Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Tweakblog (sub)categorieën in breadcrumb

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Zoals de titel zegt mis ik atm op de tweakblogs de categorie en eventuele subcategorieën waarin een post ingedeeld is.

Nu staat er: Home > tweakblogposttitel, mits deze ingedeeld is in een categorie en subcategorie staan deze niet in de breadcrumb.

Screenshot ter illustratie met huidige (boven) en 'gewenste' (onder) versie:
Tweakblog categorieën in breadcrumb

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Stom dat dat nog nooit iemand opgevallen was :X

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Punt is echter dat een post in meerdere categorieën ingedeeld kan zijn, en dan is het niet simpel om daar een eenduidige breadcrumb van te maken... Eigenlijk functioneren de categorieën in de Tweakblogs meer als een soort tags met hyarchie :P

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Volgens mij is het het mooist als de categorie met de laagste/diepste hiërarchie de factor is waarop de breadcrumb gebaseerd wordt.

Om even mijn tweakblogcategorieën als voorbeeld te pakken:
Tweakblog categorieën Mocht ik een post ingedeeld hebben in Custom stylesheet en in Tweaks dan moet de breadcrumb naar de 'diepste' kijken, dus Custom stylesheet in dit geval.

Mochten ze onder dezelfde Parent vallen of op hetzelfde niveau staan (Tweaks en Tweakers) dan moet je in het tweede geval kijken hoe op de pagina uitgekomen is, via categorie-overzicht dan dus in de juiste volgorde die in de breadcrumb laten zien. Vanuit het overzicht naar 'Overig' en dan naar een blogpost toont dat in de breadcrumb, nog doorklikken naar 'Persoonlijk' komt die er bij te staan.

In het geval van een nieuwe post zou je de categorie met de minste posts in de breadcrumb neer kunnen zetten om extra aandacht op die categorie te vestigen, of juist die met de meeste, omdat ie daar schijnbaar 'meer' in thuishoort.

Misschien tags toevoegen op tweakblogs O-) dan kan je met Tweakblogs onderverdelen naar onderwerp. keurig je eigen setje blogs selecteren aan de hand van de tags en categorieën waarin deze onderverdeeld is.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

dan moet je in het tweede geval kijken hoe op de pagina uitgekomen is
Ten eerste zijn referrers onbetrouwbaar en vaak ook niet beschikbaar, maar daarnaast zie ik een dergelijke complexe methode ook niet echt zitten. Ook het argument voor de 'diepste' categorie vind ik zwak.

Uiteindelijk vind ik het probleem ook niet zo heel groot; de categorieën worden onder de titel al weergegeven. Het enige dat dan nog wel verbeterd moet worden is de breadcrumb voor een categorielisting indien dat een sub(*)categorie betreft.

Tags is een heel andere issue natuurlijk waar eerst goed naar gekeken moet worden. Indien je een navigatiemogelijkheid wilt hebben die je over alle tweakblogs heen kan leggen is het natuurlijk zaak dat er geconfirmeerd wordt aan een vaste set tags. Dat strookt wel enigszins met de gedachte dat een tweakblog-eigenaar zelf 'baas' is over zijn eigen blog, en dus feitelijk ook z'n eigen tags zou moeten mogen bepalen...

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Met betrekking tot de tags, een set vastgestelde tags (tech/non-tech etc.) en daarnaast de mogelijkheid de users of alleen de blog-eigenaar tags er aan te laten hangen. Die tags kunnen eventueel ook van tevoren binnen bepaalde grenzen vastgesteld zijn, of de door users vrij te submitten tags door de blog-eigenaar laten verwijderen/blokkeren of een submit-lock instellen.

Voor de breadcrumb, mocht ie maar in 1 categorie ingedeeld zijn, is dan de breadcrumb niet relatief makkelijk neer te zetten, die klopt dan altijd. Pas bij meerdere categorieën treed een probleem op, tenzij deze de parent en het child betreffen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:00:
Met betrekking tot de tags, een set vastgestelde tags (tech/non-tech etc.) en daarnaast de mogelijkheid de users of alleen de blog-eigenaar tags er aan te laten hangen. Die tags kunnen eventueel ook van tevoren binnen bepaalde grenzen vastgesteld zijn, of de door users vrij te submitten tags door de blog-eigenaar laten verwijderen/blokkeren of een submit-lock instellen.
Users laten taggen binnen de blogs vind ik zelf eigenlijk geen goed idee, maar dat onderwerp is hier nogal offtopic ;)
Voor de breadcrumb, mocht ie maar in 1 categorie ingedeeld zijn, is dan de breadcrumb niet relatief makkelijk neer te zetten, die klopt dan altijd. Pas bij meerdere categorieën treed een probleem op, tenzij deze de parent en het child betreffen.
True, maar dan creëer je wel inconsistenties. Ik heb ondertussen wel de breadcrumb voor sub(*)categorielistings gefixed; deze laat nu het gehele categoriepad zien :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verder wontfix wmb

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.