Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamburger
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:06
Door de BBG van november 2009 heb ik besloten om een eigen thuisserver te maken. Deze werkt op zich goed, alleen zoals jullie in mijn andere topic kunnen lezen, heb ik een probleem om mijn Areca 1220 werkend te krijgen in deze pc.

Uiteraard heb ik geprobeerd om via MSI en Areca tot een oplossing te komen, maar tot op heden is dat nog niet gelukt. Inmiddels ben ik drie maanden verder en eigenlijk ben ik het wel een beetje zat. Daarom wik ik nu het moederbord gaan vervangen. Nu wil ik natuurlijk niet weer een moederbord kopen die hetzelfde probleem geeft. Ik zou daarom graag willen weten of er iemand een combinatie heeft die wel goed werkt.

Zelf zat ik nu te denken aan een pricewatch: Gigabyte GA-MA78LM-S2H (rev. 1.0), maar ik sta open voor andere keuzes. Waar het moederbord ieder geval aan moet voldoen:
  • AMD AM2+
  • Micro ATX
  • DDR2
  • Onboard grafische kaart
  • Gbit netwerk
  • Zuinig
Het aantal SATA poorten maakt niet echt uit (2 is al voldoende). Ook heb ik genoeg aan 2 geheugen bankjes.

Huidige componenten:
  1. Moederbord: MSI 760GTM-P33
  2. Processor: AMD Athlon X2 245
  3. Geheugen: 2GB Kingston ValueRam DDR2
  4. Voeding: Be Quiet Pure Power 350W
  5. Harddisk: 1,5TB Western Digital Green Power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Post anders eens op het MSI forum, misschien is het probleem op te lossen met een beta bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:37

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De Biostar (T)A760G M2+ kan volgens mij wel overweg met een non-VGA kaart in het PCI x16 slot. Teminste dat heb ik op verschillende fora gelezen. Ik wilde namelijk de optie hebben om er een SATA/SAS controller in te prikken mocht ik niet meer genoeg hebben aan de onboard units op het bord.
Verder voldoet het aan al je eisen en ik kan je zeggen dat het een prima bordje is. Ik heb hier de A760G-M2+ variant draaien, de T heeft 2 extra geheugensloten en volgens mij een piepsie uitgebreidere featureset.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamburger
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:06
Nielson schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:06:
Post anders eens op het MSI forum, misschien is het probleem op te lossen met een beta bios.
Bedankt, ik zal daar nog eens een poging wagen.
Ultraman schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:58:
De Biostar (T)A760G M2+ kan volgens mij wel overweg met een non-VGA kaart in het PCI x16 slot. Teminste dat heb ik op verschillende fora gelezen. Ik wilde namelijk de optie hebben om er een SATA/SAS controller in te prikken mocht ik niet meer genoeg hebben aan de onboard units op het bord.
Verder voldoet het aan al je eisen en ik kan je zeggen dat het een prima bordje is. Ik heb hier de A760G-M2+ variant draaien, de T heeft 2 extra geheugensloten en volgens mij een piepsie uitgebreidere featureset.
Bedankt, mocht het bovenstaande op niets uitlopen dat is het zeker een kanshebber

[update]
Inmiddels een beta bios van MSI gekregen, maar ook dat lost het probleem niet op. Tijd voor een ander moederbord...
[/update]

[ Voor 6% gewijzigd door hamburger op 26-02-2010 21:16 ]