opheffen account, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.333 views

Verwijderd

Topicstarter
Jullie willen natuurlijk eerst een reden weten, en die is dat ik mij steeds minder thuis voel op Tweakers.net.

Volgens artikel 12.1 van de Algemene Voorwaarden is het mogelijk mijn account te laten verwijderen door Tweakers.net en moet ik hiervoor mijn usernaam en wachtwoord afgeven (wat een beetje raar voelt omdat ik verder geen enkele website weet die om mijn wachtwoord zou vragen; bovendien hebben jullie al een manier om het wachtwoord te controleren lijkt mij, hoe kan ik anders inloggen?).

Dit opheffen moet dan geschieden per e-mail, maar welk e-mail adres moet ik hiervoor gebruiken zou ik door willen gaan met het plan mijn account op te heffen? redactie_nospam@tweakers.net of info_nospam@tweakers.net? En wat zet ik in het subject van de e-mail zodat ik zeker weet dat die opgemerkt wordt?

Als de sfeer op Tweakers.net zou verbeteren, sluit ik niet uit dat ik weer een nieuw account aanmaak, maar op het moment dus ff niet.

Hebben jullie verder ook een voorbeeld wat er met mijn account gebeurt als ik die op zou heffen? Ik begrijp dat al mijn bijdragen eigendom van Tweakers.net zijn en dit accepteer ik ook, maar ik wil wel de gevolgen weten van zo'n besluit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Waarom wil je je account verwijderen? Log gewoon uit en blijf weg als je het hier niet meer naar je zin hebt :) Mocht je in de toekomst toch weer terug willen komen, dan kan dat gewoon.

The devil is in the details.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:39:
Hebben jullie verder ook een voorbeeld wat er met mijn account gebeurt als ik die op zou heffen? Ik begrijp dat al mijn bijdragen eigendom van Tweakers.net zijn en dit accepteer ik ook, maar ik wil wel de gevolgen weten van zo'n besluit.
Bang dat 1 van de mods onder je naam verder gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Volgens mij is dat inderdaad ook de policy..
Als je account en bijbehorende berichten worden verwijderd, lopen conversaties stuk namelijk...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:22

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik gok (en hoop) dat de passwords gehashed in de DB zitten. Zou wat zijn als medewerkers van tweakers.net deze gewoon zouden kunnen lezen.

Maar waarom gewoon stoppen met inloggen? Is het zo belangrijk dat je account verwijdert wordt? Zover ik weet worden accounts nooit echt verwijderd omdat anders topics van geen kant meer kloppen.

/spuit11 :D

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Je kan wel een nickchange aanvragen zodat je naam (Als je tv TJ Boschl zou heten oid) niet meer googlebaar is na een tijdje.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat de gevolgen zijn, staat eronder:
Door het Lid geplaatste Content kan bij de opheffing van het Account niet worden verwijderd. Tweakers.net zal de aan het Account gekoppelde persoonsgegevens anonimiseren zodat de Content niet langer naar het Lid herleidbaar zijn.
Je nick zal wel 'user001' worden en verder niets meer te herleiden naar jou naam.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Dan voldoet Tweakers.net niet aan zijn eigen AV, want beweren dat content niet langer naar het lid herleidbaar zal zijn, klopt niet. Doormiddel van quotes is nog steeds te zien welke content een lid heeft geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ten eerste heel vervelend dat je je minder thuisvoelt op Tweakers.net. Zijn er specifieke dingen die je minder trekken, zijn je interesses verschoven? Wellicht kunnen we wat met je feedback :)

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:39:
Volgens artikel 12.1 van de Algemene Voorwaarden is het mogelijk mijn account te laten verwijderen door Tweakers.net en moet ik hiervoor mijn usernaam en wachtwoord afgeven (wat een beetje raar voelt omdat ik verder geen enkele website weet die om mijn wachtwoord zou vragen; bovendien hebben jullie al een manier om het wachtwoord te controleren lijkt mij, hoe kan ik anders inloggen?).
12.1 Het Lid kan zijn Account laten opheffen indien hij niet langer van de Website gebruik wenst te maken. Het Lid dient dit per e-mail aan Tweakers.net kenbaar te maken onder opgave van zijn Inloggegevens.
Het staat een beetje raar, maar we hebben uiteraard niet je wachtwoord nodig. We moeten echter wel weten wat je username (lees: inloggegevens) is ;)
Dit opheffen moet dan geschieden per e-mail, maar welk e-mail adres moet ik hiervoor gebruiken zou ik door willen gaan met het plan mijn account op te heffen? redactie_nospam@tweakers.net of info_nospam@tweakers.net? En wat zet ik in het subject van de e-mail zodat ik zeker weet dat die opgemerkt wordt?
Onder 't kopje Frontpage | Over Tweakers.net | Contact staan de email adressen die je kan gebruiken.
Als de sfeer op Tweakers.net zou verbeteren, sluit ik niet uit dat ik weer een nieuw account aanmaak, maar op het moment dus ff niet.
Waarom dan niet gewoon uitloggen en verder (voorlopig) niet meer bezoeken?
12 Opheffen Account

12.1 Het Lid kan zijn Account laten opheffen indien hij niet langer van de Website gebruik wenst te maken. Het Lid dient dit per e-mail aan Tweakers.net kenbaar te maken onder opgave van zijn Inloggegevens.

12.2 Door het Lid geplaatste Content kan bij de opheffing van het Account niet worden verwijderd. Tweakers.net zal de aan het Account gekoppelde persoonsgegevens anonimiseren zodat de Content niet langer naar het Lid herleidbaar zijn.

12.3 Tweakers.net heeft het recht het Account van het Lid op te heffen indien het Lid gedurende twaalf (12) maanden geen gebruik heeft gemaakt van zijn Inloggegevens.

12.4 Tweakers.net en de Crew zijn niet gehouden tot vergoeding van kosten of schade van het Lid in verband met het opheffen van een Account op welke reden dan ook.
Mocht iemand je username willen "claimen" (kan na x periode van inactiviteit), dan wordt jouw username hernoemd en kan iemand die naam verder gebruiken. Je kan in je opheffingsemail ook vragen om je username direct te wijzigen, mocht dat wellicht direct te linken zijn naar jou als persoon :)

Beetje duidelijk zo?

Muthas schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:49:
Dan voldoet Tweakers.net niet aan zijn eigen AV, want beweren dat content niet langer naar het lid herleidbaar zal zijn, klopt niet. Doormiddel van quotes is nog steeds te zien welke content een lid heeft geplaatst.
Dat staat er ook niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 18-02-2010 14:52 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

BtM909 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:50:
[...]

[...]

Het staat een beetje raar, maar we hebben uiteraard niet je wachtwoord nodig. We moeten echter wel weten wat je username (lees: inloggegevens) is ;)
Daarvoor heb je altijd een gedeelte definitiebepaling.
Inloggegevens: de loginnaam en het wachtwoord die zijn gekoppeld aan het Account.
Door het Lid geplaatste Content kan bij de opheffing van het Account niet worden verwijderd. Tweakers.net zal de aan het Account gekoppelde persoonsgegevens anonimiseren zodat de Content niet langer naar het Lid herleidbaar zijn.
Als jouw nickname jouw naam bevat, zorgen quotes ervoor dat jouw persoonsgegevens bij content te achterhalen zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Muthas op 18-02-2010 14:55 ]

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:38

rob_erwt

What does this button do?

Muthas schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:52:
Als jouw nickname jouw naam bevat, zorgen quotes ervoor dat jouw persoonsgegevens bij content te achterhalen zijn.
Je kan in je opheffingsemail ook vragen om je username direct te wijzigen, mocht dat wellicht direct te linken zijn naar jou als persoon :)
Bij de quotes verschijnt dan ook die nieuwe username dus die zijn dan ook geanonimiseerd.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Een quote van een oude post van je bevat nog wel je oude nickname. Of wou je zeggen dat jullie bij een nickchange de hele database doorzoeken en find&replace doen van de oude naar de nieuwe nickname?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23
rob_erwt schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:10:
Bij de quotes verschijnt dan ook die nieuwe username dus die zijn dan ook geanonimiseerd.
Is dat nieuw? Bij mijn weten blijft daar gewoon de oude naam staan.

En indien jullie er recent een nieuwe feature voor gemaakt hebben, hoe werkt die dan? Sommige users willen wel eens op een alternatieve manier quoten, zoiets:
rob_erwt schreef:

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]

Daarvoor heb je altijd een gedeelte definitiebepaling.
Apart dat we dat blijkbaar vereisen. FF niet gezien
Ik kan ook de definitie erbij pakken ;) :P
Content: alle via de Website toegankelijke gegevens en bestanden van Tweakers.net of de Leden zoals bijvoorbeeld berichten, beoordelingen, moderaties, advertenties, illustraties, video- en geluidsfragmenten en foto's.
Persoonsgegevens zijn dan geanonimiseerd waardoor je dus niet van content naar persoonsgegevens kan gaan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

Dan werkt dat iig niet met terugwerkende kracht, zie bijvoorbeeld hier
Cadezo in "[PHP]Signature update met cUrl"

daar staat mijn oude nick nog in de quote van het bericht.

edit; btm909 is weer te snel :P

[ Voor 13% gewijzigd door Matis op 18-02-2010 15:17 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Matis schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:17:
Dan werkt dat iig niet met terugwerkende kracht, zie bijvoorbeeld hier
Cadezo in "[PHP]Signature update met cUrl"

daar staat mijn oude nick nog in de quote van het bericht.

edit; btm909 is weer te snel :P
Misschien is dit een nieuwe feature en alleen werkzaam voor nickchanges vanaf dat de functionaliteit is toegevoegd? Even afwachten wat onze devvers zeggen, want ik ken de feature ook nog niet :P

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Bij Mute is dat volgens mij ook niet het geval met z'n Hahn en z'n Br33z4h-Marco nickname van vroeger...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Laat mij er eens even lekker buiten? :P Ik denk dat rob_erwt bedoelt dat quotes die ná de nickchange gedaan worden de nieuwe nick tonen, maar dat spreekt voor zich.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 18-02-2010 15:25 ]

The devil is in the details.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:38

rob_erwt

What does this button do?

BtM909 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:19:
[...]

Misschien is dit een nieuwe feature en alleen werkzaam voor nickchanges vanaf dat de functionaliteit is toegevoegd? Even afwachten wat onze devvers zeggen, want ik ken de feature ook nog niet :P
Buh.. ik had weer een te hoge pet op van onze eigen dev kwaliteiten... ;) Helaas is het dus geen neuwe feature en blijft je oude nick inderdaad behouden in oude quotes....

* rob_erwt kruipt even door het stof... Mea culpa

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Als door mij geplaatste content via mijn nickname van toen nog naar mij als persoon terug te leiden is, of dat nou via een quote is of niet, dan valt content dus naar een lid terug te leiden, in tegenstelling tot wat de AV beweert.

[ Voor 4% gewijzigd door Muthas op 18-02-2010 15:28 ]

• SinergyX
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij nickchanges kan je met wat zoek en speurwerk alsnog diverse dingen herleiden, athans van wat ik heb opgezocht.

Reacties zoals:
@mute, ik laat je er toch buiten
Hoef je 1+1 te doen, weten dat de reactie is op 'Laat mij er eens even lekker buiten?'

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Gaat dat er niet gewoon over dat je profiel leeggehaald kan worden als daar persoonsgegevens instaan, zodat DAT niet meer te achterhalen is? Je nickname is niet echt een standaard-onderdeel van wat normaal als 'persoonsgegevens' gezien wordt, dat jij er toevallig eentje gekozen hebt die te herleiden is tot je echte naam is niet de schuld van tweakers natuurlijk ;)
Muthas schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:27:
Als door mij geplaatste content via mijn nickname van toen nog naar mij als persoon terug te leiden is, of dat nou via een quote is of niet, dan valt content dus naar een lid terug te leiden, in tegenstelling tot wat de AV beweert.
Als jij in een bepaalde post neerzet 'Hallo ik ben Jan de Vries en ik woon in Uithoorn' is het natuurlijk ook niet de schuld van tweakers als later die content naar jou te herleiden is :)

[ Voor 42% gewijzigd door Hertog op 18-02-2010 15:33 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Wat aannemelijk, dom of slim is gaat het hier niet om natuurlijk ;) Tweakers.net beweert content (waaronder posts) te anonimiseren zodat het niet naar je oude account te herleiden is, en dat is niet haalbaar. Dan moeten ze dat ook niet beweren :)

Het kan mij trouwens geen ene zak schelen, ik zie het toevallig zo staan :P

[ Voor 13% gewijzigd door Muthas op 18-02-2010 17:50 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

crisp

Devver

Pixelated

Muthas schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:28:
Wat aannemelijk, dom of slim is gaat het hier niet om natuurlijk ;) Tweakers.net beweert content (waaronder posts) te anonimiseren zodat het niet naar je oude account te herleiden is, en dat is niet haalbaar. Dan moeten ze dat ook niet beweren :)
Nee, dit staat er:
Tweakers.net zal de aan het Account gekoppelde persoonsgegevens anonimiseren

Intentionally left blank

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21
Dat geldt net zo goed voor deze reactie, reageer ontopic of reageer niet. Hier heeft niemand iets aan.

[ Voor 86% gewijzigd door SmartDoDo op 18-02-2010 21:35 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Xander
Je oude account... :? Ze beweren het te anonimiseren zodat het niet meer naar het lid te herleiden is.
Lid: de natuurlijke persoon die van Tweakers.net een Account heeft ontvangen.
crisp schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:41:
[...]

Nee, dit staat er:

Tweakers.net zal de aan het Account gekoppelde persoonsgegevens anonimiseren
Maar forumreacties zijn ook toch ook aan het account gekoppeld, en kunnen persoonsgegevens bevatten?

Het is vergezocht en ik zal niet wakker liggen van de in de AV gebruikte formulering, maar ergens heeft Muthas een punt... :+

• Cloud
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat staat er toch écht niet. Er staat dat de content niet meer herleidbaar zal zijn tot het 'Lid' en dat is de natuurlijke persoon. Het gebruikersaccount wordt namelijk in de AV 'Account' genoemd. Een significant verschil.

@Xander
Tja in dat geval heb je toch moedwillig van je persoonsgegevens Content gemaakt door deze publiekelijk te plaatsen? Althans zo lijkt mij dat te werken. En sowieso, mocht dat het geval zijn dan zijn deze ook nog wel te verwijderen hoor ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 18-02-2010 16:59 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Xander schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:56:
[...]

Maar forumreacties zijn ook toch ook aan het account gekoppeld, en kunnen persoonsgegevens bevatten?
Een forumreactie is sec gezien geen persoonsgegeven. Dat het persoonsgegevens kan bevatten is een heel ander verhaal (en over het algemeen kan enkel een nickname niet als persoonsgegeven gezien worden aangezien dat gegeven meestal niet te herleiden is naar een natuurlijk persoon).

Intentionally left blank

• Xander
Cloud schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:56:
@Xander
Tja in dat geval heb je toch moedwillig van je persoonsgegevens Content gemaakt door deze publiekelijk te plaatsen?
Eh ja. Maar ik heb toch ook moedwillig van mijn persoonsgegevens Content gemaakt door deze in mijn profiel in te vullen? Dat profiel is net zo goed "Content".
Content: alle via de Website toegankelijke gegevens en bestanden van Tweakers.net of de Leden zoals bijvoorbeeld berichten, beoordelingen, moderaties, advertenties, illustraties, video- en geluidsfragmenten en foto's.
En toch gooien jullie dat profiel wel leeg als ik mijn account zou laten opheffen. :P
En sowieso, mocht dat het geval zijn dan zijn deze ook nog wel te verwijderen hoor ;)
Daar twijfel ik niet aan. ;)
crisp schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:04:
[...]

Een forumreactie is sec gezien geen persoonsgegeven. Dat het persoonsgegevens kan bevatten is een heel ander verhaal (en over het algemeen kan enkel een nickname niet als persoonsgegeven gezien worden aangezien dat gegeven meestal niet te herleiden is naar een natuurlijk persoon).
Meestal niet, nee. :) De discussie ging juist over nicknames waarbij dat wel het geval was:
Maargoed. Ik was eigenlijk niet van plan om mijn account te laten opheffen, hoe kwam ik in deze discussie terecht...? :+

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 101% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 23:21 ]

• Cloud
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Xander schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:17:
[...]
Eh ja. Maar ik heb toch ook moedwillig van mijn persoonsgegevens Content gemaakt door deze in mijn profiel in te vullen? Dat profiel is net zo goed "Content".
Nofi, maar ben je serieus of loop je nu gewoon te grappen (mierenneuken)? :) Je ziet toch zelf hopelijk ook wel het verschil tussen reacties/forumpostings/etc. die jij onder je account plaatst (Content) en de door jou ingevulde persoonsgegevens in je profiel (in mijn ogen écht géén Content)?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@RedHat: Mijn nick veranderen is een idee! Maar verder is mijn account al redelijk anoniem (of dacht iemand dat ik echt 30 jaar oud was?). Mijn volledige naam ligt over heel usenet verspreid (ook forgeries!) dus dat is nu eenmaal zo. Als het opnieuw kon zou ik een nick kiezen die niet naar mij herleidbaar was. Internet was anders vroeger natuurlijk.

Ik wil niet ingaan op de precieze reden dat ik weg wil. Maar het heeft iets met de mod cultuur hier te maken. Ik zag van de week iemand op de tv (of was het de radio?) die zei dat je een kind 4 of 5 keer moet belonen en 1 keer moet straffen. In die verhouding. Dat is uit onderzoek gebleken. Op Tweakers.net (maar ook elders) wordt alles wat afwijkt meedogenloos neergesabeld.

Mijn probleem als ik mijn account niet wis, is dat ik terugkom. Dat weet ik van mijzelf. Ik heb eind vorig jaar een poging gedaan andere sites te bezoeken. Maar die zijn toch niet zo goed als Tweakers.net. En er is altijd wel iets waarop ik wil reageren, en dan zijn van mijn goede voornemens niets meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:01:
(of dacht iemand dat ik echt 30 jaar oud was?).
Ik denk dat je het aantal 30+ Tweakers zwaar onderschat :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[...]
Maar die zijn toch niet zo goed als Tweakers.net.
Toch grappig hoe je ondanks je kritiek op het modbeleid toch nog een compliment weet te maken :)

Overigens proberen we wel een vriendelijker en opener beleid te hanteren; ik heb geen idee waarom dat bij jou dan mis is gegaan. Jammer eigenlijk...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik blijkbaar toch met Tweakers.net getrouwd blijf; misschien kan ik dan gebruik van deze thread maken om een suggestie te doen over het mod beleid.

Wat mij vaak niet duidelijk is, is waarom een reactie (ook van anderen) naar geel of rood gemod wordt. Dit irriteert mij dan omdat het voor mij voelt als willekeur. Het gaat hier om reacties waar ik het helemaal mee eens ben of die ik inzicht vind vertonen en die volgens mij iets aan de discussie toevoegen en de site leefbaarder en prettiger maken.

Ik heb wel eens het gevoel dat reacties gemod worden, niet om de inhoud, maar vanwege de persoon die iets zegt. Terwijl dit een nieuwssite is waar het gaat om de inhoud en niet om wie iets zegt. Als maar feitelijk juist is wat wordt gezegd (kan met een link vaak geïllustreerd worden).

Ik heb helemaal geen idee hoe dit in de praktijk vorm gegeven zou kunnen worden en of het al mogelijk is. Maar iemand steeds naar beneden modden omdat hij 'pietje' heet, voelt voor mij als onrecht. Zo geef je nooit iemand de kans zijn leven te beteren (geldt misschien ook voor mijzelf in sommige discussies in het verleden, tenminste in de ogen van anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Ik wil niet ingaan op de precieze reden dat ik weg wil. Maar het heeft iets met de mod cultuur hier te maken. Ik zag van de week iemand op de tv (of was het de radio?) die zei dat je een kind 4 of 5 keer moet belonen en 1 keer moet straffen. In die verhouding. Dat is uit onderzoek gebleken. Op Tweakers.net (maar ook elders) wordt alles wat afwijkt meedogenloos neergesabeld.
We zijn je ouders toch niet?
En daarnaast raakt je vergelijking op alle andere vlakken noch kant noch wal.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 20-02-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
@tjboschl
In dat geval gaat het je om de frontpage moderatie. Ik zou je willen vragen om reviews: Tweakers.net moderatie faq eens door te lezen en als je dan nog vragen hebt die te stellen in Tweakers.net Moddereter Forum. Of, als je specifiek foutief gemodereerde reacties tegen komt, dit te melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XVI.
Bedenk ook dat je zelf gewoon mee mag doen met het modereren op de frontpage, je status staat nu nog op inactief, maar dat kun je eenvoudig zelf activeren. In dat geval kun je eenvoudig meehelpen de reacties op de juiste score te zetten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@DirkW: Ik heb mij inderdaad nog niet goed genoeg verdiept in de moderatie faq.
Ik reageerde echter op:
Ten eerste heel vervelend dat je je minder thuisvoelt op Tweakers.net. Zijn er specifieke dingen die je minder trekken, zijn je interesses verschoven? Wellicht kunnen we wat met je feedback :)
Maar hulde voor de reacties (meeste) hier. Misschien is het nog niet zo erg gesteld met Tweakers.net als ik dacht. Ik voel mij erg correct behandeld en bejegend.

De kans dat ik ga modden is helaas klein. Daar ben ik een beetje te excentriek voor, dus dat zou mij karma kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:28:
De kans dat ik ga modden is helaas klein. Daar ben ik een beetje te excentriek voor, dus dat zou mij karma kosten ;)
Zolang je niet mod op basis van mening, maar op basis van kwaliteit van het bericht en de argumenten daarin, dan zal dat reuze meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 00:08
[...]
Mijn probleem als ik mijn account niet wis, is dat ik terugkom. Dat weet ik van mijzelf. Ik heb eind vorig jaar een poging gedaan andere sites te bezoeken. Maar die zijn toch niet zo goed als Tweakers.net. En er is altijd wel iets waarop ik wil reageren, en dan zijn van mijn goede voornemens niets meer over.
Heb je destijds ook eens gekeken bij Hardware.info? Mijn ervaring is dat men daar een andere stijl van modereren hanteert, niet dat de een beter is dan de andere natuurlijk! Mijn vader is bijvoorbeeld groot fan van HWI terwijl ik T.Net prefereer. (Dit levert soms de nodige woordenwisselingen op ;))

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megaflix schreef op zondag 21 februari 2010 @ 01:16:
[...]

Zolang je niet mod op basis van mening, maar op basis van kwaliteit van het bericht en de argumenten daarin, dan zal dat reuze meevallen :)
Met excentriek (@00:28) bedoel ik dat ik niet gemiddeld zou stemmen. En dat wordt afgestraft op Tweakers.net zover ik het mod-systeem begrijp.

Ik ben in staat zeer extreme reacties die goed doordacht lijken, +1 te stemmen. Hoewel die hier toch vaak een -1 zouden krijgen omdat ze als ongewenst worden ervaren.

Nou ja, ik waag me er dus maar niet aan. Ik ben al blij als mijn meuk submits doorkomen want dat is ook knokken en volhouden vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:28:
@DirkW: Ik heb mij inderdaad nog niet goed genoeg verdiept in de moderatie faq.
Ik reageerde echter op:

[...]

Maar hulde voor de reacties (meeste) hier. Misschien is het nog niet zo erg gesteld met Tweakers.net als ik dacht. Ik voel mij erg correct behandeld en bejegend.

Waarom verander je dan niet je T.net preference zodat je alle reacties ziet? Hierdoor hoef je je ook niet druk te maken om moderatieniveaus? Volgens mij kan je ook (met genoeg karma) gebruik maken van custom CSS en er is vast wel iemand die je wilt helpen om alle moderatie achtige zaken hidden te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:30:
Waarom verander je dan niet je T.net preference zodat je alle reacties ziet? Hierdoor hoef je je ook niet druk te maken om moderatieniveaus? Volgens mij kan je ook (met genoeg karma) gebruik maken van custom CSS en er is vast wel iemand die je wilt helpen om alle moderatie achtige zaken hidden te maken ;)
Op zich een goed idee, maar ik heb een dwangstoornis waarbij ik na elke browsersessie CCleaner over mijn computer gooi. Ik ben dus de meeste tijd niet ingelogged. Eigenlijk alleen als ik ergens een bijdrage wil doen.

Niet de ideale website-bezoeker. Ik weet het >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Misschien domme vraag, maar als je toch eigenlijk niet ingelogd bent, waarom wil wou je dan je account verwijderen? :)

Op zich kan ik je wel vinden in je mening over modden op de FP. Dat gaat inderdaad wel eens heel vaag... Soms lijkt het inderdaad met enige willekeur...

[ Voor 42% gewijzigd door Henkie-Jan op 27-02-2010 00:08 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

BtM909 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:30:
[...]

Maak dat gewoon een standaard site optie: alle reactie's zien, moderatie uit. Kun je je er ook niet aan irriteren en kunnen de censuur-ridders hier lekker hun gang gaan om de site 'inhoudelijk' te verbeteren.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Henkie-Jan schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:06:
Misschien domme vraag, maar als je toch eigenlijk niet ingelogd bent, waarom wil wou je dan je account verwijderen? :)
Waarom wil iemand die stopt met roken geen pakje sigaretten in zijn huis hebben?
De verleiding is voor mij gewoon te groot om te gaan reageren. De verleiding om een nieuw account te maken is daarentegen veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:28:
[...]
Waarom wil iemand die stopt met roken geen pakje sigaretten in zijn huis hebben?
De verleiding is voor mij gewoon te groot om te gaan reageren. De verleiding om een nieuw account te maken is daarentegen veel kleiner.
Je bent heus niet de enige die zich rete irriteert dan de moderatie op GoT en op het forum. Al moet ik vandaag zeggen dat mensen die exclusief hun topic omhoog schoppen het ander uiterste is.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de andere topics over het opheffen van een account allemaal gesloten lijken te zijn gebruik ik dit inmiddels 10 jaar oude topic maar even om te verduidelijken hoe dat werkt:

Je stuurt een mail naar info@tweakers.net met het verzoek om het account op te heffen; uiteraard noem je daarin het account.
Vervolgens krijg je een mail met onderstaande tekst.
De link daarin verwijst naar:
https://consumentenrecht.persgroep.net/nl

Op dat formulier vul je alle relevante gegevens in, waarna je een mail ontvangt om je e-mail adres te bevestigen. Zodra je dat gedaan hebt ontvang je een mail, waarin wordt aangegeven dat DPG Media zijn best gaat doen om de aanvraag binnen 30 werkdagen te beantwoorden.
Beste ...,

Alle verzoeken tot verwijdering of inzage van persoonsgegevens worden verwerkt door onze moedermaatschappij DPG Media. Zij ontfermt zich over de verificatie van dit soort verzoeken en zorgt dat deze volgens de regels van de AVG-wetgeving afgehandeld worden. Via dit formulier kun je een verzoek indienen.

Je gegevens zullen vervolgens geanonimiseerd worden; dat betekent dat alle persoonsgegevens uit je account worden verwijderd en je username wordt omgezet naar een niet te herleiden nummer. Reacties die je geplaatst hebt op de frontpage en het forum blijven wel behouden, maar dus zonder jouw naam/nickname erbij. Dit doen we omdat eerder gevoerde discussies anders niet meer te volgen zijn voor andere gebruikers.

Heb je ooit zelf persoonsgegevens achtergelaten in een reactie op de site, dan raden we je aan die post eerst te wijzigen voor je het verwijderverzoek indient. Nadat het proces voltooid is, kunnen wij namelijk niks meer herleiden naar jouw account.

Het is ook mogelijk om te kiezen voor een ‘lite’-variant van anonimiseren. Hierbij handelen we je verzoek intern af en worden al jouw gegevens die openbaar zichtbaar zijn op de site, geanonimiseerd. Bij deze optie ben je echter voor de organisatie van Tweakers niet compleet anoniem aangezien er ook gegevens in de database achterblijven. Mocht je van deze optie gebruik willen maken, dan kun je dat laten weten met een reply op deze e-mail.

Tot slot: Accountverwijdering is permanent! Het maken van een nieuw account na het anonimiseren van het 'oude' account is niet toegestaan. De reden hiervoor is dat we nog wel eens zien dat mensen zo proberen om een slechte beoordeling in Vraag & Aanbod te ontlopen of om met een schone lei opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update, om te verduidelijken hoe het proces loopt:
Geachte ...,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben uw gegevens in goede orde ontvangen en nemen uw verzoek in behandeling. Wij zullen u binnen de wettelijk gestelde termijn van 30 dagen informeren over de verwerking van uw verzoek.

Wij vertrouwen erop u hiermee afdoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
..., Data Protection Office DPG Media
Voor de volledigheid zal ik zolang mijn account nog werkt hier bijhouden dat dit het geval is.
Als ik niet meer reageer is het account weg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoe een account op te heffen staat gewoon in onze Algemene Voorwaarden (Lid 12). Daar hoeven geen 10 jaar oude koeien voor uit de sloot getrokken te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 26-06-2020 11:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.