5.1 sound via optical IN Samsung HT Z310

Pagina: 1
Acties:

• TOMMY1985
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 13:32
Ik heb mijn computer aangesloten op de Samsung HT Z310 home cinemaset dmv optical IN.
Dit levert alleen geen 5.1 geluid uit me boxen. Er zijn maar een paar standen bij Digitaal IN bij op de HT Z310.
Ondersteund de HT Z310 wel 5.1 optical in of alleen stereo?
Als ik later een blueray speler erbij wil doen dan wil je ook 5.1 sound.
Dus het zou logisch zijn als je Optical IN 5.1 ondersteund.
In de handleiding is dit niet terug te vinden.

Heeft iemand daar antwoord op? alvast bedankt

http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=

Lisse Live 4400Wp ZZW

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Wat voor soort audio stuur je vanaf de pc naar de Samsung HT Z310?
Want veel opitsche uitgangen van geluidskaarten/onboard geluid sturen maximaal 2.0 geluid door. Als de kaart Dolby Digital dan wel DTS passthrough ondersteunt dan zou je met het afspelen van een DVD (met die audio) deze codecs doorsturen naar de set en zou je in principe 5.1 geluid moeten hebben. Maar als jij gewoon een mp3-tje afspeelt dan zal je eigenlijk dus gewoon 2.0 hebben en geen surround.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TOMMY1985
ik kan op 3 manieren me PC aansluiten op me home cinemaset en TV.
Ik heb een samsung le32a436t1d 32| HD ready met optical out. en HDMI IN
een Samsung HT Z310 met Optical in en HDMI out.
PC: I7 920, HD 4870 512mb OC DVI out - adapter - HMDI, 6GB RAM. MSI X58 PRO-E moederboard met 8-kanaals HD audio.
en een Creative soundblaster X-FI surround 5.1 USB met Optical out (was van me laptop)

Aansluiten kan dmv:

PC moederboard optical out -> optical IN Htz310
HD4870 DVI -> DVI/hdmi adpater -> TV hdmi IN -> TV optical OUT -> Optical IN HT Z310
PC USB -> X-FI optical out -> Hz310 optical IN.

Als ik de X-fi aansluit op pc en goed aansluit. op 5.1 stand en de boxen test dan klinken er uit 2 boxen maar geluid.

bedankt voor je snelle reactie

Lisse Live 4400Wp ZZW

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

TOMMY1985 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:00:
PC moederboard optical out -> optical IN Htz310
Ik zou deze manier gewoon proberen en dan met een DVD met dus Dolby Digital en/of DTS. Kan dat je moederbord gewoon doorvoer doet van het geluid is zeer groot. Meeste kans dat je dus op je Samsung set kan zien of je 5.1 geluid binnen krijgt.
HD4870 DVI -> DVI/hdmi adpater -> TV hdmi IN -> TV optical OUT -> Optical IN HT Z310
Kans inderdaad dat je maximaal 2.0 geluid hebt. Dit omdat veel tv's inkomende 5.1 signalen terug scalen naar 2.0. En mocht de tv al 5.1 door kunnen sturen is dit veelal Dolby Digital en geen DTS. Deze manier zou ik dus niet doen om te testen of je set 5.1 als invoer kan hebben.
PC USB -> X-FI optical out -> Hz310 optical IN.
Ligt bij deze dan weer aan wat de X-FI doet met het USB-signaal als in de trant hoe deze het geluid ontvangt.

Maar ik zou dus voor de eerste manier gaan met testen. Dan sluit je de meeste variabelen uit door alles rechtstreeks aan te sluiten zonder andere apparaten er tussen.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je zou even ac3filter kunnen installeren, zie ook het volgende topic voor screenshots hoe het mij is gelukt:

VLC + AC3filter, kan dat? krijg nu geen 5.1 surround

zie ook

Geen DTS over S/PDIF
Geen 5.1 geluid

FeaR, mocht dat de oplossing bieding, geen idee voor de FAQ? ik zie dit probleem steeds vaker op GoT, en dat terwijl ik er niet eens speciaal op let ofzo :P

[ Voor 41% gewijzigd door LuNaTiC op 21-02-2010 13:11 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

LuNaTiC schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:08:
FeaR, mocht dat de oplossing bieding, geen idee voor de FAQ? ik zie dit probleem steeds vaker op GoT, en dat terwijl ik er niet eens speciaal op let ofzo :P
FAQ, wasda :?
Toch niet dat ding waar we al jaren mee bezig zijn?

Zonder gekheid: heb een tijd geleden al 13 kantjes ingeleverd betreffende audio en hifi. Weet niet hoe het daar mee staat. Zal straks eens contact opnemen met de andere modjes over hoe en wat. Desnoods een FAQ maken uit meerdere delen zodat er in ieder geval wat staat...

• TOMMY1985
Dank je voor de reacties.

Het geluid via moederboard is inderdaad wel 5.1 geluid.
Alleen on board is meestal niet zo goed? ik kan wel dolby digital, DTS en WMA pro tot 192khz.

BIj eigenschappen -> ondersteunende indeling en klik ik Dolby Digital en TEST dat krijg ik 5.1 geluid uit boxen apart.
Waarom staat er bij geavenceerd dan 2 kanaals tot 24-bits 192khz ?
Bij die X-fi kon ik daarin wel de 6 kanaals aanvinken en studiogeluid 24-bits 192khz

Ik draai Windows 7 X64 ultimate NL

[ Voor 4% gewijzigd door TOMMY1985 op 21-02-2010 14:03 ]

Lisse Live 4400Wp ZZW

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het heeft met Windows Vista/7 te maken, die gebruikt andere codecs dan XP. Bij XP had ik het altijd simpel werkend, maar als je mijn topic leest, zie je dat het in Windows 7 wat lastiger ligt.

Daar heb ik precies hetzelfde als jij, bij het testen laat ie wel 5.1 geluid horen, maar zodra je een film kijkt, dan wordt het weer stereo.

Als je dus AC3filter installeert, en mediaplayer vertelt dat ie AC3filter als filter moet gebruiken, dan kun je het wel voor elkaar krijgen. Zie mijn topic, probeer het eens :)

(en onboard 5.1 is meestal net zo prima hoor... tenzij je een enorme audiofiel bent, I guess. Voor films enzo sowieso, misschien maakt het nog wel uit voor bepaalde muziek ofzo).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

TOMMY1985 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:02:
Het geluid via moederboard is inderdaad wel 5.1 geluid.
Maar de Samsung HT Z310 home cinemaset geeft dus wel 5.1 geluid weer via de optische ingang. En daar ging het in eerste instantie toch om? Kan je met een gerust hart een Blu-ray speler aanschaffen :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:15
Wat stuur je eigenlijk naar je versterker? Een MP3tje zal echt geen 5.1 zijn, dan moet je al gaan upmixen

• TOMMY1985
Ik heb nu geluid van Windows media player in 5.1 sound .vob bestand voor boxen testen en alle 6 (5.1) kanalen doen het los van elkaar.
me TV is ook me beeldscherm van computer.
Ik kijk vaak download films via de computer.

Dit werkt dus goed met WMP nu alleen nog VLC maar zoals hierboven gezegd staat dat ergens in zijn topic.
Nu ff geen tijd voor maar moet ook lukken.

Als ik blueray speler koop wordt het eerder eentje in me PC. Daar is nu nog geen noodzaak voor.

Ik ben hierbij geholpen dank jullie hiervoor.

Wat mij betreft kan er een slotje op.

Lisse Live 4400Wp ZZW

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

VLC gaat je ws niet lukken, en zowel, dan zou ik graag weten hoe je dat voor elkaar gekregen hebt :P

Pagina: 1