[Ubuntu] Windows 7 RAW partitie in VirtualBox error booten

Pagina: 1
Acties:

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 00:34
Dankzij een tip van een tweaker hier op het forum heb ik kennis zitten maken met VirtualBox. Topic:
\[Windows/Ubuntu] Dual-boot Windows weergeven in ubuntu

Ik heb Windows 7 en Ubuntu in een dual-boot. en ik heb dus in Ubuntu een raw .vmdk aangemaakt van de windows 7 partitie via de terminal.

Als ik dan die VMDK probeer te booten krijg ik de volgende error:
A disk read error occurred.
Press Ctrl+Alt+Del to restart.
Ik heb al gezocht op google naar de error in virualbox maar kon alleen dingen over windows xp en windows vista vinden. En sommige dingen die uitgelegt stonden snapte ik niet helemaal.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens google komt deze foutmelding van windows, en daarmee hoort het niet meer in Non-Windows Operating Systems. Is de schijfconfiguratie bij de fysieke en virtuele host hetzelfde, beide sata of juist niet bijvoorbeeld?

• PrePay
Ze zijn beide niet sata. Ik ga de disk settings controleren.

Edit:
Ik heb alle Disk Settings geprobeerd maar ik blijf de zelfde melding krijgen.

Iemand andere suggestie?

[ Voor 50% gewijzigd door PrePay op 18-02-2010 19:38 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op het VirtualBox forum is er een howto voor XP met Ubuntu. Daar staat duidelijk in waar je op moet letten. Geef hier ook even op wat je gevolgd hebt, welke commando's je gebruikt hebt, het resultaat ervan, de rechten op de bestanden en de rechten van je gebruiker. Je moet namelijk goed letten op welke partities je precies gebruikt met RAW Disk. Ook moet je letten op de MBR, als je niet de hele schijf gebruikt, moet je een aparte MBR meegeven. Nu is het puur giswerk waar het probleem ligt.

Ik heb ook in je andere topic aangegeven dat het misschien verstandiger is om een aparte Windows installatie te maken in een VM. Je haalt een hoop rotzooi op die je wellicht niet wilt. Windows 7 heeft geen hardware profielen zoals dat bij Windows XP is. Ik heb zelf nog geen succesverhalen gezien waar mensen W7 zonder problemen tussen een VM boot en bare metal boot werken zonder de een of de ander om zeep te helpen.

Bedenk dus goed of je dit op je nek wilt halen. Je kan hier veel meer tijd mee kwijt zijn dan een aparte installatie maken in een VM met je VS ontwikkelomgeving. Als ik ontwikkelaar zou zijn, zou ik persoonlijk een nieuwe installatie maken voor een VM. Als doorgewinterde tweaker kan je dit traject wel bewandelen, maar doe je het over het algemeen om hele andere redenen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
@Hero Of Time:
Bedankt voor de informatie. Ik ga je advies opvolgen door een schone installatie van windows 7 in VM te maken.