Snel videokaart geheugen met een lichtere processor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

ik wil deze kaart aan gaan schaffen: http://tweakers.net/price...dr5-pci-e.html#tab:prices
De Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E

Belangrijkste reden is voor games en dan vanwege zijn ongelooflijk snelle geheugen (4GHz).

Mijn vraag is dan of het verstandig is om zulk snel geheugen te nemen als je bijvoorbeeld maar een 2.4GHz dual core processor hebt. Of maakt dat verder niet zo veel uit?

En moet hij nog ergens anders compatibel mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je moet niet kijken naar de snelheid van het geheugen alleen. Lees reviews en vergelijk de prestaties. Overigens bepaalt niet alleen de geheugensnelheid de bandbreedte! Een HD5670 heeft een 128-bit brede geheugenbus, terwijl er ook kaarten zijn met een 256-bit bus (of zelfs meer). Maar ook dat alleen bepaalt niet de prestaties. Het is het samenspel van de hele kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas staat er geen review bij de kaart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt mij niet wijsmaken dat Google geen reviews van een 5670 kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:55:
Helaas staat er geen review bij de kaart :(
Maar via google wel. Zie [google=5670 review]. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

http://www.hardwarecanuck...670-1gb-gddr5-review.html

Volgens mij gelden de 1GB RAM specs ook voor de 512Mb.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt. Heb wat reviews gelezen en de conclussie was toch dat deze kaart voor de prijs (88 euro) beter is dan de andere onder de 100 euro. Als je naar de Radeon HD 5750 of Geforce GTS 250 gaat ben je 30-40 euro meer kwijt, maar die zijn wel beter. Helaas wil ik niet zo veel er aan besteden en ga ik dus voor deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GDDR5 is wel snel, maar op een goedkopere kaart haalt het weinig uit in combinatie met de gebruikte (smalle) bus. Het is goedkoper om voor een videokaartbakker GDDR5 te gebruiken met een 64 of 128bits ipv GDDR3 met 256bits bus of groter (Nvidia).

M.a.w de 5670 is een prima budgetkaart maar het GDDR5 geheugen zegt ook niet alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanValentijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06-2023
Het is een prima kaartje. Ik had er zelf 70á80 fps mee in CoD:MW2. Heb hem alleen toch terug gebracht en een een 5750 gekocht.

Die is slechts een tientje duurder maar presteert een heel stuk beter.
http://tweakers.net/price...50-formula-di-512md5.html

MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het heeft dan wel juist zin om GDDR5 te gebruiken. Zo kan men makkelijker compenseren voor de 128-bit geheugenbus. Vroeger bracht men zo'n kaarten vaak uit met DDR2 of GDDR3, en dan was de GDDR3 versie echt wel dé keuze als je nog wat prestaties wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:27

Herman

FP ProMod
Je geeft als informatie dat je een dualcore hebt met 2.4 ghz.
Dat zegt natuurlijk niet zoveel. Je bussnelheid, moederboard en de snelheid van het geheugen zijn net zo belangrijk voor de prestaties van de GPU.

Als je een erg langzaam systeem hebt, kan dat betekenen dat je niet alles uit je GPU kunt halen wat er in zit. Dus je systeem heeft ook veel invloed op hoeveel FPS je kunt halen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hoe je kan kijken of GPU en CPU goed op elkaar afgestemd zijn:
- Zoek benchmarks van je CPU in de spellen die je ongeveer wilt spelen.
- zoek benchmarks van je GPU in de spellen die je ongeveer wilt spelen, op jouw resolutie en settings (of ongeveer).

Vergelijk hoeveel FPS de GPU en CPU kunnen geven, en of dat een beetje vergelijkbaar is. Als je een trage CPU hebt, stel dat die 30FPS kan leveren in jouw spellen, en die GPU kan 100FPS leveren, dan weet je dat de CPU inderdaad te traag is. Komt dit ongeveer overeen (de éne 40 en de andere 50 ofzo) dan heb je een prima match. Of het overeen komt verschilt uiteraard per spel dus bekijk wat meer spellen, crysis zal veel zwaarder zijn voor je GPU en een RTS meer voor je CPU.

De enige manier om CPU en GPU te beoordelen is kijken naar de resultaten die ze neerzetten, een match vinden puur op technische specificaties als snelheid is niet te doen ;) (Overigens loopt GDDR5-geheugen niet op 4GHz maar op 1GHz, quad-pumped).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herman87 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:33:
Je geeft als informatie dat je een dualcore hebt met 2.4 ghz.
Dat zegt natuurlijk niet zoveel. Je bussnelheid, moederboard en de snelheid van het geheugen zijn net zo belangrijk voor de prestaties van de GPU.

Als je een erg langzaam systeem hebt, kan dat betekenen dat je niet alles uit je GPU kunt halen wat er in zit. Dus je systeem heeft ook veel invloed op hoeveel FPS je kunt halen.
Vermoedelijk heeft hij een X2 2.4GHz van AMD. [Help] Moederbord doorgebrand. Advies over nieuwe.

Ik denk niet dat vandaag de dag een nog snellere CPU nog uitmaakt op een bepaalde resolutie. Die kaart die hij graag wilt hebben kan prima mee met de games die hij spelen wilt. Als je een P4 op 2.4GHz zou hebben met Hyperthreading was het een ander verhaal geweest, maar een AMD X2 op 2.4GHz of hoger kan echt nog wel mee met de games van vandaag. Daarnaast is het een dual-core, 2 fysieke kernen die beide gebruikt kunnen worden, en dan in feite nog tijd genoeg overhebben voor andere dingen op de achtergrond.

Ik heb zelf een HD3870 512MB wat tegenwoordig gelijk is aan kaarten van 8 tientjes of hoger. Ik merk weinig verschil tussen een CPU @ stock (2.6GHz) en Océd (3.2GHz) op dezelfde videokaart. Het verschil is pas merkbaar als ik spelen ga met de snelheden van mijn videokaart. Deze trekt niet elke game meer soepel op 1920x1080.
Pagina: 1