[W7 ultimate] computer beheer ziet HD verkenner wel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Sinds vandaag heb ik het volgende probleem: Windows 7 (ultimate) ziet de hardeschijf, waarop windows staat (C) niet. Echter deze schijf kan ik wel zien in verkenner.
Het systeem bevat 2 harde schijven: 1 SATA 1 TB, verdeeld in twee parities van 250 (C en D) en 500 niet toegewezen.
Hiernaast zit er ook nog een 250 GB schijf in welke niet gepartitioneerd (I) is, deze schijf is wel volledig zichtbaar in computer beheer maar word als onleesbaar geclassificeerd. Echter deze schijf kan ik wel gewoon aan in verkenner.

Heeft iemand enig de waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen?

Greetz,
Danteran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
ik geloof niet dat ik je helemaal volg. Windows ziet de HDD waarop Windows geïnstalleerd is niet maar wel in de verkenner?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:30:
ik geloof niet dat ik je helemaal volg. Windows ziet de HDD waarop Windows geïnstalleerd is niet maar wel in de verkenner?
Inderdaad, computerbeheer ziet de schijf niet maar in verkenner is deze wel zichtbaar.
Ik heb ook bij aparaat beheer gekeken en ook hier is de schijf niet zichtbaar. Aleen de 250GB schijf is zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maak eens een plaatje met de drie vensters, apparaatbeheer, schijfbeheer en verkenner.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:32:
[...]

Inderdaad, computerbeheer ziet de schijf niet maar in verkenner is deze wel zichtbaar.
Ik heb ook bij aparaat beheer gekeken en ook hier is de schijf niet zichtbaar. Aleen de 250GB schijf is zichtbaar.
die 250GB is geen schijf, maar een partitie. In computerbeheer zie je de partities die zich bevinden op een schijf. Jij hebt meerder partities op 1 schijf, dus je ziet maar 1 schijf. Gewoon even goed kijken dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:00:
[...]
die 250GB is geen schijf, maar een partitie. In computerbeheer zie je de partities die zich bevinden op een schijf. Jij hebt meerder partities op 1 schijf, dus je ziet maar 1 schijf. Gewoon even goed kijken dus :).
Maar hoe kan het dan dat die 250 partitie op 1 schijf is en alleen deze partitie zichtbaar is.
De partities C en D zijn hier niet zichtbar.

Uhm en hoe voeg ik plaatjes toe 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Hmm, ik dacht dat ik begreep wat je bedoelde, maar nu ga ik twijfelen.
Plaatje toevoegen lijkt me handig inderdaad. hier een uitleg: Overzicht van UBB-codes #tag_img

Of gebruik bij de reply het icoontje wat op een schilderijtje lijkt. dan is het wellicht makkelijker.
De afbeelding moet al wel op het internet staan, anders is er niets te laten zien.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 20-02-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn de links met de plaatjes:
http://i832.photobucket.c...45/danteran/verkenner.jpg
(windows verkenner: C, D en I zichtbaar).

http://i832.photobucket.c...nteran/computerbeheer.jpg
(computer beheer: 1 schijf (250 GB zichtbaar als partitie I);

http://i832.photobucket.c...anteran/aparaatbeheer.jpg
(apparatuur beheer: aleen 250 GB schijf, partitie I, zichtbaar.)

Ik hoop dat dit zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nogal wat loze ruimte bij je schijfbeheer en een scrollveld eronder, vergroot dat onderste deel eens, dan zien we wat daar ook staat. Of wil je daar iets verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:45:
Nogal wat loze ruimte bij je schijfbeheer en een scrollveld eronder, vergroot dat onderste deel eens, dan zien we wat daar ook staat. Of wil je daar iets verbergen?
Was vergeten het scherm te maximaliseren voordat ik de screensho maakte. Echter in dat onderste veld stan vrder nog de 2 cd rom drives in mij systeem en dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goed, klik met de rechtermuisknop op de schijf die je niet in schijfbeheer ziet en kies eigenschappen. Bij de tab Hardware zou je wat meer info moeten kunnen vinden. Doe dit voor alle 3 de schijven. Post desnoods de plaatjes hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie maar heb uiteindelijke de computer opnieuw geinstalleerd. Ik denk dat er door mallware/mallware verwijderen iets verdwenen is waardoor het veroorzaakt werd. Na een schone install zijn alle problemen weg.

In ieder geval iedereen bedankt.
Pagina: 1