weer verdwenen,hoe kan ik hier het probleem achterhalen?
Zie: Windows Clients - FAQ
En als je dan de foutmelding hebt, ga je hier verder: Windows XP en 2000 BSOD guide

Wat precies maakt dat jij denkt dat je een unieke vraag steld? ;)
En zie ook die melding, boven de quickreply: Je hebt zelf als laatste gereageerd in dit topic, wil je wat toevoegen wijzig dan bij voorkeur je laatste bericht.

Maar verder welkom op GoT, hoor d:)b

[ Voor 38% gewijzigd door Room42 op 25-02-2010 00:06 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Feitsma1989
hahah ja je wil soms wat te snel hulp haha.!! maar toch bedankt voor de verwijzing naar de FAQ en BSOD ik zal voortaan verder kijken dan me neus lang is!:P

Edit: ik denk dat ik er wel achtergekomen ben.ik moet tijdens het installeren een diskette gebruiken.dan zet ik via de drivers die op de cd staan de bestanden erop maar als ik dan op F6 druk om raid drivers te installeren dan zegt ie later dat hij het bestand idecoi.dll niet kan vinden terwijl het er toch echt op staat dit is allemaal voor de sata schijf.Als ik dan het bestand oversla kom ik in de set-up van Windows daar vraagt ij nogmaals om dat bestand (het is een co-installer of zo) dan moet ik handmatig hem een aantal keren opzoeken op a:\ en dan gaat hij verder maar als Windows xp dan klaar is met installeren krijg ik het gewoon weer...ik kom er niet achter in die FAQ's hoe ik dit moet oplossen :(

[ Voor 71% gewijzigd door Feitsma1989 op 25-02-2010 13:31 ]

Pagina: 1