• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 14:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Ik heb uiteraard de search en Google gebruikt maar de gevonden topics hier gaan meestal over videokaarten met TV out maar nooit (niet gevonden) over een single TV-kaart.

Ik heb een HP DC7800sff en hierin kan een low profile PCI kaart en hiervoor zoek ik een TV-kaart die "gewoon" aan de kabel van ZIGGO kan.
Na diverse sites bekeken te hebben zie ik even door de bomen het bos niet meer.

Bij Conrad vondt ik 2 kaarten die lijken low-profile te zijn, de Technisat Cablestar HD2 TV-kaart en de Terratec Cinergy DVB C-PCI TV-kaart. Verder de Hauppauge WINTV Express intern, maar deze lijkt weer geen low-profile terwijl de prijs me zeer aanspreekt.

Verder zie ik op diverse sites usb oplossingen van Hauppauge maar ik ben bang dat daar de kwaliteit van het beeld niet je van het is.

Ik draai windows 7, gebruik deze Pc naast mijn HP DC7900sff als media Pc en heb er een extra PCI-express low-profile video kaart in gezet om de video performance op te krikken.
Het gaat gewoon om eenvoudig TV te kunnen kijken op mijn Pc, HD kwaliteit is niet nodig.

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk, zo niet dan vul ik eea. graag aan.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik zo de specs zie zou ik persoonlijk voor die Terratec kaart gaan omdat deze zowel mpeg-2 als mpeg-4 ondersteund. Lijkt me handig voor als je eens iets wilt opnemen en je dan toch een acceptabele beeldkwaliteit hebt, maar nu heb ik ook eens een Hauppage kaartje gehad. Hiervan was de beeldkwaliteit op zich ook wel redelijk maar standaard werd deze niet onder Win7 ondersteund en alleen met wat aanpassingen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Roel1966 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:51:
Als ik zo de specs zie zou ik persoonlijk voor die Terratec kaart gaan omdat deze zowel mpeg-2 als mpeg-4 ondersteund. Lijkt me handig voor als je eens iets wilt opnemen en je dan toch een acceptabele beeldkwaliteit hebt, maar nu heb ik ook eens een Hauppage kaartje gehad. Hiervan was de beeldkwaliteit op zich ook wel redelijk maar standaard werd deze niet onder Win7 ondersteund en alleen met wat aanpassingen.
Bedankt voor je reactie.

Ik bedacht me het zelfde en na wat zoeken lijkt het er op dat deze kaart inderdaad maar half hoog is.
Dus maar besteld, plus een andere PCI-e video kaart die en minder energie gebruikt (dus minder warm) en die beter beeld zou geven.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb uiteraard de search en Google gebruikt maar de gevonden topics hier gaan meestal over videokaarten met TV out maar nooit (niet gevonden) over een single TV-kaart.
Dan zit je alleen in VB te kijken, wat niet de plek is voor TV-kaarten. Niet gek dat je niets vindt dan :o

Move VB -> Mediaspelers & HTPC's

Oslik blyat! Oslik!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:55:
[...]

Dan zit je alleen in VB te kijken, wat niet de plek is voor TV-kaarten. Niet gek dat je niets vindt dan :o
:/
Move VB -> Mediaspelers & HTPC's
Waarvoor dank!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
i2Paq schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:15:
Ik heb een HP DC7800sff en hierin kan een low profile PCI kaart en hiervoor zoek ik een TV-kaart die "gewoon" aan de kabel van ZIGGO kan.
Let er even op dat je bij Ziggo niet even 'gewoon' een dvb-c kaartje in je pc drukt en dat 't dan werkt. Zie ook dit topic: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:10:
[...]
Let er even op dat je bij Ziggo niet even 'gewoon' een dvb-c kaartje in je pc drukt en dat 't dan werkt. Zie ook dit topic: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
Het is wel Ziggo maar eigenlijk MultiKabel.

Ik zie nu inderdaad dat de kaart die ik gekocht heb (TerraTec Cinergy C PCI, HD-Support DVB-C (Cable-TV), AC3, EPG) additionele hardware nodig heeft om het (analoog) signaal te kunnen weergeven.

• Nielson
Met een dvb-c kaartje kun je geen analoog signaal weergeven.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:15:
Met een dvb-c kaartje kun je geen analoog signaal weergeven.
Pff, blijkbaar ben ik op het verkeerde been gezet.

Ik heb kabel van Ziggo, geen digitale TV, dus analoog.

[ Voor 10% gewijzigd door i2Paq op 22-02-2010 14:41 ]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Volgens de leverancier kan de Terratec Cinergy DVB C-PCI TV-kaart prima op de analoge kabel van Ziggo.
Hij is zojuist binnengekomen en we zullen vanavond eens kijken.

Keep you posted.

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Ik heb ook een analoge aansluiting bij UPC en wil op een simpele manier TV kunnen kijken op de PC. Als jouw manier werkt, zou dat ideaal zijn.

• Nielson
Bij UPC kan dat vziw alleen via een analoge tv-kaart, dan heb je dus niks aan een dvb-c kaartje. Populaire analoge kaarten die geschikt zijn voor Windows Media Center (en dus een hardware mpeg2 encoder hebben) zijn bv de (single resp dual tuner) Hauppauge HVR-1700 en 2200.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Het kaartje werkte dus niet.

Omdat ik als bedrijf besteld heb kon ik hem ook niet retourneren, maar omdat zowel ik als het bedrijf waar ik de kaart gekocht had in de e-mail wisseling konden zien dat ik voordat eea. verstuurd werd al mijn twijfels had aangegeven en dacht dat een Hauppauge de juiste was kreeg ik toch een RMA voor retourzending en creditering.

Erg netjes.
Pagina: 1