Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Aantal weken geleden de Eminent EM7080 besteld na me goed te hebben ingelezen, en vele mediaplayers vergeleken te hebben. Inmiddels heb ik hem een weekje binnen, en ben ik er erg tevreden mee!
Na binnenkomst direct een harde schijf ingebouwd, de Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB. Hierna wat probleempjes gehad bij het formatteren van de harde schijf via de mediaplayer zelf, maar na een firmware update ging dit in een keer goed.
Nou werkt hij dus prima om media af te spelen en te streamen, maar NZBget blijft problemen geven.

Ik werk zelf al enkele jaren met SABnzbd op zowel m'n windows PC en m'n macbook pro, dus de ervaring met nieuwsgroepen en configuratie-instellingen hiervan is wel aanwezig, echter zit ik met het volgende probleem.
-NZBget download niet, en geeft de volgende error hiervoor "Connection to my1.newsserver.com failed!: ErrNo 146, Resolver error"
-NZBget onthoudt de queue niet. Zodra ik de mediaplayer heb uitgezet en weer aan heb gezet is mn queue gewoon weer leeg. Als ik op de harde schijf kijk van de mediaplayer in de map Download/NZBget/nzb staan daar wel alle nzb's die ik heb geupload maar dan met .queued erachter, dus bijvoorbeeld "naam.nzb.queued" Ook in de map Download/NZBget/queue staan files met de naam 1 t/m 106 en 1 bestand met de naam queue. Maar de queue van NZBget is toch echt leeg.

Nou heb ik het gevoel dan NZBget de config file niet goed laadt bij opstarten. Omdat de nieuwsserver my1.newsserver.com de standaard nieuwsserver is die in de config file staat als default. Echter heb ik zelf 2 nieuwsservers ingesteld.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Server1.Level=0

# Host name of newsserver.
Server1.Host=news.kpnplanet.nl

# Port to connect to (1-65535).
Server1.Port=119

# User name to use for authentication.
Server1.Username=

# Password to use for authentication.
Server1.Password=

# Server requires "Join Group"-command (yes, no).
Server1.JoinGroup=no

# Encrypted server connection (TLS/SSL) (yes, no).
Server1.Encryption=no

# Maximal number of simultaneous connections to this server (0-999).
Server1.Connections=0

# Second server, on level 0.

Server2.Level=0
Server2.Host=newsreader106.eweka.nl
Server2.Port=119
Server2.Username=gebruikersnaam eweka
Server2.Password=wachtwoord eweka
Server2.JoinGroup=no
Server2.Encryption=no
Server2.Connections=4

NZBget zou dus helemaal niet moeten verbinden met my1.newsserver.com maar met news.kpnplanet.nl en newsreader106.eweka.nl.

Ook zou de queue gewoon bewaard moeten worden als ik kijk naar de volgende instellingen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
# Save download queue to disk (yes, no).
#
# This allows to reload it on next start.
SaveQueue=yes

# Reload download queue on start, if it exists (yes, no).
ReloadQueue=yes

Nou heb ik nog een topic gevonden van iemand waar NZBget niet bij werkt. Het is wel een ander probleem, maar daar geeft gebruiker TK8 een manier om NZBget te herstarten via telnet, en het gekke is dat NZBget dan wel goed werkt en kan downloaden. Echter zodra ik dan weer de mediaplayer heb uitgezet en weer aan, dan ben ik weer terug bij af.

Via Google is weinig te vinden over de error die ik krijg. Er zijn wel wat topics over, maar telkens zijn de oplossing niet voor mij relevant (mensen hebben de config file gewoon niet goed bewerkt of in de verkeerde directory bewerkt e.d.)

Ik heb overigens de NZBget directory verwijdert zodat er een nieuwe werd aangemaakt, en vervolgens weer de config file aangepast, maar ook dit mocht niet baten.

Nou hoop ik dat iemand een mogelijke oplossing heeft, aangezien het toch wel vervelend is dat ik elke keer NZBget opnieuw moet opstarten via telnet.

[ Voor 2% gewijzigd door Haazzz op 21-02-2010 13:29 . Reden: Kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsvdBurgh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08-2022
Heb hetzelfde probleem gehad.

De melding heeft te maken met een verkeerde instelling in het config / newsserver venster. Zorg dat dit klopt. ( ik had bv Server1.JoinGroup op YES staan en moest blijkbaar op NO staan)

Start niet de em7080 opnieuw op door uit/aan te zetten zolas het volgens de handleiding moet, maar gebruik de interface en kies shutdown en vervolgens start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
TijsvdBurgh schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:41:
Heb hetzelfde probleem gehad.

De melding heeft te maken met een verkeerde instelling in het config / newsserver venster. Zorg dat dit klopt. ( ik had bv Server1.JoinGroup op YES staan en moest blijkbaar op NO staan)

Start niet de em7080 opnieuw op door uit/aan te zetten zolas het volgens de handleiding moet, maar gebruik de interface en kies shutdown en vervolgens start.
Had jij exact dezelfde melding? Zoals in mijn beginpost al te zien is, staat de JoinGroup voor beide servers op 'no', want volgens mij hebben ze dit allebei niet nodig! Maar ook als deze instelling op 'yes' staat krijg ik exact dezelfde error.

En ik neem aan dat je bedoelt dat ik NZBget niet opnieuw op moet starten door de EM7080 uit en aan te zetten? Maar 9 van de 10 keer dat ik probeer NZBget te herstarten via de webinterface loopt hij gewoon vast. Hij stopt wel, maar als ik weer op start druk blijft er gewoon "Loading..." staan, en hoe lang ik ook wacht, de boodschap 'click refresh to update' verschijnt niet meer. Zelfs als ik een nieuw tabblad open en opnieuw de interface probeer te benaderen lukt dit niet.

edit:

NZBget wil nu helemaal niet meer downloaden! Als ik hem dus heb herstart krijg ik niet meer de foutmeldingen over 'my1.newsserver.com' maar nu alleen maar dat elke part die hij probeert te downloaden mislukt. En ook de volgende meldingen:

code:
1
2
3
4
ERROR   Sun, 21 Feb 2010 21:51:03 +0000 Authorization for sslreader.eweka.nl failed (Answer: 400 lbreader102: Connection limit reached, - news@eweka.nl)
ERROR   Sun, 21 Feb 2010 21:51:03 +0000 Could not read from TLS-socket: cannot read from TLS connection: the connection was closed unexpectedly
ERROR   Sun, 21 Feb 2010 21:51:03 +0000 Could not read from TLS-socket: cannot read from TLS connection: the connection was closed unexpectedly
WARNING Sun, 21 Feb 2010 21:51:03 +0000 Article avmkv15feb/avmkv15feb.part35.rar [8/131] @ sslreader.eweka.nl failed, could not fetch article: Connection closed by remote host

Heb nu even een SSL server van Eweka ingesteld om te kijken of dat wel werkte, maar ik krijg dezelfde meldingen met een normale server van Eweka, en het gekste is nog de foutmelding over 'Connection limit reached' aangezien als ik gewoon met mijn macbook probeer te downloaden, hij gewoon met volle snelheid werkt.

[ Voor 32% gewijzigd door Haazzz op 21-02-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsvdBurgh
Ja, melding was exact zo.
Ik heb gemerkt dat je rustig moet wachten tussen het softwarematig SHUTDOWN en START commando via de web interface.
Probeer als het niet lukt eerst de EM7080 uit te zetten en weer aan, wacht wel rustig totdat de 7080 helemaal is opgestart en de hardeschijf heeft geinitialiseerd, anders kan NzbGet nooit het config bestand herladen en doe dan via de webinterface SHUTDOWN en START. (denk dat het probleem er in zit dat NZBGet in het ROM opgeslagen zit en hier vanaf gestart wordt en de configuratiebestanden op de harde schijf staan?)

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
TijsvdBurgh schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:42:
Ja, melding was exact zo.
Ik heb gemerkt dat je rustig moet wachten tussen het softwarematig SHUTDOWN en START commando via de web interface.
Probeer als het niet lukt eerst de EM7080 uit te zetten en weer aan, wacht wel rustig totdat de 7080 helemaal is opgestart en de hardeschijf heeft geinitialiseerd, anders kan NzbGet nooit het config bestand herladen en doe dan via de webinterface SHUTDOWN en START. (denk dat het probleem er in zit dat NZBGet in het ROM opgeslagen zit en hier vanaf gestart wordt en de configuratiebestanden op de harde schijf staan?)

Suc6
Maargoed, alsnog is dit een omzeiling van mijn probleem en ben ik steeds mijn queue kwijt. Het moet niet zo zijn dat doordat het langer duurt om de harde schijf te initialiseren dan NZBget op te starten, mijn config file niet wordt uitgelezen door NZBget. En aangezien ik er weinig over lees op internet, en ook niet of nauwelijks in het EM7080 ervaringen topic, denk ik dat het toch echt een ander probleem moet zijn..

Mijn laatste oplossing zou zijn om de harde schijf weer te formatteren via de EM7080 waarbij NZBget dus ook opnieuw wordt geïnstalleerd, echter moet ik dan ook weer 450GB aan data overzetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4ngler
  • Laatst online: 07:16
Ik heb ook een probleem gehad met NZBget, misschien dat dit ook voor jou werkt. Zet in de 7080 de fabrieksinstellingen weer terug en verwijder op de computer de .nzbget map (deze is verborgen). Herstart de 7080 en voer je serverinstellingen opnieuw in (probeer het eerst eens met 1 server, en let op dat je bij KPN 3 connecties invult) sla daarna de instelling onder aan de pagina op en herstart de 7080. probeer hierna eens wat te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
M4ngler schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:55:
Ik heb ook een probleem gehad met NZBget, misschien dat dit ook voor jou werkt. Zet in de 7080 de fabrieksinstellingen weer terug en verwijder op de computer de .nzbget map (deze is verborgen). Herstart de 7080 en voer je serverinstellingen opnieuw in (probeer het eerst eens met 1 server, en let op dat je bij KPN 3 connecties invult) sla daarna de instelling onder aan de pagina op en herstart de 7080. probeer hierna eens wat te downloaden.
Helaas, weer exact hetzelfde als hiervoor. Heb na de verwijdering van de .nzbget map en standaardwaarden opnieuw instellen (hierna is overigens een firmware update nodig om samba weer werkend te krijgen) enkel mijn newsserver ingesteld, en toen deed hij het. Maar na een herstart van NZBget, of dit nou via de interface gebeurd, of door het resetten van de EM7080, krijg ik gewoon weer de error. Een enkele keer doet hij het wel, of hij onthoudt wel de queue, maar geeft wel de error over 'my1.newsserver.com'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adijkstra02
  • Laatst online: 05-11-2021
Heb exact de zelfde symptomen als hier beschreven en kom er ook niet meer uit. Wat een keer geholpen heeft is het openen van de config.file op de EM7080 zelf met wordpad en te saven. Niets veranderd en opnieuw gestart en toen heeft hij het weer gedaan tot de volgende keer dat de EM is gestopt.
Ook het verwijderen van de .nzbget directory hielp niet; er werd geen nieuwe aangemaakt. Moest eerst opnieuw formatteren en dat schiet niet op.
Ben geneigd te denken dat het iets met de HD te maken heeft waardoor de config niet goed wordt gelezen.

Heb ook al een mail aan eminent gestuurd maar nog geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 16:21
Ter info: We zijn druk bezig om de exacte oorzaak van dit probleem te achterhalen.
Indien er op je mail geen reactie kwam (ook geen automatische) dan staat deze waarschijnlijk in je spam mapje..

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
ACT Connectivity Solutions schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:00:
Ter info: We zijn druk bezig om de exacte oorzaak van dit probleem te achterhalen.
Indien er op je mail geen reactie kwam (ook geen automatische) dan staat deze waarschijnlijk in je spam mapje..
Mooi dat er aan gewerkt wordt! Ik ga dan ook geen mailtje sturen richting de helpdesk aangezien het probleem al bekend is bij jullie, wacht wel af en hoop op een eventuele oplossing in de toekomst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339827

Server1.Connections=0

Zou het kunnen dat je geen verbinding krijgt doordat je het aantal connecties op 0 hebt staan?
Bij mij staat dat op 6

Groet,
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Anoniem: 339827 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:55:
Server1.Connections=0

Zou het kunnen dat je geen verbinding krijgt doordat je het aantal connecties op 0 hebt staan?
Bij mij staat dat op 6

Groet,
Henk
Nee, dit klopt, als je goed kijkt zie je iets daaronder de instellingen van mij 2e server, waar het aantal connecties op 4 staat! Het max aantal verbindingen dat toegestaan is op de KPN newsserver is 3, maar omdat deze meteen een aparte error gaf had ik hem even op 0 gezet. Maar dit is zeker niet de oorzaak van dit rare probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsvdBurgh
Het probleem blijft bij mij ook nog steeds bestaan.
Soms gaat het goed, een andere keer moet ik de speler uit/aan zetten en weer met shutdown en start via de nzbget interface de boel aan de praat krijgen.

Ook de nzb files die de extentie queued (in map \Download\NZBget\nzb) worden niet meer gezien. Ze worden pas weer opgepakt als ik de extentei .queued weghaal.

Ben benieuwt wat voor oplossing je van Eminent krijgt

[ Voor 7% gewijzigd door TijsvdBurgh op 23-02-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om verdere verwarring te voorkomen, jullie draaien wel allemaal firmware 1.0.3.6 ?
http://downloads.eminent-online.com/EM7080_FW_1.0.3.6.zip

Aangezien iedereen klaagt, maar niemand post welke stappen er exact nodig zijn om deze situatie te reproduceren hebben wij flink wat moeite om de exacte oorzaak te achterhalen. (Onder 1.0.3.6 treed dit problem hier namelijk absoluut niet op met onze testunits.)

P.s. voor de mensen die geen reactie lijken te krijgen op mail naar onze helpdesk, controleer je mailadres eens, want ik zie meerdere mailbounces staan doordat er foute adressen instaan. Je zou bij het mailen altijd een auto-reply moeten krijgen ter ontvangstbevestiging. Krijg je die niet -> check je emailadres & spambox.. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 24-02-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326645

@haazzz

hoi wat ik in de config zie is dat regel 10-13 is niet ingevuld
Server1.Username=
Server1.Password=

moet zijn Server1.Username=eweka
Server1.Password=eweka

hoop dat het dan wel werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We krijgen het hier niet gedupliceerd. Dus als iemand de exacte stappen wil posten in het topic waarmee je deze situatie krijgt (gebruikmakende van 1.0.3.6, met schone config-files) dan zouden we daar zeer dankbaar voor zijn.

Beste is om even de .nzbget en /nzbget / Download-mappen te wissen en daarna via de webinterface de zaak gewoon goed in te vullen. (downloads uit de mappen gewoon verplaatsen natuurlijk, anders zijn ze weg ;) )

Zorg er met name voor dat bij Server1.* de zaken goed ingevuld staan, vul hier bijv. eens je hoofd-account in, en doe dit via de webinterface..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Anoniem: 326645 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:59:
@haazzz

hoi wat ik in de config zie is dat regel 10-13 is niet ingevuld
Server1.Username=
Server1.Password=

moet zijn Server1.Username=eweka
Server1.Password=eweka

hoop dat het dan wel werkt :D
Kan me niet voorstellen dat ik als username en password 'eweka' moet gebruiken bij een newsserver van KPN.. Als je gewoon goed kijkt zie je vanaf regel 26 de configuratie van mijn eweka servertje! regel 29 en 30 staat dan gebruikersnaam en wachtwoord, uiteraard heb ik deze niet neergezet, maar deze staan wel degelijk in mijn config file ingevuld!
Ik ga nu weer met een schone lei beginnen (config file, en lege mappen) en zal alles even opschrijven zodat Eminent dit probleem misschien kan dupliceren!
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:29:
We krijgen het hier niet gedupliceerd. Dus als iemand de exacte stappen wil posten in het topic waarmee je deze situatie krijgt (gebruikmakende van 1.0.3.6, met schone config-files) dan zouden we daar zeer dankbaar voor zijn.

Beste is om even de .nzbget en /nzbget / Download-mappen te wissen en daarna via de webinterface de zaak gewoon goed in te vullen. (downloads uit de mappen gewoon verplaatsen natuurlijk, anders zijn ze weg ;) )

Zorg er met name voor dat bij Server1.* de zaken goed ingevuld staan, vul hier bijv. eens je hoofd-account in, en doe dit via de webinterface..
De volgende stappen heb ik doorlopen waarna ik het beschreven probleem tegen kom!
-Standaardwaarden herstellen op de EM7080, om echt even schoon te beginnen
-Taal en netwerkinstellingen kiezen
-Firmware update op Samba weer te installeren
-.nzbget map verwijderen
-Downloadmap verwijderen, hier loop ik tegen een probleem aan*
-Omdat na 2 maal herstarten van de EM7080 de mappen nog niet zijn aangemaakt (hij heeft telkens meer dan 5 minuten aangestaan, dus tijd zat om de mappen aan te maken) besluit ik nog maar een keer de eerste stappen te herhalen
-Standaardwaarden herstellen op de EM7080, om echt even schoon te beginnen
-Taal en netwerkinstellingen kiezen
-Firmware update op Samba weer te installeren, zat voor de duidelijkheid al vanaf het begin op versie 1.0.3.6!
-Nadat dit klaar is zijn de mappen .nzbget en /Download ook weer aangemaakt, en wonder boven wonder zijn de bestanden uit de map ‘tmp’ ook verdwenen
-Via de webinterface NZBget benaderen→config→news-servers→Eweka configuratie instellen (dit is mijn primaire server)→save changes→back to main page→shutdown (aangezien er onderaan de config pagina staat dat NZBget herstart moet worden na elke wijziging)→Start→even wachten tot de boodschap ‘Server started successfully’ verschijnt er refresh→NZB uploaden→Hij begint netjes te downloaden.
-Wederom shutdown en start, hij heeft de queue nu nog onthouden en download ook nog goed.
-De EM7080 uitschakelen en weer opstarten met de afstandsbediening.
-Webinterface van NZBget weer benaderen→de queue is leeg, in de map /Download/NZBget/nzb staat wel nog ‘naam.nzb.queued’ maar deze ziet hij kennelijk niet.
-Ik upload dezelfde NZB weer, direct daarna krijg ik de error ‘Connection to my1.newsserver.com failed!: ErrNo 146, Resolver error’ weer en hij download dus niet.
-Ondertussen zijn de files die waren verdwenen uit de ‘tmp’ map er ook weer. Naast uiteraard de files die net zijn aangemaakt tijdens het downloaden.
-Shutdown en start om te kijken of hij het nu wellicht wel weer doet, helaas blijft er na op start gedrukt te hebben de melding ‘Loading…’ een eeuwigheid (10 minuten) staan en zit er niks anders op dan de EM7080 opnieuw op te starten.
-Na herstart van de EM7080 is de queue nog aanwezig en ook downloadt hij met goede snelheid.
-Wederom werkt shutdown→start niet dus is herstart van EM7080 weer vereist
-Na nog een herstart is de queue nog steeds aanwezig, maar downloadt hij helaas niet meer, met weer dezelfde error.
-Wederom werkt shutdown→start niet dus is herstart van EM7080 weer vereist
-Na herstart weer hetzelfde verhaal.
-Omdat shutdown→start steeds niet werkt ga ik het nu via telnet doen om te kijken of de instellingen dan wel goed geladen worden! Helaas na herstart via telnet nog steeds wel de queue aanwezig, maar niet de juiste newsserver
-Tot mijn grote verbazing staat bij de instellingen van NZBget als nieuwsserver weer de default my1.newsserver.com, waardoor de error dus daadwerkelijk klopt, maar als ik in de config file kijk, staat de newsserver nog steeds als newsreader106.eweka.nl.
-Na wijziging en herstart gaat het weer goed, maar na nog een herstart is de queue weer leeg en na het uploaden van een nzb weer de my1.newsserver.com error, echter staat in de config op de webinterface nog wel eweka als newsserver ingesteld!

Het lijkt er dus op dat NZBget de config file soms niet kan laden waardoor alles dus mis loopt! Al met al een vervelend en onbegrijpelijk probleem! Hopelijk kunnen jullie met dit verhaal het een en ander reproduceren. Zoals in de startpost staat gebruik ik deze HDD “Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB”. Deze werkt gewoon prima, aangezien er al heel wat data op staat en ook al heel wat uurtjes films/series vanaf gekeken is.

*Alle mappen in /Download/NZBget zijn te verwijderen, behalve de map ‘tmp’. Hierin bevinden zich 6 bestanden: 5.015, 9.086.tmp, 9.087.tmp, 9.088.tmp, 38.052 en 97.028. Deze files zijn gewoon te verwijderen, maar worden al snel weer opnieuw aangemaakt. Als ik de hele ‘tmp’ map wil verwijderen krijg ik het bericht dat de map in gebruik is, ook als ik NZBget het afgesloten d.m.v shutdown op de webinterface, en met het stop commando via telnet. Heb zelfs via de terminal (werk op een mac) geprobeerd de map te verwijderen, maar zelfs dan krijg ik een melding ‘Permission denied’.
Heb de map ook geprobeerd te verwijderen via bestandsbeheer op de EM7080 zelf, maar ook hiermee was de map niet te verwijderen helaas.
De ‘tmp’ map heb ik dus niet kunnen verwijderen, maar er staat al zodanig veel data op de schijf dat ik geen zin heb om de schijf te formatteren. Mochten we er echt niet uitkomen zal er niks anders opzitten, maar dat hoop ik nu nog niet!

Mochten er onduidelijkheden in het hele verhaal zitten, nog vragen zijn over wat dan ook, ik hoor het graag, want hoop dat dit zo snel mogelijk is opgelost!

[ Voor 77% gewijzigd door Haazzz op 24-02-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen weer testen, maar wel even een tip. Als je hem via de afstandsbediening uitzet terwijl er op de disk wordt geschreven, dan is dit één van de mogelijke oorzaken. De disk wordt dan niet netjes afgesloten, de stroom gaat er gewoon *klik* vanaf. Dit kan schrijffouten veroorzaken. Ook de TMP bestanden bijvoorbeeld, die zijn van NZBget waar hij tijdelijk parts in opslaat die je van de nieuwsgroep download. Als je die niet kan wissen dan is de toewijzing op de schijf al niet meer in orde.

Neemt niet weg, dat de configfiles in een eerder stadium op de disk zijn gezet en dus lees/vindbaar zouden moeten zijn. Alhoewel dat met een schijf in deze stand niet zeker gezegd kan worden.
Als het opstartscript niet bij de config files kan komen, dan worden deze opnieuw neergezet. Het script wacht expres rond de 10 seconden zodat de schijf 100% zeker herkend en gemount is. Moet dus haast wel een lees/schrijffout zijn.

Bedankt voor je uitleg, morgen nieuwe poging om dit ook intern te dupliceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
ACT Connectivity Solutions schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:20:
Morgen weer testen, maar wel even een tip. Als je hem via de afstandsbediening uitzet terwijl er op de disk wordt geschreven, dan is dit één van de mogelijke oorzaken. De disk wordt dan niet netjes afgesloten, de stroom gaat er gewoon *klik* vanaf. Dit kan schrijffouten veroorzaken. Ook de TMP bestanden bijvoorbeeld, die zijn van NZBget waar hij tijdelijk parts in opslaat die je van de nieuwsgroep download. Als je die niet kan wissen dan is de toewijzing op de schijf al niet meer in orde.

Neemt niet weg, dat de configfiles in een eerder stadium op de disk zijn gezet en dus lees/vindbaar zouden moeten zijn. Alhoewel dat met een schijf in deze stand niet zeker gezegd kan worden.
Als het opstartscript niet bij de config files kan komen, dan worden deze opnieuw neergezet. Het script wacht expres rond de 10 seconden zodat de schijf 100% zeker herkend en gemount is. Moet dus haast wel een lees/schrijffout zijn.

Bedankt voor je uitleg, morgen nieuwe poging om dit ook intern te dupliceren.
Ik weet wat de TMP bestanden zijn inderdaad, het zou kunnen dat de bestanden die niet verwijdert kunnen worden, soms verdwijnen en weer verschijnen beschadigd zijn. Zal de schijf binnenkort even aan een windows PC hangen en controleren.
Misschien is het wel handig als met de powerknop de stroom er niet direct af gaat, maar een scriptje in werking wordt gezet om alles netjes af te sluiten en daarna de stroom eraf. Anders betekend het dus, dat als ik aan het downloaden ben, ik altijd eerst naar een computer moet voordat ik de EM7080 uit kan zetten. Of wellicht een optie dan NZBget vanaf de EM7080 te benaderen is, zodat deze ook af te sluiten is via de EM7080.

Wat bedoel je precies met 'Als het opstartscript niet bij de config files kan komen, dan worden deze opnieuw neergezet. '
Want de config files worden niet elke keer vervangen, aangezien in de config file mijn newsservers altijd goed staan, en er staan ook niet meerder config files in de .nzbget directory.

Wacht even af in de hoop dat jullie het probleem kunnen reproduceren. Bedankt de reactie in ieder geval! :)

Anoniem: 269336

De problemen van Haazzz komen overeen met mijn problemen.
Ik heb ook dezelfde configuratie als Haazzz. Een samsung eco schijf van 1,5 tb.
Wat ik me afvraag, heeft eminent ook deze schijf om te testen?
Aankomend weekend wil ik nog wel een keer testen met een andere schijf.
Had ik al een keer eerder gedaan en zover ik me kan herinneren had ik met een andere schijf (160 gb en 7200 toeren) geen problemen.

Anoniem: 343615

Haazzz schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:35:
[...]

Misschien is het wel handig als met de powerknop de stroom er niet direct af gaat, maar een scriptje in werking wordt gezet om alles netjes af te sluiten en daarna de stroom eraf. Anders betekend het dus, dat als ik aan het downloaden ben, ik altijd eerst naar een computer moet voordat ik de EM7080 uit kan zetten. Of wellicht een optie dan NZBget vanaf de EM7080 te benaderen is, zodat deze ook af te sluiten is via de EM7080.
Ik kan me aansluiten bij dit verzoek, in een ander topic ook al gevraagd om de NZBget rechtstreeks via de EM7080 te kunnen monitoren en aansturen.
tevens zou het scriptje mij van het probleem met de conflicterende AB af helpen, helaas nog steeds af en toe dat ik per ongeluk de EM7080 uitschakel om dat ik een ander apparaat wil bedienen
en het heeft me al een paar corrupte downloads gekost :|

Het is onmogelijk om scripts te runnen als de EM7080 wordt uitgezet met de 'uit' knop op de remote. De stroom is aangestuurd via een relais dat de stroom eraf haalt. (Dit gaat buiten het OS om en is dus nooit aan te passen.)

ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:16:
Het is onmogelijk om scripts te runnen als de EM7080 wordt uitgezet met de 'uit' knop op de remote. De stroom is aangestuurd via een relais dat de stroom eraf haalt. (Dit gaat buiten het OS om en is dus nooit aan te passen.)
jammer maar begrijpelijk, en het andere deel ??? NZBget aansturen rechtstreeks op de EM7080 ? via de aangesloten TV ?

Mogelijk dmv. plugins of een andere optie, maar het is te vroeg om daar iets over te zeggen.

Op dit moment gaat het er ons eerst om dit probleem te dupliceren.. dat de power-knop de schuldige is, is nu eigenlijk nog (logisch beredeneerde) speculatie.

• TijsvdBurgh
Bij mij zelfde probleem als uitgebreid beschreven door Haazzz.

Na herstart worden de filename.nzb.queued bestanden niet meer gezien. Pas als ik extensie .queued weghaal komen ze weer in het download venster.

Het niet herstarten van de webinterface NzbGet gebeurt bij mij ook in het volgende geval:
eerst shutdown via menu en dan, voordat de 30 seconden van de automatische verversing van nZBGet voorbij zijn, enkele malen kort achter elkaar op de knop start klikken. De web interface start nooit meer op, pas als ik power uit en weer aan zet met afstandsbediening en via een nieuw venster de webinterface benader werkt het weer.

Overigens is het ook een keer voorgekomen dat de webinterface niet meer op wilde straten maar ik hoorde de schijf in de wel ratelen en zag het netwerklampje knipperen, dus de deed het wel alleen de interface werd niet weergegeven...

[ Voor 4% gewijzigd door TijsvdBurgh op 25-02-2010 11:04 ]

• Haazzz
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:16:
Waarom is dit precies onmogelijk? De powerknop op de afstandsbediening bedient nu enkel en alleen het relais dus. Als de powerknop nou niet het relais bedient, maar een scriptje dan eerst alles afsluit en dan pas het relais omschakelt. Als de powerknop dit kan, kan een scriptje dit ook wel denk ik? Ben totaal niet thuis in programmeren, maar kan me voorstellen dat zoiets toch mogelijk moet zijn..

Is het niet aan te nemen als wij zeggen dat het onmogelijk is, dat dit ook daadwerkelijk zo is ?
De IR controller(stand-alone) schakelt hier de stroom uit. Dus je kunt geen scripts meer draaien, er is geen stroom. Je kunt het IR signaal ook niet onderscheppen en er iets anders mee doen. Op het moment dat je wat zou willen doen is de speler al stroomloos. Het is echt onmogelijk, geloof me.

Mbt. de NZBget problemen:

1. Al onze pogingen met aan/uitzetten, harde reboots, etc. hebben geen resultaat. Ook het exact volgen van de stappen zoals Haazzz omschrijft levert geen newsserver-fouten op. Hiermee bedoelen we de melding dat de default newsserver gebruikt wordt, terwijl er in de webinterface de juiste files gebruikt lijken te worden.

2. Ik heb verzocht om een getweakte firmware en deze zal morgen beschikbaar komen. Wijzigingen:
- NZBget start ca. 60 seconden nadat het systeem volledig geboot is.
- NZBget kan via de webinterface normaal gestart- en gestopt worden zonder fouten.
- De check op de configfiles is aangepast. Er wordt nu niet alleen gekeken of de file bestaat, maar ook of hij beschrijfbaar is. Als hij corrupt is, is het niet goed mogelijk om dit te zien, maar de write check zou dit af kunnen vangen.
Overige zaken die al (99%) klaar waren zitten er als bonus bij. (waren eigenlijk voor 1.0.4.0 bedoeld)
- RSS Vodcasts (video-on-demand) ingeschakeld
- CNN Vodcasts (SD)
- Revision3.com (in HD en SD)
- GameTrailers.com (SD)
- Hardwareinfo.tv (beta, niet alles werkt nog goed.)
- Blip.tv (SD & HD mixed.)
- WiFi usb support voor de EM4576 11N (1T2R) USB module toegevoegd. (Module vanaf 1 maart verkrijgbaar.)

Mocht NZBget hier nog steeds rare problemen hebben bij jullie, die niet terug te voeren zijn op een vermoedelijk corrupte harddisk, dan horen we dit graag.

[ Voor 64% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 25-02-2010 16:39 . Reden: firmware aankondiging ]

• Haazzz
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:06:
Is het niet aan te nemen als wij zeggen dat het onmogelijk is, dat dit ook daadwerkelijk zo is ?
De IR controller(stand-alone) schakelt hier de stroom uit. Dus je kunt geen scripts meer draaien, er is geen stroom. Je kunt het IR signaal ook niet onderscheppen en er iets anders mee doen. Op het moment dat je wat zou willen doen is de speler al stroomloos. Het is echt onmogelijk, geloof me.

Mbt. de NZBget problemen:

1. Al onze pogingen met aan/uitzetten, harde reboots, etc. hebben geen resultaat. Ook het exact volgen van de stappen zoals Haazzz omschrijft levert geen newsserver-fouten op. Hiermee bedoelen we de melding dat de default newsserver gebruikt wordt, terwijl er in de webinterface de juiste files gebruikt lijken te worden.

2. Ik heb verzocht om een getweakte firmware en deze zal morgen beschikbaar komen. Wijzigingen:
- NZBget start ca. 60 seconden nadat het systeem volledig geboot is.
- NZBget kan via de webinterface normaal gestart- en gestopt worden zonder fouten.
- De check op de configfiles is aangepast. Er wordt nu niet alleen gekeken of de file bestaat, maar ook of hij beschrijfbaar is. Als hij corrupt is, is het niet goed mogelijk om dit te zien, maar de write check zou dit af kunnen vangen.
Overige zaken die al (99%) klaar waren zitten er als bonus bij. (waren eigenlijk voor 1.0.4.0 bedoeld)
- RSS Vodcasts (video-on-demand) ingeschakeld
- CNN Vodcasts (SD)
- Revision3.com (in HD en SD)
- GameTrailers.com (SD)
- Hardwareinfo.tv (beta, niet alles werkt nog goed.)
- Blip.tv (SD & HD mixed.)
- WiFi usb support voor de EM4576 11N (1T2R) USB module toegevoegd. (Module vanaf 1 maart verkrijgbaar.)

Mocht NZBget hier nog steeds rare problemen hebben bij jullie, die niet terug te voeren zijn op een vermoedelijk corrupte harddisk, dan horen we dit graag.
toon volledige bericht
Ik opperde alleen een idee, en de vraag waarom dit precies niet mogelijk is. Ik weet niet dat de IR controller stand alone is en er dus geen script tussen de powerknop en het daadwerkelijk afsluiten van de player te zetten is.
Mijn excuses als het iets te bijdehand overkwam.

Jammer dat jullie het probleem niet kunnen reproduceren, maar ik wacht met smart op de nieuwe firmware en hoop van harte dat de problemen daarmee opgelost zijn, anders ga ik toch eens nader die harde schijf onderzoeken! Bedankt!

Hij staat inmiddels op de downloadserver, maar nog niet gelinked op de site, dat komt morgenochtend.
De link is http://downloads.eminent-online.com/EM7080_FW_1.0.3.7.zip
(Tevens is hier het bugje in opgelost waarbij hij kort 'failed' meld bij het installeren van de uitbreidingen.)

p.s.

Mocht iemand er trek in hebben om de oude EM7080 topic (gesplitst) te beheren lees dan ook even de post van ED_L hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33518951 . Wij kunnen dat zelf helaas niet doen omdat we een bedrijfsaccount hebben.

• Haazzz
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:29:
Hij staat inmiddels op de downloadserver, maar nog niet gelinked op de site, dat komt morgenochtend.
De link is http://downloads.eminent-online.com/EM7080_FW_1.0.3.7.zip
(Tevens is hier het bugje in opgelost waarbij hij kort 'failed' meld bij het installeren van de uitbreidingen.)

p.s.

Mocht iemand er trek in hebben om de oude EM7080 topic (gesplitst) te beheren lees dan ook even de post van ED_L hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33518951 . Wij kunnen dat zelf helaas niet doen omdat we een bedrijfsaccount hebben.
Zo, direct gedownload en firmware update gedaan. Eerste ervaringen zijn super! De queue wordt goed onthouden en ook de error over my1.newsserver.com nog niet gezien. Lijkt er dus op dat door die 45 seconden extra wachttijd het probleem is verholpen! Wel werkt het opnieuw opstarten van NZBget via de webinterface nu helemaal niet meer, eerst startte hij soms wel weer op, maar nu heb ik het al 5 keer geprobeerd en nog geen 1 keer is het gelukt! Maargoed, in principe is die functie niet heel belangrijk, enkel bij configuratiewijzigingen!

Ik ga vanavond de harde schijf laten checken door Windows om even te kijken of er fouten in zitten, de resultaten hiervan zal ik even posten!

Wis even de inhoud van de .nzbget map. Het start/stop commando staat in die map, en blijft zo dus 'oud'. Map wissen = nieuwe config, nieuwe settings.php enzovoort.

(In de web settings moet er /opt/bin/nzbget ... staan niet /opt/init/nzbget.sh bijvoorbeeld.)

Dus, wis de .nzbget map, reboot, en na een reboot (en 1 minuut wachten) staan de nieuwe files er ;)

[ Voor 16% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 25-02-2010 18:41 ]

• adijkstra02
  • Laatst online: 05-11-2021
Ik had exact de zelfde problemen en ook dezelfde Samsung HD; ga ook de nieuwe firmware proberen.
Vind de inzet van Eminent in dit soort situaties echt geweldig.

heb inmiddels de firmware geladen, de .nzbget map verwijderd, nieuwe configgegevens opgeslagen en .....het lijkt te werken. Eerste download loopt probleemloos _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door adijkstra02 op 25-02-2010 20:44 ]

• TijsvdBurgh
@ Eminent:
maakt het wat uit of je alleen de inhoud of de hele .nzbget map wist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:40:
Wis even de inhoud van de .nzbget map. Het start/stop commando staat in die map, en blijft zo dus 'oud'. Map wissen = nieuwe config, nieuwe settings.php enzovoort.

(In de web settings moet er /opt/bin/nzbget ... staan niet /opt/init/nzbget.sh bijvoorbeeld.)

Dus, wis de .nzbget map, reboot, en na een reboot (en 1 minuut wachten) staan de nieuwe files er ;)
Zag het inderdaad in de readme staan, heb dit gedaan, nu werkt het goed!

Heb ook checkdisk uitgevoerd op de harde schijf, hij is nu al 5 uur bezig, en bij stap 5 van 5, dit zijn de lege sectoren controleren, de data heeft hij al gedaan, dit was allemaal goed. Ik ga hem nu stop zetten omdat ik ga slapen en die computer dus uit gaat. Maar aangezien alle sectoren met data erop goed waren heeft het daar dus niet aan gelegen en ga ik er gewoon vanuit dat de lege sectoren ook goed zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269336

Nieuwe formware even snel geinstalleerd en tot nu toe geen klagen.
Paar kleine testen gedaan zonder problemen.

Super bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@TijsvdBurgh: Het script checkt alleen op de nzbget.conf, maar maakt softlinks op de php files (zodat deze op schijf te editen zijn. Daarom beter de hele .nzbget map wissen zoals in de readme staat.

We zijn blij te horen dat het probleem opgelost lijkt. Mocht dit probleem weer optreden met 1.0.3.7 dan horen we het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsvdBurgh
heeft iemand zelf al geprobeerd een RSS Vodcast aan te maken, en zo ja hoe heb je dat gedaan? (mij lukt het niet, maar ik ben ook niet zo handig denk ik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vodcasts kan je niet handmatig in de speler zetten. maar, dit wordt een wat algemeen topic zo.
Download 1.0.3.7 na 12u30 nog eens, dan zit er metafeeds bij in.. (www.metafeeds.com).
Meer algemene discussies e.d. is welkom op http://opensource.eminent-online.com/phpBB/ overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsvdBurgh
@Eminent
hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik dacht dat dat zou kunnen , op basis van jouw release notes.

Hoe kan ik trouwens een niet werkende, zelf aangemaakte, URL in de RSS News menu weer verwijderen?

In het vervolg zal ik vragen posten op het forum. Ik zag dat dit nog niet gebruikt wordt, tijd om dat meer te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
ACT Connectivity Solutions schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:06:
De IR controller(stand-alone) schakelt hier de stroom uit. Dus je kunt geen scripts meer draaien, er is geen stroom. [..]. Het is echt onmogelijk, geloof me.
Een "shutdown" button maken in de GUI?
Als het uitzetten een echt probleem is tenminste. Dat kan het zeker wel zijn als de 7080 aan het downloaden of kopiëren is, je ziet namelijk niet of de 7080 iets op de (interne) HDD aan het doen is (zonder computer via het netwerk tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

paQ

Ik heb ook aanhoudend problemen met de 7080.
SInds enkele weken geleden de groene led plotseling uit ging (en nu af en toe knipperend of flikkerend aan, maar meestal uit) verliest de eminent telkens weer zijn instellingen voor de nzb instellingen.

Nieuwe firmware erop, al 100 keer opnieuw geformatteerd, en opnieuw ingesteld. Ik kan de nzb via poort 8080 slechts 1 maal bereiken, ik stel de nieuwsserver in en bij een reboot is alles weer weg,

hoe kun je het ding overigens software matig rebooten?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@paQ,
klinkt toch echt als een verkeerd produkt, na enkele aanloopprobleempjes staat mijn EM7080 nu vandaag exact 20 dagen continue te draaien, behoudens een tussentijdse FW update, dus het kan wel,
ik zou zeggen terug naar de leverancier en een nieuwe installeren
Pagina: 1