Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Mijn laptop is gister besmet met het trojan rogue-antispyware programma; Security-Tool.
Deze heb ik kunnen verwijderen na aanleiding van verschillende topics op fora.

Daarna alle PC-health software die ik geinstalleerd heb gedraaid, zonder besmetting.
Mijn laptop was erg traag en een constante CPU use van 99%, voornamelijk door svchost.

Nu start hij wel op (kan in de BIOS komen en het Boot-menu met veilige modus e.d.), maar laadt Windows XP helemaal niet meer, krijg gewoon een blackscreen. Ik heb al geprobeerd om hem in de veilige modus te starten en met een Windows installatie cd, beide geven dezelfde uitwerking, het lijkt of ie gaat starten (cpu used enzo, maar dan evengoed een blackscreen.)

Dus mijn vraag is, wie kan mij helpen dit probleem op te lossen of iig de windows installatie opgang te brengen zodat ik evt. mijn harde schijf kan formatteren!?

Thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kijk eens hier:
Windows Clients - FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Mogelijk is dit ook de oplossing voor jou:
Kixtart in "Windows XP, start niet, ook niet in Safe..."

Even crossposten:
Zelf heb ik dit weekend van iemand een pc gehad die ongeveer dezelfde problemen had, alleen bleef deze herstarten direct na keuzescherm (safe mode en dergelijke). Mogelijk is het probleem niet gerelateerd, maar wel waard om eens te probleren.

In mijn geval lag het aan een update die Windows automatisch heeft geinstalleerd. Na het verwijderen van deze update via de recovery console werkte de pc weer perfect:
1. Boot from your Windows XP CD and start the recovery console (press R). You may need to press F6 while RC loads in order to load SATA drivers; you will then have a c:\WINDOWS console prompt.

2. Type: CD $NtUninstallKB977165$\spuninst (this is the update I had to uninstall to get out of the boot loop, other updates may be uninstalled by changing the directory name to $NtUninstallKBCODE$, where KBCODE is the KB code)

3. Type: BATCH spuninst.txt

4. Type: exit
Hier hebben ze het er wel over dat het door een virus kan ontstaan zijn in combinatie met deze update:
http://www.automatisering...t-voor-xp-gebruikers.aspx

edit:
http://www.google.nl/#hl=...77165&fp=72aad30e3a277583

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 21-02-2010 20:05 ]

☻/
/▌
/ \