Toon posts:

Steca Grid...correcte bekabeling

Pagina: 1
Acties:
  • 804 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag over de correcte bekabeling van meerdere Steca's.

Stel ik koppel een Steca 300 en 500 en ik wil 4 PV panelen in een string aan deze twee Stecas aansluiten...sluit ik beide kabels aan de 1de Steca of aan de 2de Steca; of moet ik een kabel + bij de 1de en de - kabel op de tweede Steca aansluiten? :?

Groet Axel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harold65
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2022

harold65

Slimme meter:

Nooit de omvormers in serie zetten! Alleen de panelen zelf moet je in serie zetten om aan de juiste werkspanning te komen.
De steca 300 heeft een werkgebied tussen 45 en 100V
De steca 500 tussen 75 en 170V
Afhankelijk van de spanning die uit je panelen komt, moet je dus kiezen hoeveel panelen je op welke omvormers zet. Je moet dus 2 strings maken, of 1 string en bv. de 300 niet gebruiken.

Perfection is achieved not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:43

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Ik zag dat je al in de PV lijst staat met 2 systemen. Is het wel gelukt met de 4 panelen aansluiten? Je kunt inderdaad niet zomaar panelen aansluiten op een Steca. Deze omvormer is efficient, maar heeft een beperktere range dan bijvoorbeeld een Soladin. Je moet dus goed opletten dat de string-spanning niet te hoog is en ook de stroom niet te veel boven de 5A komt, omdat deze wordt begrensd.
Praat anders gezellig mee in: Duurzame Energie deel 19 (2012)

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

psst, oude koe na 2 jaar uit de sloot ;)

Dit topic is gesloten.