Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 18:16
Ik heb een vraag waar ik na lang zoeken nogsteeds zelf niet helemaal uit ben gekomen en hoop op hulp,

het verhaal is alsvolgt: Vroeger zijn er veel bandjes opgenomen met videocamera. Nu tegenwoordig is het een heel gedoe om het aan te sluiten en de bandjes van 20 jaar geleden verliezen merkbaar kwaliteit, en dus wil ik ze omzetten naar bestanden op pc, om ze te kunnen branden, maar ik heb geen idee hoe.
Onze oude camcorder was kapot en dus heeft mijn vader via marktplaats een nieuwe gekocht, die beide bandjes aankunnen. We hebben namelijk opnames staan op zowel analoge als digitale bandjes en deze camcorder kan ze allebei afspelen.
De camcorder waar het om gaat is:
Sony DCR-TRV238E (info: http://www.sony.nl/produc...e#pageType=TechnicalSpecs )
de bandjes zijn standaard video-8 analoge en digitale bandjes.

Hoe kan ik deze camcorder het beste aansluiten op onze pc? Ik heb al zitten kijken naar tvkaartjes met een s-video in maar ik ben de weg een beetje kwijt over hoe het dan zit met het opnemen en het geluid ed. precies, dus hiervoor graag U hulp

samenvatting:
- Digitale en analoge bandjes naar DVD omzetten
- Hoe kan ik hem het beste aansluiten op de pc
- Heb ik daar extra kaarten voor nodig (de camcorder heeft een usb, maar het lijkt me vreemd dat je daarmee analoge bandjes op kan nemen)
- Welke software kan ik het makkelijkst gebruiken voor het opnemen?

dankuwel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Laat ik beginnen te stellen dat je (bewust) ongelooflijk mazzel hebt precies de goede camera te kopen. Lang niet alle digital8 camera's hebben de mogelijkheid om Hi8 af te spelen :) Dit model kan het echter wel.

De camera is voorzien van een firewire aansluiting en imo is dit de enige aansluiting die je moet aanraken. Gewoon een firewire kabel kopen naar de pc en windows movie maker gebruiken om de beelden binnen te hengelen. Voor serieuze montage heb je betaalde montagepakketten.

Overigens zet de camera (vziw) intern de beelden om van analoog naar digitaal, dus werkt bovenstaande methode ook voor analoog materiaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Anoniem: 22659 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:15:
Laat ik beginnen te stellen dat je (bewust) ongelooflijk mazzel hebt precies de goede camera te kopen. Lang niet alle digital8 camera's hebben de mogelijkheid om Hi8 af te spelen :) Dit model kan het echter wel.

De camera is voorzien van een firewire aansluiting en imo is dit de enige aansluiting die je moet aanraken. Gewoon een firewire kabel kopen naar de pc en windows movie maker gebruiken om de beelden binnen te hengelen. Voor serieuze montage heb je betaalde montagepakketten.

Overigens zet de camera (vziw) intern de beelden om van analoog naar digitaal, dus werkt bovenstaande methode ook voor analoog materiaal!
Moet je op de camera dan nog op play drukken oid zodat hij hem afspeelt? Denk niet dat de pc zomaar bij ''het bandje'' kan om de informatie eraf te lezen ofzo ? (ja ben echt een noob met dit soort dingen, alles digitaal kan ik wel maar zodra er bandjes enzo bij komen kijken :P)

iig alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:39

Caveman

whahoehaha

darkpluisje schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:35:
[...]

Moet je op de camera dan nog op play drukken oid zodat hij hem afspeelt? Denk niet dat de pc zomaar bij ''het bandje'' kan om de informatie eraf te lezen ofzo ? (ja ben echt een noob met dit soort dingen, alles digitaal kan ik wel maar zodra er bandjes enzo bij komen kijken :P)

iig alvast bedankt :)
Nee, als je een camera met firewire aansluit, kun je vanaf de pc de camera bedienen.
Voor simpele montage voldoet Pinnacle Studio, Ulead Videostudio, ect. Het enige wat je nodig hebt is een Firewire aansluiting op PC, als je die niet hebt kun je die als bv. PCI kaartje kopen voor een paar tientjes.. en dan zit er meestal ook wel een software pakketje bij 8)
Als je een beetje bladert door dit forum kom je zat topics tegen over het om/overzetten van HI8/anaolge tapejes tegen.

hmmm, mig29 is wat sneller met tikken :) Het is echt niet zo moeilijk, met de bekende software pakketten gaat het bijna vanzelf....

[ Voor 6% gewijzigd door Caveman op 21-02-2010 15:49 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
ok thnx, morgen even een pci kaartje voor mijn pa halen en dan kan hij aan de slag.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346576

Heb reeds mijn fire wire kabel online gekocht voor een prikje! Daarbij kon ik via de link ecomoda-video alle nodige informatie vinden om zelf Hi8 bandjes naar dvd te branden. Klik hier. _O-
Pagina: 1