2 Xbox360 of 2 HK versterkers defect. Uiterst moeilijk geval

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Let op lange Topic Start

Ik heb denk ik een defect gevonden wat zich in alle xbox 360's voordoet. Ik weet dit tot nu toe voor 99% zeker.
Het probleem:
Er is een storende ruis aanwezig op de optische uitgang. Zodra mijn Harman Kardon AVR145 het optisch signaal van de xbox 360 ontvangt is direct een ruis hoorbaar uit de speakers.

Oplossing: Subwoofer inschakelen op de receiver.

Wat heb ik gedaan om het probleem op te lossen:
Eerst dacht ik dat het een defect van deze specifieke xbox was. Xbox support opgebeld en die raadde mij aan om naar de winkel te gaan. Omgewisseld in de winkel en het probleem was nog steeds aanwezig.

Ik dus dingen uit gaan sluiten. Alle electrische apparatuur uitgeschakeld (stekker uit stopcontact). TV, Cable Decoder, DVD speler, PC en alle aangesloten apparatuur, TL verlichting uit. Werkelijk alles uit op de versterker en xbox na. Daarna alle kabels uit de xbox gehaald op toslink kabel na en de speakers. Ik zet xbox aan en de ruis is direct hoorbaar. (valt het meest op in het Dashboard). Ik begon dus de xbox als hoofdverdachte te zien aangezien mijn Cable Decoder en DVD speler niet ruisen over het optische signaal. Nog extremer gemaakt. Zelfde opstelling (dus alles uitgeschakeld)
maar dan met een andere versterker (Ouder type Harman Kardon). En ja hoor ruis was direct hoorbaar. Het kan dus naar mijn bevindingen zeer zeker niet aan mijn versterker liggen want het probleem doet zich voor op 2 versterkers. Ook getest met verschillende optische kabels maar optisch is digitaal dus ruis is onmogelijk tenzij de xbox dat zelf genereerd en stuurt. Dus ook niet de optische kabel kan het probleem zijn.

Stekker omgedraaid van de xbox en/of versterker verhielp het probleem niet. Zelfs de Harddisk erafgehaald maar ook dit hielp niet. Oowja ook meerdere optische ingangen geprobeerd. Een Optisch naar Coax convertertje. Optisch versterker maar niets mocht baten.

Xbox support weer gebeld en er werd mij verteld dat iemand op de afdeling ook een ruis had op zijn xbox. Hij had de AV kabel omgewisseld en het probleem was weg. Ik dus gratis een nieuwe kabel opgestuurd gekregen van xbox support. En je raad het al. De nieuwe kabel had ook de ruis over het optisch signaal. Ik xbox support weer gebeld en het enigste wat ze me aan konden bieden is dat ik mijn xbox op zou sturen en dat deze grondig zou worden gecontroleerd. Ben ik dus nog niet op ingegaan aangezien het op 2 xboxen aanwezig was.

Dus: 2 Verschillende xboxen, 2 verschillende versterkers, 2 verschillende AV kabels en meerdere verschillende Optische kabels doet het probleem zich voor. Terwijl andere apparatuur het probleem niet heeft.

Nu gaat het gekste van alles komen:
Zelfs al staat mijn versterker op -79,5 dB. Vrijwel helemaal het volume dichtgedraaid is de ruis aanwezig. Op beide versterkers ! En de ruis gaat even hard op zeg maar 0dB. Volume vrijwel opengedraaid. Dus kan ik maar 2 dingen bedenken die het probleem zijn:
Xbox produceerd zoveel storing dat mijn versterker dit oppikt en gaat ruisen. Alhoewel dit niet verklaard waarom dat er ook ruis hoorbaar is op -79,5 dB. Het volgende is dat de xbox zelf gewoon ruis produceerd en over het optisch signaal zet. Maar dit verklaard niet waarom dat er ook ruis hoorbaar is op -79,5 dB. Maar 1 ding valt me wel op. De andere Harman Kardon waarom ik het had getest schakeld het optische ingang even uit op het moment dat er geen signaal binnenkomt en schakeld weer in als er signaal binnenkomt. Maar de versterker schakelde de optische ingang niet uit omdat er signaal binnenkomt. In dit geval moet dat wel de ruis zijn die hoorbaar is. Maar ook dit verklaard niet waarom de ruis even hard gaat op -79,5dB of 0dB.

Op het moment dat ik een film start zonder geluidstrack (zelfs dit heb ik geprobeerd ziek he) dan zet de xbox geen signaal op de optische ingang en valt daardoor uit waardoor er geen ruis te horen is omdat de versterker geen/0 input krijgt. Dit spreekt mijn eerdere eventuele gevonden probleem misschien uit dat de xbox stoort op versterkers. Maar nu zal de versterker het uitgangssignaal compleet blokkeren waardoor er niets hoorbaar is. Dus opzich kan de xbox nog steeds storen.

Nu ga ik het probleem nog gekker maken:
Zoals ik al zei is de ruis hoorbaar als het dashboard aan heb staan. Ook als ik een dvd draai, mp3 draai of een wmvhd afspeel met WMA geluid.

Maar de ruis is weg als ik een MP4 afspeel met AAC geluid.
Maar wederom verklaard dit niet waarom ruis op -79,5dB hoorbaar is.

Dus betekend dat dat de ruis door de xbox 360 gegenereerd/bijgevoegd word aan het geluid en omdat de xbox dat niet doet bij MP4 is eigenlijk voor 100% vast te stellen dat de ruis veroorzaakt word door de xbox. Maar ook dit verklaard niet waarom er ruis op -79.5dB hoorbaar is bij alles anders
dan AAC geluid. Dit betekend ook dat mijn Optische kabels goed zijn, de AV kabel goed is en mijn versterker voor 99% zekerheid goed is.

Is er de duivel aanwezig in mijn huis of wat. Iedere tip die gegeven word ga ik direct proberen (2 versterker kan ik niet meer proberen omdat ik hem aan de rechtmatige eigenaar weer teruggegeven heb :9 ) Wie kan me vertellen wat het probleem kan zijn. Wie wil eventueel langskomen (Oss) om het te luisteren/proberen met eventueel zijn eigen versterker aangezien ik niet meer kon proberen dan 2 Harman Kardons (wel andere types uit andere series) Wie kan me meer vertellen over dit probleem. En wie kan me eventueel de foute conclusies rechtzetten.

Dus dit kan uiteindelijk maar 2 dingen zijn: Het probleem doet zich voor in alle xbox 360's of het is de xbox 360. :P Of (wel toevallig) Harman Kardon versterkers niet in staat om het optische signaal wat specifiek uit de xbox 360 komt niet correct te kunnen verwerken.

Nu weet ik alleen niet meer of het probleem zich nu voordeed op 2 of 3 verschillende harman kardon versterkers. Zowieso 2.

De ruis is zeer irritant. Ik hoor het zelfs al ben ik aan het bellen of aan het praten met iemand. Voor de duidelijkheid: Als ik iets anders dan de xbox 360 aansluit (Optisch) op mijn versterker heb ik geen ruis !

Ik heb de xbox360 hdmi met de lite-on dvd.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verhaal zeg 8)7 Even deze bookmarken om te weten wát er dan uiteindelijk het probleem veroorzaakt. Ben wel benieuwd :P

Hoe ik het zie kan het inderdaad alleen maar "gegenereerd worden" door de 360..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:11

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op het moment dat jij je volume op zijn allerlaagst hebt staan en je nog steeds een ruis hoort, dan kan je er zeker van zijn dat het niet aan de Xbox 360 ligt. Het signaal dat je namelijk uit de Xbox 360 krijgt is immers volledig gedempt. Wat je op dat moment nog hoort moet een 'foutje' in de versterker zijn.
Wat wel een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat er storing via het stopcontact optreed. Probeer de versterker en de xbox eens op 2 aparte groepen aan te sluiten en kijk eens of je dan nog steeds een storing hebt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RhodesMK1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 00:45
Ik dacht eerst aan een aardlus, maar dat zou de mp4 niet verklaren... Heb je het in ieder geval al uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
E-Vix schreef op zondag 27 juli 2008 @ 00:37:
Op het moment dat jij je volume op zijn allerlaagst hebt staan en je nog steeds een ruis hoort, dan kan je er zeker van zijn dat het niet aan de Xbox 360 ligt. Het signaal dat je namelijk uit de Xbox 360 krijgt is immers volledig gedempt. Wat je op dat moment nog hoort moet een 'foutje' in de versterker zijn.
Wat wel een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat er storing via het stopcontact optreed. Probeer de versterker en de xbox eens op 2 aparte groepen aan te sluiten en kijk eens of je dan nog steeds een storing hebt.
Maar waarom dan geen ruis als ik een MP4 draai met AAC geluid. Waarom op 2 verschillende versterkers. Beide een "foutje" lijkt me sterk. En nee is niet volledig gedempt omdat ik het op een versterker heb getest die uitvalt bij geen signaal. Maar hij valt niet uit dus signaal. Dus xbox genereerd ruis.

@RhodesMK1
Aardlus heb ik uitgesloten omdat ik een kale versterker en een kale xbox 360 heb geprobeerd. Er was geen fysiek contact tussen xbox en Versterker. Nowja alleen via stopcontact.

Ik probeer wel. xbox op groep 1 en versterker op groep 2. En allebei op een andere groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:13

Ankh

|true

Twazerty schreef op zondag 27 juli 2008 @ 00:53:
[...]

@RhodesMK1
Aardlus heb ik uitgesloten omdat ik een kale versterker en een kale xbox 360 heb geprobeerd. Er was geen fysiek contact tussen xbox en Versterker. Nowja alleen via stopcontact.

Ik probeer wel. xbox op groep 1 en versterker op groep 2. En allebei op een andere groep.
Dat wilt niets zeggen. Er kan iets met je bekabeling aan de hand wezen.
Waardoor je de ruis krijgt.

Heb je trouwens je optische kabel al vervangen?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Jep verschillende optische kabels gehad. Zoals beschreven staat in mijn TS. Maar een defecte optische kabel kan niet. Je zou dan stotterend geluid moeten krijgen ipv ruis. Ruis is analoog. En wat vervoert optisch. Juist geen analoog. Btw een aardlus is niet mogelijk volgens mij. Je zou dan een brom moeten horen ipv ruis.

Nog iets is me opgevallen. Zet ik mijn xbox aan dan hoor je vrijwel geen ruis. Heel zacht maar. Precies op het moment ndat je het logo ziet en dat het dashboard zelf zichtbaar word komt die harde ruis door de speakers. Zojuist op volgens mij andere groep aangesloten. Moet ik nog even navragen bij mn vader. Maar iig nog steeds ruis.
Btw welke bekabeling. Er zijn maar 2 kabels om te vervangen. De AV kabel die dus vervangen is en de optische kabel.

[ Voor 82% gewijzigd door Twazerty op 27-07-2008 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
Ik heb mijn X360 (Elite versie) aan een Onkyo receiver hangen (HT-R508, 5.1 receiver) en heb absoluut geen last van ruis. Kan de receiver vol open gooien en dan nog niets.

Compabiliteits probleem? (Lijkt me erg sterk, maargoed, het kan)

/edit: Via optisch aangesloten

[ Voor 6% gewijzigd door OverSoft op 27-07-2008 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Nog iets als info. Als ik mijn versterker helemaal openzet. Dus max volume. Dan ruist te versterker omdat ie helemaal openstaat. Als ik nu ga vergelijken tussen mijn kabel decoder en de xbox dan gaat de xbox een heel stuk harder. Dus de xbox stuurt wel degelijk ruis anders was deze niet te horen op max volume. Nu gaat de ruis wel een heel stuk harder als dat ik hem op -79.5 dB zet. Dus wederom waar komt die ruis vandaan op -79.5 dB. Als ik hem dus op max zet is de ruis op alle 5 de speakers hoorbaar. Niet alleen voor. Ik hoor als ik met mn oor tegen te speaker aanzit ook een brom. Maar dat is niet erg dat hoor ik verder niet.

Nu ga ik de bouw van mijn PA speakers als medeverdachte zien. De tweeter wel te verstaan. Daar zit zo'n huls die het geluid als het ware versterkt. Deze speakers:
Afbeeldingslocatie: http://images.conrad.com/xl/3000_3999/3000/3030/3030/303029_LB_00_FB.EPS.jpg

het valt me op dat ik de ruis op -79,5dB en luistervolume alleen door die 2 hoorbaar is. De rest zijn andere speakers.

[ Voor 6% gewijzigd door Twazerty op 27-07-2008 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:13

Ankh

|true

Twazerty schreef op zondag 27 juli 2008 @ 01:13:
Jep verschillende optische kabels gehad. Zoals beschreven staat in mijn TS. Maar een defecte optische kabel kan niet. Je zou dan stotterend geluid moeten krijgen ipv ruis. Ruis is analoog. En wat vervoert optisch. Juist geen analoog. Btw een aardlus is niet mogelijk volgens mij. Je zou dan een brom moeten horen ipv ruis.
Goed je zegt het dan zelf al, dan ligt het niet aan de xbox? Zoals hierboven gezegd wordt, compatibiliteitsprobleem? Ik heb een xbox 360 (pro en nu een elite) op een Onkyo optisch aan gesloten en niets. Vriend van me heeft een Pro met optisch naar een Harman Kardon en ook niets. Ik ken genoeg mensen met een xbox en heb dit nog nooit gehoord.

En het kan nog steeds een aardlus wezen. Of hoe het kan heten. En kleine lek ergens? Kabel die in verbinding komt met verwarmingsbuis?
Nog iets is me opgevallen. Zet ik mijn xbox aan dan hoor je vrijwel geen ruis. Heel zacht maar. Precies op het moment ndat je het logo ziet en dat het dashboard zelf zichtbaar word komt die harde ruis door de speakers. Zojuist op volgens mij andere groep aangesloten. Moet ik nog even navragen bij mn vader. Maar iig nog steeds ruis.
Btw welke bekabeling. Er zijn maar 2 kabels om te vervangen. De AV kabel die dus vervangen is en de optische kabel.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RhodesMK1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 00:45
Probeer eens de hele zwik te draaien zonder aarde, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou een andere console of je computer kunnen proberen, je hebt er geen last van met je dvd-spelers etc. maar een andere console (ja, ook PC) zou je nog kunnen proberen, de hedendaagse mobo's hebben standaard wel een optische geluidsuitgang er op (of ik heb een uitzondering met m'n 200 euro Striker II Formula)

Je zou een PS3 kunnen proberen en verschillende versies van de 360 (zoals OverSoft in "2 Xbox360 of 2 HK versterkers defect. Ui..." zegt heeft hij er geen last van met z'n Elite)

Vrijwel perfecte TS, ik mis alleen welke Xbox 360 versie(s) je zelf hebt gebruikt Laatste regel in de TS :+

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
RhodesMK1 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 01:35:
Probeer eens de hele zwik te draaien zonder aarde, dan weet je het zeker.
Versterker en xbox hebben geen aarddraad en zijn dus zonder aarde aangesloten. Optisch via pc. Geen ruis.

Hier 2 wav files (gezipped) onderaan in het blok verschijnt een link: http://www.2shared.com/fi...box_vs_kabel_decoder.html
File 1 volume dicht: Seconde 0-9 is de Cable decoder, Seconde 9-16 is xbox, daarna cable decoder weer
File 2 volume max: Seconde 0-8 is Cable decoder, 9-10 is omschakelen van versterker. Geen ruis hoorbaar. Daarna is het de xbox.

Opgenomen met brakke camera dus de rest van de ruis is overige storing zoals pc en xbox ventilatoren. Je moet luisteren naar het verschul tussen xbox en cable decoder. Xbox zit nu alleen in het stopcontact en verder is geeneen kabel aangesloten op de optische kabel na. Goed naar het verschil luisteren.

Ik ben ervan overtuugd dat de xbox een ruis genereerd en over het optische signaal donderd. Bij het afspelen van een AAC audiotrack in mp4 doet de xbox dit niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Twazerty op 27-07-2008 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het verschil is inderdaad duidelijk te horen, je zou 'even' een ander setje boxen moeten proberen.
Hoe zit het trouwens als je een setje boxen analoog aansluit, ook ruis, nog niet geprobeerd of geen ruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 02:11:
Het verschil is inderdaad duidelijk te horen, je zou 'even' een ander setje boxen moeten proberen.
Hoe zit het trouwens als je een setje boxen analoog aansluit, ook ruis, nog niet geprobeerd of geen ruis?
Met volume helemaal open: als ik analoog zonder ingangssignaal vergelijk met het analoog wat uit de xbox komt dan komt er duidelijk ruis bij. Dit vergeleken via optisch klinkt het anders en via optisch gaat het harder op luisterniveau.

Btw niet vermeld maar wel gedaan. Die andere versterker waar ik ook wat over zei. Daar had ik dus een oude philips speaker op aangesloten en daar is het effect zoals in file 2 duidelijk te horen. Maar ik gok omdat ik die PA boxen heb die iets versterken wat vrijwel niet te horen is door andere speakers.

[ Voor 21% gewijzigd door Twazerty op 27-07-2008 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 19:02
heb je xbox proberen te verplaatsen? andere plek. heb je andere speakers om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik zou een andere dan de hdmi versie van je Xbox 360 gaan proberen, leen een Elite of een Premium.
Probeer ook een PS3 te lenen om het console gedeelte te bevestigen of uit te sluiten.

En ik zou nogmaals controleren of elektrische kabels en audiokabels over elkaar heen lopen, als ze niet shielded zijn kunnen ze met elkaar interfereren wat de ruis op zou kunnen leveren (het verplaatsen van je xbox zoals BlacKstaR- oppert dus)

[ Voor 40% gewijzigd door Wiethoofd op 27-07-2008 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
BlacKstaR- schreef op zondag 27 juli 2008 @ 02:19:
heb je xbox proberen te verplaatsen? andere plek. heb je andere speakers om te testen?
Ik heb zelfs de xbox 2 meter de andere kant op gezet. (stond niet vermeld) En ja ik heb plenty of speakers.

Ik ken niemand met een ps3 en ik ken niemand met een xbox. Ikzelf heb de pro of premium. Zijn volgens mij dezelfde. Iig de middelste. het geluid zoals op file 2 is door alle speakers te horen. Xbox heeft meer ruis.

Ik ga morgen het volgende doen weet alleen niet of het lukt: Mijn geluidskaart heeft optisch in. Ik ga het geluid van de xbox opnemen. En dat van mijn kabel decoder en/of dvd speler. Dan kan ik zien of de xbox ruis genereerd.
Wiethoofd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 02:22:
...

En ik zou nogmaals controleren of elektrische kabels en audiokabels over elkaar heen lopen, als ze niet shielded zijn kunnen ze met elkaar interfereren wat de ruis op zou kunnen leveren (het verplaatsen van je xbox zoals BlacKstaR- oppert dus)
Zoals ik al zei. Ik heb dus een andere versterker gepakt. Stekker in stopcontact. 1 speaker eraan. Een andere als die ik aan mijn eigen set heb hangen. Xbox stekker erin. Optisch aangesloten. Niet aan tv ofzo. En voila ruis.

Nog een bewijs dat de xbox ruist. Als ik de xbox op digital Stereo zet is er geen ruis. Zet ik hem op Digital 5.1 dan wel ruis. Nu vervalt mijn test omdat ik geen 5.1 kan capturen en het op stereo niet ruist.

Edit: Had niet alles getest.
Ruis: Afspelen van mp3, wmv met 5.1 geluid, gamen, dashboard
Geen ruis: xbox opstarten (want dan is het stereo), wmv met 2.0 geluid, MP4 met AAC stereo, wmv met 5.1 geluid met xbox settings op stereo

dan vraag je je af waarom een mp3 dan ook ruist. Dat komt omdat de optical output dan 5.1 is. Bij het draaien van een stereo film is de optical out 2.0
Overduidelijk dat hij ruist op het moment dat de xbox 5.1 uitstuurt. En stuurt hij 2.0 pcm uit over optical is er geen ruis. Dit moet dan toch wel aan de xbox liggen ofniet? :?

Finally i found the problem. Het blijkt Niet aan de xbox te liggen. Gelukkig. Ik had de dvd speler even snel getest maar niet op 5.1. De kabel decoder stuurt alleen stereo pcm uit. En waar ik daarstraks achter was gekomen dat hij alleen ruist op 5.1 en niet op stereo pcm. Ik dus dvd speler nog een keer proberen alleen nu met 5.1 sound. En wat blijkt. Ruis!!! Het ligt dus aan de versterker. Maar dan nu het volgende probleem:
Ik kom er zojuist achter dat het probleem zich voordoet bij bepaalde effecten en zowieso bij 5.1 invoer zonder effecten Dan steken de volgende vragen op:
Waarom ruis bij deze effecten. (Logisch er word ge-effect) maar ik bedoel waarom hoor je de ruis als de versterker zowat dicht staat.
Waarom ruist een andere harman kardon versterker ook? Ook met volume zowat dicht.

Alle dolby instellingen ruisen inclusief dolby 5.1. Alle NEO6 instellingen ruisen. Logic 7 ruist iets maar valt niet op. PCM stereo en 5ch stereo zijn de enigste 2 naast logic 7 die niet ruisen. En laat ik nou net alles getest hebben op 5ch stereo of dolby 5.1. Vandaar dat ik er niet achterkwam dat het probleem bij de versterker ligt.

2e hit google:
onkyo tx-sr604e

Weertthebest: Ik heb ruis op alle ingangen. Met name duidelijk hoorbaar bij een volume boven de 50. Na controle blijkt dat de 7.1 processor ruist. Tevens ontstaat er ruis als het display is gedimt. Hoe minder licht, hoe meer ruis. Deze ruis is er niet bij stereo en direct. Dus ik denk dat er in de dimmer ruis zit en de 7.1 processor. Verder is het geluid zeer zuiver: daarom hoor je ook de ruis waarschijnlijk. (een maand in bezit)
whoppa nog een:
NAD T-753

Freek Hendriks: Ik heb gisteren mijn bestelde set binnengekregen.
Bestaande uit de NAD 753 (donker grijs), REL Q II sub, KEF Q5 front speakers en
de bekende "eitjes" van KEF als rear en center (vanwege ruimte gebrek) speakers.

Helaas ook in deze receiver een lichte ruis, ongeacht de geluidssterkte.
Vandaag de winkel gebeld, en er wordt een nieuwe besteld. Importeur zegt dat er
een nieuwer type vanaf de fabriek komt met de laatste firmware e.d.
Ben aan het googlen maar het lijkt wel of het een probleem is wat bij meerdere receivers voorkomt.

Mijn versterker heeft een Signal-to-Noise Ratio (IHF-A) : 100dB
Hierdoor zou ruis toch niet hoorbaar moeten zijn?

GVD dit is toch niet te geloven. Ik dacht laat ik eens gaan spelen met de instellingen van de versterker. Wat blijkt. Op het moment dat de subwoofer op None staat word er ruis gegenereerd. Teruggezet op SUB L/R+LFE. En de ruis is weg. Toch niet te geloven zeg. En de geteste andere versterker stond ook de subwoofer uit. Tis zelfs zo'n drama dat ik mijn signature heb aangepast :P

[ Voor 130% gewijzigd door Twazerty op 27-07-2008 05:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig toch hoe zo'n probleem in alle hoekjes en kantjes perfect meermaals wordt onderzocht (respect voor de TS hiervoor, net topic d:)b ) en het dan simpelweg aan de sub lag |:( :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 08:09:
Geweldig toch hoe zo'n probleem in alle hoekjes en kantjes perfect meermaals wordt onderzocht (respect voor de TS hiervoor, net topic d:)b ) en het dan simpelweg aan de sub lag |:( :')
Juist omdat ik geen sub heb had ik hem uitgeschakeld in de versterker. Versterker heb ik ook nog maar net enkele weken. En eigenlijk direct na het aansluiten de sub uitgeschakeld. Tja dan verwacht je niet dat het daar aan ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 27-07-2008 08:12 ]

Pagina: 1