Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Vanochtend om 11 uur kreeg ik het idee om mijn iPod Touch 3g met firmware versie 3.1.1 te jailbreaken, waarom? Omdat ieddereen uit mijn klas (ik zit in de 3e) ook zijn of haar iPod / iPhone heeft gejailbreaked.

Oke, toen ik begon met zoeken zag ik dat je OS 3.1.2 nodig had, die kun je niet meer downloaden omdat 3.1.3 al uit is, dus ik dacht bij mezelf: BOEIEND! Ik probeer het gewoon.

Toen wou ik dus naar de blackra1n website gaan (omdat dat de enige is die de iPod Touch 3g ondersteund), je ik tikte blackra1n.com in in mijn browser balk.
Wachten, wachten, wachten en nee er kwam maar niks, alle anti-virus, -spyware enzo uitgeschakeld, en nee nog steeds niet (ook met andere browsers geprobeerd).

Op Bing (ja sorry dat vind ik gewoon handiger dan Google) ingevuld blackra1n mirror, en ja hoor hij kwam eruit rollen.
Blackra1n gedownload, iPod aangesloten en op ''make it ra1n'' geklikt.
Ja dat ging natuurlijk ook weer niet zonder problemen, eerst starte mijn iPod op met een foutmelding (na de make it ra1n reboot) de 612 foutmelding om precies te zijn.
Toen klikte ik nog een keer ''make it ra1n'', toen startte mijn iPod op met het iTunes logo, nog een keer, weer iTunes logo.
Toen herstartte ik mijn iPod, nog geen succes.
Toen herstelde ik al mijn instellingen en voila!
''Make it ra1n'', en ja hoor, ik kreeg een jongen in beeld met 3 iPhones en hij startte op en ik had de Blackra1n app...

Ik startte de Blackra1n app op, en ja hoor, zoeken naar packages (zoals Cydia en Rock) en dan zegt hij netwerkfout! En Safari en YouTube deden het gewoon, ik heb mijn WiFi instellingen 2x gereset en het werkte nog niet...

Toen deed ik in iTunes recover iPod, toen ging iTunes OS 3.1.3 downloaden (Joost mag weten waarom) en toen kreeg ik weer de 612 error...

Toen heb ik mijn iPod even links van me gelegd.
Na een uur kreeg ik weer zin om mijn iPod te gebruiken, ik startte de Blackra1n app op, en voila: hij deed het, ik kon Cydia downloaden!

Cydia gedownload, toen Winterboard (voor thema's) in Cydia en toen ook nog Installous (dan moet je cydia.hackulo.us toevoegen!).
En toen een paar apps =).

Dat was mijn ''jailbreak'' verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:48

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Dit is geen blog site hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Goed dat het werkt. Alleen vraag je wel echt om problemen als je dit probeert te doen, en het argument "omdat de rest van mijn klas dat ook doet" trekt echt op niets...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Ik wou hier alleen mee duidelijk maken dat een iPod Touch 3g met OS 3.1.1 ook gejailbreaked kan worden ;), en die problemen zijn nu gelukkig helemaal opgelost.
Ik heb nu een mooi HTC Sense thema erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goh, wat een nieuws dat 3.1.1 gejailbreaked kan worden. 3.1.2 was dat ook al. En nu 3.1.3 uit is, is er ook een optie voor maar is een stuk lastiger. De BlackRa1n die je had was trouwens niet voor firmwares geschikt buiten 3.1.2 om.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Leuk dat het je gelukt is, maar in [iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3 staat dit proces al beschreven. Nog een topic over dit onderwerp lijkt me daarom wat overdreven, dus deze gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.