Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Om te beginnen mijn hardware:

1 selfmade case (70 x 50 x 26 cm)
2 Mobo's (om te beginnen, volgen er nog 2)
3 DVDRW's
6 HD's

Reden: kamer vol met pc's, kabels, whatever en altijd als je de ene PC opstart, heb je ff later weer wat nodig vanop een andere pc zoals:

* 2x DVD-RW voor on-the-fly copy,
* Bestanden op bepaalde HD (als je geluk hebt heb je't bestand bij eerste poging, als je niet exact weet waar het te vinden is, heb je na 15 minuten 4 pc's running en na heel wat frustratie uiteindelijk het bestand gevonden)
* ...

Nu ga'k dus aan de slag om die 4 Mobo's uiteindelijk in 1 case te plaatsen (beginnende met 2 MoBo's).

Vragen die ik heb:

* beide mobo's draaien, HD1 is aangesloten met MoBo1, is het mogelijk om met schakelaar HD1 op MoBo2 aan te sluiten, voor directe toegang zonder restart zonder dat Windows (XP/Vista/7) problemen geeft?

* Kan ik 1 enkele voeding (geen voeding van 20W wel te verstaan) gebruiken voor beide Mobo's, en wat dan met de ATX Power Connector en het plotse dubbele/halve belasting wanneer 2e MoBo word aan/uitgezet? Indien mogelijk, welk merk/type aangeraden?

Alvast bedankt voor de reacties, foto's & dergelijke volgen...

Greetz Tensions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:56
Voor het eerste heb je een HDD en een mobo nodig die hotswap ondersteunen, dan zou dat nog kunnen werken. De 2e is zo goed als onmogelijk denk ik, aangezien je sowieso dan 2 24 pins aansluitingen zou moeten hebben en eventueel nog extra stekkers voor bijvoorbeeld de CPU.

Verwijderd

Topicstarter
MPeek schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:48:
Voor het eerste heb je een HDD en een mobo nodig die hotswap ondersteunen, dan zou dat nog kunnen werken. De 2e is zo goed als onmogelijk denk ik, aangezien je sowieso dan 2 24 pins aansluitingen zou moeten hebben en eventueel nog extra stekkers voor bijvoorbeeld de CPU.
2e had 'k wel beetje verwacht... vooral idd met de 24 pins aansluiting... de eventuele extra stekkers voor CPU lijkt me eventueel nog op te lossen.

ivm het 1e... hotswap is idd de beste oplossing, maar zou er ook voor zorgen dat ik in principe alle 4 zou moeten veranderen,(als ik uiteindelijk alle 4 MoBo's wil installeren), inclusief CPU en bij 2 Mobo's wss ook Memory... Geen van de 4 ondersteund hotswap namelijk

Had zelf al gedacht aan 1 MoBo (zit 1 zwakker toestel bij, draait op voeding van amper 200W geloof ik) automatisch te laten opstarten als 1 van de 3 andere mobo's opgestart werd, en deze als soort "datacenter" te laten werken... Probleem is dat ik dan weer naar USB snelheid ga... En indien ik zo een dergelijke pc installeer als datacenter, is het sowieso met raid (striping+mirror) (cheap ass MoBo, maar wel met Raid :-))

6 Hd's in totaal
* 3 kleinere (max 80 GB)
* 3 van 160 GB tot 500 GB

laatste 3 zou ik echt "hotswap" willen maken zonder mijn (4) Mobo's te veranderen

Alle suggesties zijn welkom, zelfs de meest absurdie, elke discussie die word opgestart kan tot een goed resultaat beeindigen, hoe absurd het soms ook kan lijken voor de 1, kan het een perfecte oplossing zijn voor de andere ... :-D

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Ik zie het nut niet zo, waarom maak je geen gebruik van bijv een nas?

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Dat was ook het eerste wat in me opkwam. Of gebruik gewoon Dropbox voor de echt belangrijke, betrekkelijk kleine bestanden. Nu neem je namelijk niet het probleem weg, je moet nog steeds maximaal 4 pc's doorzoeken om je bestanden te vinden. Neem gewoon de snelste pc in gebruik en druk daar twee dvd stations in. Daarnaast ben je met 2 schijven van 1TB ook klaar zo te zien, dan heb je mooi 1 pc met al je bestanden, die weinig ruimte inneemt, weinig energie verbruikt en waarop al je bestanden staan (2x omdat het zo belangrijk is ;)).

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Ik heb hier 2 hoofd pc`s staan, 1 voor mij en 1 voor mijn vrouw, dan heb ik nog een htpc en een download/backup server.
Echter kan ik vanuit mijn pc alle pc`s bedienen via remote desktop, maar alle andere pc`s met uitzondering van mijn pc hebben de opslag hd shared staan.
Misschien ook niet de meest ideale opstelling, maar ik kan ten alle tijde zelf aan alle bestanden komen, kan ik dat niet ivm een niet shared map, dan log ik remote in en plaats het bestand naar de shared dir.
Mijn vrouw kan idem op alle pc`s komen, maar heeft geen toegang tot remote desktop.
Dat lost misschien je probleem met veel pc`s niet op,

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Naar mijn mening ben je het probleem nu niet bij de bron aan het aanpakken, maar ben je gevolgen aan het bestrijden. Waarom zorg je er niet voor dat er structuur in je "IT-park" komt zodat alles veel logischer opgezet is?

Er is hier al een NAS gesuggereerd, maar ik kan me voorstellen dat een server voor jou meer geschikt is, als deze ook meer taken moet kunnen verrichten. Je zou dus een low-power server neer kunnen zetten die je 24/7 kunt laten draaien, waardoor je jouw andere PC's gewoon als workstations kunt gebruiken. Je start degene op die je nodig hebt en je bereikt je bestanden gewoon vanaf de server.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Take
  • Laatst online: 28-12-2024
brinkdinges schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 01:25:
Dat was ook het eerste wat in me opkwam. Of gebruik gewoon Dropbox voor de echt belangrijke, betrekkelijk kleine bestanden. Nu neem je namelijk niet het probleem weg, je moet nog steeds maximaal 4 pc's doorzoeken om je bestanden te vinden. Neem gewoon de snelste pc in gebruik en druk daar twee dvd stations in. Daarnaast ben je met 2 schijven van 1TB ook klaar zo te zien, dan heb je mooi 1 pc met al je bestanden, die weinig ruimte inneemt, weinig energie verbruikt en waarop al je bestanden staan (2x omdat het zo belangrijk is ;)).
zo iets zo ik ook doen ja. maar je kunt ook gewoon 1 netwerk computer ( server ) met alle bestanden en laat deze vervolgens draaien. de snelheid waarmee je over het netwerk kan kopieren hangt wel af van je snelheid die door de kabels kunnen maar is tegenwoordig niet extreem laag meer.

Ik thuis haal snelheiden tot van 60 tot 80mbps ( CAT 5 Kabels )

Dit zoals MeAngry ook al voorstelt

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 08:27
jullie hebben allemaal gelijk denk ik. de makkelijkste oplossing is gewoon een goed netwerk aanleggen. maar dat wil hij niet
Reden: kamer vol met pc's, kabels, whatever en altijd als je de ene PC opstart, heb je ff later weer wat nodig vanop een andere pc zoals:
hij wil dus ook duidelijkheid scheppen. Ik zou aanraden gewoon 2(4) losse pcs in 1 bak te maken en die via het netwerk openzetten. Het is niet de snelste oplossing maar wel de overzichtelijkste
zie ernaar uit deze casemod te volgen

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-03 16:27
Fileservertje bouwen, degelijk netwerk aanleggen en al je bestanden op de fileserver houden.
Dit hele gezeur is niet nodig :P
Wat je wel nog steeds kan doen is een kast bouwen waar alles in past, maar dat het nog wel 4 fysiek aparte PC's blijven..

Ook snap ik deze uitspraak van je niet echt:
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:29:
[...]
zou er ook voor zorgen dat ik in principe alle 4 zou moeten veranderen,(als ik uiteindelijk alle 4 MoBo's wil installeren), inclusief CPU en bij 2 Mobo's wss ook Memory... Geen van de 4 ondersteund hotswap namelijk
Wat bedoel je met 2 mobo's en memory? Een pc start niet op zonder intern geheugen... of het je het nu over storage/harde schijven?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
* Kan ik 1 enkele voeding (geen voeding van 20W wel te verstaan) gebruiken voor beide Mobo's, en wat dan met de ATX Power Connector en het plotse dubbele/halve belasting wanneer 2e MoBo word aan/uitgezet? Indien mogelijk, welk merk/type aangeraden?

Nee. Wil niet. Het enige wat je wel kunt doen is met 4x PICOPSU werken en de 12v weghalen van een 'centrale 12v' voeding. Vraag is echter of je dat wel wilt aagezien je een massive 12v rail nodig hebt op de main PSU en als die voeding kapot gaat frituur je waarschijnlijk 4 pc's dr bij.

Btw, niet om je idee af te zagen maar is het niet veel slimmer om een rack te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door BlackWhizz op 18-02-2010 17:35 ]

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik zeg 1x NAS, 3 of 4x een PC met een hele kleine opstart schijf.

Direct copy van DVD naar DVD wiet doe dat nog? Maar goed als je dat echt nog wil kunnen doen, koop dan een goedkope SCSI kaart en twee plextor drives. De reden is simpel deze dingen hebben wat Plextor noemt bitcopy met andere worden je kopieert niet de data op de cd/dvd maar de putjes in de disk, alle fouten en beveiliging wordt dus ook gekopieerd, en dat maat een heel erg groot verschil ;)

Mocht je echt alles in 1 kast willen proppen dan kom je nog uit op verschillende voedingen. Alles op 1 voeding gaat niet lukken dat trekt het ding echt niet tijdens het opstarten zelfs 2 voedingen zou ik afraden. Je kunt natuurlijk wel alle systemen tegelijk laten booten door gewoon alles op 1 aan/uit knop te zetten maar als je dat doet bereken dan wel even of je wel voldoende vermogen uit de muur kunt trekken. Als je zeg 4x 450W gebruikt dan is dat dus 1800W wat je even aan slingert door 1 druk op de knop. Dat is vergelijkbaar met bijvoorbeeld een flinke wasdroger of boiler, en die zitten niet zonder reden op een eigen groep. Anders kon je nog wel eens ruzie krijgen in huis als andere mensen bijvoorbeeld TV aan het kijken zijn en jij zet even je computer cluster aan.

Verwijderd

Topicstarter
YannickH schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:45:
Fileservertje bouwen, degelijk netwerk aanleggen en al je bestanden op de fileserver houden.
Dit hele gezeur is niet nodig :P
Wat je wel nog steeds kan doen is een kast bouwen waar alles in past, maar dat het nog wel 4 fysiek aparte PC's blijven..

Ook snap ik deze uitspraak van je niet echt:
[...]

Wat bedoel je met 2 mobo's en memory? Een pc start niet op zonder intern geheugen... of het je het nu over storage/harde schijven?
Voor hotswap (wat m'n huidige pc's niet ondersteunen) moet ik mobo, cpu en hoogstwaarschijnlijk ook memory moeten vervangen, ... tenzij het memory van huidige pc's kan gebruikt worden...
Heb wel 4 Pc's, 1 dual CPU 1,2 Ghz, en de rest solo CPU en vrij zwak vergeleken met de huidige standaard... daarom het opsplitsen van bepaalde taken per pc...

Een nieuwe kast is sowieso nodig, ook al omdat 2 pc-kasten in de woonkamer er niet altijd even proper uit ziet... vooral doordat ik de ruimte niet heb om 2 (of meer) kasten te plaatsen. 1 centrale kast (groter dan de gemiddelde serverkast), maar wel exact de hoogte/diepte van mijn bureau zodat het allemaal mooi 1 geheel is... het oog wil ook wat, en de portemonnee wilt geen nieuwe zware PC kopen :-)

Verwijderd

Topicstarter
Rob Coops schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:48:
Ik zeg 1x NAS, 3 of 4x een PC met een hele kleine opstart schijf.

Direct copy van DVD naar DVD wiet doe dat nog? Maar goed als je dat echt nog wil kunnen doen, koop dan een goedkope SCSI kaart en twee plextor drives. De reden is simpel deze dingen hebben wat Plextor noemt bitcopy met andere worden je kopieert niet de data op de cd/dvd maar de putjes in de disk, alle fouten en beveiliging wordt dus ook gekopieerd, en dat maat een heel erg groot verschil ;)

Mocht je echt alles in 1 kast willen proppen dan kom je nog uit op verschillende voedingen. Alles op 1 voeding gaat niet lukken dat trekt het ding echt niet tijdens het opstarten zelfs 2 voedingen zou ik afraden. Je kunt natuurlijk wel alle systemen tegelijk laten booten door gewoon alles op 1 aan/uit knop te zetten maar als je dat doet bereken dan wel even of je wel voldoende vermogen uit de muur kunt trekken. Als je zeg 4x 450W gebruikt dan is dat dus 1800W wat je even aan slingert door 1 druk op de knop. Dat is vergelijkbaar met bijvoorbeeld een flinke wasdroger of boiler, en die zitten niet zonder reden op een eigen groep. Anders kon je nog wel eens ruzie krijgen in huis als andere mensen bijvoorbeeld TV aan het kijken zijn en jij zet even je computer cluster aan.
Ivm de voeding:
Was maar een bijkomende vraag, maar te maken met het uitsparen van wat ruimte in de kast... Maar 3 Mobo's + 3x voeding lukt perfect. 4e Mobo is ook niet direct een vereiste.

Ivm je plextor voorstel:
Huidige mobo's ondersteunen geen van elk SCSI, dus dat word weer een extra kost + de plextor drives... kosten die ik dus wil uitsparen momenteel :-)

Momenteel komen er enkel m'n 2 (of 3) huidige mobo's in, maar in de toekomst (ten vroegste begin 2011) wil ik deze mobo's gaan vervangen door recentere modellen...

Toch lijkt 't me handig (in mijn geval toch...) om je DVD (of HD) station met simpele schakelaar te laten switchen naar ander Mobo... Zoals bv een VGA/Printer switch of dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
kaasplank1 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:23:
jullie hebben allemaal gelijk denk ik. de makkelijkste oplossing is gewoon een goed netwerk aanleggen. maar dat wil hij niet

[...]

hij wil dus ook duidelijkheid scheppen. Ik zou aanraden gewoon 2(4) losse pcs in 1 bak te maken en die via het netwerk openzetten. Het is niet de snelste oplossing maar wel de overzichtelijkste
zie ernaar uit deze casemod te volgen
Idd... niet de snelste oplossing...
Maar vooral is het me te doen om niet meerdere pc's op te starten bij nood aan een DVDRW of HD...

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Afbeeldingslocatie: http://www.casaspider.com/live/data/pics2008/Krat%20Palm%20Spe.jpg

PC inbouwen en stapelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet 1 pc met wat meer geheugen (16 GB) en een flink processor (PH II X4). Hier een 64bit OS op waar je VMware Workstation (of ESXi) op draait.
Dan kan je vervolgens meerdere VM's aanmaken voor alle denkbare toepassingen die je nodig zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Of je houd het simpel. Koop een paar 1TB schijven, zet die in RAID, kopieer alle zooi naar 1 pc met de 1TB schijven, met een duidelijke mappen structuur! En deel gewoon de hele mik (als netwerkschijf). En je hebt een DIY "nas".
Hoef je, 1 niet meer alle pc's af te gaan, 2 het scheelt tijd, 3 je raakt niks kwijt, 4 geen frustraties, and more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:02:
Waarom niet 1 pc met wat meer geheugen (16 GB) en een flink processor (PH II X4). Hier een 64bit OS op waar je VMware Workstation (of ESXi) op draait.
Dan kan je vervolgens meerdere VM's aanmaken voor alle denkbare toepassingen die je nodig zou kunnen hebben.
Moet nu eenmaal gebeuren met huidige materialen, geen geld in de kassa voor nieuwe dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Laatst online: 12-09 11:56
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 05:16:
[...]

Moet nu eenmaal gebeuren met huidige materialen, geen geld in de kassa voor nieuwe dingen...
Maar met het huidige spul gaat het waarschijnlijk evengoed niet lukken dus ik denk dat het uiteindelijk toch wel nodig zal zijn als je een beetje structuur wilt in de chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Verkeerde merk :P Maar wel een goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
2 Mobo's in 1 case , dan zou ik kiezen voor mobo's met alles onboard :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:55

_Erikje_

Tweaker in Spanje

koop een nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
thuis server maken.. klaar

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Windows Home Server een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey!
Dit lijkt me op zich wel een leuk idee.Voor de aan/uit knop kan je bijvoorbeeld een normale aan/uit knop in elkaar flansen en er voor elke pc een switch op zetten.
Bijvoorbeeld als je alleen p1 en pc3 wilt aanzetten kan je de switches op 1010 zetten en dan op power drukken?
Lijkt me wel een coole future. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

feature? ;)

maar waarom wil je nou 3 of 4 moederborden? 1 bord met 1 (goede) cpu is toch genoeg? wellicht een apart laag-verbruik pc'tje voor downloaden :) maar dan nog, dan kan je de hdd's toch gewoon verdelen over de 2 pc's en dan via gbit lan koppelen? de server kan zonder scherm draaien, die kan je via remote desktop gebruiken, en hang je 1 of 2 of meer (zoals bij mij) schermen aan je main pc.. ik bedoel, wat moet je nou met 4 verschillende OS'sen op 4 systemen, dat is en blijft inderdaad verwarrend. :/

overigens gebruikt een pc niet zoveel als jij voorrekent, de meeste pc's kunnen met <200w prima af. tenzei je 4 stuks quadcore quad crossfire met 100 hdd's hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:15:
hey!
Dit lijkt me op zich wel een leuk idee.Voor de aan/uit knop kan je bijvoorbeeld een normale aan/uit knop in elkaar flansen en er voor elke pc een switch op zetten.
Bijvoorbeeld als je alleen p1 en pc3 wilt aanzetten kan je de switches op 1010 zetten en dan op power drukken?
Lijkt me wel een coole future. >:)
Ben al tijdje aan't denken over de aan/uit knop idd... en jou idee had 'k ook al eens aan gedacht :-)

Volgende week heb ik mijn kastje. Maatwerk houten kast met aluminium afwerking die er achteraf opkomt. DVD-drives word opening voor gezaagd & weer alles afgewerkt met beetje aluminium vermoed ik.

Over 2 weken komen de eerste foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AlexanderB schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:56:
feature? ;)

maar waarom wil je nou 3 of 4 moederborden? 1 bord met 1 (goede) cpu is toch genoeg? wellicht een apart laag-verbruik pc'tje voor downloaden :) maar dan nog, dan kan je de hdd's toch gewoon verdelen over de 2 pc's en dan via gbit lan koppelen? de server kan zonder scherm draaien, die kan je via remote desktop gebruiken, en hang je 1 of 2 of meer (zoals bij mij) schermen aan je main pc.. ik bedoel, wat moet je nou met 4 verschillende OS'sen op 4 systemen, dat is en blijft inderdaad verwarrend. :/

overigens gebruikt een pc niet zoveel als jij voorrekent, de meeste pc's kunnen met <200w prima af. tenzei je 4 stuks quadcore quad crossfire met 100 hdd's hebt? ;)
Pc'tjes zijn wat aan de zwakke kant...
* 1e Windows workstation
* 2e Windows server (moet 2e workstation worden)
* 3e Linux (moet server worden, maar linux ervaring is nog vrij beperkt
* 4e Dual boot Linux/Windows (test-pc, windows gedeelte elke 2 maand format C)

Krijg geregeld pc'tje binnen voor herstelling of virussen af te halen, daarvoor word 4e pc gebruikt zodat mijn eigen workstations safe blijven, ik draai namelijk zelden virusscanners (PS: doe ik al 5 jaar zo en op 5 jaar nog maar 1 virus gehad, en die kwam via netwerk van zus haar pc) :P
En is altijd handig om programma's uit te proberen zodat workstations lekker soepel blijven draaien of om linux beter te leren kennen en mee te expirimenteren.

Ivm de HD's, denk dat 'k dan toch maar via Gbit zal gaan, want blijkt niet veel anders op te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
AlexanderB schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:56:
feature? ;)

nou <200w is ook weer wat overdreven hoor .. zeg maar gerust dat je met 450+ meestal wel goed zit..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Eerst leegdrinken, dan bijkomen en dan bouwen.

Na drinken gaat het bouwen bij mij meestal niet zo lekker :P

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:46:
[...]

Pc'tjes zijn wat aan de zwakke kant...
* 1e Windows workstation
* 2e Windows server (moet 2e workstation worden)
* 3e Linux (moet server worden, maar linux ervaring is nog vrij beperkt
* 4e Dual boot Linux/Windows (test-pc, windows gedeelte elke 2 maand format C)

Krijg geregeld pc'tje binnen voor herstelling of virussen af te halen, daarvoor word 4e pc gebruikt zodat mijn eigen workstations safe blijven, ik draai namelijk zelden virusscanners (PS: doe ik al 5 jaar zo en op 5 jaar nog maar 1 virus gehad, en die kwam via netwerk van zus haar pc) :P
En is altijd handig om programma's uit te proberen zodat workstations lekker soepel blijven draaien of om linux beter te leren kennen en mee te expirimenteren.

Ivm de HD's, denk dat 'k dan toch maar via Gbit zal gaan, want blijkt niet veel anders op te zitten...
Is virtualisatie geen optie? Zo te zien kan je pc's nr. 3 en 4 prima als virtual pc draaien, scheelt alweer de helft.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:06:
[...]

Is virtualisatie geen optie? Zo te zien kan je pc's nr. 3 en 4 prima als virtual pc draaien, scheelt alweer de helft.
Idd... maar zoals eerder vermeld... pc's zijn wat aan de zwakke kant, virtueel pc'tje draaien kan best, maar dan wel enkel voor zéér basic toestanden... en linux op virtual pc... niet zo mijn ding (zeker niet met de ervaring die ik tot nu toe heb van linux...

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:04:
[...]

Eerst leegdrinken, dan bijkomen en dan bouwen.

Na drinken gaat het bouwen bij mij meestal niet zo lekker :P
Maar je bent wel meer creatief na een paar pintjes, ideaal om kastje te ontwerpen... :9 op papier natuurlijk, de praktijk beter dagje later doen als je nuchter bent, of je hebt een kast die half scheef staat en na zo'n hele bak bier zelfs grote kans dat je mobo of andere hardware word opgeblazen :/ Been there, done that 8)7

Heb ooit al zo'n bier-bak-casemod gezien op LAN party, zag er best leuk uit, alleen was ie niet echt praktisch als je moest gaan prutsen met je hardware :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 07:24:
[...]
Heb ooit al zo'n bier-bak-casemod gezien op LAN party, zag er best leuk uit, alleen was ie niet echt praktisch als je moest gaan prutsen met je hardware :)
offtopic:
Wat ik me afvraag: Hoe maak je zo'n bovenkant dan dicht? of laten ze die gewoon open?

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:34:
[...]

offtopic:
Wat ik me afvraag: Hoe maak je zo'n bovenkant dan dicht? of laten ze die gewoon open?
vol kratje er boven op;)

• [Remmes]
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:34:
[...]

offtopic:
open laten

ja, daag.

• [Remmes]
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 07:24:
[...]

Maar je bent wel meer creatief na een paar pintjes, ideaal om kastje te ontwerpen... :9 op papier natuurlijk, de praktijk beter dagje later doen als je nuchter bent, of je hebt een kast die half scheef staat en na zo'n hele bak bier zelfs grote kans dat je mobo of andere hardware word opgeblazen :/ Been there, done that 8)7

een schefe kast hebben is geen probleem.. is een goede oplossing voor

meer bier drinken .. dan lijkt ie vanzelf wel recht te worden..

ja, daag.

Verwijderd

Remmes_NT schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:43:
[...]
meer bier drinken .. dan lijkt ie vanzelf wel recht te worden..
En we zitten op GoT om elkaar te helpen. :P Wanneer komt het uit?

edit: Ik lees ook alleen belangrijke dingen... |:( sorry.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 20:54 ]

Pagina: 1