Beste keuze voor WiFi tussen verdiepingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:16
Ik sta op het punt om een draadloze router aan te schaffen o.a. om mijn Ziggo verbinding bij mijn vaste PC te krijgen. Vaste bekabeling gaat hem namelijk niet worden omdat er nauwelijks de mogelijkheid bestaat in mijn nieuwe huis om kabels vanaf de benedenverdieping te trekken zonder een installateur in te schakelen.

Kortom, een eventuele router zal dus ook beneden komen te staan en heeft dan dus de zware taak om door een verdieping te stralen, waarbij het niet onwaarschijnlijk is dat dit in de nabije toekomst twee verdiepingen gaan worden. Als goede Hollander wil ik echter niet heel veel uitgeven, ook aangezien ik geen extreem hoge eisen stel aan snel de verbinding (geen gaming). Stabiliteit staat echter wel extreem hoog in het vaandel.

-Netgear WNDR3300 RangeMax Dual Band Wireless-N Router
-D-Link DIR-635 Wireless N draadloze breedbandrouter
-Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router

Gaan deze jongens het trekken of zal ik iets dieper in de portemonnee moeten tasten?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met WIFi zal dat vrij lastig te zeggen zijn. Het is zo afhankelijk van de omgeving.

Maar is een PowerPlug ding niets voor je. Dan stuur je het Ethernet signaal over het spanningsnet.

Zelf goede ervaringen met de DLink iig. Staat beneden in de meterkast, en heb bovenin (2 etages hoger) nog ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 09:47

Pietertje

The Rock

Het maximum Wifi zendvermogen ligt wettelijk vast. Hier zal niet veel verschil tussen zitten.

Ik zou zeggen probeer een netwerkkabeltje naar de eerste verdieping te krijgen door bijvoorbeeld een kabeltje langs een CV buis te trekken, door een leiding waar de telefoonkabel doorheen gaat, of door een loze leiding. Zet dan de Wifi router op de eerste verdieping neer.

Je kunt ook kijken naar bijvoorbeeld een grotere Wifi antenne met versterking die je dan hoog neerzet, of neem bijvoorbeeld twee Asus 520 WL GC routers die je via WDS draadloos doorkoppelt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Pietertje schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:12:
Het maximum Wifi zendvermogen ligt wettelijk vast. Hier zal niet veel verschil tussen zitten.
Maar niet alle routes halen daadwerkelijk dit maximum. Ook zit er verschil in gebruikte netwerkchip, software, antenne en koeling. En die hebben allemaal invloed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
Maar is een PowerPlug ding niets voor je. Dan stuur je het Ethernet signaal over het spanningsnet.
Niet over nagedacht, is inderdaad misschien een optie.
Ik zou zeggen probeer een netwerkkabeltje naar de eerste verdieping te krijgen door bijvoorbeeld een kabeltje langs een CV buis te trekken, door een leiding waar de telefoonkabel doorheen gaat, of door een loze leiding. Zet dan de Wifi router op de eerste verdieping neer.
Langs CV lukt dus niet, alles is helemaal dichtgekit en de leidingen naar radiatoren lopen door de vloer. Buis van een telefoonkabel gebruiken is misschien wel een aardig idee. Al heb ik (nog) geen idee welke buis waarbij hoort.

Overigens is het zo dat ik sowieso ook een draadloze router erbij zou willen hebben voor mijn Laptop.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17
Kijk anders eens naar een Engenius accesspoint. Bij deze kan je het vermogen opschroeven en een veel beter bereik creeeren. Wij verkopen ze hier vrij veel en bevallen erg goed.Heb er thuis ook 1 staan. Kwam eerst nauwelijks tot de 1e verdieping nu heb buiten tot ver in de achtertuin ook goed bereik!

ECB3500 http://www.engeniustech.c...ducts/details.aspx?id=257

Review:
http://www.keenansystems.com/EnGenius_ECB3500_review.htm

[ Voor 8% gewijzigd door jjbstolk op 19-02-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:12

mvh

State Governor

Volgens mij heb je met een N-router vrijwel zeker probleemloos ontvangst. Waar G net wel/net niet tot aan de zolder kwam (vanaf de begane grond) heb ik met N een zeer goede ontvangst. Er zit een betonnen en een houten vloer tussen.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:57
Da Weef schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:35:
[...]

Niet over nagedacht, is inderdaad misschien een optie.
Dit heb ik ook in mijn appartement. Ik heb dan wel al mijn kamers op 1 verdieping, maar het was gewoon onmogelijk om kabels te trekken. En voor mijn vaste PC wilde ik gewoon perse een kabelverbinding terwijl ik voor de laptop straks gewoon draadloos kan gebruiken. Het is opzich best een handig systeem. Mijn modem staat in de woonkamer achter de bank, de adapter in het stopcontact, klein netwerkkabeltje naar de modem en klaar.

Vervolgens kun je overal in je huis een adapter inpluggen en via een netwerkkabeltje in je PC/Laptop slingeren. Handig als je in de kamer zelf wel de mogelijkheid hebt om een kabel netjes weg te werken. Het werkt bij mij vrij stabiel alleen soms valt de verbinding even weg maar dat ligt puur aan de groepen in mijn appartement. Ik moet nog een keer goed uitzoeken hoe ik dat het beste kan plaatsen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
Dank voor alle reacties. Ik ga het in eerste instantie proberen met de D-Link router aangezien ik sowieso een draadloos netwerk binnenshuis wil hebben.

Mochten de prestaties tegenvallen dan zal ik de mogelijkheden wat betreft beschikbare (telefoon)buizen en powerplugs eens gaan onderzoeken.
ECB3500 http://www.engeniustech.c...ducts/details.aspx?id=257
Ik vind deze nogal prijzig, bovendien ondersteunt hij geen 802.11n en ben ik bang dat de energieconsumptie de spuigaten uitloopt als je het zendvermogen flink gaat opkrikken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Er heeft in een ander topic op GOT het net iemand over de DIR-635, niet erg positief (zie ook hier). Daarnaast heeft het niet eens een Gigabit switch...
Van die drie lijkt me de WRT320n de beste keuze, ook al is het geen echte dual band router (maakt niet veel uit want aan de 5GHz range heb je toch al vrijwel niks). Veel is er niet over bekend nog, maar wat ik lees op forums is dit ook geen slechte: pricewatch: TP TL-WR1043ND
Welk Ziggo abonnement ben je van plan te gaan gebruiken (nu en toekomst) en welke wireless client gebruikt je pc? (B/G worden niet sneller door een wireless N router.)

[ Voor 17% gewijzigd door Nivk op 19-02-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
Wat ik heb gelezen over die TP-Link is inderdaad ook erg positief, wat betreft bereik. Ik heb 'm in bestellinmg staan, als het goed is komt die maandag bij me binnen, ik zal het dan testen voor je.

Hij moet bij ook vanuit de meterkast een verdieping omhoog kunnen 'zenden'. De meeste routers hebben daar tot nu toe wat moeite mee gehad (Sitecom WL-351, Asus WL-500W), ben benieuwd wat deze kan.

EDIT:
Ik heb 'm vanmiddag toch al binnen gekregen. Net geinstalleerd, en deze TP-Link WR1043ND is de router met de beste reikweidte die ik ooit heb gezien!
Ik heb met een tooltje voor Android (Wifi Analyzer) gemeten, en deze heeft duidelijk een sterkere zendkracht dan alle andere routers die ik ooit in mijn handen heb gehad! Aanrader! Eindelijk overal goede ontvangst in huis.

[ Voor 66% gewijzigd door bas-r op 19-02-2010 20:09 ]

Pagina: 1