Videos haperen/hangen voor een paar seconden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met het afspelen van videos en ik kan maar niet achterhalen wat het probleem is. Codec packs verwijdert en opnieuw geinstalleerd, ati drivers, etc etc maar het wil niet lukken.

Het probleem: vaak haperen videos voor een paar seconden en dan gaat het weer goed. Soms gebeurt het heel erg vaak (om de 5 minuten) en soms 1x per film. Zowel bij het afspelen van videos op websites als films op mijn pc. Ik merk ook dat bij cutscenes in spellen het ook af en toe hapert. Heel erg irritant.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Ben namelijk bang dat het iets met de hardware is. Maar ik dacht dat het misschien toch iets met de software te maken heeft. Ik draai Windows 7 Ultimate

Edit: ik heb gemerkt dat bij het haperen het processorgebruik flink omhoog schiet.

Groetjes,

Relief

[ Voor 12% gewijzigd door Relief2009 op 20-02-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat zijn de specs van je pc?
wat voor type film probeer je af te spelen(gewoon divx van 700MB of een BLu-Ray a la 25GB).\
Welke media speler gebruik je? probeer het anders eens met VLC of MP classic. zonder al die gekke codec packs

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:59
Tja we kunnen met deze informatie alleen maar wat gokken, heb je misschien Cool'n'Quiet (AMD) aanstaan of PowerStep (Intel) of andere energiebesparende instellingen?

[ Voor 13% gewijzigd door Puch-Maxi op 21-02-2010 01:51 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
ZOver ik weet staat mijn pc continu op max performance.

Specs zijn: AMD PHENOM 9600 BE. 4GB, 320 GB, ATI 4770

Op mijn pc zijn het meestal anime van 300 mb (720p) en soms films van 1 gb (divx, xvid). Op websites hapert deze al bij doodnormale youtube filmpjes of nos os2010 streams.

Kan het misschien liggen aan een tekort aan ruimte op een partitie? Ik merkte net dat alles op was en heb toen ruimte vrijgemaakt. Hij haperde wel een keer daarna, maar sindsdien eigenlijk nauwelijks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Waar is je swap file?
Als je swapfile dynamish (standaard) is en op de C partitie staat (standaard) is het tot de nok toe vullen van C een grote no-no.

Je kan de swapfile op statisch zetten (vaste grotte) met 2GB ofzo. Je verliest wat HD ruimte maar het is net even beter voor performance. Je partitie fragmenteerd dan ook veel minder snel en je kan dan WEL al je partities tot de nok toe vullen.

Ik heb zelf geen Win7, dus waar je de swapfile settings presies kan vinden moet je lekker zelf uitzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ok dat zal ik dan eens uitproberen. Ik heb gisternacht toch nog heel af en toe haperingen gehad. DUs het is niet helemaal weg.

Edit: swap file staat op een vaste grootte

[ Voor 15% gewijzigd door Relief2009 op 21-02-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
Codec pack installatie zou je volgens dit kunnen doen:
Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3)
Reden omdat dit op elke pc zou moeten werken en je geen conflicte hebt met codecs onderling.

Chipset drivers geinstalleerd?
Virusscanner of spywarescanner?

[ Voor 12% gewijzigd door jan99999 op 21-02-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ok dankje voor de tips! Ja alles is goed geinstalleerd. Ik heb dit probleem sinds een week of 2. Daarvoor helemaal niets :)

Kan het mss iets met hardwareacceleratie van videokaart te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderzande
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-07-2020
Ook ik heb te maken met hetzelfde probleem en bij dezelfde site. Aan mij laptop kan het mijn inziens niet liggen die is net nieuw. Bovenstaand codec installeren lukt nog niet doordat de site een foutmelding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
Laatste versie flash en java installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
google cccp codec pack
Pagina: 1