Thematopic: WIFI beveiliging Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
hackerhater schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:19:
Beveilig jij jouw WIFI verbindingen? Waarom juist wel of niet? Ja wel beveiligd. Iets te veel studenten in deze flat die er misbruik van willen maken
Hoe ziet jouw WIFI netwerk er uit? Fritz!box met WPA2/AES (jep Xs4all). Deze loopt bedraad naar een switch en vanuit die switch naar de kamers.
Voor welke beveiligingsmaatregelen heb je gekozen? WPA2/AES dus. Verder een lang en onmogelijk te onthouden wachtwoord die ik als netwerkbeheerster (sort off) alleen heb.
Test je regelmatig je eigen WIFI beveiliging? Soms.
Maak je wel eens gebruik van onbeveiligde WIFI verbindingen van anderen? Alleen die van school. Krijg de verbinding met dat beveiligde madurodam niet opgezet :(.
Bij wie ligt volgens jou de verantwoordelijkheid voor het beveiligen van WIFI verbindingen en apparatuur?In eerste instantie de fabrikant. Gewoon afdwingen dat er default een wachtwoord opgezet moet worden. Als 2e natuurlijk de gebruiker zelf.
Toepasselijke nickname ;)

Bedoel je overigens Eduroam?
Volgens mij werken die met een certificaat met username en paswoord.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
* Beveilig jij jouw WIFI verbindingen? Waarom juist wel of niet?
Altijd. Mijn bandbreedte. MIJN!
Iets serieuzer, ik wil geen gezeik dat mensen over mijn WiFi (en dus IP) wat dan ook verkeerds doen. Geen zin in gedonder.

* Hoe ziet jouw WIFI netwerk er uit?
Een mooi wifi routertje, waar zo nu en dan meerdere laptops, enkele telefoons en PMP's en een Wii aan hangen.

* Voor welke beveiligingsmaatregelen heb je gekozen?
Standaard wachtwoordje, en de SSID lekker verborgen houden.

* Test je regelmatig je eigen WIFI beveiliging?
Nope. Ik geloof het eigenlijk wel - als iemand het ECHT heel erg graag wil, dan lukt het vaak toch wel.

* Maak je wel eens gebruik van onbeveiligde WIFI verbindingen van anderen?
Onbeveiligd? Vroeger wel, tot ik mn internet bundel op mijn mobiel had. Nu is het me de moeite van precies daar en daar staan enzo niet meer waard.

* Bij wie ligt volgens jou de verantwoordelijkheid voor het beveiligen van WIFI verbindingen en apparatuur?
Eindgebruiker, zonder twijfel. Het zou alleen geen kwaad kunnen als WiFi routers standaard een wachtwoord aan hebben staan, of je direct bij instaleren vragen om een wachtwoord in te stellen (en de risico's van het ontbreken van een wachtwoord uitlegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlc
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

vlc

omdat ik geen onbekende op mijn netwerk wil hebben.
En ook om een goed voorbeeld te zijn voor vrienden/kennissen/familie/..
zodat ze zien dat het wel belangrijk is om je netwerk te beveiligen.

PC (bedraad)<- Router ->(Wifi Wpa2) Laptop, ipod, enz.

* Voor welke beveiligingsmaatregel heb je gekozen?
ik gebruik een sitecom wl-303 met WPA2 en max aantal tekens
heb nog geëxperimenteerd met een RADIUS server maar is toch een beetje overdreven

niet regelmatig maar wel een keer geprobeerd maar IK kom er niet in.

een paar keer gedaan van een vriend van me om even snel me mail te bekijken.
heb hem overigens wel laten weten dat niet alleen ik dat kan doen maar iedereen die even voorbij loopt/rijd.
toen heeft hij ook gevraagd of ik het voor hem wil doen.

* Bij wie ligt volgens jou de verantwoordelijkheid voor het beveiligen van WIFI verbindingen en apparatuur?
ik denk vooral bij de eindgebruiker ( wij dus ) veel mensen lezen niet eens de handleiding goed waar het tegenwoordig wel in staat of zijn gewoon niet technisch.

wel zag ik dat bij mijn nieuwe sitecomrouters standaard een wpa2 key is ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ja, ik doe dit omdat ik eerder al meelifte op open netwerken die ik vond omdat er nog geen draadloos was thuis, en aangezien ik in een appartement woon kwam ik tot de conclusie dat er ook best veel mensen kunnen meeliften op mijn verbinding.
een isp modem waar een router met draadloos netwerk op is aangesloten
mac filtering + wpa psk
heel soms
Nee ik heb mijn eigen verbinding en die heeft het beste bereik he ;) Ik heb dus geen reden om bij anderen mee te liften.
De isp zou wel meer informatie kunnen geven aan mensen die weinig verstand hebben van netwerken. Ook vind ik dat verkopers in pc zaken info moeten geven over de risico's van onbeveiligde netwerken als men dergelijke acces points kopen. De ervaring leert dat mensen nooit handleidingen lezen dus daar ligt ook zeker een verantwoordelijkheidspunt. Er mag meer gelezen worden. ;)

Ik heb bij het netwerk eerst wpa2 geprobeerd met generator die 63 chars genereerde.. en dat werkte overal perfect(copy paste op de computers uit txtbestandje op usbstick), toen kwam de wii.. En kon ik alles overtypen.. En rara toen kreeg ik een foutmelding.

Ik me suf zoeken wat die error zou kunnen betekenen. Dacht eerst dat de wpa2 niet ondersteund werd. Ik dus alles omzetten naar wpa en weer alles aanpassen. Ik dus eerst maar een klein wachtwoord maken als test of dat het niet ook is. en wpa + klein wachtwoord werkte.

Ik dus denken nou dan ga ik dat lange wachtwoord typen en alle pcs omzetten naar wpa en wii weer testen.. WEER fout. Ik had de key ook al 3x nageteld en alles LEEK te kloppen. Toen ging ik eens effe de o en 0 natypen. Bleek dus een grote O die ik aanzag voor kleine.. na 4e keer overtypen werkte het dus eindelijk en dacht ik: fok it ik ga niet meer over naar wpa2 dat is zo ellendig met zo'n remote => shift/caps Altijd op de o O 0 letten dus bij een wii :X :X :X :X

[ Voor 3% gewijzigd door ByteMe_ op 26-02-2010 12:13 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ben een van de 847* (*and counting) GPEN/GIAC gecertificeerde network pen. testers.
Dus ik doe dit voor mijn werk :)

Maar goed ik vindt het heerlijk hoe laks mensen soms/vaak omgaan met hun Wi-Fi beveiliging. >:)

Beveilig jij jouw WI-FI verbindingen? Waarom juist wel of niet?
Tuurlijk !!! omdat ik mijn Wi-Fi/bandbreedte niet hoef te delen met andere mits ik daar zelf toestemming voor geef.

Hoe ziet jouw WI-FI netwerk er uit?
Simpel zyxel modem/4P router (non-Wi-Fi) waarvan 1 port naar een Linksys WRT150G Wi-Fi router loopt.
Deze is alleen in gebruik voor bezoek zelf heb ik eigenlijk alles gedraad en via een switch door het huis getrokken.
:)

Voor welke beveiligingsmaatregelen heb je gekozen?
WPA2-PSK met een AES key bestaande uit 63 tekens waaronder letters groot/klein lees tekens en cijfers.

Test je regelmatig je eigen WI-FI beveiliging?
Ik controleer vaak welke clients er zijn aangelogd op zowel mijn modem als router.
Daarnaast wissel ik ook vaker van password om te voorkomen dat mocht hij uitlekken er geen misbruik van wordt gemaakt.

Maak je wel eens gebruik van onbeveiligde WI-FI verbindingen van anderen?
Dat is een goede het is mijn werk >:) dus ik wordt ervoor betaalt om netwerken te testen.
En vaak hoort daar ook een Wi-Fi router/acces point bij dus ook ik gebruik mijn yagi antenne maar al te graag.
En dat in combi met een Alfa Network 500mW USB Wlan Adapter type AWUS036H kan ik goed uit de voeten.
Ik wil nog wel een keer overstappen op een 2000mW versie met eventueel een 1000mW versterker erbij.
:9~

Bij wie ligt volgens jou de verantwoordelijkheid voor het beveiligen van WI-FI verbindingen en apparatuur?
Een beetje van beide als de fabrikant er een simpele beveiliging op levert.
Te denken aan sitecom die netjes via een sticker op de onderkant een standaard WPA2 code meegeleverd. Verder is het ook de klant zijn eigen verantwoordelijkheid omdat het uit eindelijk zijn/haar eigen product wordt
net als met een auto die je koopt.
Die heeft ook een standaard beveiliging die je later kan uitbreiden met alarm etc...

Verder vindt ik het jammer dat onderandere bij mijn tweakers profile mijn werk niet staat.
Oke er zijn niet veel mensen die het doen/kunnen maar dat wil niet zeggen dat ik het niet in mijn profiel zou willen :P

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Ja

1 laptop + 1 NDS dit word na de verbouwing uitgebreid met een extra laptop en een Wii.

WEP omdat anders mn NDS er niet op komt. Ik lees nu dat anderen toch WPA-iets voor elkaar krijgen dus ga ik nog even knutselen als ik thuis kom.

Nee nooit

Als ze niet beveiligt zijn, ja. Dit is voorgekomen bij verhuizingen of overstappen naar andere providers. (eventjes niks hebben) Dan lift ik mooi mee bij de buurtjes.

De gebruiker. Zover ik weet worden er in de boekjes die samen in de doos zitten met deze apparatuur prima uitgelegd hoe het allemaal werkt en hoe het word ingesteld. Als je dat niet snapt kun je het nog vragen aan experts/fora/familie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Beveilig jij jouw WIFI verbindingen? Waarom juist wel of niet? Ja, Ik woon in een wijk vol met Studenten en voel er absoluut niks voor dat mensen mijn verbinding misgebruiken
Hoe ziet jouw WIFI netwerk er uit? Genexis FiberXport --> Linksy WRT320N
Voor welke beveiligingsmaatregelen heb je gekozen? WPA2 10 cijfer letter combinatie SSID wordt niet gebroadcast.
Test je regelmatig je eigen WIFI beveiliging? Uit verveling eens gedaan voor de rest niet nodig.
Maak je wel eens gebruik van onbeveiligde WIFI verbindingen van anderen? Alleen in noodzaak als ik ergens ben waar geen 3G dekking is.
Bij wie ligt volgens jou de verantwoordelijkheid voor het beveiligen van WIFI verbindingen en apparatuur?Bij de eigenaar van het WIFI verbinding, of installateur die moet wel netjes alles geïnstalleerd en beveiligd achterlaten, want je zet je brievenbus ook niet open voor iedereen

Elk jaar koop ik wel een nieuwe Router altijd Cisco apparatuur, om bij de laatste standaard te horen en optimale beveiliging.

[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 26-02-2010 17:09 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 14:53
Ja. Ik heb er geen behoefte aan mijn Internet performance te delen met iemand anders. Daarnaast hoeft mijn data ook niet op straat te liggen.

Linksys WRT320N router met gewijzigde admin-login.

WPA2 met sterk wachtwoord en MAC adres. Mac adres lijkt omslachtig maar stelt eigenlijk niets voor. Het zijn altijd dezelfde paar systemen, die toegang moeten hebben. Hoef dit dus niet continu te onderhouden.

Zo nu en dan.

Ja, op vakantie wel eens bij gebrek aan een internet café in de omgeving

Bij degene, die het installeert. Is dat de gebruiker zelf, dan is er eigenlijk geen discussie. Wordt de installatie door derden voor leken uitgevoerd, vind ik het niet meer dan normaal, dat er voor beveiliging wordt gezorgd door de installateur, zeker als het een betaalde installatie is.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Beveilig jij jouw WIFI verbindingen? Waarom juist wel of niet? Ja, mijn internetverbinding is alleen voor mijn huis (en eventueel vrienden)
Hoe ziet jouw WIFI netwerk er uit? Een modem/router beneden. Sitecom accesspoint op mijn slaapkamer.
Voor welke beveiligingsmaatregelen heb je gekozen? WPA2 met MAC adres, dat vind ik voldoende.
Test je regelmatig je eigen WIFI beveiliging? Er zijn geen tools om WPA2 netwerken te kraken zo ver ik weet, dus testen zit het wel goed mee.
Maak je wel eens gebruik van onbeveiligde WIFI verbindingen van anderen? Ja, alleen als ze open zijn, ik ga ze niet kraken.
Bij wie ligt volgens jou de verantwoordelijkheid voor het beveiligen van WIFI verbindingen en apparatuur?Bij de klant.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Sebazzz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:55:
Beveilig jij jouw WIFI verbindingen? Waarom juist wel of niet? Ja, mijn internetverbinding is alleen voor mijn huis (en eventueel vrienden)
Hoe ziet jouw WIFI netwerk er uit? Een modem/router beneden. Sitecom accesspoint op mijn slaapkamer.
Voor welke beveiligingsmaatregelen heb je gekozen? WPA2 met MAC adres, dat vind ik voldoende.
Test je regelmatig je eigen WIFI beveiliging? Er zijn geen tools om WPA2 netwerken te kraken zo ver ik weet, dus testen zit het wel goed mee.
Maak je wel eens gebruik van onbeveiligde WIFI verbindingen van anderen? Ja, alleen als ze open zijn, ik ga ze niet kraken.
Bij wie ligt volgens jou de verantwoordelijkheid voor het beveiligen van WIFI verbindingen en apparatuur?Bij de klant.
Zeer zeker dat er wel WPA2 crack tools zijn of methodes, de tijd is er in gaat zitten is nu de grootste bottleneck voor een cracker. :+

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

TerreurBV schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:12:
[...]

Zeer zeker dat er wel WPA2 crack tools zijn of methodes, de tijd is er in gaat zitten is nu de grootste bottleneck voor een cracker. :+
Ja erg bijdehand, maar dat bedoel ik dus niet. Ik had slimme crackmethodes moeten typen. :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Beveilig jij jouw WIFI verbindingen? Waarom juist wel of niet? Ja, ik wil geen gezeur met misbruik door onbekenden
Hoe ziet jouw WIFI netwerk er uit? Een Linksys WAG200G (router + modem)
Voor welke beveiligingsmaatregelen heb je gekozen? WPA2-PSK (paswoord 37 tekens), MAC-filtering en WIFI uitschakelen als het niet gebruikt wordt
Test je regelmatig je eigen WIFI beveiliging? Neen
Maak je wel eens gebruik van onbeveiligde WIFI verbindingen van anderen? Ja
Bij wie ligt volgens jou de verantwoordelijkheid voor het beveiligen van WIFI verbindingen en apparatuur?Bij de eindgebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Beveilig jij jouw WIFI verbindingen? Waarom juist wel of niet? Ja, om geen "hitchhikers" te krijgen, al heeft de beveiliging die ik gebruik niet echt veel nut. (Zie stukje verderop.)
Hoe ziet jouw WIFI netwerk er uit? Senao/EnGenius ECB 3220 APtje, AP van de router (Asus WL500g Deluxe) uitgezet omdat die niet meer goed werkte. AP wordt door mijn laptop, Terratec Noxon Audio (v1) en TyTn II gebruikt.
Voor welke beveiligingsmaatregelen heb je gekozen? WEP64, omdat er een fabrikant niet de moeite neemt hun producten van firmware-updates te voorzien voor het fixen van bugs en toevoegen van betere wifi beveiligingen...
Test je regelmatig je eigen WIFI beveiliging? Nope, al wil ik het wel eens proberen met BackTrack 4, kijken hoe lang het duurt voor de key gekraakt is :P
Maak je wel eens gebruik van onbeveiligde WIFI verbindingen van anderen? Telt de (gratis) wifi verbinding bij een StayOkay in Noorwegen? Dan ja. Maar verder doe ik dat niet, meestal onderweg online via UMTS/HSDPA.
Bij wie ligt volgens jou de verantwoordelijkheid voor het beveiligen van WIFI verbindingen en apparatuur?De eigenaar van de verbinding.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Nope, al wil ik het wel eens proberen met BackTrack 4, kijken hoe lang het duurt voor de key gekraakt is :P
Minder dan 5 minuten als je het gewoon bent ^^ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Een nieuw product in huis ondersteund geen WPA-2 AES maar wel WPA-AES. Het blijkt lastig te achterhalen wat het precieze verschil is. Bij een zoektocht kwam ik dit topic weer in de history tegen.

De ene post spreekt over een lagere beveiliging terwijl WPA-AES volgens anderen weinig verschilt van WPA2-AES op beveiligingsvlak en het meer in de certificering gezocht moet worden welke voor WPA2 wel is afgegeven maar voor WPA-AES niet.

Het meest relavante wat ik tegen kom is dit:
AES-CCM is IN WPA, but not TESTED by WiFi.

The confusion comes in confusing the 3 aspects of WPA and WPA2 (aka 802.11i)

WPA and WPA2 have 3 security components:

Authentication
Key Establishment
Datagram protection

Although there is a difference in Key Establishment between WPA and WPA2, you really don't care. In WPA2 we have it working faster and supporting pre-cached PSKs.

In datagram protection the choices are: TKIP with Michael (just called TKIP) and AES-128 in CCM mode (called AES or CCMP). Both are in WPA, but only TKIP is 'certified'. There were no changes in TKIP between WPA and WPA2. With CCM we cleaned up some issues that improves pipelining, but is not a change to the algorithm or the security boundaries.

In authentication, thee first choice is full 802.1X or Preshared keys (technically, the Key Exchange uses 802.1X KEY frames, so you are always engaging some part of 802.1X but this is quibbling).

In 802.1X there is the choice of EAP method and basically it comes down to 3 open methods: TLS, PEAP, or TTLS. Of course, both PEAP and TTLS have imbedded methods, so the is even another tree branch!

Vendors would do a great service to separate Authentication from datagram protection, as by munging it all together they confuse instead of simplify (as each vendor calls everything by different names!)
en:
The WPA protocol implements the majority of the IEEE 802.11i standard. The Wi-Fi Alliance intended WPA as an intermediate measure to take the place of WEP pending the preparation of 802.11i. Specifically, the Temporal Key Integrity Protocol (TKIP), was brought into WPA. TKIP could be implemented on pre-WPA wireless network interface cards that began shipping as far back as 1999 through firmware upgrades. Because the changes required fewer modifications on the client than on the wireless access points (APs), most pre-2003 APs could not be upgraded to support WPA with TKIP. Researchers have since discovered a flaw in TKIP that relied on older weaknesses to retrieve the keystream from short packets to use for re-injection and spoofing.[2]

The later WPA2 certification mark indicates compliance with the full IEEE 802.11i standard. This advanced protocol will not work with some older network cards.[3]
Bron: Wikipedia: Wi-Fi Protected Access

Maar nu: is WPA-AES onveiliger dan WPA2-AES en hoe is deze mate dan uit te drukken? Iemand die hier iets meer info over heeft?

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 27-05-2010 22:03 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Maar nu: is WPA-AES onveiliger dan WPA2-AES en hoe is deze mate dan uit te drukken? Iemand die hier iets meer info over heeft?
Geen idee hoe het in theorie gaat, maar als je WPA-netwerkje wil kraken werkt dat op dezelfde manier dan WPA2, je moet eerst de handshake capturen (het moment dat iemand verbinding maakt) en die handshake dan moet worden getest op mogelijke matches met een database. Volgens mij duurt dat uiteindelijk even lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51
Petervanakelyen schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:03:
[...]

Geen idee hoe het in theorie gaat, maar als je WPA-netwerkje wil kraken werkt dat op dezelfde manier dan WPA2, je moet eerst de handshake capturen (het moment dat iemand verbinding maakt) en die handshake dan moet worden getest op mogelijke matches met een database. Volgens mij duurt dat uiteindelijk even lang.
correct...het concept is hetzelfde (brute force/dictionary attack) dus maakt niets uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
j0rDy schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:44:
[...]

correct...het concept is hetzelfde (brute force/dictionary attack) dus maakt niets uit..
Mits je dus inderdaad AES gebruikt ipv TKIP begrijp ik. Is het enige verschil tussen WPA en WPA-2 bij het gebruik van AES dan inderdaad wat optimalisaties en certificering door WIFI?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 23:47

DaRoot

Some say...

Beveilig jij jouw WIFI verbindingen? Waarom juist wel of niet? Jazeker, is mijn data / internet, daar hoeft niet iedereen van mee te liften
Hoe ziet jouw WIFI netwerk er uit? Op de begane grond een ex-KPN-experiabox, geflashed met nieuwste firmware. DHCP en alles uitgezet, is in gebruik als Wifi AP, switch en ATA (voor VoIP telefonie). Hangt met zijn LAN-poorten aan bestaande netwerk. Ook nog een Asus WL-300g AP, staat op zolder, voor zolderraam, zodat ik ook in de gehele tuin redelijke wifi dekking heb. Netwerk-router en DHCP worden verzorgd door een IPCop router.
Voor welke beveiligingsmaatregelen heb je gekozen? WPA-PSK, code bestaat uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en een @. SSID broadcasting staat aan. Geen MAC-filtering. Ik ga er lichtelijk vanuit dat ik geen uber-hackers in de buurt heb wonen die het evt. zouden kunnen hacken.
Test je regelmatig je eigen WIFI beveiliging? Nog nooit gedaan.. Misschien toch eens proberen met de Backtrack CD?
Maak je wel eens gebruik van onbeveiligde WIFI verbindingen van anderen? Kan ik moeilijk ontkennen. O-) Maar op de N900 wel 3G beschikbaar, evt. via USB of bluetooth aan de laptop hangen..
Bij wie ligt volgens jou de verantwoordelijkheid voor het beveiligen van WIFI verbindingen en apparatuur?In eerste instantie de eigenaar van het netwerk, maar ook zou een eventuele partij die het aansluit, dit op zijn minst moeten overleggen met de eigenaar.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:54
Beveilig jij jouw WIFI verbindingen? Waarom juist wel of niet? Ik beveilig mijn netwerk om mijn persoonlijke data privé te houden. En dat mijn internet verbinding niet 'getest' wordt door een handig hobby ITer.
Hoe ziet jouw WIFI netwerk er uit?Motorola Modem (Ziggo) > Linksys E3000 met DD-WRT firmware en vlan segmenten gemaakt met werkstations, printers en nog een accespoint.
Voor welke beveiligingsmaatregelen heb je gekozen?WPA2-PSK AES (voldoende met een wachtwoord van 35 tekens). SSID broadcast uitgeschakeld, MAC filtering, DHCP uitgeschakeld (beide niet echt een beveiliging).
Test je regelmatig je eigen WIFI beveiliging? Ja dmv Linux Backtrack met de nodige tools.
Maak je wel eens gebruik van onbeveiligde WIFI verbindingen van anderen?Ja want mensen met een 50+Mbit lijn enkel voor internet en mail verkeer met WEP encryptie (oftewel geen beveiliging) moet gewoon gebruikt worden.
Bij wie ligt volgens jou de verantwoordelijkheid voor het beveiligen van WIFI verbindingen en apparatuur?Bij de gebruiker, het zou een omgekeerde wereld zijn als een derde verantwoordelijk is voor jouw apparatuur.

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 08-02-2011 13:49 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 00:00
Beveilig jij jouw WIFI verbindingen? Waarom juist wel of niet?
Wel, het is mijn internet en ik betaal er voor.

Hoe ziet jouw WIFI netwerk er uit? .
Modem > Router > PC's / Laptop's Nas : Ziggo en WPA2/AES

Voor welke beveiligingsmaatregelen heb je gekozen? .
WPA2/AES

Test je regelmatig je eigen WIFI beveiliging?
Soms.

Maak je wel eens gebruik van onbeveiligde WIFI verbindingen van anderen?
Ja dagelijks, erg he ?

Bij wie ligt volgens jou de verantwoordelijkheid voor het beveiligen van WIFI verbindingen en apparatuur?
Bijjezelf of bij je provider ligt eraan wie het aansluit voor je, als het maar niet zo verschrikkelijk als KPN is. stkeys anyone ?
Pagina: 1 2 Laatste