[Windows/Ubuntu] Dual-boot Windows weergeven in ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 00:34
Ik gebruik C# om te programmeren. Het fijnst vind ik het om te programmeren in Windows. Maar ik heb dus een systeem die draait op ubuntu en windows dualboot. nu vroeg ik me af of ik die die als 2de os op me pc staat kan emulaten in ubuntu?

Zodat ik dus een schermpje krijg in ubuntu met windows. en als ik dan gewoon in windows boot dat dan die instellingen die ik heb gemaakt in die 'emulatie' er nog in zitten.

Is dit mogelijk?

ik heb al een lange tijd gezocht maar heb niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien is VirtualBox iets voor je. Daarmee kan je een VM maken, maar ook je installatie op de harde schijf booten. Op het forum van VB is een mooie howto voor hoe dit voor elkaar te krijgen is.

Verder ben je wat vaag over programma's en projecten waar je aan werkt. Want werk je alleen in de bestanden, of wil je daadwerkelijk de IDE gebruiken van Windows en dus een Windows omgeving booten terwijl je in Ubuntu zit?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 00:34
Dit is precies waar ik naar opzoek ben. Bedankt!

en ik werk het liefst in de IDE van windows als ik programmeer. ( Visual Studio )

Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou ook een Windows VM kunnen gebruiken als losse installatie en je project op een Shared Folder zetten. Scheelt rommelen met hardware profielen en activatie.
Ik kijk net ook even bij de AppDB van Wine, ziet er niet echt positief uit helaas, anders had dat een optie kunnen zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate