Toon posts:

Wat wil jij vragen aan Microsoft over Windows Mobile 7? OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.933 views

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12-10 21:22
Microsoft heeft op het MWC in Barcelona Windows Mobile 7 aangekondigd. Dinsdagmiddag zal Tweakers.net een interview hebben met Maarten Sonneveld, die bij Microsoft Nederland over Mobile gaat.

Wat wil jij vragen aan Sonneveld over WM7? Zet het als reply in dit topic. De antwoorden zullen later verschijnen in dit topic en op de frontpage :)

Vragen stellen kan tot dinsdagmiddag twaalf uur. Reken er trouwens niet op dat Microsoft álle vragen kan beantwoorden: sommige aspecten zijn nog geheim of onbekend :)

[Voor 19% gewijzigd door arnoudwokke op 15-02-2010 18:10]

• Robino
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:05
Een geheel niet functionele vraag, maar informatief wel leuk:

Als je WP7 zou vergelijken met Windows 7 zelf, in hoeverre verhouden deze zich dan procentueel met elkaar. Dus wat het aantal regels code betreft, hoe groot (of eigenlijk: hoe klein ;) ) is WP7 t.o.v. Windows 7 :)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 17:48
In de korte tijd dat Android op de markt is gekomen zijn er veel mensen overgestapt daar naartoe, komt Windows Mobile 7 niet te laat om dat terug te draaien?

En hoe wil Microsoft Nederlanders overtuigen om voor een WM7-mobiel te gaan en niet voor de iPhone of een Android-mobiel, dus wat vindt Microsoft zelf de sterke punten (vergeleken met de alternatieven) van deze Windows Mobile?

The devil is in the details.

• tc982
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:08
In welke mate de iPhone en het iPhone OS de richting of veranderingen bepaald heeft van Windows Mobile.
Dat er nog plaats is voor een Windows Mobile of dat er enkel nog gefocussed word op Windows Mobile Phone.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-10 19:56
Er gaan een hoop geruchten dat er geen multi-tasking in WM7 zit. Kan hier meer uitsluitsel over gegeven worden? Voor velen is dit een functie die niet mag ontbreken.

edit: Om aan te sluiten bij de vraag van de user onder mij:
De Nederlandse marketplace loopt nogal achter op de US versie. Gaat hier verandering in komen? En wat zijn de eisen van Microsoft om een applicatie toe te voegen aan marketplace?

[Voor 42% gewijzigd door harmageddon op 15-02-2010 16:14. Reden: Extra vraag]

DeepRadio The best in house&dance!

• erickov
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15-10 20:59
Hoe zit het met de gesloten applicatie ala "Iphone"? Komt dit het gebruiksgemak ten goede denken ze? Juist omdat winmo 5/6 zo makkelijk te bewerken was qua applicaties, maakte het dat Winmo voor vele nog een keuze kon zijn om voor een winmo toestel te gaan. Hoe ziet microsoft dit?

Uncomfortable silence can be so loud...

• Robino
Mute schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:06:
In de korte tijd dat Android op de markt is gekomen zijn er veel mensen overgestapt daar naartoe, komt Windows Mobile 7 niet te laat om dat terug te draaien?

En hoe wil Microsoft Nederlanders overtuigen om voor een WM7-mobiel te gaan en niet voor de iPhone of een Android-mobiel, dus wat vindt Microsoft zelf de sterke punten (vergeleken met de alternatieven) van deze Windows Mobile?
Ik vind dat een beetje de standaard vragen, waarop je standaard (reclame) antwoorden kan verwachten. Tuurlijk gaat Microsoft niet toegeven dat WP7 laat op de markt komt, want WP7 heeft A, B, C en D te bieden wat de concurrentie niet heeft.

En hebben we nu niet 2 dezelfde topic's:
Wat wil jij vragen aan Microsoft over Windows Mobile 7?

[Voor 7% gewijzigd door Robino op 15-02-2010 16:11]

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:51
- Zo te zien wordt er veel gebruik (of alleen maar) gemaakt van socal networks. Facebook/Twitter/Windows Live. Je hebt er dus een data connectie voor nodig.

Stel dat je geen dataconnectie hebt, denk aan het buitenland. Hoe reageert de telefoon dan ? Alles wat je van deze "hubs" ziet, wordt dat lokaal opgeslagen ?

- Heeft WP7 thema's ?
- Multitasking ?

[Voor 6% gewijzigd door Signs op 15-02-2010 16:13]

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 17:48
Standaard of niet, ik ben benieuwd hoe Microsoft het voor zich ziet om zieltjes terug te winnen ;)

The devil is in the details.

• smilyfox
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-07-2012
Flash/Silverlight ?

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
- Er zijn geruchten over het weglaten van Windows Mobile 7, qua naam, maar over Seven, klopt dat?
- Wat is er waar van het gerucht dat er maar 2 resoluties zullen worden ondersteund in WM7?
- Waarvoor is er gekozen om software voor oudere Windows Mobile versies niet te ondersteunen in WM7?
- Welke huidige WM7 toestellen, zullen gratis en voor niks geupgradet gaan worden naar WM7?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• masterpoi
  • Laatst online: 06-10 14:01
Kan je nog altijd eigen software schrijven met behulp van het .net framework?

Kan je (elementen uit) de nieuwe gebruikersinterface gebruiken in je eigen applicaties? (Dmv .NET APIs oid)

• DizzyMan25
  • Laatst online: 28-12-2016
Wat ik nou wel zou willen weten is of Windows Phone 7 nog steeds overweg zal kunnen met applicaties voor de oudere versies. En ook of het nog mogelijk zal zijn om buiten een marktplaats om applicaties te installeren.

Al heb ik geen ervaring met andere telefoon OS-en, ik ben persoonlijk erg blij met de hoeveelheid gratis software die te vinden is voor WinPhone 6. En tevens bang dat er, net als bij anderen, gepusht wordt om enkel een marktplaats te gebruiken.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Zoals ik een beetje heb kunnen zien (en ook op hoopte) lijkt de UI erg veel weg te hebben van de ZuneHD (welke ik in bezit heb).

Mijn vragen zijn:
1)Is dit inderdaad het geval?Aangezien de stabiliteit van de ZuneHD echt geweldig is en de UI heerlijk bedienbaar is met het touchscreen

2)De muziekafspeel funtionaliteit (er vanuit gaande dat die er in zit) zal dat dan feitelijk ook een afgeleide zijn van de ZuneHD?

3) Als dat het geval is,zal er dan ook via de zunesoftware geupdate kunnen worden?wordt deze ook in NL echt beschikbaar (dus niet je pc helemaal op engels moeten zetten,en video's die je niet kan aanschaffen/downloaden omdat je niet op een amerikaans netwerk zit)

4) Wordt de myphone applicatie eventueel geintegreerd met de zunesoftware zodat het via die weg ook bereikbaar is?En wordt deze standaard meegeleverd met windows 7 mobile?

[Voor 10% gewijzigd door mrsar op 15-02-2010 16:28]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:53

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Waarom de eindproduct van 7 zoveel verschilde met de beta's van 7.

http://www.Twitter.com/Xmoo

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15-10 13:23

lasharor

7 december 2004

Windows Mobile 7 lijkt zich vooral te richten op online content, wat als ik niet verbonden ben met het internet?

Microsoft heeft een tijdje terug al de zune store gelanceerd voor zune toestellen. Zullen de apps die hierin te vinden zijn ook bruikbaar zijn op toestellen met Windows mobile 7?

Windows Mobile is altijd al een heel open besteuringssyteem geweest (lees: tweakbaar) gaat dit met Windows Mobile 7 veranderen?

De Interface van Mobile 7 is heel grafisch, er zijn veel effecten te zien, gaat dit niet ten kosten van accu duur? If so, hoe lost Microsoft dit op? Komen er bijv. nieuwe energiebesparing functies?

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-10 11:57

WoutF

Hoofdredacteur

Afwezig tot 22 oktober

-Zal WP7S ook geschikt zijn om te draaien op MIDs en kleine tablets?
-Zal de bestaande marketplace geintegreerd worden, of komt er een specifieke WM7 marketplace?
-Stelt Microsoft met de nieuwe hardware-eisen ook specifieke eisen aan accuduur?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Twee topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd :)

• EgMaf
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 26-09-2020
1. Komt hij ook in Europa, en vanaf wanneer?
2. Is dit de doodsteek voor de Zune? Als ik een Windows 7 Phone heb met 64GB (of meer), waarom zou ik dan nog een Zune willen? Komen er nog nieuwe Zune (hardware) modellen?

• Djerique
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12-10 13:35
Tot hoe ver is de integratie met de xbox360 en de xbox Windows Phone 7 app?

&

Kan ik mijn Google account laten integreren in Windows Phone?
(zodat je dan geen hotmail krijgt, maar Gmail. Bing i.p.v. google search)

[Voor 4% gewijzigd door Djerique op 15-02-2010 16:25]

• dura
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14-10 22:35
- Blijven oude apps uitvoerbaar?
- Hoe aanpasbaar is de interface?
- Wat zijn de resoluties die nog ondersteund blijven?

• kwakzalver
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08-09 09:39
Op welke manier / In welke mate is bestandsuitwisseling met andere mobile OS systemen beschikbaar.

Op dit moment is het gewoon 'klote' om zelfs adresbestanden te porteren tussen symbian, windows mobile en alle andere smaakjes.
Of komt er misschien nog een standaard zoals met ODF?

• StarZ
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-10 14:54
is er al wat duidelijk over een eventueele upgrade voor de Htc HD2?

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur

Afwezig tot 22 oktober

-De interface ziet er erg consistent uit door het gehele OS en jullie spreken van visuele consistentie tussen Windows 7 phones van verschillende fabrikanten. Kunnen app-ontwikkelaars nog wel steeds hun eigen app-interfaces ontwerpen en gebruiken?

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
Oude apps zijn toch niet uitvoerbaar? Dat zij Ballmer toch "Daar moeten ze zelf maar wat op verzinnen" en Flash komt er ook niet in heb ik gehoord.

Wel een aantal leuke vragen ik denk alleen niet dat het antwoord bevredigend zal zijn / worden.

• greg-a
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:12
Kan Windows Mobile 7 werken op reeds uitgebrachte telefoons die géén Zoek-knop hebben. (ik doel op de HTC HD2 aangezien deze aan de rest vd specificaties voldoet)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:05
Op dit moment wordt de 'licentie' op Windows Mobile altijd via de provider/fabrikant geregeld, waardoor sites zoals XDA nog op het 'grijze' gebied drijven. Buiten zulke 'homebrews' ben je volledig afhankelijk van de fabrikant/provider of jou mobiel ooit nog een update/upgrade krijgt naar een hogere versie van Windows Mobile.

Blijft dit principe bij WM7 gelijk? Ondanks dat voor veel (oudere) phones geen nieuwe WM geschikbaar werd gemaakt door provider/fabrikant, kwamen ze wel beschikbaar via de homebrew kanalen. In 90% van de gevallen bleek het toestel nog beter te gaan functioneren dan de orginele (oudere) versie.

Kort gezegd, blijft de keuze voor upgrade naar een nieuwere versie voor een toestel volledig bij de fabrikant/provider, of komt hier meer vrijheid in? (volgens de vereiste hardware zijn er diverse toestellen die voldoen, maar grote kans dat er nooit een WM7 voor die toestellen wordt gemaakt vanuit fabrikant/provider). Heeft het dan uberhaubt nut een toestel te komen dat nu of binnenkort op de markt verschijnt, als de voorkeur er is toch WM7 te willen gaan draaien?

Nog een stukje :P

Een groot hekelpunt bij de voorgaande WM versies was de toch wel lange opstarttijd, buiten de eventuele shells (TF, SPB) om. De hype de laatste tijd wordt veelal gefocused op lange standbytijd of spreektijd, maar wordt WM7 'schaalbaar' genoeg om de opstarttijd aanzienlijk te verkorten ten koste van resources?

Vervolg op shells, het huidige succes van WM toestellen wordt (grotendeels) nog mogelijk gemaakt door de shells, zoals TF en SPB. De limitatie veelal binnen deze shells is dat de functies buiten de shell om nog steeds de (verouderde) layout/programmatuur gebruiken van WM zelf. In welk opzicht wordt hier op ingesprongen? Een grotere vrijheid in aanpassen voor de shells, of krijgt WM7 weer een volwaardig eigen shell? In laatste geval, hoe staan jullie tegenover de shell-makers, die zullen immers niet echt blij zijn als WM7 in zekere maten hun shells gaat tegenwerken.

[Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 15-02-2010 17:05]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• The Lord
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 17:36
  • Is W7 Mobile/Phone een tak van WCE 6 of WES 2011?
  • Is het een RTOS?
  • Is het zowel ARM als x86?
  • En eventueel voor meer platformen?
  • Welke (subsets van) API's worden gedeeld en zijn door een ontwikkelaar als platform generiek te beschouwen? Denk aan:
    • high-level API's/component zoals .NET, WCF, WPF, Silverlight etc.
    • specifieke Vista/W7 features zoals SideShow, gadgets, DLNA, UPNP A/V, Network Location Awareness etc.
    • Hoe staan componenten/API's welke nu vergelijkbare functies hebben binnen de verschillende OS-en zoals roaming+WLAN versus Network Location Awareness ten opzichte van elkaar? Dit specifiek als er verschillen in de API's/componenten tussen de OS-en zal zijn.
  • Ten opzichte van het huidige WM, WCE en WES 2011; wat zijn de mogelijkheden betreffende provisioning (ook bouwen van image) en branding?
  • Welke toolkit zal hiervoor beschikbaar zijn en wordt alles (inclusief documentatie) publiek.
    Indien dit niet in zijn geheel publiek wordt wat dan wel:
    • publieke MSDN documentatie
    • tooling voor 'instap' ontwikkelaars beschikbaar (denk aan de publiek beschikbare gratis .NET ontwikkeltools zoals nu ook beschikbaar gesteld door Microsoft)
    • wat komt via MSDN abbonnement beschikbaar aan tooling/documentatie
    • wat komt via reseller/Telco contracten beschikbaar aan tooling/documentatie
  • hoe integreert het OS in een zakelijke omgeving? Denk aan: [list]documenten, synchronisatie
  • Group policies zoals de fat cliënt OS-en
  • WMDM en nieuwe SCCM
  • distributie/updates software (pull & push)
  • komt er standaard AV software beschikbaar
  • zo ja integreert dit met management software binnen zakelijke omgeving zoals ForeFront, SCOM, SCCM?
  • [/list]

[Voor 0% gewijzigd door The Lord op 15-02-2010 17:00. Reden: RTOS als los punt]

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Anoniem: 42901

Is het mogelijk om een WM7 toestel te synchroniseren(contacts, kalender, applicaties, etc.) met een ander OS dan een Microsoft OS?
Wordt het sync protocol openbaar gemaakt?

• Riddler85
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:06
Komt de Zune pass & Zune Marketplace ook naar europa nu Zune geïntegreerd is in windows phone 7 series?

Kan je de Windows Phone 7 series ook aansluiten op Mac OS?

• ravenger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-06 18:34
In hoeverre bied het OS support voor XNA 3.x daar het OS veel met Zune van doen heeft, en gaat het businessmodel voor XNA community games veranderen naar een soortgelijk model die andere fabrikanten ook hanteren (met name Apple, maar ook Nokia en Google bijvoorbeeld), waarbij een er online store komt die voor zowel ontwikkelaars als consumenten gebruiksvriendelijk en toegankelijk is?

• WPN
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:21
Zoals The Lord vraagt

hoe integreert WP7 met de zakelijke omgeving.
De meest naar vorengeschroven functies waarmee gepronkt wordt zijn totaal niet belangrijk voor een zakelijke omgeving (xbox, hotmail, facebook)....

Wordt het toegestaan dat een toestel een fysiek toetsenbord heeft zoals de HTC Touch Pro 2 dat nu heeft?

Ik zit op dit moment te wachten met de aanschaf van mobieltjes voor mijn gebruikers omdat ik dit jaar een compleet nieuw domein van scratch op ga zetten met alleen de laatst nieuwe software van MS. Ik hoef daar natuurlijk geen mobieltje in te gaan zetten als dat alleen maar het pats gehalte voor de kinderen van de gebruikers omhoog haalt inplaats van de productiviteit van mobiele gebruikers....

Als het antwoord op de vraag met toetsenbord "nee" is en er is geen groot verschil tussen 7 en 6.5.3 qua zakelijke integratie dan koop ik liever een aantal "goedkopere" mobieltjes met 6.5.3

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• DNA_Saint
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11-10 18:38

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Zoals velen ook willen weten.
Komt de Zune naar Europa?

En op het filmpje lijkt het alsof de homescreen een lange lijst is van applicaties(hubs). Is dat niet onoverzichtelijk? Het is dan best lastig om een applicatie(hub) te vinden midden in een lijst.

Huub Huub Barbatruc!

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Is het niet beter om op te geven? De demo van WinMo7 ziet er belachelijk lelijk uit met een heel slecht gebruik van de ruimte. Zo meteen heb je een 1" groter scherm nodig vanwege de zwarte balken die Microsoft er gratis en voor niks omheen zet :S

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• - peter -
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:43
Hoe kunnen apps worden ontwikkeld: Silverlight? .Net framework support? C# e.d.?

Komt er een appstore?

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14-10 00:15
[ul]• Staat Microsoft ook integratie (door derden) met andere diensten toe? Bijvoorbeeld Playstation Network, Google mail/docs/maps, etc?

_██_
(ಠ_ృ)

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 16:32
Waarom toch weer voor closed source gekozen als je ziet dat een OS dat afhankelijk is van hardware van derden, en niet gewoon open source met veel mogelijkheden voor fabrikanten zelf? Ik verwijs natuurlijk naar Android

• rutgerlak
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-07-2011
Ik zou graag willen kunnen zien ot welke gegevens applicaties toegang hebben, denk daarbij aan internetgebruik, toegang tot contactpersonen en het opvragen van gps gegevens. Dit gebruikt de Android Market ook en is zeker essentieel om de privacy van de gebruiker te waarborgen.

Ook lijkt het voor de interface interessant om widgets en snelkoppelingen te kunnen plaatsen op je homescreen. Homescreen is volgens mij wel het belangrijkste van de interface.

Is de webbrowser gebaseerd op webkit (dit ivm snelle weergave en compatibility)?

• brrrt
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 06-10-2019
- Ook vanaf mij de vraag of je oude applicaties nog kan draaien op WM7
- Is het mogelijk om applicaties van andere OS-en op je toestel te kunnen draaien (bv. een iphone app tweak voor mensen die overstappen vanaf een iphone)?
- Er wordt constant gepraat over de facebook integratie, is een hyves integratie ook mogelijk?
- In hoeverre komen er xbox applicaties op? Kan je complete Xbox spellen op je toestel spelen?
- Blijft het mogelijk om een aparte schil om de software te zetten, zoals HTC nu heeft met TouchFLO?
- Hoe zit het met flash support?
- Blijft Opera een mogelijkheid op het toestel, of blijf je gebonden aan IE?
- Wordt het mogelijk om via iDEAL te betalen op de marketplace, aangezien microsoft nu bezig is met de internetbankieren-integratie? Dit voor de vele niet-creditcard gebruikers.

[Voor 12% gewijzigd door brrrt op 15-02-2010 18:06]

• FluoDude
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-10-2020
-welke cloud diensten zijn beschikbaar ? enkel live of ook google , kan ik gewoon m'n google account invullen en klaar of moet ik alles eerst migreren naar een live account. (android gebruiker)
-werken "oude" windows mobile apps , moet alles via een market geïnstalleerd worden
-zijn er plannen om andere "appliances" van WM7 te voorzien (tablets , netbooks , TV's, wasmachines ?)
-waar zal dit OS voorlopen op de concurrentie ??
-Hoelang krijg je gratis update naar nieuwere versies zoals bij android en iphone ?

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:41

TheVMaster

Moderator WOS
  • Komt er ook functionaliteit vergelijkbaar met de Play-To Functionaliteit (van Windows 7) zodat het mogelijk is om vanaf je Windows Phone 7 Series telefoon door muziek op bv. je Windows Home Server te bladeren en deze af te spelen via bv. een Philips Streamium, Windows 7 Client of Windows Media Center (dit heet volgens mij ook wel een DLNA Control point)?

[Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 15-02-2010 18:17]

• brrrt
- Hoe hoog zal het dataverbruik per maand uitvallen bij standaard gebruik? Is dit niet in strijd met de FUP van veel bedrijven (Vodafone/Hi)?

• maximus1
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:25
Djerique schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:24:

&

(zodat je dan geen hotmail krijgt, maar Gmail. Bing i.p.v. google search)
Kijk dit filmpje vanaf 11 min.

Daar krijg je te horen dat ze ook Gmail supporten. Als ik het goed heb hoor. De developer zegt dat ze alles willen suporten net zoals bij de email, Gmail Yahoo etc.

Dat zou er dus op neer moeten komen dat ze wel degelijk Gmail supporten wat ik namelijk ook heeeel fijn vind :D

Edit: Als je dit filmpje gekeken hebt zijn al sommige vragen die hier gesteld worden beantwoord :)

[Voor 7% gewijzigd door maximus1 op 15-02-2010 19:47]

• _eXistenZ_
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:19
Wat de USP's zijn, dus waarom zou ik dit nemen en niet BlackBerry OS, iPhone OS, of Android?

Persoonlijk vind ik dit een wat gemene, want ik geloof dat ze al blij zijn als ze weer mee kunnen komen met de concurrentie :P Laat staan dat ze ze op punten voorbij kunnen steken.

There is no replacement for displacement!

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:51
- Hoe gaat het met de updates. Werkt Windows Update nu wel in Windows Mobile of is het eruit gehaald ?

• michiel_
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Is er binnen Windows Mobile 7 nog special aandacht voor Augmented Reality? Bijvoorbeeld API, applicatie..

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur

Afwezig tot 22 oktober

The Lord schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:58:
[list]*Een heleboel vragen over development*
Microsoft beantwoord tot het MIX congres in maart geen vragen over development. Dat is wat ik tot nu toe in alle interviews tegenkom in ieder geval.
TheVMaster schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:16:
  • Komt er ook functionaliteit vergelijkbaar met de Play-To Functionaliteit (van Windows 7) zodat het mogelijk is om vanaf je Windows Phone 7 Series telefoon door muziek op bv. je Windows Home Server te bladeren en deze af te spelen via bv. een Philips Streamium, Windows 7 Client of Windows Media Center (dit heet volgens mij ook wel een DLNA Control point)?
Seconded! Die sideshow WMC app voor WM6 is echt heel karig.

En nog eentje dan maar

*Er is gezegd dat fabrikanten een qwerty-hardware keyboard mogen toevoegen aan hun telefoons. Hoe gaat de WM7S interface daar mee om? Uit alle demo's komt naar voren dat informatie vooral vertical georienteerd wordt. Met uitgeschoven keyboard in landscape lijkt de interface meteen een stuk minder handig.

• Urk
  • Laatst online: 12-10 15:05
Zijn er nu eindelijk meer opties om een agenda item te snoozen? Een hekel punt in voorgaande Windows Mobile versies is dat je een afspraak 1 uur of 1 dag (en nog wat andere nutteloze opties) kunt snoozen. Maar niet bijv. 4 of 8 uur wat echt een must is. Er zijn vele topics hierover op internet te vinden maar Microsoft lijkt nooit te hebben geluisterd naar deze wens.

[Voor 3% gewijzigd door Urk op 15-02-2010 21:01]

• brrrt
Nog eentje dan:
Hoe is de avi/divx/xvid ondersteuning in deze OS? In de vorige versies had je hier Coreplayer voor nodig, is dit nu verbeterd (zonder het bestand te verkleinen)?

• d00d
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07-08 10:59

d00d

geen matches

Behalve alle vragen die al zijn gesteld, waarvan sommige erg goed (VS2010 integratie?) heb ik er drie:
1. komt er ook een sql server mobile edition voor dit OS?
2. kun je er ook mee bellen? geen enkele demo over een simpel telefoongesprek en niemand op dit forum die dit opvalt?
3. ik heb geen facebook account, geen xbox en geen exchange server op mijn werk, waarom zou ik deze telefoon aanschaffen?

42.7 percent of all statistics are made up on the spot.

• UltimateB
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

StarZ schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:43:
is er al wat duidelijk over een eventueele upgrade voor de Htc HD2?
:)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• atjong
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Een onhandigheid in Windows Mobile, die op het Windowsplatform al sinds Windows 95 is opgelost, is het ontbreken van een snelle manier om van een applicatie naar een andere over te schakelen. Bij Windows 95 is de taakbalk geintroduceerd, maar in Windows Mobile ontbreekt die mogelijkheid nog steeds, ondanks de steeds groter wordende schermen (dus meer ruimte). Komt Windows Mobile 7 wel met een mogelijkheid om dit tekort op te lossen?

• HolleBolleTeun
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06-07 11:36
In het artikel over de aankondiging van Windows Phone 7 staat dat het geen multitasking ondersteunt.
Wat wordt hier mee bedoeld? Dat het werkt door applicaties af te sluiten als je naar een andere applicatie gaat of wordt er bedoeld dat applicaties alleen gemaximaliseerd werken?

• erik23
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:18
HolleBolleTeun schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:36:
In het artikel over de aankondiging van Windows Phone 7 staat dat het geen multitasking ondersteunt.
Wat wordt hier mee bedoeld? Dat het werkt door applicaties af te sluiten als je naar een andere applicatie gaat of wordt er bedoeld dat applicaties alleen gemaximaliseerd werken?
in de meeste reviews staat dat ze op pauze worden gezet.
dus ik denk dat een download dan stopt.
wat erg jammer is want dan kun je dus geen muziek luisteren en googlen.

en ik zou ook graag willen weten hoe het zit met een hd2 update.
en ALS die niet komt of windowsCE opzig wel softwarematig geflashed kan worden (ivm xda :P )

en ik heb nog geen video gezien waarin zee een office document maken

• Nickienick
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08-10 18:14
- Ik ben benieuwd of er ook vernieuwde functies zitten in de Office applicaties (Word, Excel, Powerpoint en Outlook) van het toestel?

- Komt er 1 versie, of komen er net als bij Windows Mobile 6.5 een Standaard en een Professional versie?

- Het schijnt dat Windows Phone 7 series vanaf de grond opnieuw is gebouwd. Is tijdens de ontwikkeling gekozen alleen met Capacitieve touchscreen schermen te werken?

- Wat zijn nieuwe of verbeterde functies van de IE browser?

- Kan de eventuele schil van HTC ook uitgeschakeld kan worden?

• arnoudwokke
Vragenronde is gesloten, alle vragen zullen gesteld worden aan Microsoft vanmiddag, Thx voor alle vragen :)

• RMU
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-09 13:53

RMU

robinmulderij.nl

Hierbij mijn vragen bijdrage:

1. Wat kan er allemaal op het homescreen worden weergegeven?
2. Is de internet connectie makkelijk uit te schakelen indien je naar het buitenland gaat?
3. Waar is de agenda functie gebleven? Krijgt deze geen duidelijke plaats op het homescreen? of moet dat nog gerealiseerd worden?
4. Wanneer is Windows Phone 7 Series op telefoons te verwachten? en op welke huidige telefoons kan het draaien?

edit: hmm te laat, tis al even 12 uur geweest :o

[Voor 4% gewijzigd door RMU op 16-02-2010 13:39]

robinmulderij.nl

• arnoudwokke
Even een kleine update:

de vragen zullen in twee delen worden behandeld: een eerste deel komt in de preview van WP7S (WM7) die Tweakers.net morgen gaat publiceren.

Omdat de tijd vanmiddag echter beperkt was, konden niet alle vragen worden behandeld (het waren er ook zo veel ;)). Die zullen daarom schriftelijk worden beantwoord. Sonneveld heeft beloofd te proberen alle vragen donderdag beantwoord te hebben :) Alle antwoorden komen uiteraard ook in dit topic :)

Verwacht overigens niet antwoord op álle vragen: veel van de vragen gingen over compatibliteit en ontwikkeling van applicaties: die antwoorden komen aan bod tijdens Mix2010 en daarvoor wil Microsoft daar niets over loslaten helaas..

• arnoudwokke
De eerste antwoorden zijn er en kun je lezen in onze hands-on met WP7S: reviews: Windows Phone 7 Serie: hands-on en Q&A

Dank voor alle vragen: de rest zal later deze week beantwoord worden :)

• Riddler85
Komen de Zune Pass en de Zune Marketplace ook naar Europa, nu Zune in Windows Phone 7 series is geïntegreerd?
"Wat betreft de diensten van de Zune HD: ja, die komen absoluut naar Nederland. Wanneer durf ik niet te zeggen. Er spelen vaak zaken als auteursrechten, waardoor het in Nederland misschien iets eerder of later is dan in bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk. De Zune-diensten maken ook allemaal deel uit van WP7S.

Over de Zune HD kan ik niet bevestigen dat hij wel of niet naar Nederland komt. Maar het zou natuurlijk niet logisch zijn om naast toestellen met WP7S, die alle functionaliteit van Zune HD bevatten, ook een losse mp3-speler op de markt te zetten."

Als ik het goed lees moet de eerste Zune HD Zune Marketplace zijn of niet?

En natuurlijk bedankt voor de antwoorden!

• CLB
  • Niet online
Dan kan de topictitel ook wel gechanged worden naar aanleiding van mijn vraag:

Er zijn geruchten over het vervangen van de naam 'Windows Mobile 7' door 'Seven', klopt dat?
"We gaan de naam Windows Mobile helemaal niet meer gebruiken.
De telefoons vallen in de Windows Phone 7 Series, het os krijgt als naam Windows Phone OS 7."

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• arnoudwokke
Hier zijn ze dan: de antwoorden van Sonneveld op alle vragen die in dit topic zijn gesteld. Zoals inmiddels duidelijk is geworden, is Microsoft spaarzaam met informatie over de ontwikkelaarskant van het OS. Bij veel antwoorden staat een verwijzing naar Mix2010, een ontwikkelaarsevenement van Microsoft waar elf (!) sessies staan ingepland rondom het ontwikkelen voor Windows Phone OS 7. En eerlijk gezegd verwacht ik dat daar minstens driekwart van de hier gestelde vragen zal worden beantwoord.

Dank voor alle input in elk geval :)

Als je WP7 zou vergelijken met Windows 7 zelf, in hoeverre verhouden deze zich dan procentueel met elkaar. Dus wat het aantal regels code betreft, hoe groot (of eigenlijk: hoe klein ;) ) is WP7 t.o.v. Windows 7 ?

MS: Is nog te vroeg om iets over te zeggen. dit moet blijken als het product er deifinitief is.

MS: al beantwoord

In welke mate de iPhone en het iPhone OS de richting of veranderingen bepaald heeft van Windows Mobile?

MS: beantwoord

Dat er nog plaats is voor een Windows Mobile of dat er enkel nog gefocussed word op Windows Phone?

MS: Alle naamgeving gaat Windows Phone zijn.

Er gaan een hoop geruchten dat er geen multi-tasking in WM7 zit. Kan hier meer uitsluitsel over gegeven worden?

MS: Helaas. Daarover gaat meer bekend worden in de komende maanden.

De Nederlandse marketplace loopt nogal achter op de US versie. Gaat hier verandering in komen? En wat zijn de eisen van Microsoft om een applicatie toe te voegen aan marketplace?

MS: Ja, vanaf deze week komt World View beschikbaar, waarmee we in Nederland ook alle internationale apps beschikbaar krijgen.

Hoe zit het met de gesloten systeem ala "Iphone"? Komt dit het gebruiksgemak ten goede denken ze? Juist omdat winmo 5/6 zo makkelijk te bewerken was qua applicaties, maakte het dat Winmo voor vele nog een keuze kon zijn om voor een winmo toestel te gaan. Hoe ziet microsoft dit?

MS: al beantwoord. (Open standaards)

Stel dat je geen dataconnectie hebt, denk aan het buitenland. Hoe reageert de telefoon dan ? Alles wat je van deze "hubs" ziet, wordt dat lokaal opgeslagen ?

- Heeft WP7 thema's ?

MS: WP7S heeft Hubs en zelf in te stellen achtergronden daarbij

Flash/Silverlight ?
- Er zijn geruchten over het weglaten van Windows Mobile 7, qua naam, maar over Seven, klopt dat?
- Wat is er waar van het gerucht dat er maar 2 resoluties zullen worden ondersteund in WM7?
- Waarvoor is er gekozen om software voor oudere Windows Mobile versies niet te ondersteunen in WM7?
- Welke huidige WM7 toestellen, zullen gratis en voor niks geupgradet gaan worden naar WM7?

MS: sorry, kunnen we geen van allen nu beantwoorden. Hierover later meer.

Kan je nog altijd eigen software schrijven met behulp van het .net framework?

MS: idem

Kan je (elementen uit) de nieuwe gebruikersinterface gebruiken in je eigen applicaties? (Dmv .NET APIs oid)

Wat ik nou wel zou willen weten is of Windows Phone 7 nog steeds overweg zal kunnen met applicaties voor de oudere versies. En ook of het nog mogelijk zal zijn om buiten een marktplaats om applicaties te installeren?

1)Is dit inderdaad het geval (dat de interface op Zune HD lijkt)?Aangezien de stabiliteit van de ZuneHD echt geweldig is en de UI heerlijk bedienbaar is met het touchscreen

MS: de Zune ervaring zit inderdaad in WP7S

2)De muziekafspeel funtionaliteit (er vanuit gaande dat die er in zit) zal dat dan feitelijk ook een afgeleide zijn van de ZuneHD?

MS: dat klopt

3) Als dat het geval is,zal er dan ook via de zunesoftware geupdate kunnen worden?wordt deze ook in NL echt beschikbaar (dus niet je pc helemaal op engels moeten zetten,en video's die je niet kan aanschaffen/downloaden omdat je niet op een amerikaans netwerk zit)

MS: dit moet voor NL specifiek nog blijken (hoe en wanneer), maar is wel de bedoeling.

4) Wordt de myphone applicatie eventueel geintegreerd met de zunesoftware zodat het via die weg ook bereikbaar is?En wordt deze standaard meegeleverd met windows 7 mobile?

MS: Sorry maar hiervan zijn nog geen details bekend.

Waarom de eindproduct van 7 zoveel verschilde met de beta's van 7? (deze vraag is gesteld door iemand die kennelijk screens heeft gezien van bèta's)

MS: Er is nooit een beta geweest van WP7S.

Windows Mobile 7 lijkt zich vooral te richten op online content, wat als ik niet verbonden ben met het internet?

MS: Hier kunnen we helaas nog niets over delen.

Microsoft heeft een tijdje terug al de zune store gelanceerd voor zune toestellen. Zullen de apps die hierin te vinden zijn ook bruikbaar zijn op toestellen met Windows mobile 7?

Windows Mobile is altijd al een heel open besteuringssyteem geweest (lees: tweakbaar) gaat dit met Windows Mobile 7 veranderen?

MS: helaas, hiervan zijn nog geen details bekend. Meer hierover op MIX event.

De Interface van Mobile 7 is heel grafisch, er zijn veel effecten te zien, gaat dit niet ten kosten van accu duur? If so, hoe lost Microsoft dit op? Komen er bijv. nieuwe energiebesparing functies?

-Zal WP7S ook geschikt zijn om te draaien op MIDs en kleine tablets?

-Zal de bestaande marketplace geintegreerd worden, of komt er een specifieke WM7 marketplace?

-Stelt Microsoft met de nieuwe hardware-eisen ook specifieke eisen aan accuduur?

1. Komt hij ook in Europa, en vanaf wanneer?

MS: WP7S komt ook in Nederland vlak voor de feestdagen op de markt.

2. Is dit de doodsteek voor de Zune? Als ik een Windows 7 Phone heb met 64GB (of meer), waarom zou ik dan nog een Zune willen? Komen er nog nieuwe Zune (hardware) modellen?

MS: sorry, hier heb ik geen informatie over.

MS: al beantwoord + dit moet nog blijken.

MS: al beantwoord.

- Blijven oude apps uitvoerbaar?

MS: nog niet bekend

- Hoe aanpasbaar is de interface?

- Wat zijn de resoluties die nog ondersteund blijven?

Op welke manier / In welke mate is bestandsuitwisseling met andere mobile OS systemen beschikbaar.

Op dit moment is het gewoon 'klote' om zelfs adresbestanden te porteren tussen symbian, windows mobile en alle andere smaakjes. Of komt er misschien nog een standaard zoals met ODF?

MS: sorry, hier heb ik geen informatie over.

is er al wat duidelijk over een eventueele upgrade voor de Htc HD2? / Kan Windows Mobile 7 werken op reeds uitgebrachte telefoons die géén Zoek-knop hebben. (ik doel op de HTC HD2 aangezien deze aan de rest vd specificaties voldoet)?

MS: dat is een vraag aan HTC

-De interface ziet er erg consistent uit door het gehele OS en jullie spreken van visuele consistentie tussen Windows 7 phones van verschillende fabrikanten. Kunnen app-ontwikkelaars nog wel steeds hun eigen app-interfaces ontwerpen en gebruiken?

MS: meer daarover op MIX event in maart

Kort gezegd, blijft de keuze voor upgrade naar een nieuwere versie voor een toestel volledig bij de fabrikant/provider, of komt hier meer vrijheid in?

MS: sorry, dit kan ik nog niet beantwoorden.

Heeft het dan uberhaubt nut een toestel te komen dat nu of binnenkort op de markt verschijnt, als de voorkeur er is toch WM7 te willen gaan draaien?

MS: WP6.5 zal blijven bestaan naast WP7S en blijft ook worden doorontwikkeld met nieuwe UI verbeteringen en uitgebreid met nieuwe toestellen (HTC HD mini / SE Aspen). Dat platform biedt ook een prima alternatief.

De hype de laatste tijd wordt veelal gefocused op lange standbytijd of spreektijd, maar wordt WM7 'schaalbaar' genoeg om de opstarttijd aanzienlijk te verkorten ten koste van resources?

MS: kan ik nog niet zeggen, sorry.

Vervolg op shells, het huidige succes van WM toestellen wordt (grotendeels) nog mogelijk gemaakt door de shells, zoals TF en SPB. De limitatie veelal binnen deze shells is dat de functies buiten de shell om nog steeds de (verouderde) layout/programmatuur gebruiken van WM zelf. In welk opzicht wordt hier op ingesprongen? Een grotere vrijheid in aanpassen voor de shells, of krijgt WM7 weer een volwaardig eigen shell?

MS: WP7S is (vinden wij zelf) een enorme sprong voorwaarts in UI/gebruikerservaring die ook die in de onderliggende lagen van het O/S zit.

In laatste geval, hoe staan jullie tegenover de shell-makers, die zullen immers niet echt blij zijn als WM7 in zekere maten hun shells gaat tegenwerken?

MS: Wij vinden vooral dat we onze klanten (de eindgebruikers) moeten bieden wat ze graag willen en ons vragen: een unieke UI. Over third party development mogelijkheden meer op MIX event.

* Is W7 Mobile/Phone een tak van WCE 6 of WES 2011?

MS: Hebben we nog geen concrete informatie over.

* Is het een RTOS?
* Is het zowel ARM als x86?
* En eventueel voor meer platformen?
* Welke (subsets van) API's worden gedeeld en zijn door een ontwikkelaar als platform generiek te beschouwen? Denk aan:
o high-level API's/component zoals .NET, WCF, WPF, Silverlight etc.
o specifieke Vista/W7 features zoals SideShow, gadgets, DLNA, UPNP A/V, Network Location Awareness etc.
o Hoe staan componenten/API's welke nu vergelijkbare functies hebben binnen de verschillende OS-en zoals roaming+WLAN versus Network Location Awareness ten opzichte van elkaar? Dit specifiek als er verschillen in de API's/componenten tussen de OS-en zal zijn.

* Ten opzichte van het huidige WM, WCE en WES 2011; wat zijn de mogelijkheden betreffende provisioning (ook bouwen van image) en branding?

* Welke toolkit zal hiervoor beschikbaar zijn en wordt alles (inclusief documentatie) publiek. Indien dit niet in zijn geheel publiek wordt wat dan wel:
o publieke MSDN documentatie
o tooling voor 'instap' ontwikkelaars beschikbaar (denk aan de publiek beschikbare gratis .NET ontwikkeltools zoals nu ook beschikbaar gesteld door Microsoft)
o wat komt via MSDN abbonnement beschikbaar aan tooling/documentatie
o wat komt via reseller/Telco contracten beschikbaar aan tooling/documentatie

MS: meer hierover op MIX event in maart

hoe integreert het OS in een zakelijke omgeving? Denk aan:
o documenten, synchronisatie Group policies zoals de fat cliënt OS-en
o WMDM en nieuwe SCCM
o distributie/updates software (pull & push)
o komt er standaard AV software beschikbaar
o zo ja integreert dit met management software binnen zakelijke omgeving zoals ForeFront, SCOM, SCCM?

Is het mogelijk om een WM7 toestel te synchroniseren(contacts, kalender, applicaties, etc.) met een ander OS dan een Microsoft OS?

MS: sorry, hier heb ik nog geen details van.

Wordt het sync protocol openbaar gemaakt?

Komt de Zune pass & Zune Marketplace ook naar europa nu Zune geïntegreerd is in windows phone 7 series?

MS: dat is duidelijk de bedoeling. Nog niet bekend hoe en wanneer.

Kan je de Windows Phone 7 series ook aansluiten op Mac OS?

In hoeverre bied het OS support voor XNA 3.x daar het OS veel met Zune van doen heeft, en gaat het businessmodel voor XNA community games veranderen naar een soortgelijk model die andere fabrikanten ook hanteren (met name Apple, maar ook Nokia en Google bijvoorbeeld), waarbij een er online store komt die voor zowel ontwikkelaars als consumenten gebruiksvriendelijk en toegankelijk is?

MS: meer hierover op MIX.

Wordt het toegestaan dat een toestel een fysiek toetsenbord heeft zoals de HTC Touch Pro 2 dat nu heeft?

MS: er is in de persconferentie gesproken over "meerdere vormfactoren voor WP7S". We willen de consument keuze bieden.

Komt de Zune naar Europa?

MS: Zune gaat worden geintegreerd in WP7S. Over de huidige Zune mp3spelers heb ik geen informatie.

En op het filmpje lijkt het alsof de homescreen een lange lijst is van applicaties(hubs). Is dat niet onoverzichtelijk? Het is dan best lastig om een applicatie(hub) te vinden midden in een lijst.

MS: Je kunt je hubs zelf samenstellen en aanpassen naar de voor jou belangrijke informatie.

Hoe kunnen apps worden ontwikkeld: Silverlight? .Net framework support? C# e.d.?

MS: meer hierover op MIX

Staat Microsoft ook integratie (door derden) met andere diensten toe? Bijvoorbeeld Playstation Network, Google mail/docs/maps, etc?

MS: hier zijn nog geen details van bekend.

Waarom toch weer voor closed source gekozen als je ziet dat een OS dat afhankelijk is van hardware van derden, en niet gewoon open source met veel mogelijkheden voor fabrikanten zelf?

MS; al beantwoord. Microsoft kiest voor open standards ipv open source.

Is de webbrowser gebaseerd op webkit (dit ivm snelle weergave en compatibility)?

MS: is nog niet bekend.

Is het mogelijk om applicaties van andere OS-en op je toestel te kunnen draaien (bv. een iphone app tweak voor mensen die overstappen vanaf een iphone)?

MS: is nog niet bekend.

- Er wordt constant gepraat over de facebook integratie, is een hyves integratie ook mogelijk?

MS: Nog niet bekend. Meer hierover op MIX event

- In hoeverre komen er xbox applicaties op? Kan je complete Xbox spellen op je toestel spelen?

MS: Hierover meer in de komende maanden.

- Blijft het mogelijk om een aparte schil om de software te zetten, zoals HTC nu heeft met TouchFLO?

- Hoe zit het met flash support?

MS: zit er nog niet in, maar hierover heeft Adobe een aankondiging gedaan.

- Blijft Opera een mogelijkheid op het toestel, of blijf je gebonden aan IE?

MS: kan ik nog niet zeggen.

- Wordt het mogelijk om via iDEAL te betalen op de marketplace, aangezien microsoft nu bezig is met de internetbankieren-integratie? Dit voor de vele niet-creditcard gebruikers.

MS: we zijn met partijen in gesprek over aanvullende betaalmethoden. Nog niets concreets aan te kondigen.

welke cloud diensten zijn beschikbaar ? enkel live of ook google , kan ik gewoon m'n google account invullen en klaar of moet ik alles eerst migreren naar een live account. (android gebruiker)

MS: Nog niet bekend.

-zijn er plannen om andere "appliances" van WM7 te voorzien (tablets , netbooks , TV's, wasmachines ?)

-waar zal dit OS voorlopen op de concurrentie ??

MS: dat moet nog blijken als het product in de markt beschikbaar is. Op dit moment vinden wij de unieke UI en de geintegreerde diensten van ZUNE en XBOX bijzonder.

-Hoelang krijg je gratis update naar nieuwere versies zoals bij android en iphone ?

MS: Hierover is nog niets bekend.

Hoe hoog zal het dataverbruik per maand uitvallen bij standaard gebruik? Is dit niet in strijd met de FUP van veel bedrijven (Vodafone/Hi)?

MS: nog niet bekend.

Hoe gaat het met de updates. Werkt Windows Update nu wel in Windows Mobile of is het eruit gehaald ?

MS: nog niet bekend.

Is er binnen Windows Mobile 7 nog special aandacht voor Augmented Reality? Bijvoorbeeld API, applicatie..

MS: Nog niet concreet bekend, maar de benodigde hardware zal.

Er is gezegd dat fabrikanten een qwerty-hardware keyboard mogen toevoegen aan hun telefoons. Hoe gaat de WM7S interface daar mee om?

MS: Hier is nog niets over bekend.

Zijn er nu eindelijk meer opties om een agenda item te snoozen? Een hekel punt in voorgaande Windows Mobile versies is dat je een afspraak 1 uur of 1 dag (en nog wat andere nutteloze opties) kunt snoozen. Maar niet bijv. 4 of 8 uur wat echt een must is.

MS: sorry, nog geen details van bekend.

Hoe is de avi/divx/xvid ondersteuning in deze OS? In de vorige versies had je hier Coreplayer voor nodig, is dit nu verbeterd (zonder het bestand te verkleinen)?

MS: Sorry, hier is nog niets van bekend.

Hierbij nog een keer de vragen die al beantwoord waren:

Tweakers.net vond Microsoft Nederland-topman Maarten Sonneveld bereid om vragen over '7' te beantwoorden die bezoekers via GoT hadden gesteld. Omdat er ruim 150 vragen waren gesteld en er maar weinig tijd beschikbaar was, kon er slechts een beperkt aantal vragen worden beantwoord. De andere vragen worden later in het Q&A-topic op GoT behandeld.

Diverse details over het systeem en informatie over ontwikkeling en compatibiliteit van software worden onthuld op Microsofts ontwikkelaarsbijeenkomst Mix2010, die volgende maand in Las Vegas wordt gehouden. Vragen hierover konden daarom helaas niet of nauwelijks worden beantwoord.
Vragen en antwoorden

In de korte tijd dat Android op de markt is, zijn er veel mensen naar overgestapt. Komt Windows Mobile 7 niet te laat?
"Wij geloven van niet. We staan pas aan het begin van de ontwikkeling van de smartphonemarkt en die markt is op dit moment nog sterk in beweging. Het is een nog jonge markt en daarom denk ik dat Windows Phone 7 Serie nog op tijd komt."

Wat vindt Microsoft zelf de sterke punten van deze Windows Mobile in vergelijking met de concurrentie?
"De user interface van WP7S is uniek. Daarnaast zijn de hubs met diepe integratie in het OS een onderscheidend punt. Verder denk ik dat we met de integratie van Xbox Live veel mensen blij gaan maken. Daarnaast heeft Windows Phone 7 Series een rijke Outlook-ervaring en rijke Windows Live-ervaring."

Hoe integreert het OS in een zakelijke omgeving?
"WP7S biedt dezelfde Exchange- en Office-ondersteuning als Windows Mobile 6. Toch zijn er veel zakelijke applicaties die geschikt zijn voor Windows Mobile 6. Wij zien echter de zakelijke markt en de markt voor consumenten niet meer als twee aparte markten: vandaar dat er ook veel multimediafuncties zitten in WP7S. Overigens is het niet zo dat we nu stoppen met Windows Mobile 6.5. Dat blijft beschikbaar en er zullen toestellen met Windows Mobile 6.5 blijven verschijnen, ook na de release van WP7S."

In welke mate hebben de iPhone en het iPhone OS de richting en de veranderingen van Windows Mobile bepaald?
"We hebben in het algemeen geconstateerd dat de interface van smartphones ongelooflijk belangrijk is. De gebruikservaring bepaalt of mensen overstappen naar een toestel. Daarom hebben we daar veel aandacht aan besteed."

Er zijn geruchten over het vervangen van de naam 'Windows Mobile 7' door 'Seven', klopt dat?
"We gaan de naam Windows Mobile helemaal niet meer gebruiken. De telefoons vallen in de Windows Phone 7 Series, het os krijgt als naam Windows Phone OS 7. Wat er gaat gebeuren met de naam van Windows Mobile 6.5 weet ik niet."

De Nederlandse marketplace loopt nogal achter op de US-versie. Gaat hier verandering in komen?
"Ja, de Marketplace heeft een World View-optie. Daarmee kun je kiezen van welk land je de Marketplace wil zien. Daarmee krijgen we in Nederland veel meer applicaties in de Marketplace dan voorheen. Het is altijd al de bedoeling geweest om dat toe te voegen."

Windows Mobile is altijd al een heel open en tweakbaar besturingssyteem geweest. Gaat dit met Windows Mobile 7 veranderen?
"Wij hechten aan het gebruik van open standaarden en die worden gebruikt in WP7S. Daarom zou het niet moeilijk moeten zijn om applicaties te ontwikkelen voor WP7S."

Komen de Zune Pass en de Zune Marketplace ook naar Europa, nu Zune in Windows Phone 7 series is geïntegreerd?
"Wat betreft de diensten van de Zune HD: ja, die komen absoluut naar Nederland. Wanneer durf ik niet te zeggen. Er spelen vaak zaken als auteursrechten, waardoor het in Nederland misschien iets eerder of later is dan in bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk. De Zune-diensten maken ook allemaal deel uit van WP7S.

Over de Zune HD kan ik niet bevestigen dat hij wel of niet naar Nederland komt. Maar het zou natuurlijk niet logisch zijn om naast toestellen met WP7S, die alle functionaliteit van Zune HD bevatten, ook een losse mp3-speler op de markt te zetten."

Hoever gaat de integratie met de Xbox 360?
"Tijdens de keynote heb je al wat zaken kunnen zien: je kunt je avatar en je achievements op je toestel bekijken. Op een later moment zal Microsoft meer aankondigen over de integratie van Xbox in WP7S."

Kan ik synchroniseren met mijn Google-account?
"Gmail kun je absoluut ontvangen op je WP7S-toestel. Ik denk niet dat je andere diensten kunt synchroniseren, zoals contacten, maar ik zou dat niet met zekerheid kunnen zeggen."

In hoeverre is de interface aanpasbaar?
"Je kunt de startpagina met de 'live tiles' helemaal zelf instellen. Daarop kun je dus informatie, snelkoppelingen en contactpersonen zetten waarvan je op de hoogte wilt worden gehouden. Wel staan er een aantal standaard voorgeïnstalleerd, zoals de hubs."

Er wordt wel veel over integratie met Facebook gesproken, maar hoe zit het met Hyves?
"Facebook heeft wereldwijd honderden miljoenen gebruikers, dus daarom hebben we besloten om met hen samen te werken bij de ontwikkeling van de integratie in WP7S. Thirdparty-ontwikkelaars hebben toegang tot de hubs, dus als Hyves wil dat er Hyves-integratie in het OS komt, dan kunnen ze dat zelf maken."

Komt er ook functionaliteit vergelijkbaar met de Play-To Functionaliteit van Windows 7, zodat het mogelijk is om vanaf je Windows Phone 7 Series-telefoon door de muziek op je Windows Home Server te bladeren en deze af te spelen via een Philips Streamium, een Windows 7 Client of een Windows Media Center?
"Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het antwoord niet weet. Als je echter kijkt naar de strategie achter WP7S, waarbij diensten van Microsoft worden geïntegreerd, dan past het er wel in."

Is er in Windows Mobile 7 nog speciale aandacht voor augmented reality?
"Alle toestellen met WP7S hebben gps, een bewegingssensor en een kompas. Daarmee heb je dus alle tools om augmented reality mogelijk te maken. Het is daarom goed denkbaar dat er toepassingen van augmented reality komen in WP7S."

Fabrikanten zouden een hardwarematig qwerty-keyboard aan hun telefoons mogen toevoegen. Hoe gaat de WM7S-interface daar mee om?
"Daar kan ik niets concreets over zeggen. Zoals in de keynote al werd gezegd, ondersteunt WP7S meerdere form factors. Wat die zijn, zal later blijken."

Is er ondersteuning voor multitasking?
"Het antwoord daarop is niet eenduidig ja of nee. Voor de details hierover zal iedereen moeten wachten tot Mix2010, volgende maand. Daar zullen ook alle vragen rondom de ontwikkeling en portering van applicaties worden beantwoord."

• SinergyX
Dat is een flinke lijst geworden :D

Erg interessante antwoorden, kijk erg uit naar MiX. Is het mischien mogelijk na MiX ook een aantal frabrikanten wat vragen te kunnen stellen, zoals HTC, SE en samsung? (zegmaar de 'grote' jongens in het Android/WM segment).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Robino
Leuk dat jullie mijn vraag gesteld hebben, maar jammer dat deze niet echt beantwoord is :P
Als je WP7 zou vergelijken met Windows 7 zelf, in hoeverre verhouden deze zich dan procentueel met elkaar. Dus wat het aantal regels code betreft, hoe groot (of eigenlijk: hoe klein ) is WP7 t.o.v. Windows 7 ?

MS: Is nog te vroeg om iets over te zeggen. dit moet blijken als het product er deifinitief is.
Ik had geen exact antwoord verwacht, maar het zou leuk zijn om te weten aan welk percentage je moet denken :)

• erik23
als ze een update voor de hd2 een vraag aan htc vinden, betekent dat dan dat het mogelijk is maar htc moet er werk voor doen.
(xda :) :) :) :) )

• SinergyX
XDA zal inderdaad flink aan de bak gaan, zij hebben toen ook WM6 draaiend gekregen op de oude WM5 toestellen waar de fabrikant geen support meer op gaf (of upgrade).

• erik23
SinergyX schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:39:
XDA zal inderdaad flink aan de bak gaan, zij hebben toen ook WM6 draaiend gekregen op de oude WM5 toestellen waar de fabrikant geen support meer op gaf (of upgrade).
maar wm6 was bijna alleen wm5+ leuke balkjes.
het was allemaal dezelfde kernel

• Riddler85
Bedankt voor het beantwoorden van de vragen! _/-\o_

• WPN
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:21
volgens mij lees ik iets over het hoofd:

hoe integreert het OS in een zakelijke omgeving? Denk aan:
o documenten, synchronisatie Group policies zoals de fat cliënt OS-en
o WMDM en nieuwe SCCM
o distributie/updates software (pull & push)
o komt er standaard AV software beschikbaar
o zo ja integreert dit met management software binnen zakelijke omgeving zoals ForeFront, SCOM, SCCM?

antwoord; IDEM..... idem wat? dat het nog niet bekend is cq gemaakt wordt?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bhagwanie
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-08-2019
Hallo,

Ik wil 1 van deze dagen een HTC Trophy7 halen maar heb nog steeds geen duidelijkheid over iets..
Het toestel is Nederlands maar de Taalinterface is gewoon Engels.
Als ik dit toestel binnenkort aanschaf, krijg ik dan een update als de Nederlandse versie uit is?
Ik lees op andere forums dat dit niet gebeurd..

Kan iemand mij meer informatie geven?

Groeten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Dit topic is al redelijk "over-datum" dus het heeft geen zin om hier nog een vraag te stellen. :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee