Volgens mij voeding kapot, volgens winkel werkend?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Ik zit in een vervelende situatie.

Ik heb een chieftec 550W ( 35 A 12 V )voeding die kapot is gegaan.
Hij doet het in beide systemen niet ( i7 ) en een ( amd athlon 240 II met m3a76-cm )

met een 400W 20 euro voeding doet het amd systeem het wel, in de i7 ga ik dat niet wagen, aangeziend de 400 watt voeding maar 15 a op 12V heeft.

Ik dacht leuk, ik breng de chieftec terug, alternate heeft deze getest en volgens hun is die goed bevonden, ik geloof er niks van!
Ik heb daar ter plekke een nieuwe OCZ 700Watt modulair gekocht.
Thuis uitgepakt
en alle 2 de systemen werkten gewoon op die voeding!

Die chieftec 550W die geeft bij me i7 1 sec stroom ( Fan van voeding gaat aan, gelijk uit ), bij bij het amd systeem gaat hij aan, maar helemaal geen geeld, zelf geen bios oid.
Ik constateer gewoon dat de chieftec gewoon kapot is.
Voglens hun bootte de pc gewoon een paar keer tot windows :?
Ze willen dat ik de amd computer in componenten aanlever, zodat ze hem daar zelf in elkaar zetten om de voeding te testen.
Ik wordt er eerlijk gezegd een beetje ziek van.
Ik heb ook direct op stopcontact geprobeerd zonder stekkerdoos.
ook alles is ge-aard.
wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Denk dat het i7 systeem vrij veel piekstroom vraagt en dat die psu de piekstroom niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 10:12
heb je al een voedingtester geprobeerd?
dat zegt nog niet alles, maar je kan alvast zien of de geleverde spanning voldoende is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Als je goed leest Zie je dat de chieftec op allebei de pc's niet heeft gedraaid, volgens mij kapot dus.
De voeding van 400Watt werkt wel op het amd systeem ( ik ga die ook niet proberen op de i7)
De ( Gloednieuwe ) OCZ 700W die ik net heb aangeschaft werkt ook op beide systemen? ( pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W )

Wat is nu je conclusie?

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.Joker op 19-02-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 23:11
Ab, mag je niet ter plekke bij Alternate kijken wanneer ze hem testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ab,
uit jou conclusie kan en ga ik gewoon concluderen dat die Chieftec kapot was.

dat je die 400watter niet op je i7 proberen dat snap ik.

als alternate zegt, dat die goed is, zou ik gewoon vragen, om bewijs waar je bij staat.
willen ze dat niet, dan weet jij wel hoelaat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een overweging om het probleem helder te krijgen.

In de PriceWatch staat bij Alternate alleen een voeding van het merk Chieftec van 550 Watt van 79,90 euro.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=tn5c45
Dus het lijkt erop, dat de vervelende situatie gaat om ongeveer 80 euro, die niet teruggekregen wordt.

Op de website van Alternate staan nog twee voedingen van 69,90 euro. Dus het probleem beperkt zich waarschijnljk tot een bedrag van 70 euro of 80 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Neem je pc mee naar de winkel en laat ze daar ter plekke met jou pc die voeding testen en dan natuurlijk ook je nieuwe voeding meenemen omdat ze anders zullen zeggen dat je pc defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik moest terugkomen met de pc die daar gekocht was, alles uit elkaar gedaan, nieuwe ocz voeding meegenomen, alleen was ik die oude kapotte voeding vergeten mee te nemen, leuk, 40 km voor niks gereden weer.
gelukkig is het me zusje's pc, die i7 van mij is daar niet gekocht dus die testen ze niet.
die pc zouden ze voor me ogen testen inderdaad met die voedingen, heb wel even stevige discussie gehad met die persoon.
Het is een andere chieftec 550W die niet meer verkocht wordt, maar wel een bedrag van 69 euro, die ik mooi terug ga krijgen, ga morgen nog wel even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gedonder gehad bij Alternate. Voeding DOA, groene draadje doorverbinden hij werkte wel, inbouwen in de pc en na 30 sec of eerder en hij schakelde geheel uit. Voeding werkte ook niet in andere pc's en een nieuwe voeding in de pc was geen probleem.
Ik heb dat rotding drie keer opgestuurd en steeds terug gekregen met de mededeling dat er niets aan de hand was. Erg boos geworden, maar wel beleeft gebleven, maar weer de mededeling 'meneer hij doet het gewoon'. Verteld dat ik dat ding niet voor mn lol op stuur en al vanaf de 386 zelf pc's bouw. Gevraagd hoe ze de voeding dan wel getest hebben, verteld dat ik ook absoluut niet van plan was om met mn pc langs te komen. 'Hebben jullie de voeding in een testbank gehangen of alleen maar een draadbrugje?' Als antwoord kreeg ik dat het geld zou worden overgemaakt incl. de verzendkosten. Heb overigens alleen de verzendkosten van de laatste zending retour gekregen, die andere 3 keer heb ik maar gelaten. Ondertussen waren er wel 6 weken voorbij.
Geen antwoord op mn vraag hoe ze testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 21:33
Ik ben toevallig deze week ook terug geweest met een kapotte 700W OCZ. Deze hebben ze daar ter plekke getest.
Dit doen ze idd d.m.v. een blokje die de groene draad doorverbind. Zelf had ik dat ook al geprobeerd en toen ging de voeding gewoon draaien. Alleen met belasting viel hij gelijk na een seconde weer uit.
Bij Alternate was het dus ook het geval dat de voeding ging draaien en wilden ze bijna al zeggen dat er niks mis mee was.
Gelukkig was er ook nog een zacht brom geluidje te horen waardoor ik toch een nieuwe mee kreeg.

Waarschijnlijk hebben ze dus jouw voeding ook op die manier getest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Lijkt me al met al niet heel relevant voor EL, tenzij je de voeding open wilt schroeven. Schopje naar OH toe.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Vandaag geen tijd gehad om te gaan.
Wat bedoelen jullie met een blokje die de groene draad verbind
Die *$#$*% zeiden dat windows gewoon bootte, maar daar geloof ik geen ruk van.
Ik zal wel laten weten hoe het afloopt.

@ Mod, een DM kan ook geen kwaad als topic verplaatst wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Joker schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:06:
Vandaag geen tijd gehad om te gaan.
Wat bedoelen jullie met een blokje die de groene draad verbind
Die *$#$*% zeiden dat windows gewoon bootte, maar daar geloof ik geen ruk van.
Ik zal wel laten weten hoe het afloopt.

@ Mod, een DM kan ook geen kwaad als topic verplaatst wordt...
Hier uitgeleg:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/996930059.jpg

ATX voeding testen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Was er al achter gekomen idd.
Kijken of ik morgen langs alternate kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik heb hem afgelopen keren tien keer getest in 2 computers, wil vandaag naar de winkel, van tevoren maar even getest, en ja hoor hij doet het opeens weer???

Iets wat wel opvalt, de -12 lijn is 6 volt???

[ Voor 14% gewijzigd door Mr.Joker op 22-02-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
kan op slot, heeft gewoon aan mijn systeem gelegen, multimeter gaf niks fouts aan, en in andere pc doet hij het weer

[ Voor 142% gewijzigd door Mr.Joker op 09-04-2010 17:59 ]

Pagina: 1