Geen DTS over S/PDIF

Pagina: 1
Acties:

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01 16:24
Hoi allemaal,

Ik begin zo langzamerhand gek te worden van dit probleem.

Ik heb een Asus P7P55D-LE met S/PDIF optical die ik heb aangesloten op mijn Onkyo TX-DS575 receiver. Als ik in Windows audio-settings het test-signaal van DTS en DD afspeel, krijg ik netjes over alle 5 de speakers een signaal en springt de receiver naar DTS input.

Echter, als ik eender welk bestand met DTS afspeel, krijg ik ofwel een stereo-signaal, ofwel een irritante statische ruis. Ik heb K-LITE Codec Pack x64 geinstalleerd en heb FFDshow Audio al op alle mogelijke manieren ingesteld. Ik gebruik Mediaplayer Classic Home Cinema x64.

Gisteren was ik dit ook aan het posten, en terwijl ik screenshots aan het nemen was van FFDshow zag ik de optie 'resample'. Toen ik die op 'resample if sample rate is...' zette (stond op resample always) kreeg ik spontaan DTS en werkte alles perfect. Ik was helemaal blij, heb alles opgeslagen en verschillende bestanden getest om te kijken of alles werke, en alles werkte inderdaad perfect.

Maar toen ik een potje COD:MW2 had gespeeld, lukte het plotseling niet meer. Ik had weer hetzelfde probleem: Stereo of statische ruis.

Ik ben ten einde raad, ik moet vast iets over het hoofd zien. Zie mijn screenshots, help!?!

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/17/1263721572-970.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/17/1263721601-370.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/17/1263721614-730.jpg

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
Installeer AC3 Filter eens, en zet de instellingen zoals op de screenshots in mijn topic: ThinkPadd in "Doet deze USB Soundblaster echte 5.1 via..."

Dan zou het moeten werken :)

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 17-01-2010 12:33 ]

• musje83
Hoi Thinkpad,

Dank je wel voor je input, maar het heeft niet geholpen helaas. Ik vergat het te vermelden maar ik had ook al AC3 filter. Moet ik nu misschien FFDshow disablen of iets dergelijks?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
Gooi ffdshow er eens af, want als je MPC:HC hebt heb je ffdshow niet eens nodig volgens mij, dus die kan alleen maar roet in het eten gooien.

Ik zou wel eerst in ffdshow even kijken of je de instellingen kan terugzetten naar default, dan heb je daar iig geen gezeik meer van.

En je hebt ook die ene stap uit mijn topic gedaan? De AC3 en DTS filters van MPC:HC uitgeschakeld en AC3Filter toegevoegd als external filter?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

reiker

dan jij!

Misschien zeg ik iets heel raars, maar zou je de optie "resample" niet moeten aanvinken om de instellingen actief te maken? :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat reiker zegt zag ik ook ja. Wanneer die resample nodig is, moet je hem aanvinken.

Als dat allemaal nog niet werkt...gooi K-Lite dan weg en probeer Shark007 eens. Zijn samengestelde pakket is een stuk kleiner en stabieler, en bevat een mooie tool om keuzes te maken uit filters en hun instellingen. ffdshow zit hier ook tussen. Na installatie via die tool alles resetten en begin dan eens met enkel het aanpassen van de 'output' tab van ffdshow.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ffdshow is toch een decoder?

Je wil het toch helemaal niet decoden? Jouw bron (DVD of Blu-Ray of een game) heeft DTS als output. Die wil jij ongedecodeerd graag over jouw S/PDIF sturen en NIET decoden, want dan krijg je inderdaad stereo?

Of ben ik nou gek?

• Saturnus
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:51:
ffdshow is toch een decoder?

Je wil het toch helemaal niet decoden? Jouw bron (DVD of Blu-Ray of een game) heeft DTS als output. Die wil jij ongedecodeerd graag over jouw S/PDIF sturen en NIET decoden, want dan krijg je inderdaad stereo?

Of ben ik nou gek?
Ik zou het liever een filter noemen. ffdshow kan naast decoderen ook bepaalde dingen aan het signaal wijzigen, of zoals blijkt uit de output tab, voor een pass-through zorgen. De standaard Windows setup is hiertoe blijkbaar niet in staat anders had ik ook geen Shark007 erop staan nu.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt er denk ik een beetje een rommel van gemaakt door zowel MPC HT als ffdshow als AC3 filter geïnstalleerd te hebben.

Met ffdshow moet je die twee settings (AC3 en DTS) in elk geval op het standje "s/p dif" hebben staan om spdif passthrough te laten werken. Dat staan ze niet. Ik denk dat we veilig kunnen concluderen dat heel ffdshow niet wordt gebruikt. Maar dat moet je eerst maar uitzoeken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ktkt9qyMfCbrqqc0W56JNr6I/full.png

Start eerst eens een DTS film op en kijk onder media player classic eens welke audio codec wordt gebruikt. Dan weet je in elk geval in welk programma je de instellingen goed moet zetten. Want nu is het een onoverzichtelijke rotzooi (rechts klikken, en dan optie fiilters en daar staan de op dat moment gebruikte video en audio codecs).

Ik heb overigens ook ffdshow en AC3filter geïnstalleerd. Bij mij wordt altijd de codec van AC3filter gebruikt. Ik gebruik dit overigens om DTS naar AC3 om te zetten, omdat mijn antieke Sony Dolby Digital decoder geen DTS snapt :')

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 17-01-2010 13:10 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Probeer anders ook eens deze instellingen LuNaTiC in "VLC + AC3filter, kan dat? krijg nu geen ..."

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

AC3 filter heb je eigenlijk alleen nodig als je fancy shit wilt doen (zoals ik DTS > AC3 omzetten in de software). Het liefst zou ik gewoon alleen de codec van ffdshow of MPC HT gebruiken en daar spdif aanzetten. Zo simpel zou het moeten zijn.

• Saturnus
  • Niet online
@JvS
Welke versies van ffdshow is dat dan?
Ik gebruik HDMI voor het geluid maar dat is volgens mij vergelijkbaar met S/PDIF, echter heb ik die 'S/PDIF' optie daar niet.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Deze

http://kent.dl.sourceforg...1012/ffdshow-20041012.exe

Maar met hdmi heb ik geen ervaring. Ik weet niet hoe je dat moet instellen.

• Saturnus
  • Niet online
2004 in de bestandsnaam...hmm. :P
Ik gok dat waar jij S/PDIF instelt, de TS (en iedereen met nieuwere versies) dit gewoon bij de output tab moet doen.

• musje83
Nou, ik heb weer van alles ingesteld, gedownload en getweaked, maar het werkt op de een of andere manier nu weer. Ik heb alleen geen idee hoe!

Ik heb Shark007 gedownload en een aantal instellingen aangepast zoals Shark zelf adviseert op zijn forum. Daarna heb ik de drivers van de Asus site (VIA drivers) verwijderd en Windows standaard drivers laten installeren.

Die combinatie lijkt nu uitstekend te werken! Ik ben alleen bang dat het niet lang zo zal blijven, net als de vorige keer... Fingers crossed :)
Pagina: 1