• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 21:45
Goede middag allen,
Ik zit al even na te denken over een dSLR aan te schaffen.
Op dit moment heb ik altijd (sinds 2007) al m'n Nseries toestel gebruikt om foto's te maken (N73, N85 en N97 mini).
Deze foto's waren goed te vergelijken met compact camera's en was voldoende voor mij, als 16 jarige is het wel goed dat ik het toestel altijd op zak heb.

Sinds ik mijn MacBook Pro heb, een vriend van me een grafische opleiding volgt ben ik me meer en meer gaan interesseren in foto- en videobewerking. Een aantal kennissen hebben een reflexcamera en de foto's zijn ongelooflijk, net wat je op flickr en deviantart en dergelijke tegenkomt. :)

Nu heb ik amper kennis van fotografie, maar leek het me wel leuk om foto's te maken op feestjes (communies of uitstappen, geen fuiven :p) en vroeg me af wat je zoal moet weten voordat je een toestel aankoopt. Om te zien of het me wat bevalt en omdat ik gewoonweg geen vast inkomen heb, heb ik een budget van rond de 300-500 euro, inclusief lens. Natuurlijk zou ik dan toch iets deftig willen hebben om wat mee te prutsen en van te leren.

Ik zou jullie willen vragen waar ik op zou moeten letten, welk type toestel jullie me zouden aanraden (Nikon, Canon, Sony?), of het niet beter zou zijn om toch een groter budget te nemen en welke lens goed is voor een beginneling.

Alvast bedankt.

🤞🏻

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Aan gezien dit een vrij algemene vraag is kan dit het beste in bovenstaand topic worden gevraagd. Wel raad ik je aan om je nog iets verder in te lezen want je eisen zijn nu nog te vaag om een goed antwoord te geven. Goede start is Fotografie technische FAQ en Koopadviezen en bovenstaand topic.

Succes

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Dit topic is gesloten.