Toon posts:

Ruis op non dolby signaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van ruis op mp3/flac en andere bestandsformaten alleen verdwijnt dit als ik een muziekvideo/film afspeel met dolby geluid. Ik had al eerder gezocht waarom die ruis er was maar toen werd er gezegd dat het lag aan de voeding van mijn versterker maar het gaat weg bij dolby geluid.

Waar kan dan de ruis aan liggen. Ik maak niet gebruik van een hoogwaardige digitale kabel maar een goedkope coaxiale kabel. Ook heeft een duurdere (65euro 3M) optische kabel geen verschil.

Het gaat hierbij om een onkyo tx-ds575

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Welk programma gebruik je om flac/mp3 af te spelen? En welk programma voor Dolby Digital? Wat voor geluidskaart heb je? Welke windows?

Het lijkt mij trouwens dat het ligt aan de geluidskaart, drivers of instellingen daarvan (wilde gok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 18:25

Twazerty

AVCHDCoder developer

staat je line-in/mic volume toevallig open? Wellicht dat daardoor ruis toegevoegd word aan niet DD signalen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een niet-geaarde PC wil dit nog wel eens veroorzaken. In de kabel hoef je het niet te zoeken; als optisch hetzelfde effect geeft (dat is vrijwel ongevoelig voor electrische storingen van buitenaf tenzij je heel gek en duur doet :P ) dan zit het hem echt in de bron.

Als het aan je versterker zou liggen ben je daar auw genoeg ahter. Sluit een cd-speler even optisch op de zelfde ingang aan als waar nu je PC op zit. Ruist ie dan ook --> is het je versterker. Ruist ie niet --> PC is de dader :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:36:
Een niet-geaarde PC wil dit nog wel eens veroorzaken. In de kabel hoef je het niet te zoeken; als optisch hetzelfde effect geeft (dat is vrijwel ongevoelig voor electrische storingen van buitenaf tenzij je heel gek en duur doet :P ) dan zit het hem echt in de bron.

Als het aan je versterker zou liggen ben je daar auw genoeg ahter. Sluit een cd-speler even optisch op de zelfde ingang aan als waar nu je PC op zit. Ruist ie dan ook --> is het je versterker. Ruist ie niet --> PC is de dader :)
Hmm dan is het toch echt de versterker. Maar is er dan ook een manier om dit op te lossen. Trouwens ruist hij ook bij DD maar is dat maar een zo weinig dat je echt goed moet luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:14
Versterker goed geaard? Wel geaard? Dan stekker even omdraaien ten opzichte van wat hij nu zit :) Proberen waard en kost je niets ;)

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mistacal schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:43:
Versterker goed geaard? Wel geaard? Dan stekker even omdraaien ten opzichte van wat hij nu zit :) Proberen waard en kost je niets ;)
Ja de versterker is geaard maar er zit geen aarde op de stekker zelf. Dit heb ik ook nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:00

Umbrah

The Incredible MapMan

Euh, hoe aard je hem als je dat niet via de stekker doet? (zowel je PC als je versterker!)

[ Voor 22% gewijzigd door Umbrah op 23-02-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:53:
[...]

Ja de versterker is geaard maar er zit geen aarde op de stekker zelf. Dit heb ik ook nooit gezien.
Hoe heb je de versterker daan geaard??

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:56:
[...]

Hoe heb je de versterker daan geaard??
Hij zit in een geaard stopcontact O-) maar ik heb ook al geprobeerd de aarde te verbinden met de ground van het stopcontact.

Op de pc zit natuurlijk wel gewoon randaarde op de stekker.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
stekker omgedraaid? Ander stopcontact? Andere kabels geprobeerd voor de dolby?

__/`\__/`\__

Verwijderd

Topicstarter
Mistacal schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:19:
stekker omgedraaid? Ander stopcontact? Andere kabels geprobeerd voor de dolby?
Ja heb ik allemaal geprobeerd maar dat mocht niet baten. Maar als het een aarde geval zou zijn zou hij ook bij dolbysignaal moeten ruisen toch? Ja ik heb zowel optisch als coaxiaal geprobeerd.

• Mistacal
uhmz.. ook ruis bij hdmi en stereo aansluiting? Is er ook ruis wanneer je de modus zet op stereo of dts of iets dergelijks?

Andere bron proberen.. iets van een cd speler ofso.

Anders lijkt me het toch een probleem in de versterker.

[ Voor 14% gewijzigd door Mistacal op 25-02-2010 10:48 ]

__/`\__/`\__

Verwijderd

Topicstarter
Mistacal schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:47:
uhmz.. ook ruis bij hdmi en stereo aansluiting? Is er ook ruis wanneer je de modus zet op stereo of dts of iets dergelijks?

Andere bron proberen.. iets van een cd speler ofso.

Anders lijkt me het toch een probleem in de versterker.
De versterker heeft geen hdmi en ik kan ook niet dts of dolby instellen. Dit doet hij automatisch als er dolby ingangssignaal wordt gevonden. Ook zijn er maar 3 speakers op aangesloten. Front left/right en een subwoofer. Ik zal het nog wel even een keer met een cd speler proberen. Nou dan krijg ik dus ook ruis maar het kan ook aan de bedrading in het huis liggen (1930).

Maar het zou toch niet logisch zijn dat de ruis dan weg is op dolby signaal?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 10:53 ]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Heb je mijn ondertitel al gelezen?

Topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1304603
Oplossing:

Verwijderd

Topicstarter
Er staat gewoon een subwoofer op aangesloten.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:58:
Er staat gewoon een subwoofer op aangesloten.
daarmee bedoel ik tevens te zeggen: Zijn het geen instellingen. Zoals je in mijn topic kunt lezen hebben meer versterkers er last van (ruis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:00:
[...]

daarmee bedoel ik tevens te zeggen: Zijn het geen instellingen. Zoals je in mijn topic kunt lezen hebben meer versterkers er last van (ruis)
Ja ik heb verschillende instellingen geprobeerd maar je kan niet bijvoorbeeld dolby altijd aanzetten met maar 2/3 speakers.
Pagina: 1