Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhaaren
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 10:49
Hallo mensen,

Ik wilde graag oplaadbare batterijen voor mijn Apple Magic Mouse kopen die lang meegaan en zonder dat de prestaties van mijn muis er minder op worden.

Ik ben erachter gekomen dat de batterijen van GP erg populair zijn omdat ze lang meegaan.

Nu vraag ik me alleen af welke ik moet hebben, aangezien GP nu ook weer een nieuwe lijn heeft uitgebracht: Recyko+

Moet ik nou de GP 2700 hebben of de GP Recyko+?
http://www.gpbatteries.nl...s/rechargeable_batteries/

Of raden jullie een heel andere batterij aan?

Het gaat hier om AA batterijen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:02
Frespinator schreef op zondag 21 februari 2010 @ 09:48:
Hallo mensen,

Ik wilde graag oplaadbare batterijen voor mijn Apple Magic Mouse kopen die lang meegaan en zonder dat de prestaties van mijn muis er minder op worden.

Ik ben erachter gekomen dat de batterijen van GP erg populair zijn omdat ze lang meegaan.

Nu vraag ik me alleen af welke ik moet hebben, aangezien GP nu ook weer een nieuwe lijn heeft uitgebracht: Recyko+

Moet ik nou de GP 2700 hebben of de GP Recyko+?
http://www.gpbatteries.nl...s/rechargeable_batteries/

Of raden jullie een heel andere batterij aan?

Het gaat hier om AA batterijen trouwens.

De GP2700 zijn 2700mAh en de ReCyKo 2050mAh.. op de site die linkt staat dat in ieder geval :P Dan lijken met de gp2700 de meeste capaciteit hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Ik heb beiden en vind de recyko beter omdat ze (als je ze niet gebruikt) hun lading veel langer vast houden.
De gewone gp lopen te snel leeg als ze in de la liggen.

Gebruik je ze voor iets wat je dagelijks nodig hebt, dan koop je de gewone.
Gebruik je je batterijen sporadisch, koop recyko's.

Maar buiten GP is er nog wel meer te krijgen. Kijk bijvoorbeeld eens naar eneloop batterijen.
En kijk eens in dit topic: oplaadbare batterijen & [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

[ Voor 61% gewijzigd door job op 21-02-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
Ik adviseer je Low-self decharge batterijen te zoeken. Ik heb zelf een jaar lang (o.i.d.) GP 2500mAh batterijen gebuikt, maar tegenwoordig haal ik maar net 1 week met die batterijen. In het begin was dat wel anders. Des te hoger de mAh, des te minder lang de lading vastgehouden wordt (wat dus niet geldt voor LSD batterijen)
Ik heb sinds kort dergelijke van Duracell (oplaadbaar) en die bevallen me tot nog toe prima (maar goed, eerst maar eens 1 jaar uitzitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Waar je inderdaad vooral naar moet kijken is het aantal "mAh" (milli-ampere-uren). Dat geeft de capaciteit van de batterij aan. Het merk maakt dus eigenlijk niet uit, zolang de batterij maar redelijk nieuw is. Oudere batterijen verliezen vaak hun lading al een beetje; check de houdbaarheisdatum (yep, die zit er echt op, ook als komt hij niet uit het groentenvak van de Appie ;-)), maar dat is bij oplaadbare batterijen natuurlijk niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

euh nee.
niet alleen kijken naar aantal mAh, maar ook naar de soort oplaadbare batterij.

de LSD hebben weliswaar minder mAh, maar ze houden hun lading veel langer vast. Zo kan het zijn dat je batterijen heb met veel mAh, maar die je dan vaker moet opladen omdat ze hun lading sneller kwijtraken.

Zelf gebruik ik eneloops in mijn magic mouse, af en toe wisselend met duracell LSD's en ze houden het ongeveer 2 maanden uit (magic mouse is 24/7 in aanstand)

[ Voor 7% gewijzigd door randje op 26-02-2010 15:51 ]

Pagina: 1